Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
Tja die paar procentjes Flowtraders zullen het ook niet redden tov de dalende rest
...

- tomgtr
Nou denk ik dat flow traders echt veel hoger hoort te staan maar niet genoeg stijgen door het algehele sentiment. Bij het uitstappen een paar maanden geleden zijn ze helaas de deur uit gegaan. terugkopen ondanks de stijging de laatste dagen of niet, that's the question...
- Booooh
Nou niet echt een top belegging lijkt me, meer iets voor speculanten
- tomgtr
Hoezo? Echt wel goed bedrijf, mooie resultaten. Ik verwacht toch echt wel spectaculaire resultaten dit kwartaal? Als je computers zo snel kunnen traden en je kan heel snel shorten en heel snel terug kopen en dat achter elkaar door in een hard zakkende markt lijkt me dat de resultaten erg goed zullen zijn? Als de beurs een beetje opzij of omhoog kabbelt is er weinig te verdienen voor ze dus op zich vind ik het koersverloop niet zo raar?
- Booooh
Als dat je beeld is dan moet je die gewoon aanschaffen lijkt me, ik heb me nooit in het bedrijf verdiept dus kan daar geen oordeel over geven, zal wellicht prima in elkaar zitten, de koers over de afgelopen jaren is voor beleggers met een lange termijn visie niet geweldig te noemen, overigens geldt dat nu even voor vrijwel alle aandelen, dagsuccesjes even daargelaten.
- tomgtr
Omdat de beurs nauwelijks fatsoenlijke dips heeft gehad. Ik ben geen expert maar wat ik begrijp van het verdienmodel van Flowtraders is scherpe bewegingen hun cash cow. Heel scherpe stijgingen zijn zeldzaam dus eigenlijk is scherpe dalingen hun dingetje. Nou dat is wel aardig gelukt de laatste weken.
-
Ik zit ook short in een aantal fondsen, dus per saldo vandaag een kleine plus.Booooh schreef: 09 mar 2020, 15:44 Tja die paar procentjes Flowtraders zullen het ook niet redden tov de dalende rest...
Als je niet van speculeren houdt moet je van de beurs wegblijvenBooooh schreef: 09 mar 2020, 16:05 Nou niet echt een top belegging lijkt me, meer iets voor speculanten

-
Ze moeten het hebben van een hoge volatiliteit, dan verdienen ze bakken met geld.tomgtr schreef: 09 mar 2020, 16:25 Omdat de beurs nauwelijks fatsoenlijke dips heeft gehad. Ik ben geen expert maar wat ik begrijp van het verdienmodel van Flowtraders is scherpe bewegingen hun cash cow. Heel scherpe stijgingen zijn zeldzaam dus eigenlijk is scherpe dalingen hun dingetje. Nou dat is wel aardig gelukt de laatste weken.
Kijk naar de spike 1e kwartaal 2018, dat kwartaal was de volatiliteit ook enorm.
- Bert ///M3
Veel HFT bedrijven functioneren als marketmaker, niet zozeer als trader.tomgtr schreef: 09 mar 2020, 16:11 Hoezo? Echt wel goed bedrijf, mooie resultaten. Ik verwacht toch echt wel spectaculaire resultaten dit kwartaal? Als je computers zo snel kunnen traden en je kan heel snel shorten en heel snel terug kopen en dat achter elkaar door in een hard zakkende markt lijkt me dat de resultaten erg goed zullen zijn? Als de beurs een beetje opzij of omhoog kabbelt is er weinig te verdienen voor ze dus op zich vind ik het koersverloop niet zo raar?
Ze geven dus continue een bied/laat af en verdienen op de spread. Meer volume betekend meer inkomsten.
Volumes zijn vaak veel hoger tijdens een crash dus daar liggen kansen voor bedrijven als Flowtraders.
Ze handelen met de spread mee en hebben geen transactiekosten etc maar de technologische investeringen voor die bedrijven zijn echt enorm, dat is killing in rustige tijden.
- Booooh
Is geen kwestie van niet houden van, heb me er alleen nog nooit mee bezig gehouden, je moet daar serieus tijd in stoppen om het een beetje OK te doen, ben een luie belegger zeg maar, buy and hold en na een jaar of 10/15 maar eens kijken hoe het er voor staat, er zijn dagen dat ik liever had dat ik meer dan 50% op spaarrekeningen had staan maar blijf dat een gezonde balans vinden, we hebben het niet direct nodig dus zingen het wel uit

-
Snap ik Ben, maar dan beperk je je wel in welke aandelen je wilt/kunt zitten mijns inziens.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Vandaag voorzichtig wat Shell gekocht... is lange termijn verhaal.
Verder nog de short turbo op de aex deels verkocht om de investering te beperken.
Verder nog even cash houden
We zijn vast nog niet klaar
Verder nog de short turbo op de aex deels verkocht om de investering te beperken.
Verder nog even cash houden

We zijn vast nog niet klaar
-
Die parel begint steeds meer op een nep parel te lijken

