Het begon allemaal toen ik een jaar of 16 was en er iemand in een Alpina bij mijn vrienden op bezoek was, ik vond dit zo'n mooie exclusieve auto en begon alles wat ik maar kon vinden over Alpina te verzamelen.
Vervolgens toen ik zelf een auto ging kopen werd dat een golf 4 TDI die ik wel geteld 4 maanden heb gehad.
Daarna volgende een BMW M3 E46 Phoenix Gelb handbak 55-GN-SZ deze heb ik 3 jaar lang gereden wat een geweldige auto.
Maar de M3 werd ingeruild op een 645CI S. 42-NR-JX
De 6 serie voelde aan als een boot en werd vervolgens voorzien van een schroefset maar dit voldeed me toch niet echt.
Ik ging weer kijken naar een M3 ditmaal met V8.
Bij Maaral in Hoorn een hele nette 2008 M3 E92 met handbak gezien (EX ROMO) 60-GTX-1 deze auto gekocht en was erg naar mijn zin.
In de tussen tijd stiekem naar een Alpina gekeken maar toch niet gedaan..
Daarna volgende een 2010 M3 E93 LCI individual met DCT bak 86-PNP-9
Eerlijk gezegd alleen maar ellende met de DCT bak gehad en de auto stond meer bij de dealer dan ik er mee reed.
Nieuwe DCT bak en computers etc er in maar het mocht allemaal niet helpen.
Ik was er helemaal klaar mee en ruilde de auto in op een 2011 Porsche 997 MK2 GT3 89-PKP-7
Wat een machine was dat en wat een wegligging ik wilde niks anders meer.
Deze auto bleef en ik wilde er iets bij hebben voor het gezin.
Dus na lang zoeken kwam er een Alpina D3 biturbo E91 (geëxporteerd)
Auto voldeed super en ook het rijden was een feestje, super comfortabel maar toch ook snel als het moest.
Vervolgens na 1,5 jaar de Alpina D3 verkocht en een hele mooie Alpina D5 biturbo F11 1-XXZ-23 gekocht in Duitsland.
Wederom een geweldige auto die de lat net weer wat hoger lag dan de D3 biturbo.
Menig tripje in europa gemaakt met deze auto, echt super reis auto voor lange afstand.
Onderstussen nog diverse Mini's JCW gehad voor de vrouw.
Inmiddels kwamen we in een tijd dat de prijzen voor de GT3's door het dak gingen.
Ik kreeg een bod voor de auto dat ik niet kon weigeren en toen de 997 GT3 mk2 verkocht.
Daarna had ik alle ruimte om op zoek te gaan naar een 997 GT3 RS mk2 GP-497-N
Na 8 maanden zoeken (wou graag PCCB remmen, Carrera GT stoelen en neus lift) een geweldig exemplaar gevonden in Zwitserland.
De RS was van eerste eigenaar, 18K km's en geen enkel over rev's in het geheugen. Aankoop keuring gedaan bij Porsche dealer Bern.
Auto was als nieuw geen enkel mankement, originele neus lip zat er nog op met geen enkele beschadiging.
Deal was rond en auto via de UK ingevoerd i.v.m lager BTW-tarief.
Daarna naar UK gevlogen en de auto meegenomen op de boot naar NL en ingevoerd.
Invoering was enorm drama aangezien de auto niet op kenteken was gekomen in UK (wou geen extra kenteken houder op papier) maar wel BTW aangifte gedaan en betaald in UK.
Dit konden ze in NL niet begrijpen en heeft uiteindelijk 3 maand geduurd met heen en weer bellen en mailen met UK, voordat ik uiteindelijk financieel akkoord had in NL voor kenteken.
Met deze auto heb ik fantastische KM's beleeft, gebruikte de auto als daily en ook in de regen wat menig ander petrolhead niet kon begrijpen.
Deze auto heb ik 2 jaar gehad en toen weer verkocht (nu nog spijt van !)
Daarna volgende een 1 jaar oude M550D F11 LCI Individual RK-181-H die ik uit Zweden haalde
Geweldige auto met enorm veel trekkracht en zeer comfortabel.
Als ik de M550d en de D5 biturbo vergelijk dan zou ik altijd weer voor de D5 gaan.
De auto heeft qua comfort gewoon zoveel meer.
De acceleratie van de M550D is alleen beter op nat wegdek, op droog wegdek bijna geen verschil.
Wel behoorlijk verschil in brandstof verbruik, de Alpina was behoorlijker zuiniger door gebrek aan x-drive waarschijnlijk.
In een gek zin een orgineele NL geleverde Morra Metallic individual BMW M3 E46 cabrio 07-LN-LV gekocht in Duitsland en geheel gerestaureerd.
Auto geheel gestript en opnieuw gespoten, subframe aangepakt en SMG etc.
Heb hier ook nog een thread over gemaakt op dit forum.
Kon niet wennen aan de SMG bak (ook niet met andere software flash) totaal niet mijn ding.
Daarna volgde een Blauwe E60 M5 V10 maar deze bleef maar 6 weken 97-RR-ZV
Inmiddels de M550D ingeruild na 1,5 jaar op een X5M F85 GK-279-T
Hele comfortabel en snelle auto voor zijn omvang, maar miste toch het sportieve laag bij de grond gevoel.
Auto was te groot en te log voor echt sportief rijden. Deze auto heb ik ook weer een jaar gehad maar was ondertussen steeds vaker naar een Alpina aan het kijken.
Dus ben echt gaan zoeken in Duitsland maar dat viel erg tegen qua aanbod.. Na diverse zoekopdrachten te hebben geplaatst werd ik geïnformeerd over een zwart exemplaar van 2018 met zeer weinig km's en Nappa Mokka interieur. Auto voldeed qua optie ook helemaal en na een proefrit was de deal rond.
De auto heeft een enorme trekkracht en lijkt eindeloos te willen versnellen.
Wat de Alpina zo geweldig maakt zijn de enorme comfortabel rij eigenschappen in comfort + modus, hij heeft bijna hetzelfde comfort als een 7 serie.
Set je de auto in sport + dan wordt het echt een beest! Het vermogen is ongekend en wegligging is super.
Ik verbaasde me hoe makkelijk het allemaal gaat, ik reed rond de 130 km/h en trapte het gaspedaal niet al te hard in hij schakelde terug naar de 7e versnelling en trok rustig door naar 240 km/h wanneer je hetzelfde doet met de kickdown is het echt ongekend. Heb dit tijdens een rit in Duitsland gedaan en het is gewoon bizar met wat voor gemak hij richting de 300 km/h loopt. Moest wel even wennen aan het stuurgevoel met de meesturende achterwielen maar ik vind het nu echt fantastisch.
Ben ook echt verrast over het verbruik van de auto. Ik kon met de X5M geen 1 op 7 halen bij rustig rijden, bij een sportieve rijstijl was het 1 op 4,5
De Alpina doet gewoon 1 op 10 bij een rustige rijstijl. Zit nu steeds op een gecombineerd verbruik van 1 op 8 bij sportief doorrijden en dat vind ik heel netjes voor een dergelijke auto.
Auto levert 608 pk en 800nm in samen werking met het x-drive systeem geeft dit een sprint tijd van 0-100km/h van 3,6 seconden en een top van 322 echte kilometers!
Heb wat foto's van internet gestolen van idem exemplaar, eigen foto's volgen.
Alle logos en nieren zijn hoogglans zwart uitgevoerd.
Verder voorzien van vrijwel alle opties.
Info over bovenstaande auto's is hier ook wel terug te vinden op het forum



