
BMW M2
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M2
Lol. Sommigen hier rekenen de duur van hun banden in minuten ipv km's 

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 aug 2019, 12:54
- Auto: Mini
Re: BMW M2
Haha. Had het weekend even proef gereden in een M2 Competition, maar wat maakte deze M2 een bandengeluid.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Rolgeluiden zijn sowieso sterk in de M2 dankzij gebrekkige isolatie.
Ik heb 60k snelwegkilometers gemaakt met de Michelin PSS.
Ik heb 60k snelwegkilometers gemaakt met de Michelin PSS.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ik 5-6k km met de voorbanden. Star spec PSS met veel circuit en drift dagen. 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW M2
Lol @ klein verschil in gebruik
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Rolgeluiden bij PSS en Conti TS860 winterbanden op dit moment noem ik 'nihil' in het grote plaatje van de geluiden die de M2/C maakt.
Zo zie je maar weer: Geluidsperceptie.
Als je die (Chinese) of Achilles driftmeuk hebt ja daar hoor en voel je alles mee. Maar 'n PSS of Alpin???
Ik vind de M2C zeker in normale mode met uitlaatkleppen gesloten etc veel te stil voor een sportiever BMW product. OK 'n nieuwe 330i/318d zijn '2 keer zo stil', dan nog.
Vandaar mijn smachten naar een Remus uitlaat ofzo.
Maar een ieder z'n beleving.
M'n PSS heb ik denk ik 10.000 mee gereden en dat wordt de derde Papenburgdag in april en ze kunnen nog. PSS=superband qua compromis voor mij.
Contis, da's dweilen nu even. Leuk , maar zullen wel slijten:)
Zo zie je maar weer: Geluidsperceptie.
Je rijdt nu Mini, veel stiller? Wat voor merk type band heb je nu? Zaten er onder de M2C zomer of winterbanden, van welk merk type?ruudM2 schreef: 06 jan 2020, 12:26 Haha. Had het weekend even proef gereden in een M2 Competition, maar wat maakte deze M2 een bandengeluid.
Als je die (Chinese) of Achilles driftmeuk hebt ja daar hoor en voel je alles mee. Maar 'n PSS of Alpin???
Ik vind de M2C zeker in normale mode met uitlaatkleppen gesloten etc veel te stil voor een sportiever BMW product. OK 'n nieuwe 330i/318d zijn '2 keer zo stil', dan nog.
Vandaar mijn smachten naar een Remus uitlaat ofzo.
Maar een ieder z'n beleving.
M'n PSS heb ik denk ik 10.000 mee gereden en dat wordt de derde Papenburgdag in april en ze kunnen nog. PSS=superband qua compromis voor mij.
Contis, da's dweilen nu even. Leuk , maar zullen wel slijten:)
- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
35K km
Bij alle soorten wegen behoudens circuit
Rolgeluiden hoor ik ook niet, ik vind het een stille kar (of mijn oren
)
Bij alle soorten wegen behoudens circuit
Rolgeluiden hoor ik ook niet, ik vind het een stille kar (of mijn oren

-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
De M2 is van nature luid, das gewoon een nadeel van raamlijstloze deuren.
Met ASD uit hoor je best veel wind en wat banden geluid. Ik denk dat ASD ook wat active geluid isolatie brengt maar dat kan ik niet bevestigen.
M2C is veel te stil in mijn opzicht. Buurman zij dat waneer ik mijn RS starte (OEM uitlaat) de teekopjes gingen rinkelen, met de M2C merkt ie het bijna niet waneer ik hem start.
Met ASD uit hoor je best veel wind en wat banden geluid. Ik denk dat ASD ook wat active geluid isolatie brengt maar dat kan ik niet bevestigen.
M2C is veel te stil in mijn opzicht. Buurman zij dat waneer ik mijn RS starte (OEM uitlaat) de teekopjes gingen rinkelen, met de M2C merkt ie het bijna niet waneer ik hem start.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 aug 2019, 12:54
- Auto: Mini
Re: BMW M2
Je rijdt nu Mini, veel stiller? Wat voor merk type band heb je nu? Zaten er onder de M2C zomer of winterbanden, van welk merk type?
Als je die (Chinese) of Achilles driftmeuk hebt ja daar hoor en voel je alles mee. Maar 'n PSS of Alpin???
Robin, er zaten zomerbanden Michelin Super Sport op. Heb niet naar het profiel gekeken, maar misschien waren ze al aardig gebruikt.
Als je die (Chinese) of Achilles driftmeuk hebt ja daar hoor en voel je alles mee. Maar 'n PSS of Alpin???
Robin, er zaten zomerbanden Michelin Super Sport op. Heb niet naar het profiel gekeken, maar misschien waren ze al aardig gebruikt.

