Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Riceaux

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 14 mar 2020, 19:50

romo schreef: 14 mar 2020, 18:19 Dan dit;

https://www.nu.nl/coronavirus/6037464/r ... ijven.html

Waarom nu pas?

Dit had een maand geleden als als nr 1 regel gecommuniceerd moeten worden.

Onbegrijpelijk

Intussen volstrekt onduidelijke adviezen die dubbel geïnterpreteerd worden, de studenten in Groningen gaan gewoon naar de kroeg. Argumentatie; ik ben jong, mijn vrienden ook, ons risico is klein en ons gebeurt niks.

België gisteravond; De laatste avond dat de kroeg open was, want nu alles op slot. Wat doe je dan; je organiseert "Lock Down" parties

W T F

Er is volstrekt onvoldoende communicatie over de ernst van de situatie, de noodzakelijkheid van de op te volgen regels. Dit alles door domme communicatie van de overheid.

Kansloos allemaal
Gelukkig zijn niet alle studenten in Groningen zo achterlijk. Vond vanavond een briefje in de brievenbus met de volgende tekst:

Beste buren,
Door het hele land worden maatregelen genomen tegen het coronavirus. Wij kunnen ons voorstellen dat u zich zorgen maakt. Met name de oudere mensen blijken een verhoogd risico te hebben. Maar er zijn dingen die gedaan moeten worden. Daarom hebben wij besloten om de oudere medemens te hulp te schieten! Mocht u het nou spannend vinden om bijvoorbeeld boodschappen te doen of uw medicatie op te halen, uit angst voor besmetting, dan willen wij u hier graag bij helpen. De universiteiten en hogescholen zijn gesloten, dus hebben wij als studenten de tijd om u te helpen.

Als wij u kunnen helpen door de boodschappen te doen of de medicatie op te halen kunt u contact opnemen met ons via Whatsapp/telefoon op 06xxxxxx of via xxxxx@hotmail.com

:thumbup:

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 14 mar 2020, 20:01

Riceaux schreef: 14 mar 2020, 19:50
romo schreef: 14 mar 2020, 18:19 Dan dit;

https://www.nu.nl/coronavirus/6037464/r ... ijven.html

Waarom nu pas?

Dit had een maand geleden als als nr 1 regel gecommuniceerd moeten worden.

Onbegrijpelijk

Intussen volstrekt onduidelijke adviezen die dubbel geïnterpreteerd worden, de studenten in Groningen gaan gewoon naar de kroeg. Argumentatie; ik ben jong, mijn vrienden ook, ons risico is klein en ons gebeurt niks.

België gisteravond; De laatste avond dat de kroeg open was, want nu alles op slot. Wat doe je dan; je organiseert "Lock Down" parties

W T F

Er is volstrekt onvoldoende communicatie over de ernst van de situatie, de noodzakelijkheid van de op te volgen regels. Dit alles door domme communicatie van de overheid.

Kansloos allemaal
Gelukkig zijn niet alle studenten in Groningen zo achterlijk. Vond vanavond een briefje in de brievenbus met de volgende tekst:

Beste buren,
Door het hele land worden maatregelen genomen tegen het coronavirus. Wij kunnen ons voorstellen dat u zich zorgen maakt. Met name de oudere mensen blijken een verhoogd risico te hebben. Maar er zijn dingen die gedaan moeten worden. Daarom hebben wij besloten om de oudere medemens te hulp te schieten! Mocht u het nou spannend vinden om bijvoorbeeld boodschappen te doen of uw medicatie op te halen, uit angst voor besmetting, dan willen wij u hier graag bij helpen. De universiteiten en hogescholen zijn gesloten, dus hebben wij als studenten de tijd om u te helpen.

Als wij u kunnen helpen door de boodschappen te doen of de medicatie op te halen kunt u contact opnemen met ons via Whatsapp/telefoon op 06xxxxxx of via xxxxx@hotmail.com

:thumbup:
Dat is erg netjes van ze.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mar 2020, 20:52

Intussen;
In Frankrijk gaan vanwege de corona-
uitbraak alle cafés,restaurants,bars en
bioscopen om middernacht dicht.Premier
Philippe roept iedereen op zo min
mogelijk te reizen.Hij zei dat een
eerdere oproep om sociaal contact tot
het uiterste te beperken te weinig in
acht wordt genomen.De eerste ronde van
de gemeenteraadsverkiezingen,die morgen
wordt gehouden,gaat gewoon door.

 In Berlijn en Keulen sluiten alle
cafés,clubs, bioscopen,theaters en
concertzalen per direct.Ook elders zijn
veel openbare gelegenheden gesloten.In
Duitsland bepaalt de regionale overheid
in veel gevallen wat er aan maatregelen
nodig is,zoals nu bij de coronacris

Ik ga er vanuit dat komende week het openbare leven in NL ook op slot gaat.

In Limburg en Brabant wordt nu een 2e Corana golf verwacht, de 1e rolt zich nu uit naar het noorden.

De ministers van Nieuwenhuizen en van Veldhoven mogen 2 weken thuiswerken want contact met besmette ambtsbroeders;

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... rona-virus

Van Nieuwenhuizen was vrijdag terug uit Indonesië en daarna direct bij het kabinetsberaad, dus straks het kabinet plat, eindelijk worden er dan geen besluiten meer genomen door pennenlikkers :tooth:

Oeps;
De minister kwam vrijdagochtend terug uit Indonesië en zat vervolgens meteen in overleg met minister Eric Wiebes (Economische Zaken), Pieter Elbers (KLM) en Dick Benschop (Schiphol). Daarna schoof Van Nieuwenhuizen met de rest van het kabinet aan bij de ministerraad.

JP

Bericht door JP » 14 mar 2020, 21:00

Kijk nu mag je opeens veel meer rijden ten behoeve de winkels op voorraad te houden. Beetje hypocriet van de belgen.
E3798116-6F24-47E5-B0D5-34B499A20B39.jpeg
E3798116-6F24-47E5-B0D5-34B499A20B39.jpeg (431 KiB) 1972 keer bekeken

Rnd

Bericht door Rnd » 14 mar 2020, 21:05

Wimo

Bericht door Wimo » 14 mar 2020, 21:06

Waarom moeten die chauffeurs blijven rijden ? Het risico van besmetting is veel te groot. Ik neem aan dat die tijdens de gewenste lockdown ook thuis blijven?

WJ

Bericht door WJ » 14 mar 2020, 21:09

Wimo schreef: 14 mar 2020, 21:06 Waarom moeten die chauffeurs blijven rijden ? Het risico van besmetting is veel te groot. Ik neem aan dat die tijdens de gewenste lockdown ook thuis blijven?
Hoezo? Hoeveel man denk je dat er in zo'n cabine zitten? of bij het laden en lossen aanwezig zijn? En hoeveel contact denk je dat er dan is?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mar 2020, 21:12

WA en Maxima mogelijk in de gevarenzone;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2137447 ... est-worden

Het is toch niet te bevatten;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4fec026/

Wimo

Bericht door Wimo » 14 mar 2020, 21:18

WJ schreef: 14 mar 2020, 21:09
Wimo schreef: 14 mar 2020, 21:06 Waarom moeten die chauffeurs blijven rijden ? Het risico van besmetting is veel te groot. Ik neem aan dat die tijdens de gewenste lockdown ook thuis blijven?
Hoezo? Hoeveel man denk je dat er in zo'n cabine zitten? of bij het laden en lossen aanwezig zijn? En hoeveel contact denk je dat er dan is?
Het virus leeft nog uren door.. overal op volgens de vele Twitter virologen. We gaan die mensen toch niet vragen hun leven op het spel te zetten? Gewoon drie weken in lockdown.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 mar 2020, 21:23

romo schreef: 14 mar 2020, 21:12 WA en Maxima mogelijk in de gevarenzone;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2137447 ... est-worden

Het is toch niet te bevatten;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4fec026/
Hier in Friesland sluiten steeds meer scholengemeenschappen uit eigen beweging hun scholen. Van de school waar mijn kinderen op zitten nog niks gehoord maar zou me niets verbazen dat deze komende week ook wel dicht zijn. Lijkt me een goede zaak, heb meer vertrouwen in wat de deskundigen adviseren dan wat ze in Den Haag besluiten...

romo

Bericht door romo » 14 mar 2020, 21:29

HMOG;

https://www.tubantia.nl/binnenland/veer ... ~a058aad2/

Dat kabinet moet nu nog bij elkaar, niet maandag, niet morgen, maar nu.

Het gaat nu zo snel, we worden aan alle kanten ingehaald.

