Voor wie het nog niet heeft gelezen in het verkoop gedeelte. De BMW E46 330ci is ingeruild op een BMW e36 sedan. Ik heb een mooie deal kunnen sluiten en ik ben een E36 rijker.
De motivatie achter de ruil is de volgende. Naast de Clio RS wil ik ook graag een fun RWD om lekker roadtripjes en af en toe een trackday mee te doen. Nu had ik de 330ci en heb me ingelezen wat ik daar aan moet doen om hem naar mijn zin te krijgen. Een std 330ci is leuk maar meer een cruiser met leuk vermogen. Dan zou ik met een supercharger moeten werken en hem lichter moeten maken. Na wat onderzoek kost dat serieus geld en dat was ook weer niet de bedoeling. Tijdens mijn onderzoek kwam ook telkens naar voren dat iedereen de e36 verkiest boven de e46 als fun RWD. Dus na verkoop 330ci zou ik op zoek gaan naar een e36. Nu kwam de mogelijkheid gewoon langs doordat ik benaderd ben door de eigenaar van de e36.
De e36 in kwestie heeft al veel liefde gehad de laatste jaren. De achterschermen zijn vervangen en de auto is helemaal gespoten en heeft een geweldig mooie kleur. Verder zit er een opnieuw gecoaten OEM style 32 breedset onder met nieuwe banden. Interieur is erg netjes, stuurtje van de E30 Mtech II, net zwart leer etc. Verder ook nieuwe koppeling, startmotor, remblokken en bougies. Kortom, een mooie basis om mee verder te gaan.
Nu dan het grote minpunt, het is een 320i. Hoewel het vermogen mij positief meeviel moet er natuurlijk op den duur een andere motor in. Welke type motor staat ter discussie. Plug and Play M52B28 ligt voor de hand en heb ik al eens gedaan maar een M54B30 lijkt me ook leuk. Of een M60 V8, of een LS1 of een 2jz……….
Voor de komende tijd wil ik met het volgende beginnen:
- Ander onderstel (bilstein b12 ofzo)
- Stuur verlagen voor beter zit stuur positie
- Schakel mechanisme vernieuwen (heeft iemand nog iets liggen?)
Hier dan wat foto’s