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Gisterenmiddag een M140i op de snelweg tegengekomen die ook zin had om te spelen. Paar keer 100-200 gedaan. Die B58 is echt beresterk. Ik reed voorop en ik kon niks uitlopen. Misschien kon ik nog iets meer halen uit de versnellingen (gestart in 4e) en in Sport+ ipv Eco modus maar hoe dan ook loopt zo'n M140i echt hard.
Ik reed MY17 M2 HB.
Ik reed MY17 M2 HB.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M2
Wellicht was ie ook nog gechipt dan heb je zelfde vermogen en/of automaat die pakt meteen maximale power ipv wegrijden in 4 bij HB
Maar idd de pure rechte lijn verschillen zijn klein tussen M1xxi en M2, de rest is M2 wel duidelijk een echte M met sturen remmen en onderstel
Maar idd de pure rechte lijn verschillen zijn klein tussen M1xxi en M2, de rest is M2 wel duidelijk een echte M met sturen remmen en onderstel
-
Online
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
De ZF 8 bak heeft kortere versnellingen. Een MK5 Supra liep ook eerste stukje uit tegen een M2C.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Kan zeker beamen dat een m140i zeer snel is.
Collega heeft een m140 handgeschakeld en paar sprintjes gedaan tegen mijn 718.
Bleef echt nek aan nek van 80-200 en hij verloor tijd met schakelen.
Ik ga over half jaartje toch langs JD voor een chip.
Collega heeft een m140 handgeschakeld en paar sprintjes gedaan tegen mijn 718.
Bleef echt nek aan nek van 80-200 en hij verloor tijd met schakelen.
Ik ga over half jaartje toch langs JD voor een chip.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M2
Jussi schreef: 15 jan 2020, 10:17 Gisterenmiddag een M140i op de snelweg tegengekomen die ook zin had om te spelen. Paar keer 100-200 gedaan. Die B58 is echt beresterk. Ik reed voorop en ik kon niks uitlopen. Misschien kon ik nog iets meer halen uit de versnellingen (gestart in 4e) en in Sport+ ipv Eco modus maar hoe dan ook loopt zo'n M140i echt hard.
Ik reed MY17 M2 HB.
Dat klopt wel , een 540i ZF was ook precies even snel van 100/220 als mijn M2 HB , zat geen meter verschil tussen . B58 icm mt ZF is idd erg snel , zelfs sneller (b58Supra) dan een dct m2 competition die 70+ pk meer heeft .
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Staande start in dit geval, maar rollend valt mee of tegen, hoe je er tegenaan kijkt.Leen schreef: 15 jan 2020, 12:56 zelfs sneller (b58Supra) dan een dct m2 competition die 70+ pk meer heeft .

