Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
DSM produceert voor eigen rekening desinfecterende middelen, overheid distribueert, mooi gebaar !
https://www.telegraaf.nl/financieel/674 ... oronavirus
https://www.telegraaf.nl/financieel/674 ... oronavirus
- dvh
Had 'm ook maar van FB geplukt :pRobin schreef: 21 mar 2020, 13:10Euhm....sprinkhanenplagen en overstromingen duizenden jaren terug, vulkaanuitbarstingen, aardbeving (niet die in Grunn), tsunamis, de pest in de late Middeleeuwen, de Spaanse griep, kanker, HIV en alle ziektes die we nog niet geheel onder controle hebben. En dít is de zoete wraak van moeder natuur....dvh schreef: 21 mar 2020, 12:59
Het begon allemaal op een culinaire horrormarkt ergens in de omgeving van Wuhan. Duizenden kraampjes verspreid over een oppervlakte van minstens 10 voetbalvelden. Dieren worden hier dood of levend verhandeld. Opgesloten in krappe kooien en opgestapeld in uitzichtloze rijen. Zo nu en dan wordt een rij met hokken onderbroken door een slachttafel waar onder het luide gekrijs van een doodsbang dier, waar de mens zich van zijn slechtste kant laat zien. Hond, kat, eend, aap, krokodil of slang. Meer dan 110 diersoorten. Tam of wild. Toeristen maken selfies in een griezelig decor van slachttafels waar bloed, poep en urine van af druipt. Ouderen die hun leven willen verlengen komen van ver en eten hier schildpadvlees, roergebakken wolvenpup of in soya aangemaakte civetkat. Zieken die van reuma of suikerziekte willen genezen eten gefrituurde apenneusjes en drinken een shake van gemalen dolfijnenpenissen uit een ivoren beker gemaakt van slagtand.
Daar ergens op die verderfelijke gruwelmarkt tussen eindelijk dood en zwaar lijden werd Corona geboren. Zij is de mierzoete wraak van moeder natuur. In het wrede broeinest van ziektekiemen liet ze virussen muteren die van dier naar dier en uiteindelijk een sprong naar de mens konden maken. Een mensendoder.
Dat het werkt blijkt uit het feit dat ‘bushmeat’ in China nu tijdelijk is verboden. Tijdelijk, want zodra iedereen is hersteld zullen de gehaktmolens weer draaien. Wetenschappers vertellen elkaar in gerenommeerde glossy’s dat menselijke infectieziekten veelal zijn begonnen bij veestapels en 70% van de nieuwe infectieziekten afkomstig is van wilde dieren. De martelstallen, het stropen, de intense veehouderij en de dierenmarkten zijn allemaal systemen van ons menselijk falen. Terwijl we naar ratten wijzen als bron van ziekten zijn we zelf de witte bloedlichaampjes die ons eigen eco systeem aanvalt. We ontwrichten, we slopen en we zijn kwaadaardig. We zaaien uit over de hele aarde en vreten alles dat we onderweg tegen komen kaal. Als we niezen, offeren we apen, muizen en varkens om onze medicijnen op uit te testen. Als we geloven offeren we schapen. Daar waar mensen komen sterft de natuur maar niet voordat we dieren intens lieten lijden.
Nu dus Corona. De natuur verdedigt zich intelligent en effectief. Natuurkundigen en biologen zoeken wanhopig naar een tegengif, maar Corona is slimmer dan haar voorgangers Sars, HIV en Ebola. Deze infectieziekte zorgt ervoor dat mensen niet meer op markten mogen komen. Dat ouderen en zieken die door de jaren heen onevenredig hun stempel op het lijden van dieren wisten te drukken met al hun kwalen en medicijnbehoeften als eerste sterven. Corona zorgt er voor dat de rest thuis in zijn broek zit te schijten en geen vlees maar toiletpapier in slaat. Corona is wraak. Corona is bewustwording. Corona laat zien hoe kwetsbaar en dierlijk we zelf zijn.
Juist nu iedereen het advies heeft gekregen om zoveel mogelijk binnen te blijven, schijnt buiten de zon. Moeder natuur huilt zonder tranen. Ze heeft het helemaal met ons gehad.
Corona is bewustwording. Mee eens, voor de rest mij te sentimenteel gelul.Sorry.
- romo
Werkelijk, ik mag het gejank en gezeik van die lui niet meer horen.
WTF oneerlijk, oneerlijk is als je pijp uit gaat aan dit klote virus;
https://www.telegraaf.nl/sport/13195182 ... -verzetten
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Wat een compleet wereldvreemde kerel.romo schreef: 21 mar 2020, 15:18 Werkelijk, ik mag het gejank en gezeik van die lui niet meer horen.
-
Laat die sukkel eens in duidelijke woorden uitleggen waarom je de Spelen niet een jaartje kunt uitstellen zonder dat het debiel klinkt....
- JP
Als je òns Eurovisiesongfestival kan uitstellen dan moeten de Olympische Spelen toch ook kunnen.
- ///Joost
Woensdag wordt de piek van opnames verwacht, volgens een directe kennis die in het zkh van Apeldoorn werkt.
- Riceaux
Verwachtingsdatum dat de IC’s vol liggen, 22 april. Ik denk dat dat een beetje optimistisch is.
-
793 doden italie vandaag!
- romo
Het aantal doden in Italië stijgt vandaag met 793 naar 4.825.
Het aantal bevestigde besmettingen nam toe tot 53.578.
Dat is bijna veertien procent hoger dan een dag eerder, toen het totaal op ruim 47.000 stond.
Aantal doden in Italië de afgelopen dagen
Vandaag: 793
Gisteren: 630
Donderdag: 427
Woensdag: 475
WTF
NL gaat op slot, kan niet anders, als je leest hoeveel mensen lak aan alle regels/adviezen hebben. Dan verdienen we ook niet beter.
Ik roep het al een tijd; als je niet nadenkt en beslist, dan wordt er voor je nagedacht en besloten.
Het aantal bevestigde besmettingen nam toe tot 53.578.
Dat is bijna veertien procent hoger dan een dag eerder, toen het totaal op ruim 47.000 stond.
Aantal doden in Italië de afgelopen dagen
Vandaag: 793
Gisteren: 630
Donderdag: 427
Woensdag: 475
WTF
NL gaat op slot, kan niet anders, als je leest hoeveel mensen lak aan alle regels/adviezen hebben. Dan verdienen we ook niet beter.
Ik roep het al een tijd; als je niet nadenkt en beslist, dan wordt er voor je nagedacht en besloten.
-
Denk eind aankomende week al.Riceaux schreef: 21 mar 2020, 17:50 Verwachtingsdatum dat de IC’s vol liggen, 22 april. Ik denk dat dat een beetje optimistisch is.
- ///Joost
En toch nog allemaal gezellig naar de bouwmarkt en de milieustraat. 
Is iedereen nou zo dom of ben ik nou zo slim? -LvG

-
Ik had van de week iets. Liep in een Aziatische Toko met een FFP3 Delta masker op want het was nogal druk op dat tijdstip in de winkel. Stond even te babbelen met de eigenaresse die ik al jaren ken. Komt er een troela op ons afgelopen en zegt: mag ik even iets zeggen die mondkapjes die helpen niet, ik ben huisarts duis ik kan het weten.
Nou mevrouw dit is FFP3 en doordat ik geen veiligheidsbril draag is het niet 100% uit te sluiten dat ik toch ziek wordt, maar inademen doe ik het vrijwel zeker niet met dit masker. En daar komt bij, sommige mensen hebben niet eens echt klachten maar zijn toch besmettelijk, dus de andere kant op werkt het ook, mocht ik Covid-19 onder de leden hebben.
Zucht, sommige mensen.....
Nou mevrouw dit is FFP3 en doordat ik geen veiligheidsbril draag is het niet 100% uit te sluiten dat ik toch ziek wordt, maar inademen doe ik het vrijwel zeker niet met dit masker. En daar komt bij, sommige mensen hebben niet eens echt klachten maar zijn toch besmettelijk, dus de andere kant op werkt het ook, mocht ik Covid-19 onder de leden hebben.
-
Albert Einstein: Twee dingen zijn oneindig, het universum en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
- romo
-
OnlineHJ2
Ik lees zoveel prietpraat inderdaad. Mooiste verhaalis dat de maskers bedoeld zijn voor de mensen die ziek zijn, zodat ze anderen niet besmetten. Andersom zou het niet werken, oh nee hoor, 'gewone' mensen zijn niet beschermd met deze maskertjes, alleen met de chirurgische maskertjes... Nou, bij de meer profi maskertjes zie je de non-return valve pontificaal zitten. 3x raden wat daaruit komt535d schreef: 21 mar 2020, 19:08 Ik had van de week iets. Liep in een Aziatische Toko met een FFP3 Delta masker op want het was nogal druk op dat tijdstip in de winkel. Stond even te babbelen met de eigenaresse die ik al jaren ken. Komt er een troela op ons afgelopen en zegt: mag ik even iets zeggen die mondkapjes die helpen niet, ik ben huisarts duis ik kan het weten.

