Corona in Nederland.....
- ///Joost
Re: Corona in Nederland.....
Te vroeg testen zou ook een negatieve uitslag geven. Maar goed, feitelijk heeft het ook weinig zin om te weten of je het wel of niet hebt gehad. Het is alleen goed voor je eigen gemoedsrust.
Overigens, als je het al hebt gehad, en je zou theoretisch immuun zijn, kun je het virus dan op een later tijdstip (maanden/jaren) nog steeds overdragen aan iemand anders, zonder dat je zelf ziek word?
Overigens, als je het al hebt gehad, en je zou theoretisch immuun zijn, kun je het virus dan op een later tijdstip (maanden/jaren) nog steeds overdragen aan iemand anders, zonder dat je zelf ziek word?
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Na al het negatieve nieuws van de afgelopen weken, nu eindelijk ook goed nieuws:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/s ... ~a86aca96/
- ///Joost
Ik had het hier eerder in het topic ook al over. Die cijfers zeggen geen ruk, wel in absolute zin, maar niet in relatieve. Zolang er niet met man en macht getest wordt kun je geen causaal verband leggen.Djessey schreef: 18 mar 2020, 16:16
Ook nog eens wetende dat bijna 500 van de 2000 besmettingen medisch personeel betreft, dan weet je dus gewoon dat er vrijwel NIET getest wordt, en alleen de ernstig zieke patiënten ook echt getest worden op corona. We lopen dus gigantisch achter de feiten aan.
Maargoed, ik ben ook maar een stomme glasboer. Wat weet ik nou![]()
- alt
Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
Hij krijgt heel veel emails, telefoontjes van huurders die nu geen inkomen meer hebben.
Hypotheekkantoren, makelaars, tandartsen, tandtechnicus, enz.
Hij krijgt heel veel emails, telefoontjes van huurders die nu geen inkomen meer hebben.
- Luco
Hitz schreef: 18 mar 2020, 16:16 Lokale Turk is ook dicht, hing een briefje: "Dürümstandigheden gesloten"
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die moeten niet zo zeuren, ondernemersrisico.....alt schreef: 18 mar 2020, 16:24 Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
- Luco
RJL86 schreef: 18 mar 2020, 16:21 Na al het negatieve nieuws van de afgelopen weken, nu eindelijk ook goed nieuws:

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Volgens Rutte niet, dan vorm je namelijk een schild voor je medemens...///Joost schreef: 18 mar 2020, 16:19
- Luco
in japan is al iemand die het virus voor de tweede keer heeft.Wout309t schreef: 18 mar 2020, 16:28Volgens Rutte niet, dan vorm je namelijk een schild voor je medemens...///Joost schreef: 18 mar 2020, 16:19
- Luco
Ja laat maar failliet gaan die nepondernemer die niks achter de hand heeft, verkoopt die zijn panden maar.Robin schreef: 18 mar 2020, 16:26Die moeten niet zo zeuren, ondernemersrisico.....alt schreef: 18 mar 2020, 16:24 Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
- Djessey
Ja maar die Japanners kunnen altijd alles beterLuco schreef: 18 mar 2020, 16:29in japan is al iemand die het virus voor de tweede keer heeft.Wout309t schreef: 18 mar 2020, 16:28Volgens Rutte niet, dan vorm je namelijk een schild voor je medemens...///Joost schreef: 18 mar 2020, 16:19
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo is het. Daar was meneer Wiebes heel duidelijk over. Niet zo janken.Robin schreef: 18 mar 2020, 16:26Die moeten niet zo zeuren, ondernemersrisico.....alt schreef: 18 mar 2020, 16:24 Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
-
Inderdaad, het zal ze leren te willen teren op de overheid in deze barre tijden.Luco schreef: 18 mar 2020, 16:30Ja laat maar failliet gaan die nepondernemer die niks achter de hand heeft, verkoopt die zijn panden maar.Robin schreef: 18 mar 2020, 16:26Die moeten niet zo zeuren, ondernemersrisico.....alt schreef: 18 mar 2020, 16:24 Vandaag nog een van de grote bedrijfspandenmelker uit de omgeving telefonisch gesproken.
- Peric
Dat precies Tom.. Ze nemen het gewoon klakkeloos aan zonder er over na te denken...tomgtr schreef: 18 mar 2020, 09:57 Op basis van zwaartekracht lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Als jij in de lucht blaft ligt dat echt na een minuutje wel op de grond.
Wat ik ook apart vind is hoe niet nadenkend mensen zijn. Mensen kopen partijen handgel en gillen dat op is nu. Maar online scoor je gewoon litertje alcohol en 400 ml aloe vera gel en maak je een life time supply in 5 minuutjes?
En ik ben blij dat ik in de bouw werk, daar gaat het tot nu toe gewoon door. Dus hoef gelukkig geen aanspraak te maken op de regeling.
Maar ik vrees dat er heel veel misbruik van gemaakt gaat worden. Want de regering heeft toegezegd dat het snel beschikbaar zal zijn. Dus heel weinig controle.
Wat ik ook bizar vind is dat er nog steeds criminelen actief zijn die nu zogenaamd hulp aanbieden aan mensen die wegens Corona aan huis gekluisterd zitten.
Oppakken, 4 paarden regelen en aan ieder ledemaat een touw..

