Daar heb ik het niet over, ik reageer toch op dat artikel over Ischgl en skiënde mensen. Verder denk ik niet dat het meevalt maar niet alles wat in de krant (Telegraaf) staat is waar. En neem dat dus ook niet klakkeloos aan.Rnd schreef: 14 mar 2020, 09:21 Wat denk jij dan wel te weten? Kom dan met argumentatie waarom het allemaal meevalt? Waar is het virus geweest en is het als een nachtkaars uitgegaan zonder extreme maatregelen?
Corona in Nederland.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Corona in Nederland.....
-
14 dagen en we weten meer. Ik hoop dat ik de idioot ben die er helemaal naast zat, heb ik helemaal geen problemen mee.
-
Vriend van mij zat woensdag 11 maart in Ischgl. Toen was al bekend dat ze zaterdag gingen sluiten (staat nog in mijn WhatsApp). Hij ging zelf ook nog een paar dagen skiën. Het punt is dat de westerlingen denken dat het meevalt en dus gewoon met zijn honderden bij de lift gaan staan, terwijl duidelijk is dat er iets aan de hand is.
- Arthur
Dat bedoelde ik dus, het is al langer bekend en sommigen die er al waren zijn door wezen skiën. Het was niet zo dat er nog ff mensen kwamen om te skiën. Een enkeling daargelaten...
- JP
Als aangekondigd wordt dat maandag de scholen dicht gaan en de rest van NL dan staan we vandaag ook met honderden bij de Plus of AH
- Arthur
Overigens verklaar ik die ook voor gek. Net zoals paar bekenden woensdag naar St Anton am Arlberg zijn gegaan. Gisteren weer terug gekomen. Hoorden om 14.30u dat ze voor 17.00u weg moesten zijn, anders in quarantaine... dus meteen weggegaan. Ik was al niet gegaan.Arthur schreef: 14 mar 2020, 09:33 Dat bedoelde ik dus, het is al langer bekend en sommigen die er al waren zijn door wezen skiën. Het was niet zo dat er nog ff mensen kwamen om te skiën. Een enkeling daargelaten...
Laatst gewijzigd door Arthur op 14 mar 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Dat is wat ik eerder schreef. Voorheen was heel DF anti media want allemaal fakenews en nu gaan we prat op alle stemmingmakerij in krant en filmpjes van ruziënde mensen die boodschappen doen, waarna blijkt dat die filmpjes dan al jaren oud zijn...Arthur schreef: 14 mar 2020, 09:23 (...)Verder denk ik niet dat het meevalt maar niet alles wat in de krant (Telegraaf) staat is waar. En neem dat dus ook niet klakkeloos aan.
-
Realiteit is dat straks 2/3 van Nederland met dit virus onder de leden zit. Paniek is terecht.
Hoor je over een week nog wel als de IC's massaal worden overspoeld. Gaat faliekant mis hier.
- Arthur
Als er paniek gezaaid wordt zal het wel terecht zijn. Maar we hoeven niet in paniek te zijn, wel reël. En dat zou best eens die 2/3 kunnen zijn waar jij over spreekt. Maar ben je in paniek nu dan? Je hoeft mij over een week niet te horen, ik denk ook dat het niet meevalt. Maar ik geloof niet meteen alles wat er in (bepaalde) media geplaatst wordt.
En ik heb, oa, ook geen 30kg rijst in huis
En ik heb, oa, ook geen 30kg rijst in huis

-
Nou ik vind het best een vervelende situatie voor mijn ouders die beiden in de 80 zijn. Die groep is extreem kwetsbaar voor dit virus. En als je dan nieuwe onderzoeken hoort waarbij nu blijkt dat het virus zelfs airborne zou zijn....paniek is een groot woord. Voor mijzelf totaal niet. Heb genoeg gehamsterd en dat kun je asociaal vinden wellicht, maar misschien ben je op deze manier wel een stapje voor mocht er wel massaal paniek uitbreken wanneer mensen in ziekenhuizen niet meer geholpen kunnen worden (!)

Normaliter geef je goede buur een kopje suiker. Maar jij mag wel voor een kilootje rijst langsrijden ArthurEn ik heb, oa, ook geen 30kg rijst in huis

- Arthur
Ja hallo, dat vind ik ook voor mijn ouders. Ook in de 80. Binnen blijven en boodschappen voor de deur zetten. Ga zelf ook niet naar binnen, ik kom nl nog wel op straat/werk/winkel.
En bedankt voor het aanbod

En bedankt voor het aanbod

- RJL86
- Auto: Mazda 3
9:15 bij de AH, nog steeds lege schappen. Geen paracetamol, geen aardappelen, geen afbakbroodjes(wel gewoon brood)
- Arthur
Vanmorgen uit het werk langs de Jumbo, 08.15u. Gewoon alles op voorraad, tot redelijk op voorraad. Geen lege schappen iig. Hoe dat er rond het middaguur uitziet weet ik natuurlijk niet 
Nahja, alles... dat kan ik niet zeggen want heb niet alle producten gecontroleerd
Maar geen lege schappen iig.

