Andre schreef: 13 feb 2020, 12:22 Robin die mensen wonen in de kangoeroe buurten. Hoge sprongen lege buidels:)

hoe verzin je het

Andre schreef: 13 feb 2020, 12:22 Robin die mensen wonen in de kangoeroe buurten. Hoge sprongen lege buidels:)
Een van de redenen dat wij het Westen achter ons hebben gelaten. Ons huis gaat daar rustig keer 3 of 4 met de grond erbij.Elise schreef: 13 feb 2020, 12:03Die vlieger gaat niet op als je meer naar het westen komt, dan zijn de huizen al snel 2 of 3 keer zo duur...Ferdi Gielen schreef: 13 feb 2020, 11:57 Wij hebben gekeken wat de max was en daarna wat comfortabel is.
Gebaseerd op 2 salarissen, maar prima op 1 te dragen en dat gebeurd op dit moment ook. Vriendin is voor zichzelf begonnen en met die gedachte in het achterhoofd een bedrag gekozen waar geen gekke dingen mee gebeuren.
Wat dat betreft is het een luxe om in het oosten te wonen denk ik.
Als je een huis niet kunt kopen vanwege de bkr registratie van een mobiel telefoonabonnement is het huis te duur voor je!matthyssie schreef: 13 feb 2020, 10:18 Als je meer dan €10pm voor je telefoon betaalt dan heb je al een BKR tegenwoordig. Als je op het punt staat bijv een huis te kopen loont het dus wel om je iPhone maar gewoon af te tikken.
1% op een verkoopprijs van 100k, ja tempting.JP schreef: 13 feb 2020, 11:55 Ik kreeg gister nog een brief in de bus van een nieuwe makelaar in de buurt. Of we willen verkopen. Ze telden nu maar 1% courtage. Tempting, maar wat nieuws vind je niet.
Ferdi Gielen schreef: 13 feb 2020, 11:57 Bij ons in de straat heeft iedereen wel goud gezien lijkt het, ene huis na de andere wordt te koop gezet nadat de prijzen aan het stijgen zijn.
Ben ik het zeker mee eens. Maar probeer als starter (met bijbehorend startsalaris) maar eens een huisje te bemachtigen zonder het “maximale” uit je hypotheek te halen. Je moet al modaal verdienen om 160/170k te kunnen lenen.allen schreef: 13 feb 2020, 12:34Als je een huis niet kunt kopen vanwege de bkr registratie van een mobiel telefoonabonnement is het huis te duur voor je!matthyssie schreef: 13 feb 2020, 10:18 Als je meer dan €10pm voor je telefoon betaalt dan heb je al een BKR tegenwoordig. Als je op het punt staat bijv een huis te kopen loont het dus wel om je iPhone maar gewoon af te tikken.
Ik gok dat het nog niet eens de helft is.dvh schreef: 13 feb 2020, 11:39Ik gok dat het in NL 70% is.In de UK rijd zowat 80% met een autofinanciering
Eens met je opmerking aangaande aflossen. De laatste tijd hoor je te veel geruchten dat een hypotheekloze woning naar box 3 verhuisd gaat worden. Daar heb ik echt geen zin in. Voorlopig lossen we nog wel af, maar sparen en investeren in eventueel ander vastgoed komt hoger op de prioriteitenlijst op die manier.dvh schreef: 13 feb 2020, 11:20Op het moment valt het te betwijfelen of het verstandig is flink af te lossen. Slecht is het nooit. Maar veel voordeel levert het niet op door de lage rente.Robin schreef: 13 feb 2020, 09:44 Ik heb in deze decennia/ jaren als 'n gek afgelost, want ik wil van die hypotheek af. Het voelt leuk(voorbeeld) een huis van 7 ton, maar als daar nog maar 150k van jou van is(is ook geld daar niet van) vind ik 't allemaal minder stoer:)
Heb wel eens uit laten rekenen wat er gebeurd met mijn maandbedrag wanneer ik een substantieel bedrag af zou lossen maar dat viel me toch wat tegen.
Heb een buurman van 82. Die heeft een leuk huisje wat mooi aan mijn perceel grenst.. Overweeg serieus dat te kopen wanneer hij eruit wil/moet.. Als we het dan toch over investeren hebben. Dan investeer ik mijn spaarcenten liever daarin. Dus de helft zelf betalen en de rest gewoon hypotheek. En laat de waardestijging zijn werk maar doen.
Is een 'gok'. Maar dat is het altijd. Maar huizen in een steeds drukker wordend Nederland is nooit een slechte investering denk ik.
Mede-ondernemer uit de buurt heeft een oud Rabobank-pand gekocht. Daar zitten nu 18 appartementen in.
Ik vroeg me ook af van 'heeft die gast nou zoveel geld gespaard?' Doet al jaren beetje audio inbouw en dat soort klusjes. En dat pand is een flinke investering..
Maar hij vertelde mij dat het gewoon een rekensom was. Ja zelf ingelegd. De rest geleend. Maar de huuropbrengsten zijn gewoon dermate hoog tov de lage financieringsrente dat het op jaarbasis gewoon 8-9% rendement oplevert.
Dat krijg je op de bank niet en daarom heeft ie het gedaan.
Zo zullen er nog velen andere zijn met een dergelijke constructie.
Ok. Ik zie niet snel mensen hun huis cash aftikken. Ook niet op DF. Even een reality check en reset doen.romo schreef: 13 feb 2020, 14:23 Als ik iets koop, maakt niet uit wat, dan wil ik er eigenaar van zijn, ik wil perse geen schuld(en)
Dus ik tik alles cash af, auto, huis, bedrijf, alles.
Ik ben ook begonnen met hypotheken etc, maar nu niks meer, het voelt goed zo.
Kan ik het dokken, ik wil het hebben, dan gebeurt het, kan het niet dan laat ik het, simpeler kan ik het niet maken.
Dat is de endgameJe huis nu verkopen omdat je er veel voor kan krijgen.
En dan? Leuk als je dan goedkoop gaat huren ofzo.
André in 3...2...1.....Ook niet op DF.