Corona in Nederland.....
- tomgtr
Re: Corona in Nederland.....
Freudiaanse verspreking
-
OnlineLuco
het lijken wel kleuters in dat debat
- Riceaux
Lijkt DF wel.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
///Joost schreef: 18 mar 2020, 16:19 Te vroeg testen zou ook een negatieve uitslag geven. Maar goed, feitelijk heeft het ook weinig zin om te weten of je het wel of niet hebt gehad. Het is alleen goed voor je eigen gemoedsrust.
Overigens, als je het al hebt gehad, en je zou theoretisch immuun zijn, kun je het virus dan op een later tijdstip (maanden/jaren) nog steeds overdragen aan iemand anders, zonder dat je zelf ziek word?
Te vroeg testen slaat nergens op, want geen klinische verschijnselen, dus zinloos.
Maar wel testen bij milde klinische verschijnselen, die differentiaal diagnostisch op COVID19 kunnen wijzen. Waarom;
1 Je krijgt absolute meetwaardes
2 Je krijgt inzicht in snelheid verspreiding
3 Je krijgt inzicht in geografische spreiding
Deze data is onmisbaar bij goed onderzoek en de daaruit mogelijke conclusies, hoe meer gemeten personen (N) des te betrouwbaarder de uitkomsten
Dan je 2e punt;
Als je immuun bent, kan je niet meer besmet worden (je afweercellen zijn dan gewapend met de juiste munitie)
Als je niet meer besmet bent, kan je ook niks verspreiden. Dat is niet theoretisch immuun, dat is praktisch immuun.
-
OnlineLuco

Ja dat er zo weinig tests zijn snap ik ook niet.
Dan heb je inderdaad betrouwbare cijfers en kan je passende maatregelen nemen.
Het is nu een beetje gokken van hoever moet je gaan.
- Peric

Ik zag het ook Smiley..
Zou beter zijn om zo te testen, ik meld me aan..

En trouwens Smiley, ga je je laten verbouwen? Ben je het zat om man te zijn? Past wel in de tijdsgeest..
Laatst gewijzigd door Peric op 18 mar 2020, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
De moeder van een collega van me was ook opgenomen met Corona-besmetting. Ze heeft ook COPD.
Is na 1,5 week ontslagen uit het ziekenhuis. Je leest zoveel verschillende verhalen overal..
De jongste die hier in NL gestorven is aan Corona is 63 dacht ik. Weet niet of ik me zorgen moet maken of niet.. En ik weet wel, voorkomen is beter dan verdriet hebben, maar toch.
Is na 1,5 week ontslagen uit het ziekenhuis. Je leest zoveel verschillende verhalen overal..
De jongste die hier in NL gestorven is aan Corona is 63 dacht ik. Weet niet of ik me zorgen moet maken of niet.. En ik weet wel, voorkomen is beter dan verdriet hebben, maar toch.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
COPD heb je in verschillende gradaties, van relatief mild tot O2 afhankelijk.
Daar komt vaak nog comorbiditeit bij kijken, m.n. hart en vaat ziekten.
Hoe meer comorbiditeit, des te groter de kans om aan COVID19 te overlijden.
Nu is COVID19 een virus wat juist respiratoire insufficiëntie veroorzaakt, bij COPD achtergrond wordt het er niet beter op met je kansen.
Nu is COVID19 een virus wat juist respiratoire insufficiëntie veroorzaakt, bij COPD achtergrond wordt het er niet beter op met je kansen.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Moet trouwens wel lachen om toeristen die nu vast zitten in het buitenland.
Zag net op het journaal een jong stelletje die afgelopen weekend naar Jordanië ging en nu vastzitten. Klagen ze dat tickets terug 10.000 euro kosten. En geen hulp vanuit Nederland.
Echt, waarom lopen er zoveel domme mensen rond op de wereld? Wie gaat er in godsnaam op vakantie naar Jordanië tijdens een wereldwijde pandemie?
Lachwekkend
Zag net op het journaal een jong stelletje die afgelopen weekend naar Jordanië ging en nu vastzitten. Klagen ze dat tickets terug 10.000 euro kosten. En geen hulp vanuit Nederland.
Echt, waarom lopen er zoveel domme mensen rond op de wereld? Wie gaat er in godsnaam op vakantie naar Jordanië tijdens een wereldwijde pandemie?
Lachwekkend
- alt
Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
Hij krijgt heel veel emails, telefoontjes van huurders die nu geen inkomen meer hebben.
Hypotheekkantoren, makelaars, tandartsen, tandtechnicus, enz.
Dit bericht was niet goed overgekomen.
Wilde aangeven dat er wat bedrijven waren die aan het omvallen zijn.
De bedrijfspandenmelker is multimiljonair.
Hij krijgt heel veel emails, telefoontjes van huurders die nu geen inkomen meer hebben.
Hypotheekkantoren, makelaars, tandartsen, tandtechnicus, enz.
Dit bericht was niet goed overgekomen.
Wilde aangeven dat er wat bedrijven waren die aan het omvallen zijn.
De bedrijfspandenmelker is multimiljonair.
- romo
^Je hebt koninklijke connecties? 

