Wie zegt dat de Corvette er nog is als de E30 eindelijk eens klaar isindobesar schreef: 06 jan 2020, 12:22 Heerlijke updates. Je blijft verbazen.
Hoe wil je de E30 straks inzetten naast de Vette?
E30 Touring V8
- RJK
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
- Martijn_bmw
- Berichten: 29100
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Dat is ook weer waar, valt er volledig onder weg.RJK schreef: 06 jan 2020, 16:31Die ongelakte zijn rvs, de zwarte gewoon staal welke met keramisch zwart afgelakt zijn. Zo heb ik dat ook bij de Jaguar en Posche spruitstukken gedaan en dat blijft prima zitten. Natuurlijk is het mooi die rvs delen maar eenmaal gemonteerd zie je er (met die brede M60 koppen) geen donder meer van.Martijn_bmw schreef: 06 jan 2020, 09:26 Ik zou die uitlaatspruitstukken mooi in staalkleur houdenzoals een na onderste plaatje.
- RJK
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Weer wat afwezig geweest i.v.m. werk maar er is evengoed wat vooruitgang geboekt hoor.
Een vers gespoten motorruimte.

Dan was er nog het dilemma van de uitlaatspruitstukken. Na nog eens wat websites uitgeplozen te hebben toch maar gekozen om X5 spruitstukken te bestellen. Tenminste...wat minder mensen weten dat de M62 ook in de Range Rover L322 is gebruikt welke dezelfde spruitstukken als de X5 heeft. Als je op Ebay op RR spruitstukken zoekt i.p.v. X5 dan kom je ze een stuk gunstiger geprijsd tegen.

Ook benodigd, een stapeltje V-band klemmen.

Een slijptol.


En een lasapparaat.

Maakt twee spruitstukken passend voor de E30 + M60 combinatie.



En dan?

Oke, goed. Maar da's best krap.

Uiteindelijk de stuurbekrachtigingspomp verwijderd voor meer ruimte en dan gaat het net.


Mijlpaaltje.

Een vers gespoten motorruimte.

Dan was er nog het dilemma van de uitlaatspruitstukken. Na nog eens wat websites uitgeplozen te hebben toch maar gekozen om X5 spruitstukken te bestellen. Tenminste...wat minder mensen weten dat de M62 ook in de Range Rover L322 is gebruikt welke dezelfde spruitstukken als de X5 heeft. Als je op Ebay op RR spruitstukken zoekt i.p.v. X5 dan kom je ze een stuk gunstiger geprijsd tegen.

Ook benodigd, een stapeltje V-band klemmen.

Een slijptol.


En een lasapparaat.

Maakt twee spruitstukken passend voor de E30 + M60 combinatie.



En dan?

Oke, goed. Maar da's best krap.

Uiteindelijk de stuurbekrachtigingspomp verwijderd voor meer ruimte en dan gaat het net.


