Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
Hoe het kan gaan als er daadwerkelijk keuzes genaakt moeten worden als de besmettingsgraad doorstijgt;
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b04981a5/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b04981a5/
- JP
Als dat handenschudden zo’n risico is, hoe kan het dat het in Frankrijk nog niet zo groot is. Die lebberen elkaar elke morgen af ipv een hand te geven en dan ook mannen onderling en vrouwen onderling....
- Barend
- Auto: F20 m135i
Één van de grote problemen van ons Nederlanders is, is dat we het zelf áltijd beter weten. Hoe een scheidsrechter had moeten fluiten, hoe een bondscoach zijn team had moeten opstellen, hoe we vooral met z’n allen adviezen van de overheid moeten negeren.
Ik denk dat áls we net zo laks en recalcitrant zijn als altijd en niet naar het advies luisteren van het RIVM om als Brabander thuis te blijven dat het straks misschien weleens écht nodig gaat zijn om de provincie af te sluiten.
In Italië hebben ze dezelfde fout gemaakt heb ik begrepen, mensen bleven lekker hun espresso aan de bar drinken en naar werk gaan ondanks dat de overheid adviseerde om thuis te blijven en niet naar het werk te gaan. Het resultaat van die ‘ignorance’ is nu duidelijk zichtbaar en heeft duidelijk grote impact. Door iets simpels als (in ieder geval) een weekje thuis te werken kunnen wij dat misschien - pro-actief - voorkomen, en dat is op de korte termijn dan misschien wel slecht voor de economie maar op de langere termijn uiteraard vele malen beter.
Ik ben vandaag thuisgebleven omdat ik lichte verkoudheidsverschijnselen heb, met het gewijzigde advies blijf ik de hele week thuis werken. Voor mijn vrouw hetzelfde, die werkt in Rotterdam maar ze volgt het advies van het RIVM op en werkt deze week thuis. Niet heel praktisch voor haar maar soms moet je je aanpassen.
-
OnlineLuco
Ja allemaal prima
Hier hoest Jolanda, geen koorts, arts gebeld, ja kijk het maar aan, je hebt geen koorts dus zal wel griep zijn.
Ik heb nergens last van, met alle respect blijf ik dan niet thuis, want de schoorsteen zal ook moeten roken.
Hier hoest Jolanda, geen koorts, arts gebeld, ja kijk het maar aan, je hebt geen koorts dus zal wel griep zijn.
Ik heb nergens last van, met alle respect blijf ik dan niet thuis, want de schoorsteen zal ook moeten roken.
- MarkS
Kenmerk van griep is juist wel snel opkomende koorts. Dus je huisarts kan net als half Nederland een griep en een verkoudheid niet uit elkaar houden ...
-
Maar nu weer halfslachtig. Waarom niet het advies voor heel Nederland?romo schreef: 09 mar 2020, 21:51 https://www.tubantia.nl/binnenland/arts ... ~a9202022/
Kijk, dit instrument had je ook 2 weken eerder kunnen inzetten, met massaal meer effectiviteit dan nu.
- Barend
En dat is precies het probleem Luco, je denkt korte termijn ipv lange termijn.
Stel dat Jolanda nu het corona-virus heeft maar daar weinig last van heeft, en jij draagt het virus bij je en je hebt er geen last van, maar je gaat wel naar Hilversum toe om te werken, dan heb jij straks misschien (indirect) iedereen op kantoor aangestoken en hoef je 3 weken niet meer te komen omdat iedereen ziek thuis zit, ipv dat je 1 weekje pro-actief vanuit huis gaat werken. Ik weet welke opties slechter is voor je portemonnee.
Ik wil niet zeggen dat jij het probleem bent, en natuurlijk overdrijf ik, maar je gedachtegang is wel precies wat ik bedoel en typisch voor ons Nederlanders. Lekker negeren en achteraf gaan zeuren dat de overheid geen goede adviezen gaf.
Stel dat Jolanda nu het corona-virus heeft maar daar weinig last van heeft, en jij draagt het virus bij je en je hebt er geen last van, maar je gaat wel naar Hilversum toe om te werken, dan heb jij straks misschien (indirect) iedereen op kantoor aangestoken en hoef je 3 weken niet meer te komen omdat iedereen ziek thuis zit, ipv dat je 1 weekje pro-actief vanuit huis gaat werken. Ik weet welke opties slechter is voor je portemonnee.
