Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Uit de besparingen gedaan met de groene energie.
- Vliet
Dat is dus maar de vraag. Normaliter sterven er 9500 mensen aan de griep (hoor je niemand over). Nu gaan we bij 60 sterfgevallen op de kast zitten en helpen de economie om zeep. Laat de oudjes lekker uit de IC en help de mensen die nu door de (veel) zwaardere griepvorm onverwacht op de IC komen. Dan kom je waarschijnlijk ook in de buurt van 9500 sterftegevallen en zit je op een normaal niveau?Gijzert schreef: 19 mar 2020, 11:22Dit gaat toch automatisch als je de maatregelen treft om er gecontroleerd door te komen?Vliet schreef: 19 mar 2020, 11:18 Allemaal waar, maar is dat een volledige meltdown van je economie waard? Voorlopig is de toegepaste systematiek van de overheid volgens mij prima. Gecontroleerd de griepgolf doorkomen.
- JP
Goed idee Vliet, tenzij die “ouwe” net je vader of moeder is. Dan denk je denk ik anders....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Misschien is dit wel het keerpunt in de geschiedenis waarbij Azië/China de westerse wereld voorbij streeft qua ontwikkeling en economie.
In Nederland/Europa is het altijd een beetje pappen en nathouden, alles om maar niet teveel chaos aan te richten en bang om een stapje terug te doen. China doet gewoon een stap, of twee, terug om er vervolgens weer twee of drie vooruit te kunnen zetten. Daar maken ze zich ook niet populair mee onder de bevolking waarschijnlijk, maar dat is daar absoluut van ondergeschikt belang.
Of dat allemaal slim en handig is? Geen idee, maar ze lopen op alle gebieden met rassenschrede op ons in. Al jaren.
In Nederland/Europa is het altijd een beetje pappen en nathouden, alles om maar niet teveel chaos aan te richten en bang om een stapje terug te doen. China doet gewoon een stap, of twee, terug om er vervolgens weer twee of drie vooruit te kunnen zetten. Daar maken ze zich ook niet populair mee onder de bevolking waarschijnlijk, maar dat is daar absoluut van ondergeschikt belang.
Of dat allemaal slim en handig is? Geen idee, maar ze lopen op alle gebieden met rassenschrede op ons in. Al jaren.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Voor griep bestaat volgens mij al vrij lang een medicijn.
- Vliet
Misschien ook niet....JP schreef: 19 mar 2020, 11:32 Goed idee Vliet, tenzij die “ouwe” net je vader of moeder is. Dan denk je denk ik anders....

- Martijn_bmw
Geen medicijnen, wel een vaccin als blokker tegen griep maar als je eenmaal hebt moet je lichaam het zelf overwinnen. In sommige uitzonderlijke gevallen ook op de IC
-
De griepprik die ze jaarlijks geven (krijg ik ook) is een variant van wat ze verwachten en is geen garantie dat je de griep niet krijgt.
- JP
Griepvaccins zijn altijd een jaar oud, gebaseerd op de vorige griep. Dan kan een huidige griep al voor een deel gemuteerd zijn en dan helpt die prik ook niet altijd.
- dvh
Mensen met Corona op de IC krijgen momenteel:
- kankermedicatie
- TBCmedicatie
- Aidsmedicatie
En nog een paar ingewikkelde dingen waar ik de naam niet van heb kunnen onthouden. Ze proberen gewoon vanalles.
Betreft die enge plaatjes met mensen op hun buik. Dat is niet leuk, maar mensen die voorheen met griep op de IC terecht kwamen liggen er ook zo bij. Punt is dat als er nu een corona-geval binnenkomt die een IC-bed voor 2 a 3 weken bezet houdt voordat deze naar een andere afdeling mag. Dat is best lang. En als er dan een hoop mensen tegelijkertijd bijkomen, dan hebben ze simpelweg niet genoeg bedden.
In Den Bosch is alles onder controle momenteel. Ze verwachten wel meer mensen maar zijn wat kamers aan het ombouwen om de corona-gevallen op te kunnen vangen. Alles was daar ligt is 70+ . Op een persoon na, die is in de 60.
Wat kunnen we ermee? Weinig. Mijn schoonzus ( zelfs dus IC verpleegkundige ) zegt dat 'wij' er helemaal niet zo bang voor hoeven zijn. We worden er wel ziek van. Maar gaan er ( op uitzonderingen na ) absoluut niet dood van. Gewoon griep. Of je ligt een paar dagen op bed , zoals met een flinke griep. Dat is het. De enige paniek is dus voor oudere & zwakkere dat wanneer er teveel tegelijk ontstaan ze niet allemaal behandeld kunnen worden. Daar zit de pijn.
Heb er een heel dubbel gevoel over.. Want de economie krijgt écht een flinke optater.. En hoe komen we eruit als Corona straks onder ons blijft, maar beheerst is. Hoe ziet het landschap er dan nog uit?
Spannende tijden.
- kankermedicatie
- TBCmedicatie
- Aidsmedicatie
En nog een paar ingewikkelde dingen waar ik de naam niet van heb kunnen onthouden. Ze proberen gewoon vanalles.
Betreft die enge plaatjes met mensen op hun buik. Dat is niet leuk, maar mensen die voorheen met griep op de IC terecht kwamen liggen er ook zo bij. Punt is dat als er nu een corona-geval binnenkomt die een IC-bed voor 2 a 3 weken bezet houdt voordat deze naar een andere afdeling mag. Dat is best lang. En als er dan een hoop mensen tegelijkertijd bijkomen, dan hebben ze simpelweg niet genoeg bedden.
In Den Bosch is alles onder controle momenteel. Ze verwachten wel meer mensen maar zijn wat kamers aan het ombouwen om de corona-gevallen op te kunnen vangen. Alles was daar ligt is 70+ . Op een persoon na, die is in de 60.
Wat kunnen we ermee? Weinig. Mijn schoonzus ( zelfs dus IC verpleegkundige ) zegt dat 'wij' er helemaal niet zo bang voor hoeven zijn. We worden er wel ziek van. Maar gaan er ( op uitzonderingen na ) absoluut niet dood van. Gewoon griep. Of je ligt een paar dagen op bed , zoals met een flinke griep. Dat is het. De enige paniek is dus voor oudere & zwakkere dat wanneer er teveel tegelijk ontstaan ze niet allemaal behandeld kunnen worden. Daar zit de pijn.
Heb er een heel dubbel gevoel over.. Want de economie krijgt écht een flinke optater.. En hoe komen we eruit als Corona straks onder ons blijft, maar beheerst is. Hoe ziet het landschap er dan nog uit?
Spannende tijden.
- Martijn_bmw
Btw naar 25%?JP schreef: 19 mar 2020, 11:24 De economie is nu ondergeschikt aan de gezondheid van Nederland. Dat is een geweldig iets en samen komen we er ook wel boven, vraag me alleen af hoe men straks dienmiljardensteun terug gaat verdienen?
We zullen hier financieel nog lang last van hebben schat ik zo in.
Wat denk je van de zorgverzekeraars en de premie volgend jaar... maar goed het blijkt nu ook maar weer eens, ook echt nodig.
-
Dus de potentiële slachtoffers zijn diegene die voorheen ook al werden opgeroepen voor een griepprik.dvh schreef: 19 mar 2020, 11:50 De enige paniek is dus voor oudere & zwakkere dat wanneer er teveel tegelijk ontstaan ze niet allemaal behandeld kunnen worden. Daar zit de pijn.
- JP
Ik heb dit nagevraagd maar er zijn totaal geen onderzoeken of navragen geweest om te kijken hoeveel mensen er bij een normale griepgolf hierdoor op een IC belanden. Je kan filteren op hoeveel mensen tijdens een griepgolf een longontsteking hebben gekregen en ook hoeveel er aan overleden zijn, maar de oorzaak is dan nog niet bekend. Was het griep, influenza, copd of wat dan ook.///Joost schreef: 19 mar 2020, 11:15 Hij zegt toch niet 'een groot gedeelte'? Hij zegt 'te veel'. En dat klopt. Bij een normale griepgolf kampt men niet met een IC-nood, of in het geval van Italie, met een crematorium dat het aantal doden niet aan kan.
(...)
Dat wordt niet geregistreerd.
Daarbij is nu nog helemaal geen IC- tekort !
Bron: iemand die voor 6 ziekenhuizen (in een brandhaard) alle behandelingen registreert.
- JP
Tijdens het debat gisteren werd wel duidelijk dat deze branch beter betaald moet worden. Ben benieuwd straks, als de storm geluwd is, hoe ze zich daar weer uit gaan lullen.Martijn_bmw schreef: 19 mar 2020, 11:52Btw naar 25%?JP schreef: 19 mar 2020, 11:24 De economie is nu ondergeschikt aan de gezondheid van Nederland. Dat is een geweldig iets en samen komen we er ook wel boven, vraag me alleen af hoe men straks dienmiljardensteun terug gaat verdienen?
Wat denk je van de zorgverzekeraars en de premie volgend jaar... maar goed het blijkt nu ook maar weer eens, ook echt nodig.
- ///Joost
Laten we het erop houden dat we allemaal veel gaan leren van deze pandemie, op allerlei fronten. Hopelijk wordt daar iets mee gedaan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Vooral dat!
Laat het en harde les zijn.
Schokkend hoe onze maakindustrie verdwenen is en we geheel afhankelijk zijn van China (in vele gevallen)
Schokkend hoe weinig men anticipeert op een virus als dit (Virologen waarschuwen al jaar en dag dat er een keer een gemuteerde variant van welk virus dan ook komt die slachtingen aan gaat richten)
Hoe moeilijk kan het zijn om extra capaciteit mondkapjes/verbandmiddelen/handschoen/kleding op te bouwen, paar pakhuizen vol, daar hoeft geen houdbaarheidsdatum op.
Eigenlijk is dat net zo bizar als het virus
Laat het en harde les zijn.
Schokkend hoe onze maakindustrie verdwenen is en we geheel afhankelijk zijn van China (in vele gevallen)
Schokkend hoe weinig men anticipeert op een virus als dit (Virologen waarschuwen al jaar en dag dat er een keer een gemuteerde variant van welk virus dan ook komt die slachtingen aan gaat richten)
Hoe moeilijk kan het zijn om extra capaciteit mondkapjes/verbandmiddelen/handschoen/kleding op te bouwen, paar pakhuizen vol, daar hoeft geen houdbaarheidsdatum op.
Eigenlijk is dat net zo bizar als het virus
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nee. BTW omláág juist. Dat werkt mentale koopkracht bij de mens in de hand. (Net als aanbiedingen/sale in winkels/Black Fridays. etc)Martijn_bmw schreef: 19 mar 2020, 11:52Btw naar 25%?JP schreef: 19 mar 2020, 11:24 De economie is nu ondergeschikt aan de gezondheid van Nederland. Dat is een geweldig iets en samen komen we er ook wel boven, vraag me alleen af hoe men straks dienmiljardensteun terug gaat verdienen?
-
Youp van t Hek heeft 't virus. Sneu.
Maar even wat belangrijker nieuws:)
https://www.ad.nl/show/trijntje-oosterh ... ~ac932592/
Het is toch allerjezest triest, waar gaat dit over?
Ik neem 'n bak koffie.
Maar even wat belangrijker nieuws:)
https://www.ad.nl/show/trijntje-oosterh ... ~ac932592/
Het is toch allerjezest triest, waar gaat dit over?
Ik neem 'n bak koffie.
- Knot
Tsja, wat je belangrijk vind op het moment he....
-
OnlineWout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Er is altijd wel iemand gekwetst, hou je toch.
En die Nikkie is vanaf sinds kort frontman/vrouw/dinges dus die moet zich nu bij alles laten horen. Tsja.
En die Nikkie is vanaf sinds kort frontman/vrouw/dinges dus die moet zich nu bij alles laten horen. Tsja.
-
Rody jij was toch fan van 't eerste uur?:)
- dvh
Ik neem 'n bak koffie.[/qoute]
Goed plan.
Wanneer gaat de btw omlaag?
-
Omhoog bedoel je denk ik.
-
Ik denk dat DVH omlaag bedoelt:)