Vanaf 1:35 zie je toch wel waar die '70pk' extra vandaan komt, M2C wel even stukje sneller:
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Bovenstaand zie je inderdaad wel het verschil op snelheid, mag ook wel met die sloot aan PK's extra.
Vraag me wel af hoe een B58 zo kan performen tegen auto's met aanzienlijk meer vermogen.
Ik vond de M2C op snelheid (180+) juist niet snel aanvoelen vergeleken met de 718GTS en dat onderstrepen onderstaande gegevens.
Ik vind de verschillen ondanks het PK verschil niet super groot..
Cijfertjes van ZEPERFS:
M140I ZF :0-160 (10.5) 0-200 (16.4) 80-180 : (9.9)
M2C : 0-160 (9.4) 0-200 (15.0) 0-250 (29.4) 80-180 : (8.4)
718 GTS : 0-160 (8.6) 0-200 (13.7) 0-250 (24.7) 80-180 : (7.5)
Vraag me wel af hoe een B58 zo kan performen tegen auto's met aanzienlijk meer vermogen.
Ik vond de M2C op snelheid (180+) juist niet snel aanvoelen vergeleken met de 718GTS en dat onderstrepen onderstaande gegevens.
Ik vind de verschillen ondanks het PK verschil niet super groot..
Cijfertjes van ZEPERFS:
M140I ZF :0-160 (10.5) 0-200 (16.4) 80-180 : (9.9)
M2C : 0-160 (9.4) 0-200 (15.0) 0-250 (29.4) 80-180 : (8.4)
718 GTS : 0-160 (8.6) 0-200 (13.7) 0-250 (24.7) 80-180 : (7.5)
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M2
Hier heb je iets langer.
Want de supra in dat eerste filmpje doet wel heel raar bij het vertrekken?!
Supra vs M2C (800m)
https://m.youtube.com/watch?v=C7o-7x7YQbQ
De meeste B58’s zitten stock ook rond 360-365 ipv 340
Hier ook eentje van de Supra vs de 718 GTS
https://m.youtube.com/watch?v=nJuSx3zf9pg&t=139s
Want de supra in dat eerste filmpje doet wel heel raar bij het vertrekken?!
Supra vs M2C (800m)
https://m.youtube.com/watch?v=C7o-7x7YQbQ
De meeste B58’s zitten stock ook rond 360-365 ipv 340
Hier ook eentje van de Supra vs de 718 GTS
https://m.youtube.com/watch?v=nJuSx3zf9pg&t=139s
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
GTS is op bovenstaand filmpje bij de rolling race echt een klasse apart...
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
...met name het motorgeluid....

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW M2
M2 heeft ook bredere banden en meer frontaal oppervlak, helpt hem niet bij de rechtuitsprint.Martijn_bmw schreef: 15 jan 2020, 10:55 Wellicht was ie ook nog gechipt dan heb je zelfde vermogen en/of automaat die pakt meteen maximale power ipv wegrijden in 4 bij HB
Maar idd de pure rechte lijn verschillen zijn klein tussen M1xxi en M2, de rest is M2 wel duidelijk een echte M met sturen remmen en onderstel

-
OnlineWill F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
^ dat grotere frontaal opp/ meer luchtweerstand maakt zeker verschil en toch is een M2 zoveel aantrekkelijker dan een m140i, dat als je de stap kan maken je het zeker moet doen. Qua geluid sturen uitstraling ofwel beleving v.e heel andere orde. N55 klinkt stukken beter dan comp en dat vind ik eigenlijk belangrijker dan die extra punch hogerop in de toeren en de mooiere stoelen spiegels etc.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Haha dat was in deze niet het punt, maar daar zijn we het allemaal wel over eens dat het geluid niet zijn sterkste punt is