Ik wil niet zeggen dat jij het probleem bent, en natuurlijk overdrijf ik, maar je gedachtegang is wel precies wat ik bedoel en typisch voor ons Nederlanders. Lekker negeren en achteraf gaan zeuren dat de overheid geen goede adviezen gaf.
-
OnlineLuco
Ja ik heb een functie waarbij ik niet thuis kan werken, en als ik Rutte hoor zeggen "wij vragen om als het enigszins kan thuis te werken"
Ja dat kan dus niet, en als ook de dokter niks zegt behalve kijk het even aan, dan is er voor mij geen aanleiding thuis te blijven, zeker aangezien we niet met mensen in contact zijn geweest die tot de risicogroep behoren.
Ja dat kan dus niet, en als ook de dokter niks zegt behalve kijk het even aan, dan is er voor mij geen aanleiding thuis te blijven, zeker aangezien we niet met mensen in contact zijn geweest die tot de risicogroep behoren.
- JP
Wie zijn wij om met een wijzend vingertje te zeggen dat "ze" ons geen goede adviezen geven/gaven ?
Ik blijf er bij dat ze vooral geen paniek willen zaaien.
Als iedereen die het maar enigszins kan thuis zou werken, waarom doen ze dat dan niet altijd. Hebben we ook minder files.
Als iedereen die het maar enigszins kan thuis zou werken, waarom doen ze dat dan niet altijd. Hebben we ook minder files.
- Barend
Datzelfde geldt voor 91 andere besmette mensen op dit moment in Nederland/Brabant.. Die hebben geen idee waar het exact vandaan komt.Luco schreef: 09 mar 2020, 22:41 [...] zeker aangezien we niet met mensen in contact zijn geweest die tot de risicogroep behoren.
Maargoed, ik snap je punt ook wel. Het probleem is gewoon dat - volgens mij - iedereen zo denkt, en dat slaat nergens op.
JP schreef: 09 mar 2020, 22:45 Wie zijn wij om met een wijzend vingertje te zeggen dat "ze" ons geen goede adviezen geven/gaven ?
Enigszins is het natuurlijk om geen paniek te zaaien, omdat ze te bang zijn om stemmen kwijt te raken als die paniek ‘om niets’ zou zijn. Ik hoop dat de overheid open is en op tijd aan de alarmbel trekt als het écht nodig is.
En men werkt niet altijd thuis omdat ze a.) denken dat het niet kan. b.) het niet op het werk voor durven te stellen. c.) niet de hele dag bij hun partner willen zijn.
-
Helemaal eens. Mensen denken, dat overkomt mij niet. Loopt wel los. Het loopt niet los.romo schreef: 09 mar 2020, 21:26 Luco; ik lever geen commentaar, ik stel vast hoe het nu gaat.
Het is heel simpel; als je verdergaande maatregelen moet nemen, dan waren de vorige niet goed genoeg.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Ja, soms moet je onconventioneel handelen, dat kan je maar beter bij aanvang doen dan, hoe langer je wacht hoe groter de cumulatieve schade, menselijk en economisch.
Ik lees er vrijwel nooit, want heb wat minder linkse denkbeelden, maar dit geeft toch wel de ernst van de situatie weer:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/italiaan ... a-uitbraak
-
Onlinetomgtr
Niet direkt maar wel zo gebeurd bij broertje van klasgenoot van mijn zoon. Vandaag....Spijkerhard schreef: 09 mar 2020, 21:07Ervaringsdeskundige?tomgtr schreef: 09 mar 2020, 18:42Dit zijn er natuurlijk duizenden. Als je nu met koorts naar huisarts belt zeggen ze, kijk maar even aan. Als je pusht zeggen ze bel RIVM maar. En die krijg je niet te pakken. En als dat wel lukt zeggen ze kijk het maar even aan. Dus alleen de ernstige gevallen of mensen die besmet zijn geraakt door bekende gevallen zijn bekend.Peric schreef: 09 mar 2020, 17:53 Tsja, wat is laks? 321 besmettingen op 17 miljoen mensen vind ik nou niet echt reden tot paniek. Er doen ook zeer tegenstrijdige berichten de ronde. Sommigen zeggen dat als je gezond bent er weinig aan de hand is. Via andere bronnen lees je weer dat het verschillende organen aan kan tasten..
Ik weet 't niet..
-
Ik mocht net gelijk komen met m'n dochter.
Maar ja, als je 5 meter naar beneden valt van de trap af head first dan wil dat ook wel.
Maar ja, als je 5 meter naar beneden valt van de trap af head first dan wil dat ook wel.
