Omdat het winter is en de Ariel op de brug hoog en droog zijn onderhoud krijgt, werd het tijd voor wat shopping, ik zocht een auto die niet teveel budget opslurpt, maar wel ervoor zorgt dat als ik een tripje geboekt heb en het regent, dat ik dan met een dak boven mn hoofd mee kan en toch nog altijd lol heb.
Dit keer heb ik weer gekozen voor een stukje nostalgische fun, ik heb al 2 GTT's gehad destijds en de boxerroffel en power is me altijd bij gebleven. Het was een tikje spannend, want de laatste keer dat ik nostalgisch deed ( met een 205 GTI) viel het me toch een partij tegen...
Dit keer niet, ik had de auto bekeken en bereden en had zonder al te veel romslomp besloten, het was een beetje impulsief, want een dag vooraf wist ik niet dat ik heel hard een WRX nodig had

Op de weg naar huis werd ik eigenlijk steeds blijer van dit apparaat, het bleek daadwerkelijk hedendaags snel, qua oomph, maar dan met een super retro randje, lees turbogat, ik moet wel zeggen dat hij snel opspoelt en als je hem gewoon wat hoger in toeren houdt (boven 3000 toeren) dan is ie altijd lekker bij de pinken, maar ik ben tegenwoordig supercharger power gewend. Het gaat serieus van zijn plek, mooi, dat had ik niet verwacht.
De cijfers zijn overigens niet zo indrukwekkend, maar de beleving is heel spectaculair, I like it.
Dan de auto, het is een 2002 WRX STI prodrive, dat prodrive is vooral de hoge spoiler en software die er niet meer op staat...hij heeft inmiddels een TD05 G20 turbo met motorsportlagers en billet wheel van ETT Eindhoven, dan wat injectoren, grotere top mount intercooler, maf sensor, boost solenoid, afblaas pssssht dingetje, 3" downpipe en 2,5" straight pipe met Varex einddemper met afstandsbediening om de klep open en dicht te zetten. Al met al loopt het heel goed.
Hij heeft een nieuw BC onderstel met 30 standen, moet zeggen dat me dat niks tegenvalt, sterker nog, best heel goed, voelt super solide. Alle rubber onder de kap vervangen, whiteline stuurrubbers enz
Het mooie aan dit exemplaar vind ik dat alles, maar dan ook echt alles technisch gedaan is, klepspeling gemeten, alle bouten en moeren onder de kap en onderstel, wielophanging vervangen, bumper hangers vervangen, distributie met waterpomp en thermostaat incl behuizing, de vorige eigenaar heeft werkelijk alles wat optisch niet 100% was vervangen, niet omdat het doorgeroest was, gewoon omdat het kan.
Klauwen zijn uit elkaar geweest en opnieuw gecoat
wielen opnieuw gecoat
Achterklep gespoten, die roesten altijd daar onder de spoiler.
Verder is de auto gewoon optisch helemaal origineel, ook van binnen, wat plakmeters maar niks wat niet terug te draaien is, zelfs de stoelen hebben geen enkel schuurspoor of doorzakking, gewoon stevige wangen, ook pook en stuur zijn in nieuwstaat. In het hele interieur heb ik 2 kleine gaatjes gevonden, verder helemaal origineel spic en span. Zelfs de originele radio met casettedeck en 6 cd wisselaar in het deck zit er nog in.
wat plaatjes bij de praatjes:

wing battel won

old school radiootjw

koplampen gepolijst