BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW M3 SMG, 2004
dat zijn echt serieuze waardes op dat gewicht idd!
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik hier aan heb?
https://www.supersprint.com/ww-en/bmw-e ... t-v11.aspx#!/
Staat te koop, maar ik kom er maar moeilijk achter wat het nou precies oplevert. Uitlaat van mijn M3 is verder volledig standaard.
Daarnaast zit ik te denken aan de Eventuri intake: https://www.eventuri.net/products/bmw-e46-m3/ Ik zou dit willen combineren met dit: https://www.evolveautomotive.com/evolve ... 46-m3.html
Wat zijn de ervaringen daarmee hier op het forum? Een Karbonius of Evolve is natuurlijk veel gaver maar echt onbetaalbaar, die zijn zonder een remap al 2x duurder dan de Eventuri met remap. En aan de filmpjes te horen geeft zo'n Eventuri ook al een aardig gaaf geluid, het extra vermogen met de remap erbij is natuurlijk mooi meegenomen.
https://www.supersprint.com/ww-en/bmw-e ... t-v11.aspx#!/
Staat te koop, maar ik kom er maar moeilijk achter wat het nou precies oplevert. Uitlaat van mijn M3 is verder volledig standaard.
Daarnaast zit ik te denken aan de Eventuri intake: https://www.eventuri.net/products/bmw-e46-m3/ Ik zou dit willen combineren met dit: https://www.evolveautomotive.com/evolve ... 46-m3.html
Wat zijn de ervaringen daarmee hier op het forum? Een Karbonius of Evolve is natuurlijk veel gaver maar echt onbetaalbaar, die zijn zonder een remap al 2x duurder dan de Eventuri met remap. En aan de filmpjes te horen geeft zo'n Eventuri ook al een aardig gaaf geluid, het extra vermogen met de remap erbij is natuurlijk mooi meegenomen.
-
OnlineWJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M3 SMG, 2004
Die pijp, volgensmij vervalt dit dempertje:

Dus iets meer geluid, iets betere flow? Maar in vermogen zal je er niks van merken, dan moet je echt de katten en het spruitstuk aanpakken.

Dus iets meer geluid, iets betere flow? Maar in vermogen zal je er niks van merken, dan moet je echt de katten en het spruitstuk aanpakken.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik vind het wel mooi wat volgens beide partijen het vermogen is van een standaard S54
Wat ik er van denk? Een intake is leuk voor de sound en chippen moet je doen op maat met een rollenbank.

-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004
De supersprint ziet eruit als een lange x-pipe..?
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Daar lijkt het wel op ja 