Mijlpaaltje.
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4225
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Mooie update weer.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29100
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
SUPER vett!! mijlpaaltje noemt ie dat 
staat echt heerlijk ook in die vers gespoten motorruimte.
staat echt heerlijk ook in die vers gespoten motorruimte.
- Marc Sierra
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Echt gaaf een dikke V8 in een E30! En ook super netjes in de uitvoering. 
- Knot
- Berichten: 41019
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Lekker bezig!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
*ben even naar de wc
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Heerlijk dit !!
- e30touring1990
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
netjes! stuurpomp steekt idd ook wel van naar buiten aan de onderzijde op die eerste foto van het takelen. je ziet ook weleens dat ze het hele front van de e30 afslijpen en later terugzetten maar dit is natuurlijk een stuk netter om daar verder vanaf te blijven.
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Lassen zien er goed uit. Is dat gietijzer waar mee je last?
-
Arstey
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Dit is gewoon met de mig/mag (half-automaat) gelast met massieve of gevulde draad.
Sowieso zijn deze spruitstukken geen gietijzer, en is lassen met gietijzer ook iets waar ik nog nooit van gehoord heb...
Sowieso zijn deze spruitstukken geen gietijzer, en is lassen met gietijzer ook iets waar ik nog nooit van gehoord heb...
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ik bedoelde eigenlijk lasdraad geschikt voor gietijzer reparaties van o.a spruitstukken enz.
- RJK
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ik heb een prima MIG lasapparaat. Ik was nog van plan een TIG apparaat aan te schaffen zodat ik dit met RVS draad had kunnen lassen. Maar bij nadere inspectie blijken bij deze originele spruitstukken de stalen flenzen gewoon aan het RVS plaatwerk gelast. Dan durf ik dit ook wel aan met MIG. Op de foto’s niet te zien maar de ringen van de V-band klem is zowel binnen als buiten rondom afgelast. De gelaste naden ook nog in de hittebestendige lak gezet en afgebakken.
-
Crookie
- Berichten: 4592
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- MartijnGizmo
- Berichten: 13062
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Altijd fijn, het huwelijk! 
- jessedehaan
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Wat een heerlijk draadje, wat een vakmanschap en foto's van die glimmende motordelen. En proficiat dat de V8 er nu zo mooi in ligt.
Zou je het monnikenwerk van de klepstoters opnieuw doen, of beter nieuwe kopen?
Met een flushbeurt of hoogtoerige ritten krijg je ze niet zo schoon denk ik?
Zou je het monnikenwerk van de klepstoters opnieuw doen, of beter nieuwe kopen?
Met een flushbeurt of hoogtoerige ritten krijg je ze niet zo schoon denk ik?
- RJK
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Die klepstoters schoonmaken was wel te doen. Of ze geluidloos hun werk gaan doen is nog even afwachten natuurlijk. Als ze echt al tikken dan kan een flush misschien wel wat helpen als de lekkage van de stoter (die het tikken veroorzaakt) ervoor kan zorgen dat het schoonmaakmiddel erdoor gaat en de boel nog kan redden. Maar deze waren tijdens het weinige rijden dat ik met de 740i heb gedaan al stil. En toch zat er een hoop zwarte bagger in.
Laatst gewijzigd door RJK op 31 jan 2020, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- jessedehaan
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Nu zullen je stoters vast nog lang stil blijven. En je hebt ze schoner dan met een ultrasoonbad denk ik.
Mijne doen het nog steeds goed, al hebben ze er al wel bijna 3 ton op zitten. Voor een algehele revisie ben ik nu rustig op zoek naar een wissel-kop. Het reinigen wil ik zelf doen, waaronder de de stoters, want al zijn er maar 8 in de M43, ze zijn wel zo'n 30 euro per stuk. Koudontvetter heb ik inmiddels, dat was -naast alle busjes remmenreiniger- een goede algemene tip!
Mijne doen het nog steeds goed, al hebben ze er al wel bijna 3 ton op zitten. Voor een algehele revisie ben ik nu rustig op zoek naar een wissel-kop. Het reinigen wil ik zelf doen, waaronder de de stoters, want al zijn er maar 8 in de M43, ze zijn wel zo'n 30 euro per stuk. Koudontvetter heb ik inmiddels, dat was -naast alle busjes remmenreiniger- een goede algemene tip!
- Eeuwe
- Berichten: 5030
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Prachtig bezig!
- D20VT
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Dit zijn de builds waarvoor je op dit soort forums zit 
- RJK
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Beetje meppen op wat plaatwerk, afgewerkt met een lasje.


Beetje verf.

Monteren met verse rubbertjes.

En het baksteuntje ook weer voor elkaar.
Volgende project wordt de achteras en differentieel denk ik, met ondertussen wat draadjesgeknutsel.


Beetje verf.

Monteren met verse rubbertjes.

En het baksteuntje ook weer voor elkaar.
Volgende project wordt de achteras en differentieel denk ik, met ondertussen wat draadjesgeknutsel.
- Knot
- Berichten: 41019
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring + V8 [M60B40] + 6-bak [Getrag 420G]
Ziet er netjes uit hoor.
Had je voor het diff (sper) nou ook meteen de juiste vertanding?
Had je voor het diff (sper) nou ook meteen de juiste vertanding?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten
