Hoe heb je dat gedaan met je verzekering dan?
Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
-
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Familielid. Ik heb overigens ook nog steeds een aantal geschorste auto's op mijn naam staan in Nederland. Heb de RDW daarover gecontact. Was tot mijn grote verbazing geen probleem, ze sturen de post dan gewoon naar je laatstbekende NL adres, wat in mijn geval familie is.
Overheden kunnen dankzij de EU toch al je gegevens inzien. Ik kreeg hier laatst nog een brief van de Gemeente Den Haag. Als ik stemgerechtigd wil zijn in NL kan ik dat doorgeven. Dan krijg ik een Haags stembiljet, ook al ben ik nog nooit in Den Haag geweest.
Overheden kunnen dankzij de EU toch al je gegevens inzien. Ik kreeg hier laatst nog een brief van de Gemeente Den Haag. Als ik stemgerechtigd wil zijn in NL kan ik dat doorgeven. Dan krijg ik een Haags stembiljet, ook al ben ik nog nooit in Den Haag geweest.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 aug 2019, 23:33
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Dank allemaal voor de berichten, zoveel response had ik niet verwacht.
Om mezelf verder voor te stellen:
Het nordschleife virus is dus al jaren geleden toegeslagen. Meerdere jaren met veel plezier op de ring gereden. Totdat het verkeerd ging, na de derde achtervolgende ronde, kwam ik zij aan zij in de "Stefan-Bellof-S". De auto rechts van mij, kwam steeds verder naar links, ik was gedwongen om naar links uit te wijken op het gras. Tijdens het remmen en proberen terug op de baan te sturen, krijg ik opeens weer grip en ging haaks rechtsaf, en met 160km/h de vangrail in. Vervolgens 10 meter vangrail ingedrukt en nog genoeg energie om de baan weer over te gaan al draaiend om mijn as (dus niet over de kop) en tegen de andere vangrail tot stilstand te komen. Resultaat: auto total loss, geschrokken maar geen lichamelijk letsel. Later leerde ik dat als iemand anders door mijn koelvloeistof was gecrashed, dat ik voor alle schade op zou draaien.
De jaren daarna, als passagier meegereden met vrienden. Ook prachtig, maar nu is het weer tijd om met eigen circuit auto de baan op te gaan. En wel verzekerd, dus dat kan alleen met DE kenteken. Verder kom ik ook naar de Eifel voor weekendjes weg. Dus is het idee ontstaan om op immowelt.de te kijken en om alles te combineren.
Met het uitsparen van de BPM (~15K), kun je de aanbetaling op een appartement aanvullen. Alleen in DE gebruiken is geen enkel probleem. Zou geen km in NL rijden, om alle ellende met BPM ontduiking te voorkomen. Trailer is beschikbaar om naar NL te brengen voor safety checks/controles en voor stalling indien geen garage is bij het appartement. Onderhoud in DE lijkt me beter.
Hetgeen wat "Tom van H" heeft gedaan, lijkt mij dus een geniale zet!
Verder zijn er nog 1 a 2 vrienden welke het ook aantrekkelijk vinden, dus wellicht iets samen aanschaffen. En dan blijft er meer budget voor de auto over...haha
Om mezelf verder voor te stellen:
Het nordschleife virus is dus al jaren geleden toegeslagen. Meerdere jaren met veel plezier op de ring gereden. Totdat het verkeerd ging, na de derde achtervolgende ronde, kwam ik zij aan zij in de "Stefan-Bellof-S". De auto rechts van mij, kwam steeds verder naar links, ik was gedwongen om naar links uit te wijken op het gras. Tijdens het remmen en proberen terug op de baan te sturen, krijg ik opeens weer grip en ging haaks rechtsaf, en met 160km/h de vangrail in. Vervolgens 10 meter vangrail ingedrukt en nog genoeg energie om de baan weer over te gaan al draaiend om mijn as (dus niet over de kop) en tegen de andere vangrail tot stilstand te komen. Resultaat: auto total loss, geschrokken maar geen lichamelijk letsel. Later leerde ik dat als iemand anders door mijn koelvloeistof was gecrashed, dat ik voor alle schade op zou draaien.
De jaren daarna, als passagier meegereden met vrienden. Ook prachtig, maar nu is het weer tijd om met eigen circuit auto de baan op te gaan. En wel verzekerd, dus dat kan alleen met DE kenteken. Verder kom ik ook naar de Eifel voor weekendjes weg. Dus is het idee ontstaan om op immowelt.de te kijken en om alles te combineren.
Met het uitsparen van de BPM (~15K), kun je de aanbetaling op een appartement aanvullen. Alleen in DE gebruiken is geen enkel probleem. Zou geen km in NL rijden, om alle ellende met BPM ontduiking te voorkomen. Trailer is beschikbaar om naar NL te brengen voor safety checks/controles en voor stalling indien geen garage is bij het appartement. Onderhoud in DE lijkt me beter.
Hetgeen wat "Tom van H" heeft gedaan, lijkt mij dus een geniale zet!
