Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 aug 2007, 00:31

Robin schreef:
hugo, met pakweg 50kmh is er geen kunst aan en probeer dat nu maar eens met een nieuwe kar dan . Dit deed ik ook met 20 jaar oude Sierras(zelfde kaliber auto)vroeger.

Is wel sneller dan 50, mijn makker. Bij 50 in zijn 2 draait de alfa een keer 3000 toeren en met een kapotte nokkenas versteller resulteert dat in weinagh vermogen.


Met een nieuwe kar is dat haaks gaan helemaal kinderspel. De tering he, met de balans en vermogen die een nieuwe BMW heeft kan je zelfs met een houte poot nog haaks gaan. Wil het best proberen met je 335i :wink:




Daarbij, het totaal niet toedoende vraagstuk van jou of ik mijn alfa kort rijd bij 80km/h is niet de discussie. Ik vroeg me gewoon af of je je autokeuze af laat hangen van Andre's bevindingen daar je klaarblijkelijk nogal veel waarde hecht aan zijn ervaring c.q. mening.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 28 aug 2007, 15:15

Andre is zeker niet heilig, maar als hij zijn mening geeft, en die met duidelijke argumenten onderbouwd, of een of andere pipo die nog met de bus naar school gaat maar wel goed kan typen hetzelfde doet, dan weet ik wel wat ik aan neem...

Verder gaat het ook niet wat mij betref.

Je moet ook niet alles geloven :wink: Ik wil absoluut geen 3 drs 130i.


@rico: reken maar dat veel opties ook veel meer afschrijven is.
Robin heeft net als ik een jaartje in zijn 330i gereden, beide high exe met 18" velgen, ik had toen nog voor zeker 10K opties extra.
Reken maar dat ik daar ook nog meer dan de helft van heb afgeschreven in dat jaar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 15:31

Marcel dat bedoelde ik ook.

Een kale is slecht voor de inruil zegt de dealer, maar ondertussen laat ie je maximaal afschrijven op die opties.

Nieuwe auto moet van mij deze opties hebben:

sportstoelen
sportstuur
xenon
automatische airco
en 18 inch
CD speler of MP3 aansluiting
metallic lak

thats it.

De rest hoeft van mij niet, ik heb er tenminste geen geld voor over,

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 aug 2007, 15:49

klopt hoe je het ook wend of keert de autohandelaar heeft je altijd bij de ballen.

Niemand moet mijn mening voor lief nemen. Ik beoordeel auto s op hele andere criteria dan de meeste hier. Als ik 55 zou zijn en een auto keus zou moeten maken dan zaten we denk ik meer op het zelfde nivo hier.

Ik wil nu gewoon een dagelijkse wendbare auto mag iets te zwaar zijn met wat dre goodies. Als ik 55 zou zijn een mooie 335i met comfort pakket of iets ruiger een m3 met soft feder pakete und comfort sitze en een gewicht van 1900kg schoon aan de haak:)

Robin
Berichten: 55193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 15:53

hugo, ik snap je, maar jij kent me niet en Andre ook niet(die ik al 25 jaar ken), en dat eerste wil ik graag zo houden.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 28 aug 2007, 15:54

Marcelvv schreef: Voordeel van een EVO-STI tov 335i is dat er niets bij de prijs komt omdat er geen opties af fabriek zijn.
Uitlaat + chip en klaar

Robin
Berichten: 55193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 aug 2007, 16:03

Kasteel schreef:
Marcelvv schreef: Voordeel van een EVO-STI tov 335i is dat er niets bij de prijs komt omdat er geen opties af fabriek zijn.
Uitlaat + chip en klaar
Kan ook op een 335i, heb je 400pk en 500Nm en trek je een E60 M5 los.

Ik snap 't punt niet zo.

Nogmaals als ik in Noorwegen of aan een gravelpad zou wonen, dan wist ik 't wel. 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 28 aug 2007, 16:06

Robin schreef:
Kasteel schreef:
Marcelvv schreef: Voordeel van een EVO-STI tov 335i is dat er niets bij de prijs komt omdat er geen opties af fabriek zijn.
Uitlaat + chip en klaar
Kan ook op een 335i, heb je 400pk en 500Nm en trek je een E60 M5 los.
haha

nog ff Robin :D

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 28 aug 2007, 18:10

Ja Robin ik heb het al gedaan :wink:










Maar op een 335i zou ik het ook niet doen, eerlijk is eerlijk.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 28 aug 2007, 18:22

Robin schreef:
Kasteel schreef:
Marcelvv schreef: Voordeel van een EVO-STI tov 335i is dat er niets bij de prijs komt omdat er geen opties af fabriek zijn.
Uitlaat + chip en klaar
Kan ook op een 335i, heb je 400pk en 500Nm en trek je een E60 M5 los.

