Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Tsja, WHO nu over tot status pandemie, wat een verrassing.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Kak....Corona nu ook in Groningen en in Pekela.
Zat gewoon vandaag met 2 mensen uit Pekela tegenover me te werken. Verdomme, nu is de kans wel heel groot dat ik ook besmet ben.
Zat gewoon vandaag met 2 mensen uit Pekela tegenover me te werken. Verdomme, nu is de kans wel heel groot dat ik ook besmet ben.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gaat knetterhard;
Ik volg de JHU site vrij goed, ik zie zeker >10K besmettingen per dag er bij.
Dodental Italië loopt op tot 827
Het aantal dodelijke slachtoffers in Italië als gevolg van Covid-19 is gestegen naar 827, een stijging van ruim 31 procent vergeleken met de vorige telling, toen er 631 dodelijke slachtoffers bekend waren. Dat meldt persbureau Reuters woensdagavond op basis van nieuwe cijfers van de Italiaanse gezondheidsautoriteiten.
Het aantal gemelde besmettingen is ook sterk opgelopen. Er zijn inmiddels 12.462 gevallen bekend, tegenover 10.149 bij de vorige telling. Dat betekent een toename van 22,8 procent. In Italië liggen 1.028 patiënten op de intensive care wegens het coronavirus. Van de mensen die oorspronkelijk besmet waren, zijn 1.045 volledig hersteld.
Volgens WHO-arts Mike Ryan zit Italië momenteel samen met Iran in “de frontlinie” van het nieuwe coronavirus, maar zullen andere landen “spoedig in dezelfde situatie zitten.” Ryan is het hoofd van het noodhulpprogramma van de Wereldgezondheidsorganisatie en strijdt al twintig jaar tegen pandemieën, waaronder SARS en ebola.
Ik volg de JHU site vrij goed, ik zie zeker >10K besmettingen per dag er bij.
- Luco
Nee dat zeg ik niet, maar gezien de hele situatie in china en italie hadden ze het op een andere manier aan moeten pakken.MarkS schreef: 11 mar 2020, 18:41 Er zit imho nog wel een verschilletje tussen een besmetting kunnen tegenhouden of zo veel mogelijk beperken. Dus omdat je het nooit helemaal kunt tegenhouden dan maar geen of minder maatregelen nemen?
Hier nog zo’n griepje ... https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
En even los vh feit of het handig is van Merkel om dit soort uitspraken te doen is dit wel precies de reden waarom er wél alles aan gelegen zou moeten zijn het zo veel mogelijk te beperken.
Merkel slaat alarm: ‘60 miljoen Duitsers krijgen coronavirus als situatie zo blijft’
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~ae605463/
Hoe dan wel? Ja dat weet ik niet.
Maar Brabo's verbieden te reizen en vervolgens schiphol open laten zonder controle komt op mij nogal lachwekkend over.
En nee, het is geen griepje, maar het is ook de pest niet, 3 tot 5% is natuurlijk wel veel, maar de wereld vergaat er niet van.
Edit: het zal wel een kwestie van tijd zijn tot het hier ook op slot gaat.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Wereld vergaat niet, en misschien is het ook wel even goed dat er een decimering komt van de bevolking, maar de economie gaat wel aan stront nu.Luco schreef: 11 mar 2020, 19:14Nee dat zeg ik niet, maar gezien de hele situatie in china en italie hadden ze het op een andere manier aan moeten pakken.MarkS schreef: 11 mar 2020, 18:41 Er zit imho nog wel een verschilletje tussen een besmetting kunnen tegenhouden of zo veel mogelijk beperken. Dus omdat je het nooit helemaal kunt tegenhouden dan maar geen of minder maatregelen nemen?
Hier nog zo’n griepje ... https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
En even los vh feit of het handig is van Merkel om dit soort uitspraken te doen is dit wel precies de reden waarom er wél alles aan gelegen zou moeten zijn het zo veel mogelijk te beperken.
Merkel slaat alarm: ‘60 miljoen Duitsers krijgen coronavirus als situatie zo blijft’
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~ae605463/
Hoe dan wel? Ja dat weet ik niet.
Maar Brabo's verbieden te reizen en vervolgens schiphol open laten zonder controle komt op mij nogal lachwekkend over.
En nee, het is geen griepje, maar het is ook de pest niet, 3 tot 5% is natuurlijk wel veel, maar de wereld vergaat er niet van.
- Luco
Eerlijk gezegd maak ik me daar inderdaad drukker om RJL.
- dvh

Mijn zwager over zijn vrouw die op de IC in Den Bosch werkt..
- MarkS
Dus ergens realistisch over zijn betekent dat je direct denkt dat de hele wereld vergaat?
Vreemde jongens die DF’ers.
Zit nog wel wat nuance tussenin, wat ook heel vervelende consequenties kan hebben ...
Vreemde jongens die DF’ers.
Zit nog wel wat nuance tussenin, wat ook heel vervelende consequenties kan hebben ...
