Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
Net een NL alert ontvangen, oproep om 1,5m afstand te bewaren, bij ziekte of verkoudheid thuis te blijven, prima actie!!
- Luco
in principe zeg je dat ook in je eerste postfrankie schreef: 22 mar 2020, 11:26 Nou nee he. Hypocriet zou zijn als ik vind dat de hondenbezitters binnen moeten blijven en ik vervolgens mijn kinderen naar buiten stuur.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Intussen;
Meten dus, tja, dan lopen we hier hopeloos achter de feiten aan.WHO-expert: 'Lockdown niet genoeg'
Een lockdown is volgens Mike Ryan, expert noodsituaties bij wereldgezondheidsorganisatie WHO, niet genoeg in de strijd tegen het coronavirus. "Waar we ons op moeten richten, is het opsporen van mensen die besmet zijn met het virus en hen en hun sociale contacten isoleren", aldus Ryan in een interview met de BBC. "Het gevaar van lockdowns is dat het virus weer de kop opsteekt zodra de maatregelen en restricties opgeheven worden."
-
OnlineMartijn_bmw
Eens, kreeg hem ook binnen. Goede actieromo schreef: 22 mar 2020, 11:32 Net een NL alert ontvangen, oproep om 1,5m afstand te bewaren, bij ziekte of verkoudheid thuis te blijven, prima actie!!
- frankie
Volgens mij zeg ik dat nergens en geef ik juist aan dat met een beetje gezond verstand je prima naar buiten kan, ook om de hond uit te laten.
- Luco
Ja ik hou me er ook aan, Jolanda mag de keuken niet meer uit.Martijn_bmw schreef: 22 mar 2020, 11:37Eens, kreeg hem ook binnen. Goede actieromo schreef: 22 mar 2020, 11:32 Net een NL alert ontvangen, oproep om 1,5m afstand te bewaren, bij ziekte of verkoudheid thuis te blijven, prima actie!!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Hier als in wereldwijd....romo schreef: 22 mar 2020, 11:36 Intussen;
Meten dus, tja, dan lopen we hier hopeloos achter de feiten aan.WHO-expert: 'Lockdown niet genoeg'
Een lockdown is volgens Mike Ryan, expert noodsituaties bij wereldgezondheidsorganisatie WHO, niet genoeg in de strijd tegen het coronavirus. "Waar we ons op moeten richten, is het opsporen van mensen die besmet zijn met het virus en hen en hun sociale contacten isoleren", aldus Ryan in een interview met de BBC. "Het gevaar van lockdowns is dat het virus weer de kop opsteekt zodra de maatregelen en restricties opgeheven worden."
- Luco
Dan zal ik het wel verkeerd lezen.frankie schreef: 22 mar 2020, 11:39Volgens mij zeg ik dat nergens en geef ik juist aan dat met een beetje gezond verstand je prima naar buiten kan, ook om de hond uit te laten.
-
OnlineMartijn_bmw
Luco schreef: 22 mar 2020, 11:39Ja ik hou me er ook aan, Jolanda mag de keuken niet meer uit.Martijn_bmw schreef: 22 mar 2020, 11:37Eens, kreeg hem ook binnen. Goede actieromo schreef: 22 mar 2020, 11:32 Net een NL alert ontvangen, oproep om 1,5m afstand te bewaren, bij ziekte of verkoudheid thuis te blijven, prima actie!!

-
Wat zijn veel mensen toch ongelofelijk goed met commentaar leveren op anderen.... typisch Nederlandse eigenschap volgens mij: niemand moet mij vertellen wat ik moet doen, maar ik heb een mening over alle anderen....
Wees voor je eigen veiligheid en die van anderen gewoon verstandig: school niet samen en houd voldoende afstand, dan is er geen probleem om buiten te gaan(volgens RIVM)
Soms zijn mensen een beetje onnadenkend dom, ik zag vanochtend op TV 2 zussen die naast elkaar stonden, argument: tsja, is toch mijn zus... hoezo, woon je daar dan mee samen?! daarna lekker afzonderlijk naar eigen huis/ gezin gaan en eventuele besmetting doorgeven..
En de mensen die dat bewust!! negeren: allemaal onzin, valt wel mee....
Tsja daar heb ik dan ook een mening over: enorm dom aso volk
En ja, het is soms lastig, soms denk je gewoon even niet na.
Gebeurde mij gisteren in supermarkt, ik vroeg een medewerker waar iets stond en een vrouw zei op dat moment: dat is geen 1,5 m en ze had helemaal gelijk, ik stond minder dan meter van de medewerker vandaan, was momentje van bewustwording..
Wees voor je eigen veiligheid en die van anderen gewoon verstandig: school niet samen en houd voldoende afstand, dan is er geen probleem om buiten te gaan(volgens RIVM)
Soms zijn mensen een beetje onnadenkend dom, ik zag vanochtend op TV 2 zussen die naast elkaar stonden, argument: tsja, is toch mijn zus... hoezo, woon je daar dan mee samen?! daarna lekker afzonderlijk naar eigen huis/ gezin gaan en eventuele besmetting doorgeven..

