Corona in Nederland.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Corona in Nederland.....
België?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 Robert. 100% eensch.
Deze dan maar:)
Deze dan maar:)
Laatst gewijzigd door Robin op 10 mar 2020, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Geef het een paar dagen dan is heel Nederland besmet.
- JP
Ieder voor zich en god voor ons allemaal, maar dan hoeven we ook niet te klagen of de overheid te laks is (geweest) met hun adviezen.
Die volgen we toch niet op.
Die volgen we toch niet op.
- JP
Ergens waar het warm is, witte stranden, blauwe zee, cocktail in de hand en een 25jarig mokkel in een minibikini...... dan maar in stijl doodgaan.....

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
romo schreef: 09 mar 2020, 20:19 Op die huidige actie(s) kan je wel enige kritiek hebben.
-Het is redelijk post-actief ipv pro-actief
-Je moet maatregelen treffen die zwaarder zijn dan de gangbare status van het virus, kortom; bij een oorlog dreun je er vol op, je krijgt wellicht geen 2e kans. (dat werd ook in de door mij gelinkte video gemeld)
-Het gaat bij viraliteit om de wet van de grote getallen; noem fictief 500.000.000 besmettingen met een mortaliteit van 2%, dan gaat Petrus het nogal druk krijgen, dus ook voor de hemelpoort minder dan 100 per uur, mooi CO2 neutraal, dat dan weer wel.
Lichtvaardigheid, onderschatting, minachting, het zijn de ideale draaiboeken om de oorlog te verliezen (NL is daar overigen wel heel sterk in historisch gezien)
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf5cdf46/
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De enige juiste manier jammergenoeg op dit moment denk ik.
- Luco
Welke maatregelen je ook neemt, je houdt het nu toch niet meer tegen.
Beter dat ze zich concentreren op een vaccin.
Beter dat ze zich concentreren op een vaccin.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Kwestie van en-en.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Ik acht die kans zeer reeel dat we binnen nu en 2 weken hier ook duizenden gevallen van positief op Covid-19 geteste mensen hebben. Mensen zijn veel te laconiek.
- romo
- Luco
Het probleem is volgens mij dat je heel slecht ondersceid kan maken of het nu een verkoudheidje, griepje of Corona is omdat je niet perse van alle symptonen last hoeft te hebben, dus wanneer bepaal je dan wanneer je jezelf moet isoleren, want vorige week was het alleen nog met koorts dan moest je thuisblijven.
Wie weet hoeveel mensen misschien toch Corona hadden terwijl ze dachten aan een verkoudheidje, dan ben je nu dus al te laat, want die mensen hebben waarschijnlijk al anderen aangestoken.
Wie weet hoeveel mensen misschien toch Corona hadden terwijl ze dachten aan een verkoudheidje, dan ben je nu dus al te laat, want die mensen hebben waarschijnlijk al anderen aangestoken.
-
Dit kun je met vrij grote zekerheid wel stellen ja, dat het nu te laat is om dit nog even in te dammen. Rigoreuze aanpak was allang nodig geweest maar ook dan loop nog steeds 14 dagen achter de feiten aan (incubatietijd). Neem dan ons balletje Rutte, geen handen schudden en wat doet ie?Luco schreef: 10 mar 2020, 20:15 dan ben je nu dus al te laat, want die mensen hebben waarschijnlijk al anderen aangestoken.

-
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Nee joh, gewoon iedereen in Nederland een maand binnen blijven.

- JP
We krijgen wel hier in Limbabwonië allemaal jodiumtabletten voor als er een kerncentrale (Tihange, Belgie) ploft, maar nu de mensen preventief plaquinil geven is geen optie ?
- romo
^Das geen antiviraal middel.
Tamiiflu werd bij de Mexicaanse Griep wel massaal ingekocht, maar ook beperkt werkzaam, mn in ziekte duur.
Een virus kan alleen door eigen afweer worden getackeld, of door vaccinatie.
Verder is er niks, noppes nada niks.
Tamiiflu werd bij de Mexicaanse Griep wel massaal ingekocht, maar ook beperkt werkzaam, mn in ziekte duur.
