Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 01 mar 2020, 15:38

ja die uit gorinchem ligt toch op de IC

JP

Bericht door JP » 01 mar 2020, 15:42

Het is maar net waar de isolatiekamers liggen, iets waarvan een gemiddeld ziekenhuis er al 50 heeft welk normaal al mensen met verdenking van noro of mrsa liggen.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/quarantai ... oogle.com/

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2020, 15:53

Ja alleen lag deze dame in gorinchem dus niet in isolatie.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 mar 2020, 16:17

Maar protocol is gevolgd. 🤔

Hele wereld staat in brand en die muppets leggen even de link niet.🙄

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mar 2020, 16:51

JP

Bericht door JP » 01 mar 2020, 16:59

Toch niet Coevorden ? Daar ben ik 2 jaar geleden nog geweest :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2020, 17:09

Het is onder ons, verdwijnen zal het niet meer, de nieuwe realiteit;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7ea65f4/

JP

Bericht door JP » 01 mar 2020, 17:19

Dus leef. Morgen ben je dood.

Afbeelding

Enrico

Bericht door Enrico » 01 mar 2020, 18:09

De Natuur grijpt in om de Co2 uitstoot te verminderen. China schijnt al nu zijn Co2 enorm te hebben verlaagd.

WJ

Bericht door WJ » 01 mar 2020, 18:14

Haha ja had ik net ook zitten lezen, Nasa beelden laten nogal een verschil zien.

frankie

Bericht door frankie » 01 mar 2020, 18:41

Zo, net terug uit Alta Badia. Tegenwoordig ook risicogebied. Dus vaarwel, het was leuk hier voor zo lang het duurde..

Elise

Bericht door Elise » 01 mar 2020, 19:25

535d schreef: 01 mar 2020, 11:46
Elise schreef: 01 mar 2020, 10:38
Jussi schreef: 01 mar 2020, 10:13 @Elise, ik volg je maar als ik onderstaande lees, vind ik het allemaal wel meevallen. 29 sterftes op 1128 gevallen is 2.5%. Stel dat het er 2500 echt besmettingen zijn, dan is het nog maar 1,16%. Zoals hieronder in de tekst geschat niet ver van de 0.5-1%.
Het is maar net hoe je de cijfers interpreteert.
Je kunt ook zeggen dat als er in Italie nog geen gevallen bekend zijn van mensen die genezen zijn, dat het overlijdenspercentage 100% is ipv de door jou genoemde 2,5%.

Total Recovered : 42.322
Total Deaths : 2.979
Totaal 45.301 personen waarvan 6,57% is overleden.
Zo kijk ik naar de cijfers.
Circa 80% heeft milde symptomen. Dat kan een snotneus of droge hoest zijn. Daarvoor gaan mensen echt niet naar het ziekenhuis om zich te laten testen op covid-19. Dat betekent dat heel veel gevallen niet bekend gaan worden. Dus mijns inziens zal het mortaliteitspercentage nog veel lager zijn dan 2,5%. De herbesmetting is wel een dingetje overigens.....(met name voor de risicogroep)
Mensen met slechte weerstand zullen wellicht sneller het loodje leggen dan gezonde mensen nodig hebben om te 'genezen', dus zo bezien zal het percentage zeker nog dalen. Maar het is mijns inziens op dit moment het enige juiste cijfer/berekening.
Gisteren was het 6,88%, vandaag 6,57%.

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2020, 19:35

Hier nog een stukje van Historicus Han van der Horst;

Het coronavirus is in China overgesprongen van vleermuizen op mensen, zeggen ze. Ook al staan deze dieren in sommige gedeeltes van dat land op het menu, toch klinkt dit niet erg waarschijnlijk. Het lijkt meer een smoesje van de elite om haar verantwoordelijkheid voor de bewuste verspreiding van dit virus te verbergen. En ook om ervoor te zorgen dat de doelstellingen van de werkelijke meesters worden gehaald.

Wiens doelstellingen? Welke doelstellingen? Wie een beetje kan nadenken, wie oorzaak en gevolg met elkaar weet te verbinden, wie bekend is met het gegeven dat 1+1 twee is en 2+2 vier, ziet meteen het patroon.

We hebben te maken met een nieuw wapen in het kader van de islamisering. Dit virus is gecreëerd in geheime door salafisten met oliegeld betaalde laboratoria en eerst bij wijze van experiment losgelaten in China. Nu zijn Europa en de Verenigde Staten aan de beurt. Afrika heeft geen prioriteit, want daar is een groeiend deel van de bevolking al moslim. En Iran dan met zijn grote uitbraak? Salafisten zijn zoals wij allen weten Soennieten en derhalve de Sji-ieten vijandig gezind. Die zijn nog erger dan U en ik, de kafir. Welnu, in Iran zijn de Sji-ieten aan de macht. Door hun ketterij verdienen zij het gereduceerd te worden tot collateral damage.

Wie het coronavirus op een afstand wil houden, moet zich aan enkele islamitische leefregels houden. Om te beginnen is het schudden van handen uit den boze. Groeten dient op een andere manier te geschieden. Zo wordt onze overoude westerse manier van wederzijds kennis maken en respect betuigen ineens taboe verklaard. Wat is het alternatief? Voor de vorm wordt gesuggereerd elkaar dan met de elleboog aan te raken maar dat is omslachtig en ingewikkeld. In het bijzonder ouderen verrekken er gemakkelijk een spier bij. Hoe snel wordt de geaccepteerde groet dan een hoofdknik en de hand kort gelegd op het hart, precies zoals Sayad Salam groet, de beruchte salafistische imam uit Utrecht.

Daar blijft het niet bij. De mondkapjes zijn inmiddels uitverkocht. Je zult zien dat mensen in plaats daarvan shawls om hun gezicht zullen wikkelen. Zo gaan mensen die er anders niet over zouden peinzen, toch met half verborgen gelaat over straat. Dit zal steeds normaler worden, naarmate het coronavirus zich verspreidt. Je zult zien dat er straks voor het grote publiek het soort kleding op de markt komt, dat nu alleen nog gedragen wordt door medisch personeel op de quarantaine-afdeling. Waar vraag is, volgt altijd aanbod. En als dat te gering is, dan valt met voldoende stof, naald en draad en niet al te veel kleermakersoog toch een alles bedekkend alternatief te vervaardigen.

Die anti-corona uitdossing verschilt niet van een boerka.

Zo worden de geesten rijp gemaakt. De ‘virologen’ doen er aan mee met hun praatjes op de televisie, de media laten zich in de luren leggen, Rutte en zijn marionet Bruno Bruins tonen zich willige werktuigen.
Over een maand of wat is onder het mom van Volksgezondheid de islamitische bedekking gemeengoed. Rita Verdonk, Geert Wilders en Thierry Baudet, kampioenen van het handen schudden als heilige traditie, staan dan op een zijspoor. Hun strijd was vergeefs. Hoogstens zal in de toekomst hun portret nog verstolen worden getoond, met de gordijnen dicht, aan visite die echt betrouwbaar is.

Mij maak je niks wijs: de islamisering treedt een nieuwe fase in. Het coronavirus is het product van een salafistisch complot.

dvh

Bericht door dvh » 01 mar 2020, 19:58

Komt wel dichtbij hier..

JP

Bericht door JP » 01 mar 2020, 20:03

Enrico schreef: 01 mar 2020, 18:09 De Natuur grijpt in om de Co2 uitstoot te verminderen. China schijnt al nu zijn Co2 enorm te hebben verlaagd.
Dus kunnen we in Nl wachten met die max. 100km/h op de snelwegen ? :df:

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2020, 21:26

dvh schreef: 01 mar 2020, 19:58 Komt wel dichtbij hier..
Nieuwendijk

De fiscalist
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3

Bericht door De fiscalist » 01 mar 2020, 21:27

535d schreef: 01 mar 2020, 11:46
Elise schreef: 01 mar 2020, 10:38
Jussi schreef: 01 mar 2020, 10:13 @Elise, ik volg je maar als ik onderstaande lees, vind ik het allemaal wel meevallen. 29 sterftes op 1128 gevallen is 2.5%. Stel dat het er 2500 echt besmettingen zijn, dan is het nog maar 1,16%. Zoals hieronder in de tekst geschat niet ver van de 0.5-1%.
Het is maar net hoe je de cijfers interpreteert.
Je kunt ook zeggen dat als er in Italie nog geen gevallen bekend zijn van mensen die genezen zijn, dat het overlijdenspercentage 100% is ipv de door jou genoemde 2,5%.

Total Recovered : 42.322
Total Deaths : 2.979
Totaal 45.301 personen waarvan 6,57% is overleden.
Zo kijk ik naar de cijfers.
Circa 80% heeft milde symptomen. Dat kan een snotneus of droge hoest zijn. Daarvoor gaan mensen echt niet naar het ziekenhuis om zich te laten testen op covid-19. Dat betekent dat heel veel gevallen niet bekend gaan worden. Dus mijns inziens zal het mortaliteitspercentage nog veel lager zijn dan 2,5%. De herbesmetting is wel een dingetje overigens.....(met name voor de risicogroep)

Dat denk ik ook, veel mensen komen helemaal niet op da radar en tellen dus ook niet mee in de statistieken. Dat sterftecijfer wordt veel hoger voorgesteld dat het daadwerkelijk is.

Is er nu overigens al een onafhankelijke berichtgeving van hoe erg die griep nu helemaal is. Ik lees wat meer kans op longontsteking maar verder eigenlijk gewoon een griep.

Waarom zijn de maatregelen om die griep onder controle te krijgen dan zo draconisch dat letterlijk koste wat het kost verspreiding moet worden beperkt?

er is toch ieder jaar een griepgolf? Wat maakt deze dan erger?

Is het alleen omdat het uit China komt en dus eng is?

Ik kan er maar weinig over vinden, terwijl er echt veel over geschreven is/wordt

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2020, 21:37

^Hypothetisch;

Het COVID19 is een nieuw type virus en niet vergelijkbaar met Influenza en haar subtypes. Van een nieuw virus weten ook de deskundigen niet hoe het zich ontwikkelt, eventueel muteert, dat maakt en draconische aanpak noodzakelijk.

Ja, Influenza is (nog) veel dodelijker.

Hier de verschillen en overeenkomsten;

https://www.hopkinsmedicine.org/health/ ... vs-the-flu

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2020, 21:48

nou de moto gp in qatar gaat ook niet door

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 mar 2020, 08:54

Luco schreef: 01 mar 2020, 19:35
Hier nog een stukje van Historicus Han van der Horst;

Het coronavirus is in China overgesprongen van vleermuizen op mensen, zeggen ze. Ook al staan deze dieren in sommige gedeeltes van dat land op het menu, toch klinkt dit niet erg waarschijnlijk. Het lijkt meer een smoesje van de elite om haar verantwoordelijkheid voor de bewuste verspreiding van dit virus te verbergen. En ook om ervoor te zorgen dat de doelstellingen van de werkelijke meesters worden gehaald.

Wiens doelstellingen? Welke doelstellingen? Wie een beetje kan nadenken, wie oorzaak en gevolg met elkaar weet te verbinden, wie bekend is met het gegeven dat 1+1 twee is en 2+2 vier, ziet meteen het patroon.

We hebben te maken met een nieuw wapen in het kader van de islamisering. Dit virus is gecreëerd in geheime door salafisten met oliegeld betaalde laboratoria en eerst bij wijze van experiment losgelaten in China. Nu zijn Europa en de Verenigde Staten aan de beurt. Afrika heeft geen prioriteit, want daar is een groeiend deel van de bevolking al moslim. En Iran dan met zijn grote uitbraak? Salafisten zijn zoals wij allen weten Soennieten en derhalve de Sji-ieten vijandig gezind. Die zijn nog erger dan U en ik, de kafir. Welnu, in Iran zijn de Sji-ieten aan de macht. Door hun ketterij verdienen zij het gereduceerd te worden tot collateral damage.

Wie het coronavirus op een afstand wil houden, moet zich aan enkele islamitische leefregels houden. Om te beginnen is het schudden van handen uit den boze. Groeten dient op een andere manier te geschieden. Zo wordt onze overoude westerse manier van wederzijds kennis maken en respect betuigen ineens taboe verklaard. Wat is het alternatief? Voor de vorm wordt gesuggereerd elkaar dan met de elleboog aan te raken maar dat is omslachtig en ingewikkeld. In het bijzonder ouderen verrekken er gemakkelijk een spier bij. Hoe snel wordt de geaccepteerde groet dan een hoofdknik en de hand kort gelegd op het hart, precies zoals Sayad Salam groet, de beruchte salafistische imam uit Utrecht.

Daar blijft het niet bij. De mondkapjes zijn inmiddels uitverkocht. Je zult zien dat mensen in plaats daarvan shawls om hun gezicht zullen wikkelen. Zo gaan mensen die er anders niet over zouden peinzen, toch met half verborgen gelaat over straat. Dit zal steeds normaler worden, naarmate het coronavirus zich verspreidt. Je zult zien dat er straks voor het grote publiek het soort kleding op de markt komt, dat nu alleen nog gedragen wordt door medisch personeel op de quarantaine-afdeling. Waar vraag is, volgt altijd aanbod. En als dat te gering is, dan valt met voldoende stof, naald en draad en niet al te veel kleermakersoog toch een alles bedekkend alternatief te vervaardigen.