- alt
Wat mij opvalt is dat ik nog geen linkse politici heb horen roepen dat Nederland een voortrekkers rol gaat spelen in het bestrijden van het corona virus.
Ik eis mij dood of ik het krijg met mijn longen die voor 50 % werken.
Ik eis mij dood of ik het krijg met mijn longen die voor 50 % werken.
-
Wat mij veel meer opvalt is dat China 80.969 besmettingen heeft en in Italië al 10.149romo schreef: 11 mar 2020, 19:12 Ik volg de JHU site vrij goed, ik zie zeker >10K besmettingen per dag er bij.
Best een vreemde verhouding als je kijkt naar inwoner aantallen.
Laatst gewijzigd door Elise op 11 mar 2020, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineWJ
Mjah zou me niks verbazen als er wat met de nummertjes gerommelt werd daar. Maar aan de andere kant, als er 1 land de boel opslot kan gooien vanuit de hive mind is het dat land wel.
- Luco
Noord Italie is wat dichter bevolkt vermoed ik
-
Dichter bevolkt dan Wuhan? Dat lijkt me sterk.
- JP
Meer incest in Italië ? Voorheen kreeg je een paardenkop in je bed, nu hoesten ze je gezicht vol terwijl je met spaghetti bent vastgebonden....
Laatst gewijzigd door JP op 11 mar 2020, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Dat denk ik ook niet....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wuhan 11 miljoen inwoners
Lombardije 16 miljoen inwoners
Italië heeft de "fout" gemaakt door allen mensen te testen die in China waren geweest, maar het virus ging toen al lang van Italianen onderling over. Dat heeft de verspreiding graad doen exploderen.
Intussen;
Net op Een Vandaag dat er geschat wordt dat 1 a 2% van de Brabantse bevolking corona heeft. Dit betekent dus 25000 a 50000 mensen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 1-03-2020/ begin bij 3:22
Lombardije 16 miljoen inwoners
Italië heeft de "fout" gemaakt door allen mensen te testen die in China waren geweest, maar het virus ging toen al lang van Italianen onderling over. Dat heeft de verspreiding graad doen exploderen.
Intussen;
Net op Een Vandaag dat er geschat wordt dat 1 a 2% van de Brabantse bevolking corona heeft. Dit betekent dus 25000 a 50000 mensen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 1-03-2020/ begin bij 3:22
- alt
Hier de heer D. Trump.
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
14m
....Together we are putting into policy a plan to prevent, detect, treat and create a vaccine against CoronaVirus to save lives in America and the world. America will get it done!
Hier de heer Roette, eh Rutte.
Mark Rutte
@MinPres
·
Mar 10
Today the European Council convened via video conference to update each other on the coronavirus. This matter affects us all. Every country is taking measures. Good to exchange information and to coordinate where necessary. International cooperation is of great importance.
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
14m
....Together we are putting into policy a plan to prevent, detect, treat and create a vaccine against CoronaVirus to save lives in America and the world. America will get it done!
Hier de heer Roette, eh Rutte.
Mark Rutte
@MinPres
·
Mar 10
Today the European Council convened via video conference to update each other on the coronavirus. This matter affects us all. Every country is taking measures. Good to exchange information and to coordinate where necessary. International cooperation is of great importance.
-
Wuhan 8.494 km² ==> 1295 inwoners per km²
Lombardije 23.844 km² ==> 671 inwoners per km²
- romo
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/11/it ... t-a3993472
Tijd voor actie nu;
1 Noodhospitalen uit de grond stampen
2 Reizen verbieden
3 Schiphol stilleggen
4 Iedereen die thuis kan blijven verplicht 2 weken bij de deur
Hoe langer wachten, hoe groter het offer
Tijd voor actie nu;
1 Noodhospitalen uit de grond stampen
2 Reizen verbieden
3 Schiphol stilleggen
4 Iedereen die thuis kan blijven verplicht 2 weken bij de deur
Hoe langer wachten, hoe groter het offer
-
Zelfde gebeurt in Nederland.romo schreef: 11 mar 2020, 20:10 Italië heeft de "fout" gemaakt door allen mensen te testen die in China waren geweest, maar het virus ging toen al lang van Italianen onderling over. Dat heeft de verspreiding graad doen exploderen.
En hoeveel zijn over een week

Draconische maatregelen zijn reeds nodig, maar worden straks te laat genomen.
Jup.
- romo
- Luco
- JP
Nederland bereidt zich voor op gedwongen quarantaines
https://www.1limburg.nl/nederland-berei ... nder-dwang
https://www.1limburg.nl/nederland-berei ... nder-dwang
- Luco
Bevolking: 1,386 miljard (2017) Trending, Wereldbank
Hoofdstad: Peking
Oppervlakte: 9.597.000 km²
Hoofdstad: Peking
Oppervlakte: 9.597.000 km²
-
OnlineWJ
Het ging toch om de vergelijking Wuhan met Lombardije..