Auto's aangehouden in Duitsland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis van der Schoot

Auto's aangehouden in Duitsland

Bericht door Dennis van der Schoot » 28 aug 2007, 07:50

Kwam dit tegen,weet iemand hier meer van?

De Duitse snelwegpolitie heeft afgelopen weekend verschillende bestuurders van supersportauto’s van de A1 gehaald.
De Lamborgini’s, Porsche’s en Ferrari’s vielen op vanwege hun gevaarlijke inhaalmanoeuvres. De politie vermoedt dat de auto’s deelnamen aan een illegale rally à la Gumball 3000 waar eerder dit jaar veel ophef over was.
Saillant detail van het originele Duitse bericht: alsof ze het willen benadrukken wordt pas aan het einde gemeld dat de auto’s waren voorzien van Nederlandse kentekens. Jaja, ook wíj willen af en toe wel eens hard rijden.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 28 aug 2007, 09:53

Is de Quote Challenge geweest volgens mij.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 09:57

Die Duitsers zijn er scherp op, had het al eens eerder vermeld, erg jammer imho.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 28 aug 2007, 10:12

Klopt, is de Quote Challenge. Of de opvolger daarvan, dacht dat het niet meer zo heette namelijk.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2007, 10:18

Rico v Velzen schreef:Die Duitsers zijn er scherp op, had het al eens eerder vermeld, erg jammer imho.
Vind er niks jammers aan. Ja, jammerlijk om tussen nietsvermoedende burgers, vaders, moeders, ooms, tantes, kinderen, een "race" te gaan houden.

Willen ze het mannetje zijn dan mogen ze met hun mooie bolides op De Ring of een andere baan een nette rondetijd laten zien. Alleen daar kunnen ze als rijder respect verdienen. Als eigenaar van een dure auto volstaat het om in hun auto langzaam door een drukke straat te paraderen.

HSR

Bericht door HSR » 28 aug 2007, 10:28

Hielke schreef:
Rico v Velzen schreef:Die Duitsers zijn er scherp op, had het al eens eerder vermeld, erg jammer imho.
Vind er niks jammers aan. Ja, jammerlijk om tussen nietsvermoedende burgers, vaders, moeders, ooms, tantes, kinderen, een "race" te gaan houden.

Willen ze het mannetje zijn dan mogen ze met hun mooie bolides op De Ring of een andere baan een nette rondetijd laten zien. Alleen daar kunnen ze als rijder respect verdienen. Als eigenaar van een dure auto volstaat het om in hun auto langzaam door een drukke straat te paraderen.
+1

Daarbij dacht ik dat de rally's die affiniteit hadden met quote niet meer bestonden door een dodelijk (?) ongeluk dat zich een tijd terug had voorgedaan.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 10:31

Hielke erg jammer slaat eigenlijk op onze eigen CBR meetings. De laatste keer liet al zien dat de autobahn polizei geen genade kent, en met die grootschaligheid is het ook zinloos om iets te organiseren.

Verder snap ik niet zo goed waarom het ene voor het andere ingeruild moet worden ? Natuurlijk is het rijden op een circuit/ring leuk, maar gewoon flink knallen op de autobahn ook, als je een dikke PK bak hebt is het gewoon leuk om hem op de autobahn zonder stress van Spee en consorten uit te laten.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 10:35

Waarom heb je alleen maar respect als eigenaar als je met je dure auto snoeihard over een circuit heen durft te knallen ?

Dus als diezelfde rijder aan het paraderen is over een boulavard = geen respect

Beetje vreemde gedachte gang.

In de basis heb ik altijd respect voor iemand in een auto ongeacht in welke situatie hij die gebruikt of welke auto die heeft. Pas als men stomiteiten uithaalt zoals bv die Porsche GT3 rijder in dat filmpje heb ik geen respect meer. Maar mijn ervaring is dat mensen in dikke dure bakken, altijd vrij rustig en netjes rijden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 aug 2007, 10:37

Meen eens, Rico.
2x.
:wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2007, 10:48

Arthur schreef:Meen eens, Rico.
2x.
:wink:
Dito x2 :P

niet iedereen is een mak schaap of kan zich circuit dagen/auto permiteren en niet ieder kan/is altijd braaf, rijden jullie nooit te hard? of harder dan is toegestaan? :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 28 aug 2007, 10:50

Rico v Velzen schreef:
Waarom heb je alleen maar respect als eigenaar als je met je dure auto snoeihard over een circuit heen durft te knallen ?

In de basis heb ik altijd respect voor iemand in een auto ongeacht in welke situatie hij die gebruikt of welke auto die heeft. Pas als men stomiteiten uithaalt zoals bv die Porsche GT3 rijder in dat filmpje heb ik geen respect meer. Maar mijn ervaring is dat mensen in dikke dure bakken, altijd vrij rustig en netjes rijden.
Inderdaad man

Wát een onzin :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 aug 2007, 11:51

Ik ben het ook wel (deels) met Hielke eens. Een wedstrijd op de openbare weg is gewoon not done. Ik heb de CBR-07 niet meegemaakt maar ik kreeg toch niet de indruk dat de aanwezigheid van de Polizei nu veel roet in het eten gooide :wink:

Verder verdient een Ringrijder met "kunnen" zeker respect maar een boulevard cruiser (die zelf de auto "verdiend" heeft) ook maar vanuit een ander (zakelijk) perspectief 8)

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2007, 12:04

Ach wat is een wedstrijd, dingen worden ook zo uit hun verband getrokken. Niels in jou periode deed Century toch ook mee aan een Cape to Cape run ofzo.

Was dat ook niet een wedstrijd ?

---------------

Verder stop ik de commentaren in algemeen op rijke "stinkerds" die met hun "patserbakken" "racen" ik het bakje; Typisch Nederlands afgunst.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 aug 2007, 12:45

Rico v Velzen schreef:

Ik zeg het toch echt wel goed zonder dat ik iemand beledig of de intentie heb om iemand te beledigen. Ik zeg dat IK iemand respect geef wanneer hij of zij als RIJDER strak en snel over een circuit (of industrieterrein of anderszins hele rustige weg) gaat. Dat kan ie met een oud barrel of een Veyron doen, dat maakt voor m'n waardering helemaal niks uit.

Ik zeg ook dat een rijder van een dure auto waardering en respect kan krijgen wanneer ie heel opzichtig over een boulevard of drukke straat rijdt. Sterker nog, gezien het grote aantal mensen die hij dan tegenkomt is die kans dan veel groter dan op een circuit. Dus, boulevard = heel veel respect. Hij krijgt het daar alleen niet van mij :lol: Daar ben ik teveel Fries en veel te nuchter voor.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 aug 2007, 14:54

Het verschil tussen onze CBR en de Gumball is natuurlijk enorm. Wij zitten met ons volle verstand, zonder enorm grote feesten vooraf tot 7:00 's ochtends, achter het stuur met respect voor je eigen voertuig en die van anderen. De Gumball deelnemers heb dit respect veel minder op één of andere manier. Het is heel moeilijk uit te leggen maar ik weet zeker dat de meeste DF-ers dit gevoel gewoon snappen.

Capriolen als over de vlugstrook inhalen worden hier gewoon absoluut niet getolereerd, wat naar ieders DF-mening terecht is. Bij evenementen als de Gumball geeft iedereen hier niks om en wil gewoon in een ander land de beest uithangen, ongeacht de achtergrond van de rijder.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 28 aug 2007, 21:03

Nog geen nieuws uit Tsjechië & Slovenië? Of zijn ze daar minder streng?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 01 sep 2007, 12:18

Steep de DB9 maar door :cry:

Plaats reactie