Het verroeste rechtervoorscherm vervangen door een nieuw voorscherm.
Het was een vrij simpel klusje, het schermp past goed.
Hier zijn de voor, tijdens en na: (sorry, de na is wat stoffig.)
Aaaaaarjan?
er staat originele M-bumper.. Dat interpreteer ik als 'Originele 1M Bumper'.
Er was inderdaad iemand achteruit tegen de linkervoorkant aan gereden. Kleurverschil zie je op de foto heel goed, in het echt is me echter nog niet echt opgevallen.Tim N schreef: 20 jan 2020, 12:30 Heb je ook interieur fotos?
Gehele dash en deurkaarten grijs of enkel stoelen?Licht interieur zie ik niet vaak langskomen op 130i's. Mooie combi.
Koplamp zal vervangen zijn ivm voorschade zo te zien? Voorscherm, bumper zijn behoorlijk donkerder.
De auto is volledig M-uitgevoerd, dus er moet een origineel M-tech bumper op, geen 1M bumper. Het staat er inderdaad niet helemaal duidelijk.
Thanks Tom & mrbbs!mrbbs schreef: 20 jan 2020, 12:47 Proficiat! Heb ook altijd veel plezier gehad in zo'n ding. Veel plezier!
Leuk detail van die actieve stuurbekrachtiging, ik moet me eens verdiepen of het een voor- of nadeel is.Haantje schreef: 20 jan 2020, 13:06 Veel plezier met je 130i!
Je hebt actieve stuurbekrachtiging zie ik in je optielijst (code S217A). Dat is een vrij zeldzame optie.
De waterpomp preventief vervangen is natuurlijk slim als je wil voorkomen dat je onderweg stil komt te staan, maar het is wel een dure grap (thermostaat monteer je dan waarschijnlijk ook meteen nieuw). Ik heb bij mijn 130i het hele spul daarom pas vervangen toen er een foutcode kwam op de waterpomp. Dat soort foutcodes (en ook VANOS-storingen) gaan samen met een iets verhoogd stationair toerental en trage gasrespons. Daaraan merk je direct wanneer het tijd is om weer even uit lezen!
Thanks Reind, ik twijfelde zoals je weet en kwam deze tegen voor de juiste prijs met de juiste kilometerstand.Reind schreef: 20 jan 2020, 13:27 Hey Barend, toch een 130i gekocht. Natuurlijk een goede keuze en wat je zegt een hele andere auto dan de e46 330i. Ik rij nu in een e46 330ci en kan alleen maar beamen wat je omschrijft als je hem vergelijkt met de 130i. Wat vind jij van het verschil in geluidsbeleving?
Ik hoop dat je hier een goed exemplaar aan hebt.
Veel plezier.
Ja, 40k km ga ik er wel mee doen lijkt me.matthyssie schreef: 20 jan 2020, 13:41 Ik weet niet of je van plan bent de auto lang te houden, maar als je hem zeker 20/30/40dkm rijdt kun je toch beter direct de waterpomp doen? Die kosten moet je dan hoogstwaarschijnlijk toch maken, maar nu bespaart het een keer stilstaan/slepen.
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Edwin de Haas, Fabian, HarryC, Hitz, matthyssie, Sidney, SlowCo, Ti-Tourist (Erik) en 13 gasten