Duurtest Lamborghini Murciélago

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Duurtest Lamborghini Murciélago

Bericht door Rebel » 26 aug 2007, 12:07

Het engelse blad EVO is sinds 2004 in het bezit van een Lamborghini Murciélago die gebruikt wordt voor een duurtest.
Ze wilden testen hoe hoog de werkelijk kosten zijn van een dergerlijke beest....

Ik citeer:

Duration of test - 34 months
Overall mileage - 44.658
Average fuel consumption - 10mpg
Servicing - £18.425 (4 in all)
Consumables - £28.244 (2 clutches, 8 sets of tyres, brake discs, 8 sets of pads, replacement crankshaft)
Depreciation - £87.655
Fuel - £20.072


So all in it has cost £154.936 or £4.541 per month, or £3.46 per mile

By way of comparison, the servicing costs for a 997 Turbo over 40k miles would have been £1032 plus any warranty issues, plus consumables, etc






Reken ff om..... £4.541 per month, or £3.46 per mile :shock:
Zo blijkt wel weer, dat een Lamborgini aanschaffen is een ding, maar hem onderhouden is een totaal andere aangelegenheid.
Ze voorspellen dat de huidige Audi R8 en de R8 V10-versie die volgend jaar verschijnt, op dit punt velen malen beter scoort en daardoor ook de voorkeur zal hebben.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 26 aug 2007, 12:20

Wiens voorkeur?

Zo'n wagen kopen is voor velen met genoeg centen een hobby. Waarschijnlijk eentje uit een hele collectie...dus onderhoudskosten doen er minimaal toe.

Ik zou wel eens willen weten wat een Carrera GT zou doen op dit punt. Porsche kennende een prima daily driver.....dus ook probleemloos 100.000 km?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 26 aug 2007, 12:22

moet je er ook nog wel even bij tellen hoeveel ze onder garantie / coulanceregeling vervangen hebben gekregen...

bij zo'n beetje de helft van de duurtest updates was er weer iets waarvoor onder coulance van lamborghini iets werd vervangen

en voor iets heel simpels [weet niet meer wat], moest de hele motor er uit

maar de auto heeft ook een zwaar leven gehad, er was iets met een pulley op de krukas die er afgelopen was en de enige lambo waarbij dat ooit eerder was gebeurd was er eentje waarmee ze Le Mans hadden gereden...

EVO is trouwens echt een mooi blad, ben alweer een paar jaar lid, maar waar vind je een blad met als duurtest auto's een Zonda, een Carrera GT en een Murcielago?

Frank

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 26 aug 2007, 12:23

en de afschrijving is meer dan de helft van de kosten trouwens, dat viel hem zo tegen dat hij hem niet heeft ingeruild op een nieuwe [volgens mij wordt dat een LP640 ofzo?], maar hem houdt "tot betere tijden"

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 26 aug 2007, 12:33

Nieuwe wordt een witte LP640 idd. Zijn eigendom van Simon Geirge, "a friend of EVO". Hijschrijft erdus verhaaltjes over die in EVO gepubliceerd worden.

Aan de oranje is idd veel onder garantie of (gedeelde) coulance vervangen. Wel iets om rekening mee te houden is dat de auto een relatief zwaar trackday leven heeft gehad. Dat heeft de onderhoudskosten aanzienlijk verhoogd. Tevens heeft deze auto relatief veel km's gereden, want naast de trackdays werd hij "gewoon" voor day to day commuting gebruikt!

EVO rules big time btw, al een paar jaar zeer tevereden lid!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 aug 2007, 13:10

:shock: hoezo afschrijving en kosten :lol: damn scary..nouja zou toch niet snel een lambo kopen...al gebeurt er wel iets in me als ik die naam hoor, maarja das vanaf kind erin gedrukt 8) gelukkig ben ik "verstandig" en koop meer de betaalbare denk net zo veel fun auto's die je ook nog eens makkelijker gebruiken kan.
Net als die oudere Ferrari BB ik vind ze nog steeds leuk qua idee(vroeger vond ik ze super maar ben niet Ferrari minded oid ) maar tjonge als je wat krijgt moet die hele motor erui :shock: wat een kosten zo'n ding, en niet voor de gewone man betaalbaar.

Ik heb trouwens toch liever een apart ding(of wolf in schaapskleren) dat zo'n monster verslaat met "weinig" geld :lol:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 26 aug 2007, 16:54

'' Replacement crankshaft '' :shock: ,fabrieksfoutje?

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 aug 2007, 19:12

Poeh wat een bedragen!
Ik vraag mij echt af of je ook daadwerkelijk zoveel lol met zo'n auto hebt. Zo zou ik ook liever een Gallardo hebben dan een Murcielago.
maargoed, als je centen zat hebt.. :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 aug 2007, 22:15

Geen misselijke bedragen zeg... tering. Die 10.000 euro in 1 jaar voor 15.000km M3 GT zijn er niks bij :)
Laatst gewijzigd door Knot op 26 aug 2007, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 26 aug 2007, 22:16

ik wil serieus weleens een duurtest met een Veyron zien.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 26 aug 2007, 22:57

Oja, er zat nog een klein addertje onder het gras.... 8)

7000 miles zijn op een circuit afgelegd.... :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt en 12 gasten