En de mensen die dat bewust!! negeren: allemaal onzin, valt wel mee....
Tsja daar heb ik dan ook een mening over: enorm dom aso volk

En ja, het is soms lastig, soms denk je gewoon even niet na.
Gebeurde mij gisteren in supermarkt, ik vroeg een medewerker waar iets stond en een vrouw zei op dat moment: dat is geen 1,5 m en ze had helemaal gelijk, ik stond minder dan meter van de medewerker vandaan, was momentje van bewustwording..

Laatst gewijzigd door NSXRS op 22 mar 2020, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Jup.romo schreef: 22 mar 2020, 11:32 Net een NL alert ontvangen, oproep om 1,5m afstand te bewaren, bij ziekte of verkoudheid thuis te blijven, prima actie!!
Alleen een week te laat.
- JP
Krijgen we nu ook nog een alert dat je nog maar 100 mag op de snelweg, want als je dat nu nog niet weet (incl. 1.5meter) dan verdien je wel een virus.
-
Ik mis nog wel het "handen wassen"...
- Luco
scheelt wel heel veel met het aantal km wat ik nu kan rijden met een volle tankJP schreef: 22 mar 2020, 12:04 Krijgen we nu ook nog een alert dat je nog maar 100 mag op de snelweg, want als je dat nu nog niet weet (incl. 1.5meter) dan verdien je wel een virus.

Geen files en rond de 110 ipv rond de 130
- Luco
daar heb je de gordijnen voor
- MarkS
NL Alert is opmaat naar lockdown. Draagvlak, bewustwording, etc.
- Enrico
Denk het wel, bouwen mag nu ook volop zou je zeggen. In Mumbai India hebben ze na 20 jaar eindelijk weer blauwe lucht gezien!
Bizar rust momentje voor de Natuur…...
-
Ik merk zelfs hier in NL dat ik vrijer adem.... klinkt dom misschien. Woon wel vlak langs snelweg die minimaal 50% minder vol is dan normaal.
-
Banken...
De rente stond voor velen té laag, dan is dit voor hun een geluk bij een ongeluk....mmm...waarom zoek ik overal wat achter?
Hypotheekrente gaat omhoog door coronacrisis
https://www.nu.nl/economie/6039283/hypo ... risis.html
De rente stond voor velen té laag, dan is dit voor hun een geluk bij een ongeluk....mmm...waarom zoek ik overal wat achter?
Hypotheekrente gaat omhoog door coronacrisis
https://www.nu.nl/economie/6039283/hypo ... risis.html
- RS-Ron
Heb afgelopen vrijdag aanbod voor oversluiten hypotheek getekend. Ben ik er 30 jaar vanaf, als ik dat mag meemaken.
Gr Ron
Gr Ron
-
Van de nood een deugd gemaakt in deze Coronatijden. Nu het nog kan, lekker naar Duitsland gereden 
https://youtu.be/1LSh0f_5Zf4

-
OnlineMartijn_bmw
Zo die looptEmi schreef: 22 mar 2020, 13:42 Van de nood een deugd gemaakt in deze Coronatijden. Nu het nog kan, lekker naar Duitsland gereden
Lekker door

- MParallel
- Auto: BMW
NL Alert was ff schrikken. Dacht meteen aan een lockdown.
-
En op het eind in de remmen als 'n bezetene vanaf 300. Die arme schijfjes:)Martijn_bmw schreef: 22 mar 2020, 13:48Zo die looptEmi schreef: 22 mar 2020, 13:42 Van de nood een deugd gemaakt in deze Coronatijden. Nu het nog kan, lekker naar Duitsland gereden
Lekker dooren idd nu heb je alle ruimte en mag je de grens nog over
![]()
-
Inderdaad, er was zomaar uit het niets, ploeps, kaboem, een Baustelle. Gelukkig heeft de auto goede remmenRobin schreef: 22 mar 2020, 14:11 En op het eind in de remmen als 'n bezetene vanaf 300. Die arme schijfjes:)