Ik snap 't punt niet zo.

Nogmaals als ik in Noorwegen of aan een gravelpad zou wonen, dan wist ik 't wel. 8)
Het sloeg op de opties die er bij een EVO/STI bijkomen :). De standaard optie lijsten van de EVO/STI zijn ronduit lachwekkend zo zielig, maar het scheelt een hoop :P.
Ik zou bij een 335i dus nooit een andere uitlaat monteren (als deze meer db's zou kweken...)

Robin
Berichten: 55193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 17:44

Heel apart, met de klokkenwinkel van een 335i, een Schnitzer e92 M3 met M5 V10:

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=102524

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 aug 2007, 18:08

Robin schreef:Heel apart, met de klokkenwinkel van een 335i, een Schnitzer e92 M3 met M5 V10:

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=102524
hehe owjee,

Ilja, komder maar in :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 aug 2007, 19:28

Loopt glad van de teller..., maar wel met gelijke stapjes itt de E92-M3 :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 aug 2007, 22:12

Sander Spoolder schreef:
Robin schreef:Heel apart, met de klokkenwinkel van een 335i, een Schnitzer e92 M3 met M5 V10:

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=102524
hehe owjee,

Ilja, komder maar in :wink:


Moet ik er wééér over beginnen? Robin lees nou eens het hele draadje voor je voor de derde keer iets herhaalt ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 aug 2007, 22:14

Och jezus, pagina 69 alweer zie ik net :) best wel tijdje terug dus

Robin
Berichten: 55193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 aug 2007, 23:21

Tja toen zat ik nog in die bananerepubliek. 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 aug 2007, 21:52

Ik las vandaag in een autoblad, dat de nieuwe M3 stoelen dermate hard zijn, dat er een vergrote kans op Decubitus is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2007, 22:24

Rebel schreef:Ik las vandaag in een autoblad, dat de nieuwe M3 stoelen dermate hard zijn, dat er een vergrote kans op Decubitus is.



Woehahahaha, nou dat wordt dus een stoel met Tempur vulling.............. :lol:

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2007, 00:51

http://www.petrolhead.nl/2007/08/video_ ... m3_csl.php

Filmpje van de nieuwe M3 tegen een CSL.

Nou fuck die nieuwe, doe mij aub die CSL. Da's pure porno, kan zo'n E92 slagschip never nooit niet aan tippen. :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 01:10

Veelzeggende meningen van die CSL eigenaar die ook een M5 touring heeft.

E92 M3 teveel comfort, niet racy, e39 M5 qua beleving. Denk wel dat die man met meerdere M's in bezit (gehad) wel recht van spreke heeft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2007, 07:41

Het is allemaal niet zo moeilijk

De CSL is echt een circuit bak, eigenlijk niet geschikt voor de normale weg c.q. woon/werk verkeer.

De E92 M3 is dat dus wel, beide doen in snelheid niets voor elkaar onder.

Het is maar net wat je wil, voor mij kan dat dus prima, voor Andre, en nog een handje vol hierzo dus niet, die moeten gewoon de koppen bijmekaar steken, wat flappen in de pot gooien, een M3 CSL gezamelijk aanschaffen en regelmatig naar de ring verkassen voor het ultieme plezier..............................

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 aug 2007, 08:11

Wouter81 schreef:http://www.petrolhead.nl/2007/08/video_ ... m3_csl.php

Filmpje van de nieuwe M3 tegen een CSL.

Nou fuck die nieuwe, doe mij aub die CSL. Da's pure porno, kan zo'n E92 slagschip never nooit niet aan tippen. :)
Voor max attack is de CSL ideaal maar voor dagelijks toch liever de V8 hoor!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 aug 2007, 10:27

voor klanten visite's en kids mee enz koop je de M5 euh "M3" maar voor een man als mij, vrijgezel en die een band wil met de auto elke keer de M3 CSL natuurlijk was die van die man in het filmpje meer klaar gemaakt voor circuit, maar de M# CSL komt standaard ook met gewone banden of de semi's en kun je hem hard of zacht zetten dus is hij in "softe" setting ook zeker elke dag te gebruiken, no excuse if you want a M3 buy a CSL if you want comfort and luxcury by a Mercedes or sort likes :lol:

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 31 aug 2007, 11:07

Mooi setje Movit's er onder van Dick

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2007, 11:23

Tuurlijk een CSL met rolkooi is en racekuipen is niet handig voor op de openbare weg.. maar een gewone standaard CSL kun je prima alledag gebruiken hoor. (natuurlijk geen 40000km per jaar)

Pas bij een bepaalde gasstand staat die vlinderklep in de airbox max attack open, maar normaal rijdend valt het mee.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten