Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Tsja,
Ik reis over de gehele wereld voor mijn werk, doe ook nog steeds mijn werk.
Noem me naief, maar ik vind alles nog steeds zwaar overtrokken, mensen maken elkaar helemaal gek, ik krijg ook in ene keer een mail van de CEO van KLM (maar die zullen meerdere mensen wel gehad hebben), hoe gek wil je het hebben.
Mijn vrouw begint ook te vragen of we onze vakantie gaan verschuiven (ehm nee dus). Ik kijk alles deels van de zijkant maar even aan en heel af en toe met een stevige glimlach. De maatregelen zijn niks bijzonders in mijn optiek commen sence, als er een griep/koortsvirus heerst ga ik ook niet naar concerten of grote bijeenkomsten, met success trouwens, inmiddels 44 jaar, laatste keer ziek 16 jaar oud.
Het enige tegendraadse is aangaande de scholen, zelf heb ik 2 kids en beiden gaan nog steeds naar school. Het kromme echter is dat als de koorts/griep golf begint ouders meestal worden aangestoken door de kinderen in plaats van andersom. Dan zouden juist de scholen gesloten moeten worden. Mooie hieraan is dat je online mensen al helemaal in de stress ziet schieten, wie moet dan op mijn kinderen passen, ehm wat denk je van jezelf als OUDER....
Ik reis over de gehele wereld voor mijn werk, doe ook nog steeds mijn werk.
Noem me naief, maar ik vind alles nog steeds zwaar overtrokken, mensen maken elkaar helemaal gek, ik krijg ook in ene keer een mail van de CEO van KLM (maar die zullen meerdere mensen wel gehad hebben), hoe gek wil je het hebben.
Mijn vrouw begint ook te vragen of we onze vakantie gaan verschuiven (ehm nee dus). Ik kijk alles deels van de zijkant maar even aan en heel af en toe met een stevige glimlach. De maatregelen zijn niks bijzonders in mijn optiek commen sence, als er een griep/koortsvirus heerst ga ik ook niet naar concerten of grote bijeenkomsten, met success trouwens, inmiddels 44 jaar, laatste keer ziek 16 jaar oud.
Het enige tegendraadse is aangaande de scholen, zelf heb ik 2 kids en beiden gaan nog steeds naar school. Het kromme echter is dat als de koorts/griep golf begint ouders meestal worden aangestoken door de kinderen in plaats van andersom. Dan zouden juist de scholen gesloten moeten worden. Mooie hieraan is dat je online mensen al helemaal in de stress ziet schieten, wie moet dan op mijn kinderen passen, ehm wat denk je van jezelf als OUDER....
- Vliet
Still going strong op het werk. Als brabo gewoon naar het werk. Monitoring is wel verlengd ivm paar extra gevallen. Nu 6 bevestigde gevallen op kantoor.
Maar de eerste twee zijn al weer "beter". Ik blijf persoonlijk nog steeds vinden dat we te overdreven reageren. Dit virus is gevaarlijk voor ouderen en mensen met een zwakke gezondheid. Maar om daarom maar je hele economie om zeep te helpen....? Wees blij dat kinderen en gezonde volwassenen buiten schot blijven.
* even keihard gesteld zonder empathie (is dus ook niet mijn mening)* Problemen in de zorg qua capaciteit zijn volgend jaar voorbij en de dekkingsgraad van de pensioenfondsen hersteld zich weer.....

-
- Auto: Fun Damn Mentally
FDD en Vliet, interessante info.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit, Joost

