Bij deze het topic van mijn huidige auto, een Lexus IS200.

Hiervoor een aantal Fordjes gehad, een primera, 626 en een BMW E46. Hiervan was toch mijn 3e Focus het grappigst, Eibach verlaagt, KYB demper en een volledig nieuw onderstel eronder geknutseld. Reed echt als een scheermes, maar trok met 115 pk niet echt hard. Precies wat een 20 jarige nodig had


Maar goed terug naar de Lexus. Ex-knot gevaarte zoals sommige al hebben kunnen raden, dus is al voorzien van een boel leuke upgrades. Zoals bijvoorbeeld Bilstein B6 dempers, Eibach pro-kit verlagingsveren en Strongflex polyurethaan bussen. Had hem al een tijdje op het oog en toen Knot hem kwijt wou ook maar gehapt.
In de tussentijd zijn er ook wel weer wat dingen gedaan aan de auto.
-Nieuwe ruiterwissers
-Nieuwe bobines en bougies
-Dorpels aan beide kanten laten lassen
-Koplampen gepolijst


Met deze dingen zit er al weer een boel euro's in. En er gaat waarschijnlijk nog wel meer in. Vooral de bobines was even slikken, ik heb nogal een historie van veel dingen vervangen en aan het eind pas achter de kwaal komen dus heb ik het de garage maar op laten lossen

Voor de rest zijn er nog steeds wat irritatiepuntjes.
Huidige versnellingsbak giert en trilt een beetje in de 6 versnelling, schijnt een standaardkwaaltje te zijn
Ook zweet de bak een klein beetje olie, niets om je druk om te maken, maar het zit er wel.
Klein beetje speling in de aandrijflijn, ik verwacht dat het ook in de bak zit, want hij heeft het in de 5 niet en de 6 en 3 weer wel.
Koplampen waren niet te redden, ik heb met korrel 80 opgeschuurd en ze blijven geel. Daar moeten dus ook nieuwe in.
Remmen mogen wat mij betreft wel een tandje beter.
Huidige plannen zijn dan ook
- Oliewissel en filter (Heb ik al liggen,alleen weer werkt niet mee)
- PU bussen invetten, hij kraakt een beetje over drempels
- Remmen upgrade(twijfel tussen alleen de Supra schijven of schijven en klauwen)
- Fatsoenlijk setje stoelen erin, ik ben niet echt Japans gebouwd en vind de stoelen aan de smalle kant
Toekomstdromen zijn of versnellingsbak reviseren en speling eruit werken of een V8 erin. Waarin dat laatste natuurlijk mijn voorkeur heeft, maar weet niet echt of mijn spaarpot het daarmee eens is. Ook moet er waarschijnlijk een goedkope kilometervreter bij komen. Mijn woonwerk veranderd namelijk van 20 km naar 70 km per dag en ik heb eigenlijk geen trek om dat met de Lexus te doen.