-
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M3 SMG, 2004
Tja. Bij mij lag er ook een aftermarket uitlaat onder. Ik werd helemaal gek van die herrie. Gewoon de originele metaallige sound is toch het mooiste vind ik. Een carbon inlaat is wel leuk natuurlijk maar vind de kosten niet opwegen tegen de voordelen. Zou het eerder stoppen in verversen van onderstel. Daar heb je meer plezier van. Maar ja ieder zijn ding natuurlijk!
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik zou nooit naar Evolve gaan voor remapping, zeker niet als je later nog eens een keer wat veranderen wil.
Die software van hun overschrijft namelijk het complete programma en veranderd iets waardoor je de software later niet meer uitlezen kan, een soort van kopieerbeveiliging. Dus de enige manier om het er af te krijgen is een compleet nieuw stock programma flashen en overnieuw beginnen.
Zo heel erg interressant of speciaal zijn die remaps van hun verder niet, ze vervroegen de inlaatvanos iets en veranderen de fueltables iets maar verder ook niet. Ontsteking heeft geen nut omdat die altijd iets terug loopt bij het vervroegen van de inlaatvanos.
Dit is enkel leuk als je een totaal standaard M3 hebt en enkel een paar PK meer wil, maar als je nog meer plannen hebt dan zou ik het echt afraden.
Die software van hun overschrijft namelijk het complete programma en veranderd iets waardoor je de software later niet meer uitlezen kan, een soort van kopieerbeveiliging. Dus de enige manier om het er af te krijgen is een compleet nieuw stock programma flashen en overnieuw beginnen.
Zo heel erg interressant of speciaal zijn die remaps van hun verder niet, ze vervroegen de inlaatvanos iets en veranderen de fueltables iets maar verder ook niet. Ontsteking heeft geen nut omdat die altijd iets terug loopt bij het vervroegen van de inlaatvanos.
Dit is enkel leuk als je een totaal standaard M3 hebt en enkel een paar PK meer wil, maar als je nog meer plannen hebt dan zou ik het echt afraden.
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik heb ook een Evolve-R(emote) remap (E90M3) maar kan gewoon uitlezen en altijd weer back to stock, zo vaak wanneer ik wil dmv de meegeleverde dongle.
Weet niet of dit voor de E46 anders is, maar kon ook geen enkele tuner vinden die een M3 op maat kan remappen... Verschillende benaderd maar niemand had interesse, allemaal vooral gericht op de golf gti/r etc
Weet niet of dit voor de E46 anders is, maar kon ook geen enkele tuner vinden die een M3 op maat kan remappen... Verschillende benaderd maar niemand had interesse, allemaal vooral gericht op de golf gti/r etc
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Kan je de tune zelf ook inzien? Aka kan een andere tuner die tune editten?
Bij een MSS54 met Evolve software gaat dat niet.
Bij een MSS54 met Evolve software gaat dat niet.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M3 SMG, 2004
Die supersprint pijp is ook 1 buis zo te zien ipv 2, daardoor ment het geluid van de buizen ook meer op.WJ schreef: 22 jan 2020, 11:46 Die pijp, volgensmij vervalt dit dempertje:
Dus iets meer geluid, iets betere flow? Maar in vermogen zal je er niks van merken, dan moet je echt de katten en het spruitstuk aanpakken.
Wat het doet qua geluid weet ik zo niet maar het kan er wel flink door veranderen
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M3 SMG, 2004
Een handige henkie die de Evolve tune niet kan dumpen, om vervolgens de beveiliging te vinden/te hacken.
-
Online
- Berichten: 4126
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M3 SMG, 2004
Is een andere map uberhaupt de moeite waard op een NA met alleen een ander luchtfilter?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 SMG, 2004
10pk merk je al niks van. 20 ook eigenlijk niet en dan zit je aan 'CSL' waarden met net 'n minimaal zetje meer power en dat vind je vooral boven 7000rpm waar je dagelijks niet vaak komt....
Dat is weer 't 'nadeel' van een oudere hoogtoerige atmo:)
Dat is weer 't 'nadeel' van een oudere hoogtoerige atmo:)
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW M3 SMG, 2004
O op die manier...geen idee... ik heb 2 bestanden gevraagd en gekregen (1 met cold start delete en 1 zonder)Bert ///M3 schreef: 22 jan 2020, 18:31 Kan je de tune zelf ook inzien? Aka kan een andere tuner die tune editten?
Bij een MSS54 met Evolve software gaat dat niet.
Weet verder niet of de bestanden gelocked zijn... je mag ze inzien als je wil...
(specifieke akra tune, rpm limit 8500rpm, vmax off)
Heb laatst de oem software weer ingelezen om nogmaals het verschil op te merken, toch maar 10 min werk.
Er is in ieder geval duidelijk aan de vanos timing gewerkt want het geluid veranderd.
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Maar niemand hier die rond rijdt met zo’n Eventuri gevalletje onder de kap?
-
- Berichten: 3062
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004
De exploded view op hun site weet mij niet echt te overtuigen.. los plaatje hier.. los plaatje daar. Kun je zoiets voor een leuk bedrag over nemen en makkelijk proberen.. dan wel. Zoals dat stuk Supersprint. Schroef je er zo tussen, hoge kwaliteit.. en vind je misschien wel veel mooier klinken. Vind je het niets.. ben je het zo weer kwijt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Het kan wel maar niet met standaard OBD2 tools volgens mij.MParallel schreef: 22 jan 2020, 19:39 Een handige henkie die de Evolve tune niet kan dumpen, om vervolgens de beveiliging te vinden/te hacken.
Je kan in principe wel gewoon de master en slave chips uitlezen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Nee meestal niet.Eric Z schreef: 22 jan 2020, 19:52 Is een andere map uberhaupt de moeite waard op een NA met alleen een ander luchtfilter?
Maar een S54 met een ander uitlaatsysteem zonder kats / racekats doet al zo'n 360-370 PK.
Die inlaten doen bijna niks op een S54. Eerste winst zit in het uitlaatsysteem. Dan de nokkenas en dan pas de inlaat.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Hi Bram, wij hebben onder een M3 zo'n pijp en de Supersprint race light weight. Ik zal kijken of ik de video van de koude start kan uploaden.
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Of ik kom een keer luisteren in Breda
Daar woon ik ook namelijk.

-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Binnenkort eens de Eisenmann Sport einddemper eronder schroeven, overgenomen van Michel 
Zou de meest beschaafde versie zijn, ben benieuwd.

Zou de meest beschaafde versie zijn, ben benieuwd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28531
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M3 SMG, 2004
Nice ik heb zelfde versie (sport) onder de Z3qp daar klinkt erg lekker zonder te hard te zijn 

-
OnlineWJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M3 SMG, 2004
Nice!Bram schreef: 31 jan 2020, 20:13 Binnenkort eens de Eisenmann Sport einddemper eronder schroeven, overgenomen van Michel
Zou de meest beschaafde versie zijn, ben benieuwd.
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ervaringen van anderen met deze uitlaat onder een E46 M3 hier op het forum toevallig?