- Luco
ja schandalig!!!!!!!Robin schreef: 18 mar 2020, 16:33Inderdaad, het zal ze leren te willen teren op de overheid in deze barre tijden.
- Luco
Wil niet vervelend doen Peric, maar dat gaat niet lang meer duren vrees ik, eerste meldingen van stilgelegde bouwplaatsen is al een feit.Peric schreef: 18 mar 2020, 16:35Dat precies Tom.. Ze nemen het gewoon klakkeloos aan zonder er over na te denken...tomgtr schreef: 18 mar 2020, 09:57 Op basis van zwaartekracht lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Als jij in de lucht blaft ligt dat echt na een minuutje wel op de grond.
Wat ik ook apart vind is hoe niet nadenkend mensen zijn. Mensen kopen partijen handgel en gillen dat op is nu. Maar online scoor je gewoon litertje alcohol en 400 ml aloe vera gel en maak je een life time supply in 5 minuutjes?
En ik ben blij dat ik in de bouw werk, daar gaat het tot nu toe gewoon door. Dus hoef gelukkig geen aanspraak te maken op de regeling.
Maar ik vrees dat er heel veel misbruik van gemaakt gaat worden. Want de regering heeft toegezegd dat het snel beschikbaar zal zijn. Dus heel weinig controle.
Wat ik ook bizar vind is dat er nog steeds criminelen actief zijn die nu zogenaamd hulp aanbieden aan mensen die wegens Corona aan huis gekluisterd zitten.
Oppakken, 4 paarden regelen en aan ieder ledemaat een touw..![]()
-
-
OnlineWJ
Yep, heel hoop word uitgesteld of gewoon gecanceld. Iedereen wil afwachten..Luco schreef: 18 mar 2020, 16:41
Wil niet vervelend doen Peric, maar dat gaat niet lang meer duren vrees ik, eerste meldingen van stilgelegde bouwplaatsen is al een feit.
- Peric
We gaan het wel zien.. Gelukkig zit ik deze week nog niet thuis..
- Luco
Niet alleen dat, maar ook de verantwoording nemen om het personeel te beschermen, al kunnen de meeste bouwbedrijven nog niet veel hebben gezien de vorige crisis, paf en stikstof en nu dit.
Ben bang dat het een slagveld gaat worden, aangezien de meeste echt geen vet op de botten hebben.
- Luco
Ik ook nog niet, al ben ik wel bang dat het steeds knijpender wordt.
-
Onlinetomgtr
We zijn toch gvd geen 3e wereldland? Ok prima, Bahrain is klein land, 1,5M mensen, makkelijker om daarvoor testkutjes te kopen. Maar Duitsland kan ook meer testen. Waar hebben wij ze besteld? Ali baba die wat leveringsprobleempjes hebben? Of wij hebben volgens Europesche normen een tender uitgeschreven en openen die volgende week?Djessey schreef: 18 mar 2020, 16:16Wat opvalt is het aantal bestemmingen vs aantal doden in Nederland.tomgtr schreef: 18 mar 2020, 16:03 Vraag me weleens af hoeveel pct van de op covid-19 geteste mensen in Nederland positief testen? Er wordt hier zo weinig getest en alleen in zulke serieuze verdenkingen dat dat dicht bij 100 pct zit gok ik. Van collega uit Bahrain hoorde ik dat als je daar 1 keer niest er meteen getest wordt. Ben ook benieuwd wat het effect van zoveel testen is. En waarom zij wel zoveel testkits hebben...
Wij hebben relatief veel doden voor het aantal bestellingen. 58 sterfgevallen op 2000 besmettingen.
Pak bijvoorbeeld Duitsland, 10.000 besmettingen en slechts 27 sterfgevallen.
Ook nog eens wetende dat bijna 500 van de 2000 besmettingen medisch personeel betreft, dan weet je dus gewoon dat er vrijwel NIET getest wordt, en alleen de ernstig zieke patiënten ook echt getest worden op corona. We lopen dus gigantisch achter de feiten aan.
Maargoed, ik ben ook maar een stomme glasboer. Wat weet ik nou![]()
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
Besmettingen vs doden was mij ookal opgevallen. Het mortaliteitspercentage in NL is veel hoger, naar mijn idee ook vrijwel volledig te wijten aan het niet voortijdig testen. Als je in Dld contact hebt gehad met iemand die corona had, werd je gelijk in quarantaine geplaatst en getest. In de meeste gevallen waren er in die omgeving van de besmette persoon daadwerkelijk meerdere besmettingen.
Hier in NL worden veel gevallen pas ontdekt op het moment dat de mensen al (dood)ziek zijn. Dan is de kans op sterven natuurlijk veel hoger.
Tevens valt mij op dat Noorwegen extreem veel besmettingen / per 1 miljoen inwoners heeft. Waarschijnlijk testen ze daar simpelweg preventief heel sterk, waardoor de cijfers ernstiger lijken, maar in werkelijkheid er amper doden vallen.
Hier in NL worden veel gevallen pas ontdekt op het moment dat de mensen al (dood)ziek zijn. Dan is de kans op sterven natuurlijk veel hoger.
Tevens valt mij op dat Noorwegen extreem veel besmettingen / per 1 miljoen inwoners heeft. Waarschijnlijk testen ze daar simpelweg preventief heel sterk, waardoor de cijfers ernstiger lijken, maar in werkelijkheid er amper doden vallen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik wil ook een testkutje