Wimo

Bericht door Wimo » 14 mar 2020, 21:31

romo schreef: 14 mar 2020, 21:29 HMOG;

Goed idee! Een pandemie , financiële crisis en kabinetscrisis tegelijk. Staat de hooivork al in het vet? Denk aan je hart.. voor je het weet lig je op de IC.

Justusvdg

Bericht door Justusvdg » 14 mar 2020, 21:39

GGD-directeur over scholen: situatie Nederland onvergelijkbaar met Italië https://www.nu.nl/coronavirus/6037551/g ... talie.html (via @NUnl)

Justusvdg

Bericht door Justusvdg » 14 mar 2020, 21:45

romo schreef: 14 mar 2020, 21:29 HMOG;

Ja denk ook dat Rutte en zn vrienden lekker zitten te netflixen thuis en pas maandag na de koffie eens verder kijken wat er te doen is.
Kan je idd beter de kamer bij elkaar roepen waar waardevolle tijd verkloot wordt door schreeuwde knurften die van alles eisen omdat ergens een Henk en Ingrid eens wat hebben meegemaakt.

romo

Bericht door romo » 14 mar 2020, 22:02

^Iedereen snapt dat ze overuren draaien, das het punt van de opmerking niet.

Spanje ook noodtoestand;

Spanje kondigt noodtoestand af

In Spanje geldt vanaf middernacht de
noodtoestand.Dat heeft premier Sánchez
gezegd in een toespraak die live op tv
is uitgezonden.Mensen mogen alleen met
een goede reden op straat komen,
bijvoorbeeld om naar het werk of een
apotheek te gaan.

De maatregel duurt zeker twee weken.
Alle niet-essentiële winkels,cafés en
restaurants gaan dicht.In Spanje zijn
er in het afgelopen etmaal ruim 1500
besmettingsgevallen bij gekomen.De
overheid zal bijspringen als bedrijven
of werknemers in de problemen komen.

In Spanje is bij meer dan 6000 mensen
het coronavirus vastgesteld.

FDD

Bericht door FDD » 14 mar 2020, 22:33

Wel hier in Zuid Belgie zijn de winkels gewoon vol...

Appartement zit in zuid belgie, werk is in Frankrijk, ondanks maatregelen van Frankrijk ga ik ervan uit dat ik hier nog wel 14 dagen zit, tenzij ze de grens dichtgooien.....

In dat geval spullen pakken en naar huis, ook geen straf😁

dvh

Bericht door dvh » 14 mar 2020, 23:23

In Breda gaat t er inmiddels wel echt serieus aan toe: Doorgestuurd bericht van IC arts Amphia (Annemarie Vermelis).

Als intensive care dokter zal ik jullie op de hoogte brengen van hoe het er nu voorstaat. Het is echt crisis! Elke dag worden er meerdere patiënten opgenomen op de ic voor beademing. Oude, minder gezonde mensen maar er liggen nu ook 3 patiënten tussen de 40-50( onze leeftijd dus) en gisteren heb ik zelfs een gezonde jongen van 16 aan de beademing moeten leggen en naar Rotterdam laten gaan.
Tot nu toe volgen we de Italiaanse lijn omhoog en zij doen echt een noodoproep. Ze liggen ongeveer 2 weken voor op ons maar dat kan je natuurlijk allemaal zelf in de media zien en lezen. De komende tijd wordt heel spannend dus. Met name voor personeel, materiaal en capaciteit in het ziekenhuis.
Laten we hopen dat het meevalt maar ik vrees ervoor. Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is.
Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren.
Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken. Er worden dit weekend verpleegkundigen middels spoedcursussen getraind in bedienen beademingsapparatuur. En de beademingscapaciteit is met kunst en vliegwerk verdubbeld. Aantal besmettingen en opnames gaan momenteel echt exponentieel omhoog. Rest van NL loopt nog maar een paar dagen achter....
Dus advies: geen feestjes, familiebezoek of etentjes. Fysieke sociale contacten naar 0, en dan hopen dat we de pandemie kunnen rekken zodat de zorgvraag het aanbod niet overstijgt

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mar 2020, 02:16

Wat moet ik met zulke berichten? Ook de linkjes naar kranten etc. Zoals al eerder vermeld hier; media worden verketterd op DF, als het ons uitkomt. Nu komt het ons uit om bepaalde linkjes naar media te bewieroken... Maw, hier kun je niets mee. Allemaal drama en paniekzaaierij, want wat is waar? Maar goed, daar zijn we hier goed in, bepalen wat goed is voor alles en iedereen. Nou, zo groot is DF nu ook weer niet. Om niet besmet te raken laat ik dit draadje maar eens een poosje links liggen :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 mar 2020, 07:07

Aan iedereen, Waarom zou je willen weten wat wel en niet kan. Gewoon je kinderen niet naar school doen, indien mogelijk, en totale sociale onthouding! Hoe moeilijk kan het zijn?! In het ergste geval heb je dan 2 of 3 weken 24/7 met je gezin geleefd. Het blijft voor mensen erg moeilijk om vooruit te kijken. Op het moment dat alles escaleert is het te laat. Of zoek anders even de betekenis op van ‘exponentieel’.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 15 mar 2020, 08:08

Sommige mensen begrijpen het ook niet. Feessie gaat voor. Wat een stumperds.

https://www.ad.nl/binnenland/meer-dan-1 ... ~a0c5dc90/

PeterB

Bericht door PeterB » 15 mar 2020, 08:09

dvh schreef: 14 mar 2020, 23:23
In Breda gaat t er inmiddels wel echt serieus aan toe: Doorgestuurd bericht van IC arts Amphia (Annemarie Vermelis).

Als intensive care dokter zal ik jullie op de hoogte brengen van hoe het er nu voorstaat. Het is echt crisis! Elke dag worden er meerdere patiënten opgenomen op de ic voor beademing. Oude, minder gezonde mensen maar er liggen nu ook 3 patiënten tussen de 40-50( onze leeftijd dus) en gisteren heb ik zelfs een gezonde jongen van 16 aan de beademing moeten leggen en naar Rotterdam laten gaan.
Tot nu toe volgen we de Italiaanse lijn omhoog en zij doen echt een noodoproep. Ze liggen ongeveer 2 weken voor op ons maar dat kan je natuurlijk allemaal zelf in de media zien en lezen. De komende tijd wordt heel spannend dus. Met name voor personeel, materiaal en capaciteit in het ziekenhuis.
Laten we hopen dat het meevalt maar ik vrees ervoor. Excuses voor dit dramatische bericht maar ik vind het belangrijk dat mensen de urgentie zien en dat het heel serieus is.
Situatie in Brabant is hard uit de hand aan het escaleren.
Capaciteit van de zorg dreigt de komende dagen overbelast te raken. Er worden dit weekend verpleegkundigen middels spoedcursussen getraind in bedienen beademingsapparatuur. En de beademingscapaciteit is met kunst en vliegwerk verdubbeld. Aantal besmettingen en opnames gaan momenteel echt exponentieel omhoog. Rest van NL loopt nog maar een paar dagen achter....
Dus advies: geen feestjes, familiebezoek of etentjes. Fysieke sociale contacten naar 0, en dan hopen dat we de pandemie kunnen rekken zodat de zorgvraag het aanbod niet overstijgt
Ik kom dit bericht alleen tegen op fora.
Weet Anne-Marie Vermelis( niet aan elkaar... )wel dat ze dit verstuurd heeft ??

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 15 mar 2020, 09:22

sitechris schreef: 15 mar 2020, 08:08 Sommige mensen begrijpen het ook niet. Feessie gaat voor. Wat een stumperds.

https://www.ad.nl/binnenland/meer-dan-1 ... ~a0c5dc90/
Dat is altijd wat ik niet leuk vind aan Nederland. Er heerst geen collectiviteit gevoel, het is ieder voor zich. Er wordt geen rekening gehouden met een ander.

frankie

Bericht door frankie » 15 mar 2020, 09:38

Eerst helemaal los op sociale media dat de maatregelen niet ver genoeg gaan. Rutte, het GGD en RIVM begrijpen er niks van. Scholen moeten dicht, totale lock down!

Vervolgens, hmm best lekker weer ff een paar vrienden bellen of ze zin hebben terrasje te pakken...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2020, 10:08

JP

Bericht door JP » 15 mar 2020, 10:16

Weer zo’n gebagatelliseerd stukje. Het is dat heel NL al hypochonder is geworden de laatste 2 weken of anders van al het nieuws krijg je wel hoofdpijn...

Plaats reactie