Een virus kan alleen door eigen afweer worden getackeld, of door vaccinatie.
Verder is er niks, noppes nada niks.
- romo
Ik vind dit zeer in lijn met mijn reeds eerder posts hierboven;
Wantrouwen en scepsis naar RIVM en GGD
author avatar
Door LEON DE WINTER
Updated 39 min geleden
2 uur geleden in COLUMNS
Sinds een jaar of tien schrijf ik, tussen de bedrijven door, aan een project dat tot een tv-serie moet leiden. Het uitgangspunt is de uitbraak van een nieuw virus dat de samenleving sloopt.
De meest bekende serie met een dergelijk gegeven is The Walking Dead (TWD), waarvan de eerste aflevering van het eerste seizoen een absoluut meesterwerk is, aan te raden aan eenieder die in virus-isolatie zit en zich wil troosten met de aanblik van de totale catastrofe: in TWD veroorzaakt het virus mens-etende zombies. Zo ver is het nog niet met Covid-19, ook al begin je te twijfelen bij de aanblik van sommige twitteraars en talkshowgasten.
Het afgelopen decennium heb ik dus zo nu en dan mijn verbeelding opengesteld voor wat er kan gebeuren. In mijn verhaal, zoals in veel virusverhalen, gaat het om een ’man-made’ virus dat losbreekt uit een lab en oncontroleerbare effecten heeft.
Hoe dat zit met de binnenkant van virussen, zeg maar de motor van virussen, heeft prof. Jaap Goudsmit, hoogleraar Epidemiologie in Harvard, me een paar keer proberen uit te leggen. Maar het lijkt me verstandig me te beperken tot wat ik in mijn verbeelding kan zien. En ik zag al snel iets anders dan de deskundigen van het RIVM.
Dit stond op 29 januari op de site van RTL Nieuws:
’Niet heel besmettelijk’
„Volgens het RIVM is het mogelijk dat het virus naar Nederland komt. ’Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden’, schrijft het instituut op zijn site. ’De kans dat de ziekte zich vervolgens in Nederland kan verspreiden, is klein. Dat komt omdat het erop lijkt dat het virus niet heel besmettelijk is.’ Ook wijst het RIVM erop dat tot nu toe buiten China geen verdere verspreiding van het virus is geweest na besmettingen.”
Ook over de besmettingsgevaren bij carnaval werd aanvankelijk laconiek gedaan, evenals over andere grote evenementen, weet u nog?
We zijn nu zes weken verder en we weten dat het RIVM er totaal naast zat. Daar kunnen twee redenen voor zijn: het RIVM had geen idee wat er op ons af kwam of het RIVM liet zich leiden door de gedachte dat alles beter is dan zorgelijk doen want dat leidt alleen maar tot paniek. Beide opties zijn slecht. Het RIVM, en in zijn kielzog de GGD’s, ondervindt daardoor momenteel wantrouwen en scepsis.
Er zijn inmiddels te veel verhalen van mensen die bij de GGD hebben moeten smeken om een test en te vaak zijn weggestuurd of aan het lijntje werden gehouden. Het wemelt van curieuze maatregelen: Brabanders met verdachte symptomen moeten thuisblijven, maar over hun gezinsleden en partners, die natuurlijk een hoge kans hebben het virus te hebben overgenomen, wordt niets gezegd.
Als premier Rutte het hele volk aanraadt geen handen te schudden, laat hij de rest van de contactgevaren weg. Geen woord over deurklinken, het openbaar vervoer, winkelwagens, roltrappen, de handvatten van benzinepompen, geldautomaten, de toetsen van pinautomaten; ofwel stilte over alles wat we in het dagelijkse verkeer gedachteloos aanraken.
Italië heeft zich inmiddels van de buitenwereld afgesloten en ook Israël heeft drastische maatregelen genomen. De grenzen met Israëls buurlanden zijn feitelijk gesloten, dus reizigers kunnen alleen via de luchthavens binnenkomen (ik betwijfel of er nog ferry’s zijn die Haifa aandoen). Iedereen moet twee weken in quarantaine. Ik weet niet wat ik van het RIVM moet denken, maar dat weet ik wel van de Israëlische gezondheidsautoriteiten: als die drastische maatregelen nemen, dan is er iets serieus gaande. Wat hierbij ook telt, is het vermogen van Israëliërs van de ergste optie uit te gaan – dan wordt daarop voorbereid en als het meevalt, nou ja, dan valt het mee.