Toch vind ik het bijzonder hoe snel een GTS is in vergelijking met een M2(C) met zijn geringe aantal PK's.
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Hierboven al gezegd dat het een kwestie van (non) aerodynamica is.
Ik vind 't bijzonder hoe zo'n zwaar bushok als 'n M2/C in 't kielzog/voor(hangt van circuit af) kan blijven van 'n GTS met als basis een gewone 4 zits 1-2 serie. Ook is 'n M2/C droog of nat een spannender auto dan any 718. IIg bij lagere snelheden.
N55 vs S55 is al veel over gezegd. S55 in M2C is te stil(OPF). De sound die hij maakt is ok. Geloof me irl. Je kunt 'm luider maken(Remus/Akra) dat kost geld, dat is kut. Inderdaad.
Maar ik laat 't zo. S55 is echt een blok wat je moet waarderen om z'n engineering en internals(closed deck etc), kracht/toerenbereik en tunability. En bij trackdays valt hij minder gauw door de mand en is veel hittebestendiger. Ding loopt op halve kracht. Als je die beleving niet deelt(wat zeer logisch is voor 'n daily) is een OG M2 de juiste keus.
Ik vind 't bijzonder hoe zo'n zwaar bushok als 'n M2/C in 't kielzog/voor(hangt van circuit af) kan blijven van 'n GTS met als basis een gewone 4 zits 1-2 serie. Ook is 'n M2/C droog of nat een spannender auto dan any 718. IIg bij lagere snelheden.
N55 vs S55 is al veel over gezegd. S55 in M2C is te stil(OPF). De sound die hij maakt is ok. Geloof me irl. Je kunt 'm luider maken(Remus/Akra) dat kost geld, dat is kut. Inderdaad.
Maar ik laat 't zo. S55 is echt een blok wat je moet waarderen om z'n engineering en internals(closed deck etc), kracht/toerenbereik en tunability. En bij trackdays valt hij minder gauw door de mand en is veel hittebestendiger. Ding loopt op halve kracht. Als je die beleving niet deelt(wat zeer logisch is voor 'n daily) is een OG M2 de juiste keus.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW M2
Ik weet de CW-waardes niet uit mijn hoofd maar ik geloof je op je woord.
Wat je zegt inderdaad met als 'basis', want er is flink wat veranderd om er een M2 of M2C van te maken.
Heb ze allemaal gereden M2 en de C alsmede alle 718's met uitzondering van de Spyder/GT4.
Mij heeft dat 'sportauto' gevoel over de streep getrokken, wat ik al merk als ik instap vergeleken met een 2 serie.
Voor allebei de auto's zijn er plus en minpunten te noemen en het een weegt voor de ander zwaarder dan de ander en daarom rijden wij nu in andere auto's.
We hadden het hierboven over acceleratie en dan blijf ik het indrukwekkend vinden dat een auto met 300PK als een 718 cayman, nek aan nek blijft met een M2 met 70pk meer.
Zelfde met de 992 4S waar ik aantal weken geleden in heb gereden, dat is echt een raket en bizar snel voor 450PK, slechts 40PK meer dan jouw M2C maar maakt echt veel grotere stappen.
Zit dat dan allemaal in de aerydynamica?
Wat je zegt inderdaad met als 'basis', want er is flink wat veranderd om er een M2 of M2C van te maken.
Heb ze allemaal gereden M2 en de C alsmede alle 718's met uitzondering van de Spyder/GT4.
Mij heeft dat 'sportauto' gevoel over de streep getrokken, wat ik al merk als ik instap vergeleken met een 2 serie.
Voor allebei de auto's zijn er plus en minpunten te noemen en het een weegt voor de ander zwaarder dan de ander en daarom rijden wij nu in andere auto's.
We hadden het hierboven over acceleratie en dan blijf ik het indrukwekkend vinden dat een auto met 300PK als een 718 cayman, nek aan nek blijft met een M2 met 70pk meer.
Zelfde met de 992 4S waar ik aantal weken geleden in heb gereden, dat is echt een raket en bizar snel voor 450PK, slechts 40PK meer dan jouw M2C maar maakt echt veel grotere stappen.
Zit dat dan allemaal in de aerydynamica?
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Porsche engineering is in 't algemeen van een ander niveau, schakel snelheden, bak etc. Daar hangt ook 'n (te hoog?) prijskaartje aan. 
Zet die 992 tegenover TT RS, M2C, A110, Cayman GTS/GT4 , Supra's en alles wat in die range zit en ze zullen qua rechtelijnsnelheid allemaal door de mand vallen. Maar qua beleving weet ik't niet:)
992 wordt nou niet gezien als een 'betrokken' sportwagen, dit itt 997/991.
Edit een stock 992 Carrera die wat meer power heeft dan volgens Porsche opgegeven. 443US HP op papier wordt omgerekend 487 US HP(>490DIN HP)
https://www.motor1.com/news/366840/2020 ... rera-dyno/
Dan is 't niet zo gek dat zo'n 992 'wat sneller is' dan de geknepen( in 't algemeen zitten EU /OPF M2C's op 410-425pk irl ) M2 Comp:)

Zet die 992 tegenover TT RS, M2C, A110, Cayman GTS/GT4 , Supra's en alles wat in die range zit en ze zullen qua rechtelijnsnelheid allemaal door de mand vallen. Maar qua beleving weet ik't niet:)
992 wordt nou niet gezien als een 'betrokken' sportwagen, dit itt 997/991.
Edit een stock 992 Carrera die wat meer power heeft dan volgens Porsche opgegeven. 443US HP op papier wordt omgerekend 487 US HP(>490DIN HP)
https://www.motor1.com/news/366840/2020 ... rera-dyno/
Dan is 't niet zo gek dat zo'n 992 'wat sneller is' dan de geknepen( in 't algemeen zitten EU /OPF M2C's op 410-425pk irl ) M2 Comp:)
Laatst gewijzigd door Robin op 15 jan 2020, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], BMeinders, Cazzo46, EvdP, matthyssie, sitechris en 43 gasten