-
OnlineWJ
- tomgtr
Ja die sturen we naar Afrika. Maar goed laten we wel wezen, ik ga vanuit dat ze gezonde winst maken Q1 2020. Maar of dat helpt met de koers....
- ///Joost
WJ,
Silver miners schijnt de nieuwe speculatie te zijn. De GSR staat historisch hoog, maar goed, zilver is niet meer wat het vroeger was (store of value) maar meer een industriecomponent. Er wordt echter al jaren geroepen dat zilver gaat moonen, maar tot nu toe gebeurt er weinig.
Silver miners schijnt de nieuwe speculatie te zijn. De GSR staat historisch hoog, maar goed, zilver is niet meer wat het vroeger was (store of value) maar meer een industriecomponent. Er wordt echter al jaren geroepen dat zilver gaat moonen, maar tot nu toe gebeurt er weinig.
-
Ik verwacht een meer dan gezonde winst voor Q1 Tom, maar vooralsnog breiden de shorters hun positie steeds verder uit.tomgtr schreef: 11 mar 2020, 13:51 Ja die sturen we naar Afrika. Maar goed laten we wel wezen, ik ga vanuit dat ze gezonde winst maken Q1 2020. Maar of dat helpt met de koers....
Met een beetje mazzel ligt hun belang bij de komende optie expiratie en trekt de koers aan vóór de cijfers op 21 april.
Virtu Financial doet het wel erg goed de laatste 2 weken, maar die heb ik niet in porto.
- ///Joost
SPX en DJI openen weer direct met 3% verlies. Ik ben benieuwd of, en hoeveel %, de Fed volgende week nog naar beneden gaat, zoals wordt verwacht.
- Booooh
Kreeg vandaag ook bericht van de Rabo over 2 door hen beheerde portefeuilles, -12,8% in het eerste kwartaal, m'n winsten verdampen aardig inmiddels, zo maar even een biertje er op drinken
...

-
Onlinemalle eppie
Mag ik er ook eentje, inmiddels op -14,7 op mijn portefeuille 
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
En hier heb ik er een aanzienlijk aantal van.. 

- Bijlagen
-
- A
- 7617F54C-D9BD-4499-905C-E6B19FEC1A40.png (201.36 KiB) 1568 keer bekeken
- HansD
Zelfde hier. Positie meer dan verdubbeld afgelopen 2 weken maar voorlopig te vroeg. Shell heb ik wel vertrouwen in, dat komt wel goed. Gemiddelde aankoop nu € 20
AB Inbev en ING veel te vroeg weer ingestapt maar gelukkig relatief kleine posities die nog gemiddeld kunnen worden.
Flow traders ben ik wel klaar mee. Ooit rond 18 ingestapt en piek naar 35 meegemaakt maar daarna per saldo alleen maar dalen. Uiteindelijk vorig jaar op 25 weggedaan en ondanks alle onrust staan ze daar nog steeds niet op. Het blijven individuele kwartalen dat ze het goed -kunnen- doen maar zodra de onrust wegzakt wordt direct weer aan het verdienmodel getwijfeld. Voor dit soort periodes leuk als je goed zit maar structureel zie ik het niet in ze.
Heb nog een verlanglijstje en 50% cash maar voorlopig maar beheersen. Portefeuille -15.8% en daar komt vandaag nog wel wat bij.
Met alleen aandelen/ETF's, eigen geld en tijd gaat dit kansen bieden. Zit je met geleend geld en/of allerlei turbo's oid in de markt zit je nu goed fout.
AB Inbev en ING veel te vroeg weer ingestapt maar gelukkig relatief kleine posities die nog gemiddeld kunnen worden.
Flow traders ben ik wel klaar mee. Ooit rond 18 ingestapt en piek naar 35 meegemaakt maar daarna per saldo alleen maar dalen. Uiteindelijk vorig jaar op 25 weggedaan en ondanks alle onrust staan ze daar nog steeds niet op. Het blijven individuele kwartalen dat ze het goed -kunnen- doen maar zodra de onrust wegzakt wordt direct weer aan het verdienmodel getwijfeld. Voor dit soort periodes leuk als je goed zit maar structureel zie ik het niet in ze.
Heb nog een verlanglijstje en 50% cash maar voorlopig maar beheersen. Portefeuille -15.8% en daar komt vandaag nog wel wat bij.
Met alleen aandelen/ETF's, eigen geld en tijd gaat dit kansen bieden. Zit je met geleend geld en/of allerlei turbo's oid in de markt zit je nu goed fout.
-
Tja, het doet wel een beetje pijn zo de laatste weken. Het is echter zo sentiment gestuurd dat ik het moeilijk vindt een goed instap moment te bepalen. Ik heb wel wat Shell bij gekocht (GAK ca. € 15,-) maar al het andere is wel zo ontzettend onvoorspelbaar. De trucendoos van de ECB en FED begint ook wel aardig leeg te raken....
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Mijn verwachting is dat Shell nog wel even verder zakken gaat. Slim om Shell te kopen maar ik wacht er liever nog een paar dagen mee.
-
We beginnen de dag met een flink aantal freezes