Die indruk heb ik niet van onze autoriteiten. Minister Bruno Bruins voor Medische Zorg & Sport lijkt de druk niet aan te kunnen en verder zitten er in het kabinet en in het parlement nauwelijks wetenschappers van het formaat Ronald Plasterk.
Gebrek aan testkits
Het lijkt erop dat onze autoriteiten inderdaad dachten dat het wel zou meevallen. Het lijkt er ook op dat er een ernstig gebrek aan testkits bestaat en dat daarom mensen worden weggestuurd die achteraf positief testen. Onze autoriteiten lijken vooral geïnteresseerd te zijn in het voorkomen van paniek en niet in het volledig inlichten van de bevolking – willen ze de eigen tekortkomingen verbloemen?
Tegelijkertijd mogen we het volgende niet vergeten: de griep in het seizoen 2017/2018 was een zware. Dat seizoen leidde alleen al in de EU tot 156.000 doden ten gevolge van griepcomplicaties, een kolossale veelvoud van wat er tot nu toe aan doden te betreuren valt. Het verschil zit ’m misschien in de hoeveelheid mensen die nu in zeer korte tijd verzorging in Intensive Care Units nodig hebben. Het totale ziekenhuissysteem wordt daardoor overbelast.
Het enige dat helpt, is de totale afsluiting van regio’s en van het hele land gedurende twee tot drie weken. Er moet een team komen dat het draaiboek hiervoor maakt, ook al zal Bruins dit nooit doen. Dit virus maakt ons duidelijk dat grenzen nog steeds tellen.
- dvh
2 weken thuis netflixen..
Im in

Im in
- JP
Thuisbezorgd.nl zal overuren draaien !
- Barend
- Auto: F20 m135i
Als heel Brabant het advies gewoon zou opvolgen is er ieder geval minder kans dat het virus zich alsnog verder verspreid Luco, je kunt je kop niet in het zand blijven steken en excuses proberen te verzinnen die het advies van de overheid en het RIVM ondermijnen.Luco schreef: 10 mar 2020, 20:15 Het probleem is volgens mij dat je heel slecht ondersceid kan maken of het nu een verkoudheidje, griepje of Corona is omdat je niet perse van alle symptonen last hoeft te hebben, dus wanneer bepaal je dan wanneer je jezelf moet isoleren, want vorige week was het alleen nog met koorts dan moest je thuisblijven.
Sterker nog, ik vind dat werkgevers iedere werknemer uit Brabant moeten verplichten om thuis te blijven. Liefst kostendekkend natuurlijk!
Ik las dat in Italië mensen uitstel hebben van betalingen van hypotheken en leningen om de koopkracht omhoog te houden.
———————————-
Interessant stukje leesvoer:
https://markmanson.net/coronavirus-risks-and-biases
Met oa deze quote:
- MarkS
Dat gebeurt al ...Barend schreef: 10 mar 2020, 22:56Sterker nog, ik vind dat werkgevers iedere werknemer uit Brabant moeten verplichten om thuis te blijven.
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Vandaag 168 doden als gevolg van Corona erbij in Italië, dat zijn toch serieuze aantallen...
-
VK : Vrijwilligers gezocht die besmet willen worden met variant van coronavirus. Beloning ? 4.000 euro
https://112vdg.nl/2020/03/09/vrijwillig ... ronavirus/
https://www.ad.nl/ad-werkt/gezocht-vrij ... ~a293e5b1/
Kom je met 4 000 euro wel toe om als het fout afloopt je uitvaart te bekostigen ?
https://112vdg.nl/2020/03/09/vrijwillig ... ronavirus/
https://www.ad.nl/ad-werkt/gezocht-vrij ... ~a293e5b1/
Kom je met 4 000 euro wel toe om als het fout afloopt je uitvaart te bekostigen ?