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Zijn er al mensen in een supermarkt geweest vandaag? Ik zelf nog niet namelijk, maar ik krijg inmiddels foto's van familie leden met compleet lege schappen. Zijn mensen echt zo in paniek geraakt?
Ik snap best dat we allemaal wat voorzichtiger moeten doen, maar ik verwacht toch wel dat ik gewoon mijn dagelijkse/wekelijkse boodschappen kan blijven doen. Niet van plan om een noodvoorraad aan te leggen...
Ik snap best dat we allemaal wat voorzichtiger moeten doen, maar ik verwacht toch wel dat ik gewoon mijn dagelijkse/wekelijkse boodschappen kan blijven doen. Niet van plan om een noodvoorraad aan te leggen...
- Arthur
Jij woont toch ook in Emmen, of in de buurt van Emmen, Richard? Centrum Emmen gisteren, Jumbo, Lidl, alles volop aanwezig.
Maar met een paar dagen heeft iedereen z’n kasten en kelders wel vol, dan blijft het dan wel weer in de winkel liggen. Mocht dat nu niet het geval zijn...
Maar met een paar dagen heeft iedereen z’n kasten en kelders wel vol, dan blijft het dan wel weer in de winkel liggen. Mocht dat nu niet het geval zijn...
- WJ
Het produceren en in de winkel krijgen van het voedsel is volgensmij vrij corona risicoloos. Het is weinig contact met andere mensen dus ik zie die takken niet zomaar opeens op halt gaan. Daarnaast zijn de gezondheids maatregelen in de voedselbranche standaard al een stuk hoger dan wat nu aan maatregelen voorgeschoteld krijgen.
Meeste risico is juist naar de winkel gaan als gewone pleb.
@Vliet
Het grootste probleem is gewoon het versprijden ervan naar meer en meer mensen, ja blabla % merkt niks, en maar blabla% heeft problemen.
Maar die groep is zo groot als dit zo doorgaat dat de Intensive Care straks vol ligt en we geen mensen kunnen verzorgen want tekort aan beademings spullen, en dan word de kans op overlijden opeens een heel stuk groter en ook niet corona patienten gaan problemen krijgen... dat is het grootste probleem denk ik, dat we als land niet over die max heengaan.
Meeste risico is juist naar de winkel gaan als gewone pleb.

@Vliet
Het grootste probleem is gewoon het versprijden ervan naar meer en meer mensen, ja blabla % merkt niks, en maar blabla% heeft problemen.
Maar die groep is zo groot als dit zo doorgaat dat de Intensive Care straks vol ligt en we geen mensen kunnen verzorgen want tekort aan beademings spullen, en dan word de kans op overlijden opeens een heel stuk groter en ook niet corona patienten gaan problemen krijgen... dat is het grootste probleem denk ik, dat we als land niet over die max heengaan.
Laatst gewijzigd door WJ op 13 mar 2020, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Gewoon online besteld bij de Jumbo. Ga er nog even vanuit dat we alles ook daadwerkelijk krijgen 
Ben het er wel mee eens dat het goed is onnodig contact te vermijden om het tempo van versprijding te temperen. Je ziet nu in Italie hoe snel het mis kan gaan, IC's compleet overlopen..

Ben het er wel mee eens dat het goed is onnodig contact te vermijden om het tempo van versprijding te temperen. Je ziet nu in Italie hoe snel het mis kan gaan, IC's compleet overlopen..
- Martijn_bmw
Ja snap ik idd, heb ik ook alle begrip voor.///Joost schreef: 13 mar 2020, 11:18 Ik had nog specifiek gevraagd of ik niet online kon annuleren op een later tijdstip, maar ik moest per se bellen, vandaar.
In de algemene voorwaarden staat ook dat een voucher slechts max 800 euro kan zijn, dus dit zal ook wel een aparte regeling zijn, want mijn vlucht was wat duurder. Er staat ook 'corona' op de credit nota. Maar het moet goed komen. Gewoon blijven proberen. Ze hebben het beredruk nu natuurlijk!
ATM: alweer 32min in de wacht, maar goede nieuws ik wacht tenminste nog ipv dat de lijn wordt verbroken.
-
Jaar geleden verhuist van Emmen naar Schoonoord, dus nog in de buurt idd. Ik vermoed dat het hamsteren nu ook door enkele paniekzaaiers komt en met een paar dagen de winkels gewoon weer vol liggen.Arthur schreef: 13 mar 2020, 11:37 Jij woont toch ook in Emmen, of in de buurt van Emmen, Richard? Centrum Emmen gisteren, Jumbo, Lidl, alles volop aanwezig.
Ik zie het wel gebeuren, niet bang om te verhongeren

Vond de foto's die mijn zwager, uit het midden van het land stuurde, wel bizar in elk geval.
-
Wel genoeg wc papier in huis?

