Corona in Nederland.....
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Re: Corona in Nederland.....
Dat zijn inderdaad goed gevulde schappen zeg.
- RJK
Facelift heeft ook cassettespeler achter het scherm he, pfffKnot schreef: 19 mar 2020, 13:35 Zeker..... heb alle bandjes nog voor het geval ik weer eens een E39 pre facelift haal.

- Knot
Mwah.. soms ook slot load CD toch?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bruins is er klaar mee. Ben benieuwd waarom.
-
Omdat hij erbij omviel denk ik
- JP
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Misschien had hij het te bruin gebakken of moest hij een bruine trui breien?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Werkelijk waar te slecht dit 

- RS-Ron
Je zal der mee in een totale lockdown zitten............ denk dat ik dan ujtputtingsverschijnselen heb na een week.....
Gr Ron
-
- JP
Denk je aan je dicky ticker ?, Ron ?RS-Ron schreef: 19 mar 2020, 18:33
Je zal der mee in een totale lockdown zitten............ denk dat ik dan ujtputtingsverschijnselen heb na een week.....
Gr Ron

-
OnlineWill F.
Ik heb gisteren zitten kijken voor flessen isopropanol/ isopropyl die zijn overal uitverkocht of n vage op bol die 3 flessen voor 80 euro aanbiedt, dus als je n toko weet....tomgtr schreef: 18 mar 2020, 10:23Ben chemisch analist dus dit is een redelijk overzichtelijke opdracht.Robin schreef: 18 mar 2020, 10:05Is de serie MacGyver toch nog ergens goed voor geweest:)tomgtr schreef: 18 mar 2020, 09:57 Op basis van zwaartekracht lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Als jij in de lucht blaft ligt dat echt na een minuutje wel op de grond.
Wat ik ook apart vind is hoe niet nadenkend mensen zijn. Mensen kopen partijen handgel en gillen dat op is nu. Maar online scoor je gewoon litertje alcohol en 400 ml aloe vera gel en maak je een life time supply in 5 minuutjes?![]()
-
OnlineLuco
Wat een drukte om een griepje.
-
Tsja....
-
https://www.werkenmetmerken.nl/nl/alcoh ... _BwE#98033Will F. schreef: 19 mar 2020, 19:00Ik heb gisteren zitten kijken voor flessen isopropanol/ isopropyl die zijn overal uitverkocht of n vage op bol die 3 flessen voor 80 euro aanbiedt, dus als je n toko weet....
- tomgtr
Exact die ja
Ze hebben het druk dus duurt een dag of 3
Ze hebben het druk dus duurt een dag of 3
- Peric
Stelling 1 sowieso, en dat is denk het echte grote probleem.///Joost schreef: 19 mar 2020, 11:15 Hij zegt toch niet 'een groot gedeelte'? Hij zegt 'te veel'. En dat klopt. Bij een normale griepgolf kampt men niet met een IC-nood, of in het geval van Italie, met een crematorium dat het aantal doden niet aan kan.
1. Deze griep is vele malen besmettelijker dan een normale griep, 2. deze griep laat veel meer personen op de IC belanden, en 3. deze griep is vele malen dodelijker dan een normale griep.
Dat is geen paniekzaaierij, dat zijn de cijfers.
Stelling 3, als je naar de cijfers van Vliet kijkt hebben nog een lange weg te gaan.. Daar bedoel ik mee te zeggen dat ik het tot nu toe nog wel vind meevallen. 76 op dit moment. Tegenover 9500 (!!) in de winter van 2017/2018.
Nogmaals, de moeder van een collega van me is na 1,5 week ontslagen uit het ziekenhuis na positief getest te zijn. Hoorde vandaag ook een arts op de radio. 'Het is verschrikkelijk wat we hier mee maken'. Zal best, maar het gaat voor zover ik weet alleen over ouderen.
Nu ís dat ook verschrikkelijk, maar het gros denkt dat gezonde mensen hier ook zomaar aan kunnen overlijden. En juist dát valt dan wel weer mee als ik zo om me heen kijk.
-
Klopt. Maar alle gezonde mensen maken de ongezonde mensen ook ziek.Peric schreef: 19 mar 2020, 19:25Stelling 1 sowieso, en dat is denk het echte grote probleem.///Joost schreef: 19 mar 2020, 11:15 Hij zegt toch niet 'een groot gedeelte'? Hij zegt 'te veel'. En dat klopt. Bij een normale griepgolf kampt men niet met een IC-nood, of in het geval van Italie, met een crematorium dat het aantal doden niet aan kan.
1. Deze griep is vele malen besmettelijker dan een normale griep, 2. deze griep laat veel meer personen op de IC belanden, en 3. deze griep is vele malen dodelijker dan een normale griep.
