Pareltje snel pakken dan als er een 330i MET sper online komt. Al vraag ik me af of ze dat überhaupt wel in de optielijst zetten op de BMW site.
De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik weet nog dat jij er ook onder de indruk van was Robin, in ogenschouw nemende 4 persoons auto etc. uiteraard.
Mijn M2 wordt wat krap met de groeiende kids. Merk dat ik de laatste tijd te vaak de 'people carrier' van mijn vriendin pak als we in het weekend ergens heen gaan. Zonde wat mij betreft. Daarom kijken naar iets praktischer, maar met zoveel mogelijk behoud van stuur fun. M340i ook gereden, super blok maar wel een flink tandje logger dan de toch al niet lichte M2. Perfecte Autobahnsturmer!
Daan...
Mijn M2 wordt wat krap met de groeiende kids. Merk dat ik de laatste tijd te vaak de 'people carrier' van mijn vriendin pak als we in het weekend ergens heen gaan. Zonde wat mij betreft. Daarom kijken naar iets praktischer, maar met zoveel mogelijk behoud van stuur fun. M340i ook gereden, super blok maar wel een flink tandje logger dan de toch al niet lichte M2. Perfecte Autobahnsturmer!
Daan...
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Meestal vergeten ze zelfs opties als Dual zone aircon… staat bij de ene wel, andere staat er weer alleen Air collar in dat veld.. niet altijd even netjes.
Gebruikte auto's bedoel ik he, niet de bestellijst opties.
Gebruikte auto's bedoel ik he, niet de bestellijst opties.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik heb een 330i met sper. Nu 5 weken en 9.250km (ja, 'iets' meer dan verwacht...) met de G21 330i onderweg. Was in December de enige op voorraad met sper, zeldzaam inderdaad. Heb wel alleen naar touring gezocht.
Sper bevalt super, wel nog niet aan de tand kunnen voelen voor het 'echte' driftwerk. Paar keer lafjes in de regen, ging wel prima maar ff wennen aan die cm's achter. Maar uiteraard ook bij normaler gebruik is sper zeer goed merkbaar. Auto is heel erg fijn, stuurt lekker in, genoeg communicatie zowel in comfort als sport stand van onderstel. En heerlijk uit de bocht, hang mooi aan gas (klinkt natuurlijk k&* in vergelijking met R6, maar altijd nog beter dan een model 3 hè).
Wel nu nog met non-runflat 19" winterbanden die best veel grip hebben. Benieuwd naar de zomer run-flats straks.
Verder super tevreden met 330i. Comfort en sportiviteit mooi in balans. Voelt even luxe als de G31 (ik heb individual interieur, dus wat extra leer). Motor ruim voldoende voor dagelijks gebruik. In Duitsland enkel wat minder, boven 180km/h gaat het wel erg langzaam sneller. Dus veel ruimte nodig om naar 250km/h te komen, blijft wat eerder rond de 230km/h hangen. Maar goed, zelfs in Duitsland komt het tegenwoordig zo weinig voor dat je echt los kan, dat ik er prima mee kan leven. Verbruik ook wel laag (8,5l/100km) zonder best doen. Bij de 540i en M2 was dat 12,5l.
Minpunt op dit moment eigenlijk de zijwind gevoeligheid, die veel groter is dan bij de G31 en F11. En dat ze bezuinigd hebben op de rolhoes terug naar beneden te doen als je het achterraam dicht doet. Beide touring specifiek en zeker laatste is natuurlijk gewoon luxe-gezeur.
Sper bevalt super, wel nog niet aan de tand kunnen voelen voor het 'echte' driftwerk. Paar keer lafjes in de regen, ging wel prima maar ff wennen aan die cm's achter. Maar uiteraard ook bij normaler gebruik is sper zeer goed merkbaar. Auto is heel erg fijn, stuurt lekker in, genoeg communicatie zowel in comfort als sport stand van onderstel. En heerlijk uit de bocht, hang mooi aan gas (klinkt natuurlijk k&* in vergelijking met R6, maar altijd nog beter dan een model 3 hè).
Wel nu nog met non-runflat 19" winterbanden die best veel grip hebben. Benieuwd naar de zomer run-flats straks.
Verder super tevreden met 330i. Comfort en sportiviteit mooi in balans. Voelt even luxe als de G31 (ik heb individual interieur, dus wat extra leer). Motor ruim voldoende voor dagelijks gebruik. In Duitsland enkel wat minder, boven 180km/h gaat het wel erg langzaam sneller. Dus veel ruimte nodig om naar 250km/h te komen, blijft wat eerder rond de 230km/h hangen. Maar goed, zelfs in Duitsland komt het tegenwoordig zo weinig voor dat je echt los kan, dat ik er prima mee kan leven. Verbruik ook wel laag (8,5l/100km) zonder best doen. Bij de 540i en M2 was dat 12,5l.
Minpunt op dit moment eigenlijk de zijwind gevoeligheid, die veel groter is dan bij de G31 en F11. En dat ze bezuinigd hebben op de rolhoes terug naar beneden te doen als je het achterraam dicht doet. Beide touring specifiek en zeker laatste is natuurlijk gewoon luxe-gezeur.
Laatst gewijzigd door zegmaarboris op 19 feb 2020, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dank voor het uitgebreide verhaal Boris. Klinkt goed allemaal en mooi dat je een voorraad auto met sper heb kunnen bemachtigen. Individual interieur is ook mooi trouwens, heb ook zo’n config opgeslagen.
Maar als ik er één bestel wordt het sper sowieso aangetikt.
Daan...
Maar als ik er één bestel wordt het sper sowieso aangetikt.
Daan...
- veejay
- Berichten: 1836
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kun je nog ergens aan zien dat er een sper in zit? 1500 euro ex is niet niks. Ik zou op zijn minst wel een badge op de kont willen hebben, Msper of SperM ofzo
-
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Of zoals vrachtwagens, pas op zwenkt uit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... 0457-320i/
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... 1487-320i/
Die B48B20B is ook niet verkeerd zeg.. ipv 184 naar 260 gaat die van 184 naar 310pk!
Vanaf wanneer zijn ze in de 320i ook het blok van de 330i (in zn geheel) gaan gebruiken?
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... 1487-320i/
Die B48B20B is ook niet verkeerd zeg.. ipv 184 naar 260 gaat die van 184 naar 310pk!
Vanaf wanneer zijn ze in de 320i ook het blok van de 330i (in zn geheel) gaan gebruiken?
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik heb het even bij Mosselman gevraagd en er zijn in bv de G30 520i een B48A en B48B geleverd. De B48B is hetzelfde blok als de 530i.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ideaal toch... de 20i B versie pakken en op 310pk/470nm zetten.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
- veejay
- Berichten: 1836
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Thanks tis moeilijk op bmw.nl of gaspedaal hierop te filteren. Maar ik ga het met die code proberen.
- frankie
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
- veejay
- Berichten: 1836
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
G20 320i is dus allemaal b48b, alleen kan daar dus geen sper op als ik het goed begrijp?
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Sper wel, maar kan met chip naar slechts 260pk ipv 310. Heb overigens zelf een G21 330i zónder sper. Heb er wel over getwijfeld, maar zat aan mijn max. qua leasetarief en dan had ik privé moeten bijbetalen, keuze gemaakt om dat niet te doen en dat geld aan de M3 te besteden. Soms wel beetje spijt van want het was wel leuk geweest, maar nuchter bekeken mis ik het niet, auto heeft in principe tractie genoeg voor sportief rijgedrag. Driften kan nu niet, maar ja daarvoor heb ik dus nog een M3.
Wel écht een topauto, geweldige wegligging, leuk weggedrag, midcorner gewoon een beetje (uitstekend controleerbaar) overstuur, echt leuk. Veel sportiever dan z'n voorganger.
Wel écht een topauto, geweldige wegligging, leuk weggedrag, midcorner gewoon een beetje (uitstekend controleerbaar) overstuur, echt leuk. Veel sportiever dan z'n voorganger.
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Sper is niet beschikbaar voor de 320i zoals ik het kan zien. Alleen 330i of d en natuurlijk de M340i.Sper wel, maar kan met chip naar slechts 260pk ipv 310
Daan...
-
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
- Arthur
- Berichten: 39964
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Want je gaat gelijk je garantie ‘te grabbel’ gooien?
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wat zou het sper later monteren kosten nu?
-
Onlinebartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Raar als een sper er niet voor een 320i is. Zelfde blok. Dan idd achteraf laten monteren
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Voor al dat gedoe (sper meer dan twee keer zo duur, motortuning=garantie te grabbel) toch gewoon beter de 330i aanvinken lijkt mij. Prijs verschil is een paar rooitjes toch?
Daan...
Daan...
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Prijsverschil 318i vs 320i is ook al 4K ...
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hmm, 5k verschil tussen 320i en 330i zie ik. Weet niet of er nog verschillen in de basisuitrusting zijn.
Daan...
Daan...