- JP
Ik heb hier tussen het winkelend publiek in de super nog niemand gezien die ofwel handschoenen of masker droeg.
Ben maandag benieuwd op ons werk maar heb zelf al voor handschoenen en desinfectie geregeld. Wel nog veel gezinnen die met zijn allen boodschappen doen en de rest van de dag groepen kinderen die bij elkaar over de vloer springen. Vrije opvoeding noemen ze dat....
Ben maandag benieuwd op ons werk maar heb zelf al voor handschoenen en desinfectie geregeld. Wel nog veel gezinnen die met zijn allen boodschappen doen en de rest van de dag groepen kinderen die bij elkaar over de vloer springen. Vrije opvoeding noemen ze dat....
-
OnlineHJ2
Hier alleen buiten spelen (fietsen, balletje overschieten) iedereen blijft keurig op afstand in het speeltuintje.
Voor wat het waard is natuurlijk, want 1,5 meter geldt bij windkracht nul en is zelfs dan twijfelachtig (mompelt iets over een e-macht verdeling omgekeerd evenredig aan de druppelgroote ....) en nergens is er windkracht nul trouwens.
Handschoenen: Ik denk dat wij de enige gekken zijn die het WEL doen.
Voor wat het waard is natuurlijk, want 1,5 meter geldt bij windkracht nul en is zelfs dan twijfelachtig (mompelt iets over een e-macht verdeling omgekeerd evenredig aan de druppelgroote ....) en nergens is er windkracht nul trouwens.
Handschoenen: Ik denk dat wij de enige gekken zijn die het WEL doen.
-
Ik ben ook bij de bouwmarkt geweest om even snel wat te halen. Want Hornbach lekker groot en afrekenen kan zonder kassadame.///Joost schreef: 21 mar 2020, 18:58 En toch nog allemaal gezellig naar de bouwmarkt en de milieustraat.
Was voorlopig gelijk de laatste keer. Anderhalve meter werkt heel goed totdat je bij de kassa komt. De volgende staat al ongeveer tegen je aan te rijden als je bonnetje nog uit de automaat moet komen.
Ja, je zou gerust nog vanalles relatief veilig kunnen doen, zij het niet dat de gemiddelde Hollander gewoon te stom is om een paar simpele regels in acht te nemen. Om die reden is bestellen van je dagelijkse boodschappen ook verstandiger. Daar komen ze gerust naast je staan bij de schappen. Daar is de kans groot dat je corona oploopt voordat je überhaupt bij de kassa aankomt...
Overigens best apart dat jij een bouwmarkt gezellig vindt.

- JP
Zoals Richard Hammond zegt in zijn nieuwe programma op Discovery....”for me, everything is big.....”

- ///Joost
Ik las t op de NOS app. Ik ben in 2 weken nog maar 1x in de AH en 1x bij de Toychamp geweest om een nieuwe voetbal voor onze zoon te kopen. Voor mij zo min mogelijk winkels.

- WJ
https://www.nu.nl/economie/6039357/kome ... oring.html
komende-dagen-legere-schappen-bij-albert-heijn-door-distributiestoring
Mooi moment, haha oh dear...
komende-dagen-legere-schappen-bij-albert-heijn-door-distributiestoring
Mooi moment, haha oh dear...
- dvh
Ik zit niet te wachten op een total lockdown.. 
-
Toch anders in BE.
Meeste klanten in de supermarkten masker en/of handschoenen. Kassiersters en medewerkers sowieso. Een bodyguard voor elke supermarkt die het maximaal aantal toegelaten mensen regelt. 1 persoon per 10m2. Max 30 minuten. Per gezin mag er 1 persoon binnen, wat voor moeilijkheden zorgt voor alleenstaande jonge ouders. Aan de kassa’s staan kruisjes op de grond om de afstand te respecteren. Winkelkarretjes worden continu ontsmet met ontsmettingsmiddel. Ook bij de bakkerij of slager: plastiek glazen scherm op de toonbank, enkel bancontact mogelijk, jouw winkeltas wordt iets verder weg gezet om fysiek contact te vermijden. Kruisjes op de grond om de 1,5m afstand in het zaak te respecteren.
Meeste klanten in de supermarkten masker en/of handschoenen. Kassiersters en medewerkers sowieso. Een bodyguard voor elke supermarkt die het maximaal aantal toegelaten mensen regelt. 1 persoon per 10m2. Max 30 minuten. Per gezin mag er 1 persoon binnen, wat voor moeilijkheden zorgt voor alleenstaande jonge ouders. Aan de kassa’s staan kruisjes op de grond om de afstand te respecteren. Winkelkarretjes worden continu ontsmet met ontsmettingsmiddel. Ook bij de bakkerij of slager: plastiek glazen scherm op de toonbank, enkel bancontact mogelijk, jouw winkeltas wordt iets verder weg gezet om fysiek contact te vermijden. Kruisjes op de grond om de 1,5m afstand in het zaak te respecteren.