APK om de 2 jaar!!!!
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
Goed nieuws?
Voor de autobranche iig niet.
Er werken 200000 mensen in deze branche in NL. Onder het mom van dat de regering hiermee de automobilist tegemoet komt is natuurlijk waanzin. Over de rug van de ondernemers. Laten ze de automobilisten tegemoet komen met accijns verlaging of BPM afschaffing.
Nu gaat het ten koste van de garagehouders, die het toch al moeilijk hebben.
Wij zijn NIET blij
Voor de autobranche iig niet.
Er werken 200000 mensen in deze branche in NL. Onder het mom van dat de regering hiermee de automobilist tegemoet komt is natuurlijk waanzin. Over de rug van de ondernemers. Laten ze de automobilisten tegemoet komen met accijns verlaging of BPM afschaffing.
Nu gaat het ten koste van de garagehouders, die het toch al moeilijk hebben.
Wij zijn NIET blij

- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
Vaak combineren de particulieren de APK met een jaarbeurtje. Dat is voor ons als autobedrijven belangrijk.
In een tijd dat de helft van de gefactureerde uren al garantieclaims zijn, lees, netto/netto, is het verdomd belangrijk dat de autobedrijven ook nog een beetje onderhoud en reparatie kunnen en mogen factureren.
In een tijd dat de helft van de gefactureerde uren al garantieclaims zijn, lees, netto/netto, is het verdomd belangrijk dat de autobedrijven ook nog een beetje onderhoud en reparatie kunnen en mogen factureren.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Kan ik me voorstellen Edwin.
Voor de meeste mensen (niet hier of autoliefhebbers in het algemeen, maar Jan met de pet op de hoedenplank van de Corsa 1.2) is het toch 1x per jaak bukken en een paar honderd euro stuk slaan op APK en onderhoudsbeurt.
Als de APK straks nog maar eens in de twee jaar hoeft, kun je er donder op zeggen dat hele volksstammen de grote beurt ook gaan verplaatsen naar eens in de twee jaar. En dan ben je als garagehouder meteen dubbel de klos.
Van de andere kant kun je er als ondernemer natuurlijk wel meteen op inspringen.
Wat dacht je van een tussentijdse APK toets iedere twee jaar (precies tussen twee APK's in), waarbij gekeken wordt of er niks stuk is en de auto nog helemaal veilig de weg op kan.
Als je dat wat handig aanpakt (gratis voor vaste klanten, rond die tijd een net briefje sturen dat ze welkom zijn om even langs te komen voor hun gratis(!) keuring) heb je ze in ieder geval alweer in de showroom staan, wie weet wat onderhoud hier en daar en misschien raakt tegelijkertijd nog eens auto extra verkocht.
Problemen bestaan niet, alleen uitdagingen.
[Einde Sjors uit de cup-a-soup reclame
]
Voor de meeste mensen (niet hier of autoliefhebbers in het algemeen, maar Jan met de pet op de hoedenplank van de Corsa 1.2) is het toch 1x per jaak bukken en een paar honderd euro stuk slaan op APK en onderhoudsbeurt.
Als de APK straks nog maar eens in de twee jaar hoeft, kun je er donder op zeggen dat hele volksstammen de grote beurt ook gaan verplaatsen naar eens in de twee jaar. En dan ben je als garagehouder meteen dubbel de klos.
Van de andere kant kun je er als ondernemer natuurlijk wel meteen op inspringen.
Wat dacht je van een tussentijdse APK toets iedere twee jaar (precies tussen twee APK's in), waarbij gekeken wordt of er niks stuk is en de auto nog helemaal veilig de weg op kan.
Als je dat wat handig aanpakt (gratis voor vaste klanten, rond die tijd een net briefje sturen dat ze welkom zijn om even langs te komen voor hun gratis(!) keuring) heb je ze in ieder geval alweer in de showroom staan, wie weet wat onderhoud hier en daar en misschien raakt tegelijkertijd nog eens auto extra verkocht.
Problemen bestaan niet, alleen uitdagingen.
[Einde Sjors uit de cup-a-soup reclame

- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Gemengde gevoelens. Een jaar vind ik persoonlijk ook aan de korte kant, heb ook niet het gevoel dat er na deze wijziging ineens veel 'gevaarlijke' auto's bijkomen (is nu ook niet het geval). Maw een ramp voor de weg zal het niet zijn door die periode wat te verlengen. Het is natuurlijk wel klote voor de autobedrijven die ervan leven. Aan de andere kant stapelt het onderhoud zich gewoon op, zal niet spontaan opgelost worden.
Ik denk dat ze beter auto's die 10 jaar oud zijn elk jaar naar de APK moeten laten gaan, en auto's jonger dan 10 jaar en ouder dan 3/4 jaar eens per twee jaar.
Ik denk dat ze beter auto's die 10 jaar oud zijn elk jaar naar de APK moeten laten gaan, en auto's jonger dan 10 jaar en ouder dan 3/4 jaar eens per twee jaar.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik denk dat als het eenmaal zover is het niet lang duurt voordat de regel weer word teruggedraaid.Hier op t forum zijn we allemaal autoliefhebber en willen een goede veilige auto en geven er behoorlijk wat geld aan uit.Standaard is vaak nog niet goed genoeg.Kijk maar hoeveel mensen hier bijvoorbeeld hun remmen geupgraded hebben.De meeste mensen zien echter een auto alleen als een vervoermiddel om van a naar b te komen,en dat zo goedkoop mogelijk natuurlijk.Ik werk zelf als monteur en weet wat voor wrakken er nu al rond rijden.Mensen die rondrijden op banden met 1,7 mm profiel,remblokken die zo goed als op zijn,etc ect.Ik maak de klant bij een apk keuring er dan op attent dat t dan nog maar net kan voor de apk en dat die dingen eigenlijks vervangen zouden moeten worden.Waarop de klant vrolijk zegt;als voor de apk kan is het wel goed.Volgend jaar zien we wel weer verder.Diegene rijd dan dus nog vrolijk een jaar door met een auto die bij de keuring nog net door de apk kwam maar bij wijze van spreken een week later al niet meer.Ik moet er niet aan denken dat met de nieuwe regel de mensen 2 jaar met zon wrak mogen rijden.
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Samen met een vriend van me gingen we altijd onze auto's laten keuren bij een niet nader te noemen keuringsstation. Daar drukken ze een keer op de toeter en trappen een keer tegen je banden. 50 e-tjes neerleggen en klaar.
Wij zeggen altijd gekscherend: kom je daar met een kruiwagen binnen, wordt ie als auto goedgekeurd.
Maar daarom vind ik die APK dus onzin. De eisen zijn idd minimaal. Maar ik doe mijn apk altijd los van mijn onderhoudsbeurt en kan me voorstellen dat 90% van de mensen het juist combineert en dus verzuimt op onderhoud als het toch niet 'gechecked' wordt.
De suggestie van Peter vind ik een goeie. Commerciele kans bij een 'tegenslag'. Heel sterk, in tegenstelling tot zeuren. 8)
Wij zeggen altijd gekscherend: kom je daar met een kruiwagen binnen, wordt ie als auto goedgekeurd.

Maar daarom vind ik die APK dus onzin. De eisen zijn idd minimaal. Maar ik doe mijn apk altijd los van mijn onderhoudsbeurt en kan me voorstellen dat 90% van de mensen het juist combineert en dus verzuimt op onderhoud als het toch niet 'gechecked' wordt.
De suggestie van Peter vind ik een goeie. Commerciele kans bij een 'tegenslag'. Heel sterk, in tegenstelling tot zeuren. 8)
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
Mijn eerste gedachte bij deze maatregel is hoera!
Ik heb drie goed onderhouden oldtimers, waarvan er e1n ongeveer 6000 km per jaar rijd, e1n 2000 km en en e1n nog geen 500 km. Elk jaar dien ik 3x de APK kosten af te rekenen voor auto's die amper gereden hebben, altijd binnen staan etc, en dus fluitend de APK barriere nemen.Ik heb dat meerdere keren weggegooid geld gevonden.
Anderzijds komt nu juist uit Duitsland het verhaal dat twee jarig APK niet werkt, omdat er dan toch weer wrakken op de weg verschijnen.
Nog even eigen belang:
Is die vrijstelling voor auto's ouder dan 30 jaar ook onderdeel van dit pakket maatregelen? (ik las dat zo 123 niet)
Ik heb drie goed onderhouden oldtimers, waarvan er e1n ongeveer 6000 km per jaar rijd, e1n 2000 km en en e1n nog geen 500 km. Elk jaar dien ik 3x de APK kosten af te rekenen voor auto's die amper gereden hebben, altijd binnen staan etc, en dus fluitend de APK barriere nemen.Ik heb dat meerdere keren weggegooid geld gevonden.
Anderzijds komt nu juist uit Duitsland het verhaal dat twee jarig APK niet werkt, omdat er dan toch weer wrakken op de weg verschijnen.
Nog even eigen belang:
Is die vrijstelling voor auto's ouder dan 30 jaar ook onderdeel van dit pakket maatregelen? (ik las dat zo 123 niet)
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Kan aan mij liggen, maar zijn we niet wat te vroeg aan het concluderen? Het berichtje zegt alleen iets over de interval tussen APK beurten in.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de APK zelf ook aangepakt gaat worden? Dat deze misschien veel strenger gaat worden, omdat het slechts 1x in de 2 jaar gaat worden?
En daar eventueel op voortbordurend. APK wordt veel uitgebreider en derhalve 2,5x zo duur. Frequentie met 2 omlaag, maar prijs (en dus belasting voor de staat) 2,5x omhoog.
De consument denk hè, das makkelijk, de staat doet iets goeds, maar uiteindelijk wordt diezelfde consument weer de dupe.
Het is een gedachtespinsel hè. Laat het maar lekker zoals het is. (oh, ik woon in Duitsland en is het dus al 1x per 2 jaar
)
Zou het niet zo kunnen zijn dat de APK zelf ook aangepakt gaat worden? Dat deze misschien veel strenger gaat worden, omdat het slechts 1x in de 2 jaar gaat worden?
En daar eventueel op voortbordurend. APK wordt veel uitgebreider en derhalve 2,5x zo duur. Frequentie met 2 omlaag, maar prijs (en dus belasting voor de staat) 2,5x omhoog.
De consument denk hè, das makkelijk, de staat doet iets goeds, maar uiteindelijk wordt diezelfde consument weer de dupe.
Het is een gedachtespinsel hè. Laat het maar lekker zoals het is. (oh, ik woon in Duitsland en is het dus al 1x per 2 jaar