- Fernando
Alles ok met je dochter?
-
Hersenschudding.
Gaat gelukkig goed, zag er erger uit dan dat het (hopelijk) is.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Jezus.....Dan is het gelukkig nog goed afgelopen zeg.ErikS schreef: 10 mar 2020, 00:00 Ik mocht net gelijk komen met m'n dochter.
Maar ja, als je 5 meter naar beneden valt van de trap af head first dan wil dat ook wel.![]()
Wens haar sterkte !
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja sterkte ErikS.
Nu ben ik niet de grootste fan van de overheid in hun doen en laten(understatement), maar toch zie ik niet waarom we totnutoe moeten vingerwijzen naar RIVM/overheid. Doen we dat ook naar de Chinese/Italiaanse overheid of de ROW waar ook besmettingen zijn?
Ik ben geen arts/wetenschapper. Maar die zijn bezig met een oplossing. Zo denk ik. Heel simpel.
Maar vingerwijzen betr Coronovirus is 'n no go(ja als je als burger je willens-en-wetens gaat begeven in een besmette omgeving etc)
Nu ben ik niet de grootste fan van de overheid in hun doen en laten(understatement), maar toch zie ik niet waarom we totnutoe moeten vingerwijzen naar RIVM/overheid. Doen we dat ook naar de Chinese/Italiaanse overheid of de ROW waar ook besmettingen zijn?
Ik ben geen arts/wetenschapper. Maar die zijn bezig met een oplossing. Zo denk ik. Heel simpel.
Maar vingerwijzen betr Coronovirus is 'n no go(ja als je als burger je willens-en-wetens gaat begeven in een besmette omgeving etc)
-
Wat ik wel weet is dat terug naar 100kmh en zeuren over klimaat/demonstraties etc nog nooit zo irrelevant waren als nu. Ik hoop dat velen dat inzien.
- dvh
Ik ben net even naar de zaak gereden en tot de conclusie gekomen dat de winkel vol hangt en er prima brillen verkocht kunnen worden.
Hopelijk zijn mijn klanten het met mij eens
Hopelijk zijn mijn klanten het met mij eens

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Om te zien dat ze beter even niet de stad in kunnen gaan, hebben ze geen bril nodig.
Ik denk dat je het gaat merken komende dagen.
Ik denk dat je het gaat merken komende dagen.
- dvh
Ik zit niet in de stad boy
Merkte vorige week al dat het rustiger werd.
Maar.. Beetje bedrieglijk. Want na rond de carnaval en de wintersport is er altijd een dip. Eerste 10 weken zijn gewoon top geweest. Meestal zitten er al een paar slechte tussen. Dit jaar nog niet. Maar wat niet is komt meestal nog......

Merkte vorige week al dat het rustiger werd.
Maar.. Beetje bedrieglijk. Want na rond de carnaval en de wintersport is er altijd een dip. Eerste 10 weken zijn gewoon top geweest. Meestal zitten er al een paar slechte tussen. Dit jaar nog niet. Maar wat niet is komt meestal nog......

-
Onlinetomgtr
Nou inderdaad zeg!Robin schreef: 10 mar 2020, 07:36 Wat ik wel weet is dat terug naar 100kmh en zeuren over klimaat/demonstraties etc nog nooit zo irrelevant waren als nu. Ik hoop dat velen dat inzien.
Sterkte voor je dochter Erik!
- Knot
Ai.... ze kunnen veel hebben maar nooit fijn idd... sterkte met de kleine meid.ErikS schreef: 10 mar 2020, 00:32 Hersenschudding.
Gaat gelukkig goed, zag er erger uit dan dat het (hopelijk) is.![]()
- ///Joost
Veel beterschap met je dochter, Erik!
Nee, je kunt ze inderdaad niet met elkaar gaan verrekenen om zo een sterftecijfer te bepalen, vanwege het simpele feit dat veel gevallen niet gemeld worden. Dat zei ik.Elise schreef: 09 mar 2020, 21:11De enige officiële cijfers en daar mag je niks mee doen? het moet niet gekker worden///Joost schreef: 09 mar 2020, 20:45 Wat Elise zegt klopt wel natuurlijk, maar is irrelevant. Die Johns kaart geeft erg mooi de getallen en gebieden weer, maar je moet de cijfers niet aan elkaar gaan linken.![]()
-
Italie 'totaal afgesloten'. En al die 'vluchtelingen' voor de kust van Lampedusa etcetera dan?