Gaaf hoor zo'n XK8! Toevalligerwijs heb ik de XK8 ook overwogen als tijdelijke "bij auto" met hetzelfde budget. Voor dat bedrag kan ik geen mooiere auto bedenken en dan ook nog een V8. Ik had een mooie rode op het oog die helaas net voor mijn neus werd verkocht.Martijn_bmw schreef: 04 jan 2020, 16:54 Met kerst en oud en nieuw zijn toch een beetje de geijkte momenten om te denken wat je het volgende jaar wil gaan doen...
Ik had nog nooit een V8 gehad en met de huidige versnelling van het verbannen van brandstof motoren dacht ik, dat moet er in 2020 maar eens van komen.
Eerst wat rond gekeken in het BMW nest maar zag niet iets staan naar mijn zin onder de 10k
Meer wilde ik niet uitgeven, wilde eigenlijk überhaupt van de derde auto af maar dat toch maar even opzij gezet aangezien de diesel moet blijven als daily en de Z3 qp een echt blijvertje is.
Dus toen andere merken gaan kijken en kwam al snel op de XK8 uit, wat een geweldig model vind ik dat![]()
Goede deal kunnen maken met inruil van de Z3 cabrio dus meteen maar spijkers met koppen geslagen en vandaag het spul omgeruild.
Lekker half jaartje roffelen als “bij auto” en dan mag ie weer schuiven maar dan heb ik die V8 toch eens afgevinkt![]()
![]()
Betreft een exemplaar oorspronkelijk uit D, maar na 2 jaar al naar Nederland gehaald door de enige Nederlandse eigenaar die de auto dus 17 jaar lang in bezit heeft gehad en een 10k per jaar er mee reed, teller staat nu dus net ff over de 2 ton.
Nieuwe ketting heeft ie al gehad dus dat probleem kan ik ook niet tegenaan lopen en verder zullen we wel zien of er wat naar voren gaat komen.
Een 20 jaar oude V8 is toch een beetje Russisch roulette![]()
Maar zie ik nu dat je hem alweer te koop aanbiedt? Bevalt hij niet goed?
P.S. ik ben op dit moment niet meer in de markt, heb al 2 andere youngtimers erbij gekocht.