Wat een bak en dan nog eens met een trekhaakNiels schreef: 30 jul 2019, 02:16 De airco is weer gefixt met een gebruikt pompje van een Avensis. Ik ben voor een gebruikt pompje gegaan omdat me de levertijd voor een gereviseerde te lang was. Verder liggen er vier nieuwe Hankooks klaar die om een paar Borbet velgen moeten komen:
48409387901_e358f0f4aa_z.jpg
Verder nog de achterste ramen van wat warmte werend folie voorzien, aangezien de ramen niet getint zijn ga ik voor ook nog doen in een tintje lichter denk ik..
48409378972_1ea9754bb1_k.jpg
Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.
- JP
- Berichten: 35252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Van Audi A8 naar Corolla Verso!
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Audi A8 naar Toyota Corolla Verso!
Niels heeft dan ook een geweldige handige kar 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van Audi A8 naar Corolla Verso!
Mooi hèJP schreef: 30 jul 2019, 09:37Wat een bak en dan nog eens met een trekhaakNiels schreef: 30 jul 2019, 02:16 De airco is weer gefixt met een gebruikt pompje van een Avensis. Ik ben voor een gebruikt pompje gegaan omdat me de levertijd voor een gereviseerde te lang was. Verder liggen er vier nieuwe Hankooks klaar die om een paar Borbet velgen moeten komen:
48409387901_e358f0f4aa_z.jpg
Verder nog de achterste ramen van wat warmte werend folie voorzien, aangezien de ramen niet getint zijn ga ik voor ook nog doen in een tintje lichter denk ik..
48409378972_1ea9754bb1_k.jpg![]()
- JP
- Berichten: 35252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Van Audi A8 naar Toyota Corolla Verso!
Die tennisbal gebruikte ik altijd op het sleepoog

- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Audi A8 naar Toyota Corolla Verso!
Is het gelijk een Verso sport 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van Audi A8 naar Toyota Corolla Verso!
De Verso heeft inmiddels een nieuwe eigenaar. Na 12dkm in 8 maanden begon het ergens wel weer te kriebelen om wat anders te kopen maar ik was er nog niet vreselijk mee bezig. Wat dat betreft ben ik gelukkig wel een stuk rustiger geworden
De uiteindelijke teller bleef steken op ca. 1700,- kosten maar dat was ook een gevolg van de verkoop opbrengst natuurlijk en achteraf had ik em ook net ff te duur gekocht maar dat heb je als je helemaal flauw van je Audi bent
Daarnaast had ik geen zin in gezeik dus alles wat ook maar neigde naar kapot werd aangepakt. Zwakke punten zijn de koppeling met een diameter van slechts 22cm, de standaard radio en de aandrijfas linksvoor. De rest was gewoon het onderhoud wat je kunt verwachten van een 15 jr oude auto met bijn 2,5 ton op de klok.
Ondanks dat een MPV echt vreselijk praktisch bleek was het qua rijden niet echt mijn ding al vond ik een Smax nog wel een optie. Een vriend van me rijdt de 2.5T versie en is ook aan het kijken voor wat anders dus dat was wel eentje die op mijn lijstje stond. Verder liepen de favorieten op MP behoorlijk uiteen, van Lexus GS300 tot Ford Mondeo Wagon, van Skoda Superb Combi 1.6 TDI tot aan Mercedes E220cdi. Tegenwoordig is het toch allemaal uitpuzzelen welk type auto welke zwakke punten heeft dus een sterke merk voorkeur had ik niet echt. Benzine had de voorkeur maar een diesel was ook best een optie. Het Excel rekensheet kan wel zeggen dat benzine voordeliger is maar als je de pech hebt dat je tegen hoge reparatie kosten aanloopt dan weegt het MRB voordeel daar toch weer niet tegen op. Dus betrouwbaarheid was de belangrijkste factor alhoewel dat tegenwoordig een enorme uitdaging is natuurlijk.
Na een E61 3.0 bekeken te hebben was ik eigenlijk al wel weer klaar met de zoektocht. Zoeken, selecteren, tijd vrij maken om te kijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat je zelf een heel ander beeld hebt bij “in goede staat” en “zeer goed onderhouden”. Nu loop ik niet vreselijk warm voor een E61 maar de n52 en het comfort interieur spraken wel aan. De geschatte benodigde investering van 2k en het feit dat een fatsoenlijke proefrit niet gemaakt kon worden deed me heel vlot afhaken. Pfffff, gebruikte auto’s
Dus de drang was alweer wat afgezwakt toen Gijs hier te kennen gaf dat zijn Superb Combi 1.6TDI wel weg mocht vanwege een lease auto. De Skoda had geen vlekkeloos verleden maar Gijs melde dat hij zelf daar ook een beetje aandeel in heeft gehad. Het is geen onbekend fenomeen dat de de verstuivers wel eens los raken en als je daar mee door rijdt dan gaat de boel stukker dan stuk, zeker bij deze motoren zo bevestigde mijn monteur gisteren. Anyways, na me wat verdiept te hebben in de Skoda techniek en hier en daar (dank nog Jos!) wat advies en info ingewonnen te hebben was ik er vlot uit dat dit de opvolger van de Verso moest worden
Dus na wat heen en weer ge-App afgesproken en gehaald. Ff een schaamteloze foto steal uit Gijs zijn topic:
De auto heeft 240dkm op de klok staan en dat merk je aan helemaal niks. Het blok heeft inmiddels 100dkm gelopen en twee verstuivers zijn redelijk recent ook nog vervangen. De auto heeft op stoelverwarming na alles wel wat je nodig hebt en de donkerbruine kleur staat imho erg goed. Inmiddels erg happy 1000km weg getikt waarna de boordcomputer schreeuwde dat de auto onderhoud nodig had (was bekend). Dus gisteravond met alle bestelde delen naar mijn monteur voor wat onderhoud, een hoop info en een algemene check. De 1.6 staat goed bekend maar stuk is ook echt stuk dus goed preventief onderhoud is het advies. Bij de check kwam nagenoeg niets naar voren behalve minimale KVS lekkage wat afkomstig is van de waterpomp. Het was amper zichtbaar maar het plan is wel om de pomp en distributie te vervangen. De interval van de riem is 210dkm maar de waterpomp (van de 1.6) redt dat in de praktijk zeer regelmatig niet en ik ben inmiddels meer dan allergisch voor vloeistof lekkages
Verder ligt nog een bezoek VVT in verschiet voor wat verdere optimalisatie van onder meer de egr.
Ondanks dat een MPV echt vreselijk praktisch bleek was het qua rijden niet echt mijn ding al vond ik een Smax nog wel een optie. Een vriend van me rijdt de 2.5T versie en is ook aan het kijken voor wat anders dus dat was wel eentje die op mijn lijstje stond. Verder liepen de favorieten op MP behoorlijk uiteen, van Lexus GS300 tot Ford Mondeo Wagon, van Skoda Superb Combi 1.6 TDI tot aan Mercedes E220cdi. Tegenwoordig is het toch allemaal uitpuzzelen welk type auto welke zwakke punten heeft dus een sterke merk voorkeur had ik niet echt. Benzine had de voorkeur maar een diesel was ook best een optie. Het Excel rekensheet kan wel zeggen dat benzine voordeliger is maar als je de pech hebt dat je tegen hoge reparatie kosten aanloopt dan weegt het MRB voordeel daar toch weer niet tegen op. Dus betrouwbaarheid was de belangrijkste factor alhoewel dat tegenwoordig een enorme uitdaging is natuurlijk.
Na een E61 3.0 bekeken te hebben was ik eigenlijk al wel weer klaar met de zoektocht. Zoeken, selecteren, tijd vrij maken om te kijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat je zelf een heel ander beeld hebt bij “in goede staat” en “zeer goed onderhouden”. Nu loop ik niet vreselijk warm voor een E61 maar de n52 en het comfort interieur spraken wel aan. De geschatte benodigde investering van 2k en het feit dat een fatsoenlijke proefrit niet gemaakt kon worden deed me heel vlot afhaken. Pfffff, gebruikte auto’s
Dus de drang was alweer wat afgezwakt toen Gijs hier te kennen gaf dat zijn Superb Combi 1.6TDI wel weg mocht vanwege een lease auto. De Skoda had geen vlekkeloos verleden maar Gijs melde dat hij zelf daar ook een beetje aandeel in heeft gehad. Het is geen onbekend fenomeen dat de de verstuivers wel eens los raken en als je daar mee door rijdt dan gaat de boel stukker dan stuk, zeker bij deze motoren zo bevestigde mijn monteur gisteren. Anyways, na me wat verdiept te hebben in de Skoda techniek en hier en daar (dank nog Jos!) wat advies en info ingewonnen te hebben was ik er vlot uit dat dit de opvolger van de Verso moest worden
De auto heeft 240dkm op de klok staan en dat merk je aan helemaal niks. Het blok heeft inmiddels 100dkm gelopen en twee verstuivers zijn redelijk recent ook nog vervangen. De auto heeft op stoelverwarming na alles wel wat je nodig hebt en de donkerbruine kleur staat imho erg goed. Inmiddels erg happy 1000km weg getikt waarna de boordcomputer schreeuwde dat de auto onderhoud nodig had (was bekend). Dus gisteravond met alle bestelde delen naar mijn monteur voor wat onderhoud, een hoop info en een algemene check. De 1.6 staat goed bekend maar stuk is ook echt stuk dus goed preventief onderhoud is het advies. Bij de check kwam nagenoeg niets naar voren behalve minimale KVS lekkage wat afkomstig is van de waterpomp. Het was amper zichtbaar maar het plan is wel om de pomp en distributie te vervangen. De interval van de riem is 210dkm maar de waterpomp (van de 1.6) redt dat in de praktijk zeer regelmatig niet en ik ben inmiddels meer dan allergisch voor vloeistof lekkages
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
O ja, nog iemand advies qua distributie set? Conti, SKF of Gates? Of los een waterpomp van goed merk en los een distributie set?
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Nette bak Niels! Superb is altijd goed! 
- Eeuwe
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Geen verkeerde auto lijkt mij, in het verkooptopic zag 'ie er netjes uit! Gefeliciteerd met de aankoop.
-
Gijzert
- Berichten: 5510
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Wist niet dat ik een verkoop topic had gemaakt. 
Heb er plezier van!!
Heb er plezier van!!
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
- Eeuwe
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Euh, haal even twee dingen door elkaar. Je eigen topic, bedoelde ik.Gijzert schreef: 05 mar 2020, 12:11 Wist niet dat ik een verkoop topic had gemaakt.
Heb er plezier van!!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Proficiat Niels!
Kijk, eindelijk weer eens een DF-waardige topic update. Wat een kanon.
En verder...Conti is altijd goed.
Kijk, eindelijk weer eens een DF-waardige topic update. Wat een kanon.
En verder...Conti is altijd goed.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
In mijn beleving is de waterpomp van de Conti set niet van briljante kwaliteit en dat is juist bij de CAY motor sowieso een zwak punt. Misschien was het exemplarisch maar bij de A8 was ie na 75dkm lek.///Joost schreef: 05 mar 2020, 12:30 Proficiat Niels!
Kijk, eindelijk weer eens een DF-waardige topic update. Wat een kanon.
En verder...Conti is altijd goed.
- JP
- Berichten: 35252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Geen Mondeo sw diesel overwogen ? Hoef je niet in de contaminated VAG-vijver te vissen. Al vind ik de Superb wel mooi en grooooot !
- Ferdi
- Berichten: 3094
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Nette wagen Niels!
Hier bestaat het halve (kantoor) wagenpark uit deze auto's en bij goed onderhoud maken ze prima hun kilometers.
Qua ruimte onder de stations een aardige no-brainer.
Hier bestaat het halve (kantoor) wagenpark uit deze auto's en bij goed onderhoud maken ze prima hun kilometers.
Qua ruimte onder de stations een aardige no-brainer.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Dat had ik idd ook begrepen, goed onderhouden en een paar zwakke punten in de gaten houden. Dan moet het goed gaan

Jawel hoor, de Mondeo stond ook op de lijst maar dan met name de 2.5T en de 2.3 automaat. Ik heb deze diesel eigenlijk met name gekocht omdat ie toch een beetje bekend is qua historie. Anders was het uiteindelijk waarschijnlijk toch een benzine geworden. De 2.0tdci van Ford was qua motor natuurlijk hartstikke prima geweest en de Mondeo is ook een goed totaal pakket imho. Er was alleen geen DFer die er eentje te koop hadJP schreef: 05 mar 2020, 12:50 Geen Mondeo sw diesel overwogen ? Hoef je niet in de contaminated VAG-vijver te vissen. Al vind ik de Superb wel mooi en grooooot !
- WJ
- Berichten: 12043
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Nice!
VAG MASTERRACE!

VAG MASTERRACE!
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Mooi ding, Niels! Kan je monteur niet aangeven wat je moet nemen voor de distributie?
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Die haalt of dealer spul of stapt gewoon bij een Brezan of soortgelijk binnen. Hij verdiept zich er niet zo in, daar heeft ie mij voor
Het wordt een waterpomp van Febi denk ik, één van de weinige met metalen schoepen. Riem setje van Conti waarschijnlijk, gebruikte lagers zijn dan toch meestal van Ina of SKF.
Het wordt een waterpomp van Febi denk ik, één van de weinige met metalen schoepen. Riem setje van Conti waarschijnlijk, gebruikte lagers zijn dan toch meestal van Ina of SKF.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Ik hoor het wel wanneer je een lift terug nodig hebt van je monteur. 
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
OnlineBram
- Berichten: 16828
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Dank voor het hardop denken. Mijn Octavia 1.6 tdi met 215K op de klokken vraagt steeds vaker om kvs. Dus ik ben ook even aan de beurt voor de distributie en pomp.Niels schreef: 05 mar 2020, 18:23 Die haalt of dealer spul of stapt gewoon bij een Brezan of soortgelijk binnen. Hij verdiept zich er niet zo in, daar heeft ie mij voor![]()
Het wordt een waterpomp van Febi denk ik, één van de weinige met metalen schoepen. Riem setje van Conti waarschijnlijk, gebruikte lagers zijn dan toch meestal van Ina of SKF.
Nette Superb trouwens, staat hoog op de lijst om de Octavia station te vervangen.
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Over de lager kwaliteit van Skf ben ik altijd tevreden geweest.
Leuke (gezins) wagen
Leuke (gezins) wagen
- Knot
- Berichten: 41080
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Van A8 ellende via een Verso toch weer naar VAG?!?
Mooi ruim ding zeg. Die 1.6TDI had ik bij 60.000km al een gescheurd uitlaat of inlaatspruitstuk. Zal exemplarisch geweest zijn als deze het bij 240.000km niet heeft (gehad).
Op naar de 3 ton!
Op naar de 3 ton!