Verder zijn er nog 1 a 2 vrienden welke het ook aantrekkelijk vinden, dus wellicht iets samen aanschaffen. En dan blijft er meer budget voor de auto over...haha
-
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Zolang als het nog duurt wat verzekering betreft..
-
Online
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Gewoon de hele term tolbaan/openbare weg opheffen. Dan ben je ook van alle schadeclaims af mocht je KVS of olie lekken. 99.9% rijd er om te knallen. Zodra je poortje doorgaat weet je dat je na 20km schade kan hebben of niet eens de 20km haalt. Of het nu steenslag is van grind of erger.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Om jezelf verder voor te stellen? Je hebt er een verhaal van gemaakt wat je overkomen is op de NS..
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Is er echt geen enkele Nederlandse autoverzekering meer die rondjes Nordschleife verzekert? Ook niet als extra clausule?
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Wat een verhaal. Welkom BRIM.
Ja een GmbH tje/appartementje daar. Alhoewel. Het is daar 's avonds wel erg stil. Ik denk dat m'n vrouw(die de Nürburgring geweldig vindt als bijrijdster en alle auto's kijken/sfeer ) daar gek werd van de stilte(en kou in andere seizoenen)'s avonds. Maar goed dan ben je daar niet.
Ja een GmbH tje/appartementje daar. Alhoewel. Het is daar 's avonds wel erg stil. Ik denk dat m'n vrouw(die de Nürburgring geweldig vindt als bijrijdster en alle auto's kijken/sfeer ) daar gek werd van de stilte(en kou in andere seizoenen)'s avonds. Maar goed dan ben je daar niet.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Robin schreef: ↑09 aug 2019, 08:15 Wat een verhaal. Welkom BRIM.
Ja een GmbH tje/appartementje daar. Alhoewel. Het is daar 's avonds wel erg stil. Ik denk dat m'n vrouw(die de Nürburgring geweldig vindt als bijrijdster en alle auto's kijken/sfeer ) daar gek werd van de stilte(en kou in andere seizoenen)'s avonds. Maar goed dan ben je daar niet.
Tja, we hebben er gewoon netflix en de Döner is lekkerder dan in Nederland....
Maar inderdaad, we zitten er niet veel vaker dan toen we er nog geen appartementje hadden, dus gek van de stilte en kou worden we er niet
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Belastingdienst denkt daar helaas anders over, mrb moet gewoon worden betaald:Peter Tunissen schreef: ↑08 aug 2019, 17:32 Je kunt overigens ook een auto in Nederland kopen, exporteren en op Duits kenteken rijden, maar de BPM niet terug vragen.
Dat scheelt bij bijv. een M550d +/- €2400 per jaar aan wegenbelasting en verzekering en je kunt er gewoon mee in Nederland rijden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ken-hebben
- Peter Tunissen
- Berichten: 8230
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Goede link, thnx!Tom van H. schreef: ↑09 aug 2019, 11:15Belastingdienst denkt daar helaas anders over, mrb moet gewoon worden betaald:Peter Tunissen schreef: ↑08 aug 2019, 17:32 Je kunt overigens ook een auto in Nederland kopen, exporteren en op Duits kenteken rijden, maar de BPM niet terug vragen.
Dat scheelt bij bijv. een M550d +/- €2400 per jaar aan wegenbelasting en verzekering en je kunt er gewoon mee in Nederland rijden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ken-hebben
Dat is wel een proefproces bij het Europese Hof waard gok ik zo, want dan zou je altijd dubbel MRB moeten betalen. Niet echt de Europese gedachte...
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Laat maar weten hoe het afloopt, anders gaat de brz ook op duitse platen ivm verzekering
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Ik heb geen ervaring of prijzen ervan maar is dit niet uiteindelijk goedkoper en makkelijker?:
https://www.circuitverzekeringen.nl/
Of een andere aanbieder natuurlijk.
- D20VT
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Is met die gastarbeiders toch ook die hier in nl met hun auto’s met witte platen blijven rijden.
Die mogen officieel niet langer dan 3 maanden geloof ik achtereen hier zijn zonder een keer terug over de grens te zijn geweest ivm woonachtig in NL icm rijden op buitenlands kenteken.
Ook geen hond die dit controleert en geen mrb en of BPM van die gasten.
Vraag me wel eens af hoe ze dat doen met die Dld registraties van echte supercars in NL zo zie je op evenementen van die gepersonaliseerde Duitse kentekens terwijl het eigen auto’s zouden moeten zijn. Die afrojack heb ik wel eens gezien met zo’n kenteken staat dan GEL-UK ..... op kenteken. En die rijden er langer dan 2 weken mee.
Die mogen officieel niet langer dan 3 maanden geloof ik achtereen hier zijn zonder een keer terug over de grens te zijn geweest ivm woonachtig in NL icm rijden op buitenlands kenteken.
Ook geen hond die dit controleert en geen mrb en of BPM van die gasten.
Vraag me wel eens af hoe ze dat doen met die Dld registraties van echte supercars in NL zo zie je op evenementen van die gepersonaliseerde Duitse kentekens terwijl het eigen auto’s zouden moeten zijn. Die afrojack heb ik wel eens gezien met zo’n kenteken staat dan GEL-UK ..... op kenteken. En die rijden er langer dan 2 weken mee.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Ook mensen die met gedestilleerd water en water wetter rijden of een alternatief daarvan om de glijpartijen te voorkomen over je koelvloeistof? Lijkt mij toch wel handig aangezien met veel grote glijpartijen met koelvloeistof te maken hebben.
-
Online
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Handiger om gewoon je gehele auto in goede technische staat te houden. Dus niet met een 20 jaar oude barrel er zomaar op rijden maar van de tevoren alle rubbers slangen en radiator controleren op uitdroging/schade/slijtage.
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Overwogen, maar m'n circuithok staat buiten dus dat gaat in de winters niet goed komen.Jan Terwolde schreef: ↑06 mar 2020, 01:02 Ook mensen die met gedestilleerd water en water wetter rijden of een alternatief daarvan om de glijpartijen te voorkomen over je koelvloeistof? Lijkt mij toch wel handig aangezien met veel grote glijpartijen met koelvloeistof te maken hebben.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Niemand die het wel gebruikt? Of redenen om het niet te gebruiken?
Lijkt mij toch een goedkope manier om de kans dat je ongelukken veroorzaakt te verkleinen.
Lijkt mij toch een goedkope manier om de kans dat je ongelukken veroorzaakt te verkleinen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Zoals Martijn aangeeft, het water in je koelsysteem bevriest gewoon (en zet dus uit!) als je auto buiten gestalt staat terwijl het vriest, met alle schade van dien. De meesten rijden toch in hun eigen auto, of hebben niet de luxe om hun track tool binnen te stallen.Jan Terwolde schreef: ↑09 mar 2020, 11:08 Niemand die het wel gebruikt? Of redenen om het niet te gebruiken?
Lijkt mij toch een goedkope manier om de kans dat je ongelukken veroorzaakt te verkleinen.
Verongelukken doe je vooral over de kvs van anderen, dus je helpt voornamelijk anderen (en wellicht minder lange baansluiting).
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Aansprakelijk kunnen zijn is toch wel een dingetje zou ik denken? Niet voor de gemiddelde dfer met een oneindig budget natuurlijk
Een extra keer verversen en voor de winter weer normale koelvloeistof er in doen is niet echt een grote investering.
Een extra keer verversen en voor de winter weer normale koelvloeistof er in doen is niet echt een grote investering.
-
Online
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Zoals ik al aangaf, je koelsysteem gewoon helemaal nalopen en in orde hebben. Uitgedroogde slangen, radiator (plastic)eindstukken die niet meer fris zijn, waterpomp die op zijn eind is etc.
Eventueel het aansluiten van een aparte water temp meter die een correcte meting geeft (dus niet de OEM meter met analoge naald precies in midden tussen L en H in ) tenzij je een moderne auto hebt die het al in graden aangeeft, of waar je de informatie uit de ODBII aansluiting kan halen.
Eventueel het aansluiten van een aparte water temp meter die een correcte meting geeft (dus niet de OEM meter met analoge naald precies in midden tussen L en H in ) tenzij je een moderne auto hebt die het al in graden aangeeft, of waar je de informatie uit de ODBII aansluiting kan halen.
-
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Investering valt mee, maar de vraag is hoeveel risico's je hiermee ondervangt.Jan Terwolde schreef: ↑09 mar 2020, 13:33
Een extra keer verversen en voor de winter weer normale koelvloeistof er in doen is niet echt een grote investering.
Beter die euro's en tijd investeren en het 100% fris houden van je koelsysteem, zoals hier al aangegeven wordt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Je zou niet de eerste zijn die met een gloednieuwe auto kvs lekt, dus “de boel op orde hebben” is zeker aan te bevelen maar geen garantie. Laat staan als je crasht en al lekkend terugstuitert de baan op....
Gedestilleerd water is dus sowieso een goed idee wat dat betreft!
Gedestilleerd water is dus sowieso een goed idee wat dat betreft!
- Schnor
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17
Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.
Ik rij zelf wel al een aantal jaren met demi water. Ik wil gewoon geen KVS over de baan gieten om wat voor reden dan ook. Alle slangen, klemmen, waterpomp, Mishimoto radiateur etc zijn nog nieuw maar toch. Zoals topicstarter aangeeft kan de auto ook de baan kruisen na de eerste impact en lekt je nieuwe auto alsnog KVS over de baan. Zelfde geldt in dat geval voor olie natuurlijk maar ik wil het gevaar zoveel mogelijk beperken door geen KVS te gebruiken. Uiteraard is dit niet mijn dagelijkse auto en gebruik ik de auto niet in de winter.
De grote ring crash in oktober 2017 waarbij 14 auto's over de KVS uitgleden zat ik middenin. Zelf kon ik het gelukkig ontwijken. De veroorzaker was een Porsche GT3 van een aantal jaren oud. Het kan met elke auto voorkomen.
De grote ring crash in oktober 2017 waarbij 14 auto's over de KVS uitgleden zat ik middenin. Zelf kon ik het gelukkig ontwijken. De veroorzaker was een Porsche GT3 van een aantal jaren oud. Het kan met elke auto voorkomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten