Een standaard 1.8T heeft een 86,4mm slag met 81mm zuigers. Deze motor krijgt een TFSI 92,8mm slag krukas. In combinatie met 82,5mm zuigers wordt het een 2 liter motor. Er komt een BorgWarner EFR6758 TFSI turbo op en het vermogen zal ongeveer op 450pk/500nm uitkomen. Iets meer kan ook wel maar dat doe ik liever niet ivm de versnellingsbak.Niels schreef: 29 dec 2018, 20:36 Super gaaf! Hoe ga je het blok opbouwen en wat is je doel qua vermogen?
Ik heb een nieuwe cilinderkop gekocht, deze is reeds voorzien van 20 nieuwe kleppen, zittingen, seals en stoters. Ook zijn de in en uitlaatpoorten CNC bewerkt door NG motorsport.Peric schreef: 30 dec 2018, 16:51 Mooi resultaat zo, dat onderblok. Wat gaat er aan de kop gebeuren?
Enne... nu moet je versnellingsbak ook aangepakt worden..![]()
waar blijven de updates van de rest van het projectDavidlagendijk schreef: 23 feb 2020, 19:31 Dat is opzicht een leuke set hoor voor sportief straatgebruik, het comfort was toen m'n auto nog voorzien van de Recaro bankstellen nog zelfs goed te noemen. Het is in feite een KW variant 1. Er zitten zelfs KW stickertjes op m'n achterdempers. Echter hebben m'n achterdempers laatst de geest gegeven. Ik ben nog even aan het sparen en dan ga ik ze vervangen voor een KW Clubsport 2 way set.
Gebruikers op dit forum: Eeuwe, Google [Bot] en 17 gasten