Ze wilden testen hoe hoog de werkelijk kosten zijn van een dergerlijke beest....
Ik citeer:
Duration of test - 34 months
Overall mileage - 44.658
Average fuel consumption - 10mpg
Servicing - £18.425 (4 in all)
Consumables - £28.244 (2 clutches, 8 sets of tyres, brake discs, 8 sets of pads, replacement crankshaft)
Depreciation - £87.655
Fuel - £20.072
So all in it has cost £154.936 or £4.541 per month, or £3.46 per mile
By way of comparison, the servicing costs for a 997 Turbo over 40k miles would have been £1032 plus any warranty issues, plus consumables, etc
Reken ff om..... £4.541 per month, or £3.46 per mile

Zo blijkt wel weer, dat een Lamborgini aanschaffen is een ding, maar hem onderhouden is een totaal andere aangelegenheid.
Ze voorspellen dat de huidige Audi R8 en de R8 V10-versie die volgend jaar verschijnt, op dit punt velen malen beter scoort en daardoor ook de voorkeur zal hebben.