- Martijn_bmw
Dank voor je uitleg en inmenging hier Romo.romo schreef: 18 mar 2020, 18:12 COPD heb je in verschillende gradaties, van relatief mild tot O2 afhankelijk.
Moet zeggen dat ik jou posts altijd al waardeer maar nu nog meer

Je zit dicht bij het vuur en weet als 1 van de weinige hier als Arts hoe het écht werkt
- romo
Geen arts
Wel veel klinische expertise
Wel veel klinische expertise
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
RJL86 schreef: 18 mar 2020, 18:16 Moet trouwens wel lachen om toeristen die nu vast zitten in het buitenland.
Lachwekkend
Waarschijnlijk omdat de annuleringsverzekering het niet dekt, of omdat het allemaal wel mee valt.
- Niels
- Auto: Prius+
Of omdat je vanuit de NL-overheid het idee krijgt dat het wel allemaal meevalt. Wij zitten sinds zaterdag middernacht al in lock-down op de canarische eilanden lig. Hier in Spanje is men een stukje bewuster van de gevaren lig, op de bejaarde Nederlanders na dan die samenklieken in de Spar voor een kopje automaat koffie. Nederlanders...pfff. echt.
- JP
Welke “vrijheid” hebben wij nu nog die de landen om ons heen niet meer hebben die in een lockdown zijn ?
- Niels
In NL kun je toch nog gewoon naar buiten? Hier moet je een reden hebben, alles afgesloten, politie wagen die de hoofdstraat op en neer rijdt en gewoonweg een grimmige sfeer als (gerechtvaardigd) boodschappen gaat doen.
- Hielke
Ik lees je bijdragen in dit topic graag.
- Martijn_bmw
Ah oké, dat dacht ik altijd. Wat is je beroep dan, gezien je grote hoeveelheid kennis op gezondheid en werking van het lichaam.
- ///Joost
- romo
Ik laat mijn beroep even buiten beschouwing, omdat ik en werkgever ben en nog actief werkzaam, wil ik dat strikt gescheiden houden hier. Met dank voor respecteren hiervan.
Uiteraard wil ik wel raad en daad of eventueel uitleg geven over die thema's waar mijn expertise liggen. Als het over anatomische-fysiologische-pathologische substraten gaat, dan kan ik daar over het algemeen wel iets over zeggen.
Intussen loopt het gierend uit de hand in ItaIië;
Vandaag 3700 besmettingen er bij
475 doden
De zwartste dag tot nog toe.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b358a1b9/
Uiteraard wil ik wel raad en daad of eventueel uitleg geven over die thema's waar mijn expertise liggen. Als het over anatomische-fysiologische-pathologische substraten gaat, dan kan ik daar over het algemeen wel iets over zeggen.
Intussen loopt het gierend uit de hand in ItaIië;
Vandaag 3700 besmettingen er bij
475 doden
De zwartste dag tot nog toe.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b358a1b9/
- Niels
brrrrrr...echt. En dan moeten we nog een vliegtuig in en twee luchthavens door. Als ik mijn familie compleet had (wat niet mocht, leerplicht!) dan verlengde ik ff met 3wk. Dan kwam ik niet terug naar NL met die gekkies aan het roer.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dus die Lockdown in Italie werpt z'n vruchten nog niet echt af begrijp ik.
- ///Joost
Volgens mij is dat gewoon veel te laat gebeurd. Vandaar dat ik mensen hier voor gek verklaar als ik zie hoe laconiek er wordt geleefd. Wat je niet ziet is er niet, ......behalve COVID-19.Robin schreef: 18 mar 2020, 20:04 Dus die Lockdown in Italie werpt z'n vruchten nog niet echt af begrijp ik.
Ik vrees voor de komende twee weken.
- Sander
Een maatregel kan tot 2 week duren voordat zichtbaar is wat voor effect het heeft.Robin schreef: 18 mar 2020, 20:04 Dus die Lockdown in Italie werpt z'n vruchten nog niet echt af begrijp ik.