-
Nou, toevallig was er laatst een aanbieding en hadden we zowel voor de boven als de benedenverdieping een grote verpakking opgehaald

Denk dat we toch maar enigszins op rantsoen moeten en wat minder papier gebruiken, beide zijdes gebruiken of het meerlaagspapier te gaan scheiden naar enkellaags. Ik zal het het eens opperen bij de directie

- Martijn_bmw
Uurtje gewacht, maar nu iemand gesproken en ook netjes geregeld! 3 tientjes PP bijlappen vanwege prijsverschil periode en gaan nu midden juniMartijn_bmw schreef: 13 mar 2020, 11:48Ja snap ik idd, heb ik ook alle begrip voor.///Joost schreef: 13 mar 2020, 11:18 Ik had nog specifiek gevraagd of ik niet online kon annuleren op een later tijdstip, maar ik moest per se bellen, vandaar.
In de algemene voorwaarden staat ook dat een voucher slechts max 800 euro kan zijn, dus dit zal ook wel een aparte regeling zijn, want mijn vlucht was wat duurder. Er staat ook 'corona' op de credit nota. Maar het moet goed komen. Gewoon blijven proberen. Ze hebben het beredruk nu natuurlijk!
ATM: alweer 32min in de wacht, maar goede nieuws ik wacht tenminste nog ipv dat de lijn wordt verbroken.

- Arthur
Is dat nr een apart nr of algemeen. Anders speel ik die nog ff door aan m’n collega.
-
Het is leuk dat je nog effe blijft.///Joost schreef: 13 mar 2020, 11:18 Ik had nog specifiek gevraagd of ik niet online kon annuleren op een later tijdstip, maar ik moest per se bellen, vandaar.

-
Wij hebben eind juni twee weken vrij, maar nog niets geboekt. Ik wacht ook lekker af hoe de gekte gaat verlopen, voor hetzelfde geld wordt er dan nog steeds niet/amper gevlogen of is er juist een mooie last minute deal te scoren. We zien het wel 

- Luco
zo net ff door brabant gereden om het span weg te brengen voor een trekhaak en terug via limburg en friesland om onderweg zoveel mogelijk ev stekkers onder te hoesten.
Was weer een geslaagde ochtend.
over twee weken corona explosie in friesland.
Was weer een geslaagde ochtend.
over twee weken corona explosie in friesland.
Laatst gewijzigd door Luco op 13 mar 2020, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
nee gewoon het algemene optie 1, optie 1, optie 2 en dan wachttttteeeeenArthur schreef: 13 mar 2020, 12:29 Is dat nr een apart nr of algemeen. Anders speel ik die nog ff door aan m’n collega.

maar wel heel vaak proberen en als je beet hebt niet meer los laten.
wachttijd was 55min toen kreeg ik iemand aan de lijn
- tomgtr
Richardt. schreef: 13 mar 2020, 12:07Nou, toevallig was er laatst een aanbieding en hadden we zowel voor de boven als de benedenverdieping een grote verpakking opgehaald![]()
Denk dat we toch maar enigszins op rantsoen moeten en wat minder papier gebruiken, beide zijdes gebruiken of het meerlaagspapier te gaan scheiden naar enkellaags. Ik zal het het eens opperen bij de directie![]()
Voor verdere tips hierover heeft JP een tpopic gestart. Overigens snap ik dit echt niet. Misschien moeten we daar een sticky van maken aangezien dit nogal leeft?

- ///Joost
Mooi, Martijn. Zal wel een prettig gevoel geven nu. 

Ja, dit was eigenlijk een tussendoor-trip. Maar de echte verhuizing kan zo maar even een paar maanden later worden als ik dit zo bekijk. We wachten rustig af...

- Martijn_bmw
Zeker Joost, toch fijn als je ff 700EUR veilig hebt gesteld
(zolang KLM niet failliet gaat
)

- Tristan
Krijg van KLM optie om te cancelen en krijg dan voucher wat voor een jaar geldig is.
- Bert ///M3
Noorwegen heeft 2 weken quarantaine ingesteld voor alle landen buiten Scandinavie. Ik kan dus niet naar mijn werk. Blijf maar thuis zegt de baas.
-
Wat vreselijk voor je

-
@Bert,
Hoezo niet dan? Kazachstan zelfde verhaal, zit je dus 2 weken in quarantaine, je doet je werk en voor vertrek weer 2 weken in quarantaine……
Bent alleen wat langer weg van huis dus
Hoezo niet dan? Kazachstan zelfde verhaal, zit je dus 2 weken in quarantaine, je doet je werk en voor vertrek weer 2 weken in quarantaine……
Bent alleen wat langer weg van huis dus