Die anti-corona uitdossing verschilt niet van een boerka.

Zo worden de geesten rijp gemaakt. De ‘virologen’ doen er aan mee met hun praatjes op de televisie, de media laten zich in de luren leggen, Rutte en zijn marionet Bruno Bruins tonen zich willige werktuigen.
Over een maand of wat is onder het mom van Volksgezondheid de islamitische bedekking gemeengoed. Rita Verdonk, Geert Wilders en Thierry Baudet, kampioenen van het handen schudden als heilige traditie, staan dan op een zijspoor. Hun strijd was vergeefs. Hoogstens zal in de toekomst hun portret nog verstolen worden getoond, met de gordijnen dicht, aan visite die echt betrouwbaar is.

Mij maak je niks wijs: de islamisering treedt een nieuwe fase in. Het coronavirus is het product van een salafistisch complot.
Luco dank voor dit verhaal. En zoals jullie weten zie ik Islam als een wereldwijd probleem. Maar dit vind ik totnutoe Hollywood eerste klas. Meer gegevens info betr dit verhaal? Bron?

Maar donderdag jl maakte ik er bij wijze van een grapje over:Burka/Niqab zou 'handig 'zijn:
Robin schreef: 27 feb 2020, 10:36 Ik zie 'n complot:-)
https://www.ebay.com/itm/NIQAB-MUSLIM-H ... 2887088985
EDIT ik zie het komt hieruit:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/het-cor ... ch-complot

Die linkse kliek? mmm. Of is dit satire....

Luco

Bericht door Luco » 02 mar 2020, 09:25

Haha Robin, wat denk je zelf?

Ik dacht, ik gooi er ff een complotje tegenaan😇

Roy RS

Bericht door Roy RS » 02 mar 2020, 10:26

Ik ga einde van de maand skien in noord italie en zuid zwitserland, komt mijn vrouw aan “misschien maar niet doen ivm corona”

Whaaaaat, is de wereld gek geworden, mensen worden compleet gehersenspoeld door dit bejaarden terugdringende griepje...

Hieronder de eerste de beste quote over de griep die google geeft:

” Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.“

Dus voordat Corona een veelvoud aan doden maakt en dan met name niet in het bejaardenhuis, dán ga ik me eens zorgen maken. Tot die tijd vertrouw ik erop dat als ik ergens waar ik direct galbulten ter grote van een vuist oploop tijdens een bezoek gewoon afgesloten is voor publiek

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mar 2020, 10:50

Ik quote Romo maar eens.
Het COVID19 is een nieuw type virus en niet vergelijkbaar met Influenza en haar subtypes. Van een nieuw virus weten ook de deskundigen niet hoe het zich ontwikkelt, eventueel muteert, dat maakt en draconische aanpak noodzakelijk.
De korte termijndenkers zeggen 'het valt wel mee'. Maar dat is juist de valkuil. We weten niet hoe het zich ontwikkelt. Nu valt het inderdaad nog allemaal mee, maar voorkomen is beter dan genezen. Vergelijk met sterftecijfers t.o.v. de 'gewone' griep is dan ook niet relevant, hoe hoog of hoe laag ook. Het gaat om de eventuele mutatie van dit virus, waar nog weinig over bekend is. Dat is het echte probleem. Ik vind de aanpak van het RIVM vooralsnog prima.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 02 mar 2020, 11:13

JP schreef: 01 mar 2020, 16:59 Toch niet Coevorden ? Daar ben ik 2 jaar geleden nog geweest :shock:
Had vanmorgen nog appcontact met een vriendin die daar woont, denk dat ik mijn telefoon maar in quarantine plaats uit voorzorg...
Hoor wel dat er bedrijven in Nederland gesloten zijn of mensen volop naar huis sturen. Ook hier in de omgeving.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 mar 2020, 11:20

///Joost schreef: 02 mar 2020, 10:50 Ik quote Romo maar eens.
De korte termijndenkers zeggen 'het valt wel mee'. Maar dat is juist de valkuil. We weten niet hoe het zich ontwikkelt. Nu valt het inderdaad nog allemaal mee, maar voorkomen is beter dan genezen. Vergelijk met sterftecijfers t.o.v. de 'gewone' griep is dan ook niet relevant, hoe hoog of hoe laag ook. Het gaat om de eventuele mutatie van dit virus, waar nog weinig over bekend is. Dat is het echte probleem. Ik vind de aanpak van het RIVM vooralsnog prima.
Jij bent aan het hamsteren?

Plaats reactie