Dat is geen paniekzaaierij, dat zijn de cijfers.
Stelling 3, als je naar de cijfers van Vliet kijkt hebben nog een lange weg te gaan.. Daar bedoel ik mee te zeggen dat ik het tot nu toe nog wel vind meevallen. 76 op dit moment. Tegenover 9500 (!!) in de winter van 2017/2018.
Nogmaals, de moeder van een collega van me is na 1,5 week ontslagen uit het ziekenhuis na positief getest te zijn. Hoorde vandaag ook een arts op de radio. 'Het is verschrikkelijk wat we hier mee maken'. Zal best, maar het gaat voor zover ik weet alleen over ouderen.
Nu ís dat ook verschrikkelijk, maar het gros denkt dat gezonde mensen hier ook zomaar aan kunnen overlijden. En juist dát valt dan wel weer mee als ik zo om me heen kijk.
- Peric
De jongste die overleden is was 7 of 68. Een jonger iemand is er in NL nog niet aan overleden.
In Italië dacht ik van wel, maar die was al een tijd ziek.
In Italië dacht ik van wel, maar die was al een tijd ziek.
-
OnlineRiceaux
We zitten nog maar aan het begin hè Eric. Volgende week worden er IC patiënten van het Zuiden naar het Noorden gebracht om de capaciteit in het Zuiden voldoende te houden. Ziekenhuizen zijn in opperste staat van paraatheid en doen er alles aan om IC capaciteit uit te breiden. Er wordt bij oud zorgpersoneel geïnformeerd of ze inzetbaar zijn en scholing is in volle gang. Lijkt me niet zonder reden.
-
OnlineLuco
Het komt omdat het nu met een piek komt, de griep meestal niet, die suddert een veel langer jaargetijde rond.
De cijfers die we nu hebben kloppen ook voor geen meter, de enige cijfers die kloppen zijn die van het aantal wat op ic terecht komt en het aantal doden, de rest kan je niks van zeggen omdat er niet getest wordt.
Ik denk dat al veel meer mensen het virus hebben of hebben gehad.
Aan het einde van de rit kan je echt pas zeggen of het dodelijker is dan de griep of niet.
De cijfers die we nu hebben kloppen ook voor geen meter, de enige cijfers die kloppen zijn die van het aantal wat op ic terecht komt en het aantal doden, de rest kan je niks van zeggen omdat er niet getest wordt.
Ik denk dat al veel meer mensen het virus hebben of hebben gehad.
Aan het einde van de rit kan je echt pas zeggen of het dodelijker is dan de griep of niet.
-
En dan is er inmiddels ook een "normale" griepepidemie.
-
-
OnlineLuco
Ja die komt er waarschijnlijk ook nog aan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De Italiaanse plaats Vo, daar het eerste Italiaanse Corona slachtoffer, daar is interessant gehandeld, het ging gelijk in lock down, vervolgens werd IEDEREEN getest.
Er werden nog 6 asymptomatische besmettingen vastgesteld, die gelijk geïsoleerd.
Het virus werd effectief de kop in gedrukt, geen nieuwe besmettingen.
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... d-covid-19
Fantastisch resultaat.
De wrange conclusie; Nederland heeft met het achterwege laten van massaal testen in de beginfase (of omdat er geen capaciteit, was, of omdat men het simpelweg niet nodig vond) niet alleen de slag verloren, maar ook de oorlog.
Er werden nog 6 asymptomatische besmettingen vastgesteld, die gelijk geïsoleerd.
Het virus werd effectief de kop in gedrukt, geen nieuwe besmettingen.
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... d-covid-19
Fantastisch resultaat.
De wrange conclusie; Nederland heeft met het achterwege laten van massaal testen in de beginfase (of omdat er geen capaciteit, was, of omdat men het simpelweg niet nodig vond) niet alleen de slag verloren, maar ook de oorlog.
- frankie
Er waren experts die zeiden dat de ic's vorige week al zouden overstromen. Het is tot nu toe minder erg dan ze op voorhand gedacht hadden.Riceaux schreef: 19 mar 2020, 19:38 We zitten nog maar aan het begin hè Eric. Volgende week worden er IC patiënten van het Zuiden naar het Noorden gebracht om de capaciteit in het Zuiden voldoende te houden. Ziekenhuizen zijn in opperste staat van paraatheid en doen er alles aan om IC capaciteit uit te breiden. Er wordt bij oud zorgpersoneel geïnformeerd of ze inzetbaar zijn en scholing is in volle gang. Lijkt me niet zonder reden.