Weer een leuke update om te delen.
Ik stoorde mij in toenemende mate aan mijn, door de zon bepaalde, verlaagde plafond, die overigens elke maand weer een stukje lager werd ook. Dat moest en zou anders.
Na wikken/ wegen de knoop doorgehakt het zelf te doen. Samen met iemand van het 30/40/50/70 forum die het al eens bij zijn S40 had gedaan.
Gister was de grote dag. Die dag daarvoor had ik kunststof-kappen en zaken al mat zwart gespoten.
Het is best een spannende ingreep omdat je de hemel moet buigen om hem eruit te halen. Erin uiteraard idem dito. Dat voelt heel tegenstrijdig. En alles in je schreeuwt, als er maar geen blijvende knik in achterblijft!!!! Allerlei kabeltjes zitten met een soort van hars geplakt op je hemel, dus die moet je ook weer teruglijmen.
Hieronder, zoals u van mij gewend bent, een uitgebreid foto-verslag.
Kapjes spuiten:
Het lelijke hangende hemeltje:
De hemel eruit, alle kabetjes en slangetjes los trekken:
De oude foamlaag eraf krabben. Met een nagelborsteltje ging dat best rap nog. Ook goed schoon gemaakt en ontvet:
Het moment is daar, de nieuwe bekleding kan erop.
Het is antraciet velours geworden.
Met hittebestendige lijm (tot 110 graden).
Het spuiten van die lijm is overigens erg grappig. Er komen een soort gekke lijmslierten uit. Je waant je even Spiderman.
Voor het uitsnijden heb ik scalpeltjes gebruikt. Dat werkte heel fijn. Maar die dingen worden wel bijzonder rap bot. Gelukkig had ik 10 mesjes. Net genoeg.
Terug de auto in. Slangetjes terugpakken. Daarvoor heb ik raamklei gebruikt en hier en daar wat ducttape om de boel goed op zijn plek te houden.
En dan hier het resultaat. Het is overigens echt bijzonder lastig om het geheel goed op de foto te krijgen. Elk licht geeft weer een ander beeld. Maar deze plaatjes geven denk ik wel een redelijk goed beeld van het resultaat:
Al met al weer een geslaagd project. Het donkere vind ik erg gaaf. Past bij de ietwat sportieve T5 die ik heb.
Ook heb ik nog een leuk item op de kop getikt. In mijn auto zit een bekerhouder zonder schuifluikje. En de C70 is standaard geleverd met. Dus met bekerhouder, maar ook afsluitbaar. Ik was er al een tijdje naar op zoek in mijn kleur. En gevonden op Ebay. Is inmiddels onderweg vanuit de UK.