Nahja, alles... dat kan ik niet zeggen want heb niet alle producten gecontroleerd

- Luco
Inderdaad voor mensen met ouders of grootouders die op leeftijd zijn snap ik het wel een beetje.
Aangezien ik geen mensen in die leeftijdsgroep heb die me na aan het hart staan is het denk ik toch wat anders.
Aangezien ik geen mensen in die leeftijdsgroep heb die me na aan het hart staan is het denk ik toch wat anders.
- ///Joost
En de andere mensen in het restaurant aan wie je het virus doorgeeft dan?
- Luco
*zucht* Dat was een geintje Joost.
Maar aan de andere kant als er niemand is kan je ook niemand besmetten, alles is leeg.
En ik ben niet ziek, dan is er niks aan de hand volgens het RIVM.
Maar aan de andere kant als er niemand is kan je ook niemand besmetten, alles is leeg.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik wil toch even een opmerking maken over hoe we als samenleving naar deze buitengewone situatie moeten kijken.
Alles valt en staat bij een betrouwbare overheid, betrouwbare gezondheidszorg die de juiste maatregelen treffen, de juiste cijfers produceren, die kortom; doen wat ze moeten doen, zowel bestuurlijk als gezondheid technisch.
In dat licht moet je onderstaand stuk even goed laten doordringen;
https://www.ad.nl/den-haag/terwijl-pati ... ~a0ec11d3/
Dit heeft niks met zwartgalligheid, negativisme, paniekzaaierij van doen, niets van dat alles; gewoon een pragmatische vaststelling hoe er op het hoogste niveau met de belangen van de maatschappij wordt omgegaan.
Ja, ik ben ook voor nuchterheid, maar iedereen die dit bagatelliseert moet het nog maar een keer laten bezinken.
Alles valt en staat bij een betrouwbare overheid, betrouwbare gezondheidszorg die de juiste maatregelen treffen, de juiste cijfers produceren, die kortom; doen wat ze moeten doen, zowel bestuurlijk als gezondheid technisch.
In dat licht moet je onderstaand stuk even goed laten doordringen;
https://www.ad.nl/den-haag/terwijl-pati ... ~a0ec11d3/
Dit heeft niks met zwartgalligheid, negativisme, paniekzaaierij van doen, niets van dat alles; gewoon een pragmatische vaststelling hoe er op het hoogste niveau met de belangen van de maatschappij wordt omgegaan.
Ja, ik ben ook voor nuchterheid, maar iedereen die dit bagatelliseert moet het nog maar een keer laten bezinken.
- Luco
Dat is tegenwoordig het probleem, niemand gebruikt meer zijn boerenverstand maar verschuilt zich achter regeltjes en protocollen, zolang je maar nergens verantwoordelijk voor gehouden kan worden, of aangesproken kan worden doe je het goed.
Fantastische instelling.
Mijn boerenverstand zegt, maand thuisblijven.
Maar dan zegt mijn bankrekening en opdrachtgever, helaas u kunt niet meer pinnen.
Fantastische instelling.
Maar dan zegt mijn bankrekening en opdrachtgever, helaas u kunt niet meer pinnen.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
10.00 bij de Jumbo binnen gelopen, moest er vlakbij zijn en zag dat de drukte alles mee viel.RJL86 schreef: 14 mar 2020, 09:57 9:15 bij de AH, nog steeds lege schappen. Geen paracetamol, geen aardappelen, geen afbakbroodjes(wel gewoon brood)
Paar broden meegenomen aangezien we daar gisteren naast grepen en er bij ons thuis ruim een brood per dag doorheen gaat.
Hoorde van de filiaalmanager dat men vanmorgen om 8 uur massaal voor de deur stond te dringen en de winkel compleet was geplunderd.
Terwijl ik er liep overigens nog altijd wat mensen die met 2 wagentjes tegelijk boodschappen deden en andere mensen kwamen alleen een diepvriespizza halen
- RS-Ron
Klopt Luco, regeltjes en protocollen, zo veel mogelijk, om maar geen verantwoording te hoeven nemen. Je boerenverstand geeft de enige goede oplossing. Maar Luco is wel bijnaLuco schreef: 14 mar 2020, 10:38 Dat is tegenwoordig het probleem, niemand gebruikt meer zijn boerenverstand maar verschuilt zich achter regeltjes en protocollen, zolang je maar nergens verantwoordelijk voor gehouden kan worden, of aangesproken kan worden doe je het goed.
Fantastische instelling.

Gr Ron
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als ik bepaalde (vele) FB comments over dit onderwerp lees is eigenlijk Rutte de bedenker van dit virus. Dat het WC papier op is, is de schuld van Rutte.
- ///Joost
Sorry, maar met de veelal gebagatelliseerde opmerkingen die je maakt is het moeilijk onderscheid maken tussen serieus en sarcasme.Luco schreef: 14 mar 2020, 10:34 *zucht* Dat was een geintje Joost.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik hoef vanavond niet (zoals gewoonlijk) te reserveren bij De Griek hiero.
-
De onzin die op FB wordt geplaatst en door sommige mensen wordt geloofd, heeft te maken met het Dunning-Krugereffect:Robin schreef: 14 mar 2020, 11:13 Als ik bepaalde (vele) FB comments over dit onderwerp lees is eigenlijk Rutte de bedenker van dit virus. Dat het WC papier op is, is de schuld van Rutte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect