Ik zou eerder voor een Tesla Model 3 kiezen.
2020 Toyota GR Yaris
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: 2020 Toyota GR Yaris
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Gristus te paard wat een gruwelijk hok zeg 

-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Nu hij 60k gaat kosten pakken we er vanalles bij om hem nog meer af te fakkelen.
Had hij rond 45k gekost was allemaal geweldig geweest.
Dit is het omgekeerde Tesla-effect:)
Centenkwestie.
Ding is gewoon top.
Had hij rond 45k gekost was allemaal geweldig geweest.
Dit is het omgekeerde Tesla-effect:)
Centenkwestie.
Ding is gewoon top.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Ach, het zal vast geweldig rijden en in rood is dat ding best te pruimen, maar voor 60/70 kan ik een hoop verzinnen dat ik liever heb.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Ik heb geen enorme lijstjes met auto's van rond de 60/70k die ik wil, want die zijn er amper(die ik echt leuk vind).
Want je kunt heel makkelijk 'n Tesla Model 3 of 'n 330i/340i of 'n Audi S4/C350 ofzo erbij pakken, maar die zijn onvergelijkbaar in alles.
En fwd's hothatches in die prijsrange is een no go voor mij. Eigenlijk altijd al. En ook niet te vergelijken met dit.
Want je kunt heel makkelijk 'n Tesla Model 3 of 'n 330i/340i of 'n Audi S4/C350 ofzo erbij pakken, maar die zijn onvergelijkbaar in alles.
En fwd's hothatches in die prijsrange is een no go voor mij. Eigenlijk altijd al. En ook niet te vergelijken met dit.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Niet te vergelijken. Dat heb ik meerdere wagens die ik net zo leuk vind. En ja, als je altijd nieuw moet wordt de keuze al minder, maar nieuw hoeft voor mij sowieso niet meer. Gaat me puur om het geldbedrag zelf.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
OK.
Een Boxster of Alpine 110 of 4C (met de kop eraf) etc is prima en leuk.
Maar totaal ander concept natuurlijk.
Een Boxster of Alpine 110 of 4C (met de kop eraf) etc is prima en leuk.
Maar totaal ander concept natuurlijk.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Tov een Megane RS Trophy R staat ie er wel uiteraard.
En dan vind ik deze wel veel specialer.
Want wat kost zo’n ding in NL met jullie BPM?
Enige wat ik beetje spijtig vind is die 3 pitter.
Dat is het verschil met de Evo/Subaru van toen.
Die hadden nog een groot tuningspotentieel.
Verwacht ik wel stukje minder van deze?
En hulde dat ze niet een bestaand chassis aanpassen met wat verbredingen er tegen te plakken of alleen wat carbon meuk erop zetten zoals een BMW M2 CS.
Ze hebben het echt van 0 opgebouwd dus dat is wel uniek. Dat hadden zelfs de Evo’s niet.
Zo is de daklijn 9cm lager tov stnd Yaris.
Maar de stoelen staan precies wel weer enorm hoog zoals in elke wagen.
Lijkt wel of kleine kinderen er altijd wel mee moeten kunnen rijden maar +1.95 geen recht op sturen heeft, terwijl we wel groter worden in Europa.
En het doet zo enorm veel kwa stuurgevoel als je lekker laag zit met je kont! (Zou eens fijn zijn met een OEM stoel op de bodem te kunnen zitten)
En dan vind ik deze wel veel specialer.
Want wat kost zo’n ding in NL met jullie BPM?
Enige wat ik beetje spijtig vind is die 3 pitter.
Dat is het verschil met de Evo/Subaru van toen.
Die hadden nog een groot tuningspotentieel.
Verwacht ik wel stukje minder van deze?
En hulde dat ze niet een bestaand chassis aanpassen met wat verbredingen er tegen te plakken of alleen wat carbon meuk erop zetten zoals een BMW M2 CS.
Ze hebben het echt van 0 opgebouwd dus dat is wel uniek. Dat hadden zelfs de Evo’s niet.
Zo is de daklijn 9cm lager tov stnd Yaris.
Maar de stoelen staan precies wel weer enorm hoog zoals in elke wagen.
Lijkt wel of kleine kinderen er altijd wel mee moeten kunnen rijden maar +1.95 geen recht op sturen heeft, terwijl we wel groter worden in Europa.
En het doet zo enorm veel kwa stuurgevoel als je lekker laag zit met je kont! (Zou eens fijn zijn met een OEM stoel op de bodem te kunnen zitten)
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Weten we al meer van de exacte motorspecs? (Inwendig, closed deck?)
Als blijkt dat die klaar is voor pak meer vermogen (zoals een evo vb)
denk ik wel dat dit een verkoopstopper kan worden aan 35/38k in België
Zou me eigenlijk wel verbazen dat ze een auto zodanig vanaf 0 designen en dan niets unieks met de blok gaan doen.
Op dat punt hoop ik dat T. Makkinen dan weer iets in de pak te brokken zal gehad hebben.
Als blijkt dat die klaar is voor pak meer vermogen (zoals een evo vb)
denk ik wel dat dit een verkoopstopper kan worden aan 35/38k in België
Zou me eigenlijk wel verbazen dat ze een auto zodanig vanaf 0 designen en dan niets unieks met de blok gaan doen.
Op dat punt hoop ik dat T. Makkinen dan weer iets in de pak te brokken zal gehad hebben.
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Renntech haalt al 600pk uit een 2.0 4 cylinder, dus alles is uit te knijpen !
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Goede vragen idd.Karel schreef: 11 jan 2020, 09:26 Weten we al meer van de exacte motorspecs? (Inwendig, closed deck?)
Als blijkt dat die klaar is voor pak meer vermogen (zoals een evo vb)
denk ik wel dat dit een verkoopstopper kan worden aan 35/38k in België
Zou me eigenlijk wel verbazen dat ze een auto zodanig vanaf 0 designen en dan niets unieks met de blok gaan doen.
Op dat punt hoop ik dat T. Makkinen dan weer iets in de pak te brokken zal gehad hebben.
Iemand?
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Formule 1 1000pk uit een 1.6 eind jaren '80. Hoefde niet zo lang mee te gaan natuurlijkJP schreef: 11 jan 2020, 09:31 Renntech haalt al 600pk uit een 2.0 4 cylinder, dus alles is uit te knijpen !

-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Alles kan maar wat ik bedoelde: hoe overengineered is het blok zodat je met alleen de ecu aan te passen makkelijk vb 380 zou kunnen halen?
Daarin zit extra verkoopspotentieel dan zoals bij de Evo’s.
Of is het blok gebouwd op de 300pk en klaar.
Daarin zit extra verkoopspotentieel dan zoals bij de Evo’s.
Of is het blok gebouwd op de 300pk en klaar.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Inderdaad: 1986 BMW 4 pits old design M12 in de Brabham BT55(?) had in quali volgens de geleerden 1400pk uit anderhalve liter.

-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Maar hij is zowieso al veel unieker in autoland dan alle andere hot hatches.
Alleen al door de manier waarop Toyota dit heeft aangepakt om op te bouwen.
Zie ik achteraan nu ook een gewone klauw?
Want daarin snap ik de meeste fabrikanten ook niet zoals vb de M5, AMG,...
Vooraan een mooie afgewerkte klauw en dan achteraan zo’n lelijk 316d gedoe.
(En dan gaat het voor mij niet op remkracht maar puur om afgewerkte looks!)
Alleen al door de manier waarop Toyota dit heeft aangepakt om op te bouwen.
Zie ik achteraan nu ook een gewone klauw?
Want daarin snap ik de meeste fabrikanten ook niet zoals vb de M5, AMG,...
Vooraan een mooie afgewerkte klauw en dan achteraan zo’n lelijk 316d gedoe.
(En dan gaat het voor mij niet op remkracht maar puur om afgewerkte looks!)
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Eens.Karel schreef: 11 jan 2020, 09:57 Maar hij is zowieso al veel unieker in autoland dan alle andere hot hatches.
Alleen al door de manier waarop Toyota dit heeft aangepakt om op te bouwen.
Zie ik achteraan nu ook een gewone klauw?
Want daarin snap ik de meeste fabrikanten ook niet zoals vb de M5, AMG,...
Vooraan een mooie afgewerkte klauw en dan achteraan zo’n lelijk 316d gedoe.
(En dan gaat het voor mij niet op remkracht maar puur om afgewerkte looks!)
Dit ook....

Nu weegt een grotere schijf nogal wat meer en meer onafgeveerd gewicht is....
Maar het is de achterkant:)
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Zo’n lelijke achterklauw snap ik dus niet op zo’n hok?
- mrbbs
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Poetsen jullie maar verder. 261pk/360Nm zal genoeg zijn om er het plezier uit te halen. Een ECUTEK naar 300pk zou ik nog kunnen begrijpen, dan haal je de emissie marge er af.
Als je naar de dragstrip wil daar zijn dan andere auto's voor. Begreep ook niet dat iedereen vroeger een EVO motorisch wou tunen. Wie kan er op de openbare weg daar het maximale uithalen..
Altijd commentaar, het is altijd een compromis voor een autobouwer. Dit is het dichtste die in 15 jaar tijd bij een EVO is gekomen.
Nu moet iedereen maar voor zichzelf beslissen als hij de centen ervoor over heeft of niet.
En kwa looks is het een lekker vierkant en compacte auto die heel wendbaar zal zijn.
Als je naar de dragstrip wil daar zijn dan andere auto's voor. Begreep ook niet dat iedereen vroeger een EVO motorisch wou tunen. Wie kan er op de openbare weg daar het maximale uithalen..
Altijd commentaar, het is altijd een compromis voor een autobouwer. Dit is het dichtste die in 15 jaar tijd bij een EVO is gekomen.
Nu moet iedereen maar voor zichzelf beslissen als hij de centen ervoor over heeft of niet.
En kwa looks is het een lekker vierkant en compacte auto die heel wendbaar zal zijn.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Kevin wel mee eens. Ik denk dat de prijs in NL er voor zorgt dat er ook andere 'negatieve' aspecten van de auto worden bijgehaald.
Beetje Fox & Grapes verhaal:)))
Beetje Fox & Grapes verhaal:)))
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Ik vind 310pk in de Atom toch ook heel bruikbaar op de openbare weg.
En ik poets helemaal niet graag
En power is zeker niet alles, want kwa rijbeleving zal dit al uniek zijn als je ziet waar ze allemaal aan gedacht hebben kwa chassis.
Maar doordat het een homologation special hoop ik toch ook op een speciale motorspec. Denk ook wel dat dat er zal inzitten.
Maar zoals ik al zei is het knap van Toyota hoe ze deze hebben aangepakt tov een Megane Trophy R, BMW M2 CS, Golf TCR, ...
En ik poets helemaal niet graag

En power is zeker niet alles, want kwa rijbeleving zal dit al uniek zijn als je ziet waar ze allemaal aan gedacht hebben kwa chassis.
Maar doordat het een homologation special hoop ik toch ook op een speciale motorspec. Denk ook wel dat dat er zal inzitten.
Maar zoals ik al zei is het knap van Toyota hoe ze deze hebben aangepakt tov een Megane Trophy R, BMW M2 CS, Golf TCR, ...
Laatst gewijzigd door Karel op 11 jan 2020, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Volgens mij was het niet letterlijk tegen jou bedoeld Karel:)
- mrbbs
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Het is een motor die voor Toyota de komende 10 jaar mee moet en ook in andere sportieve modellen zal komen te liggen. De ontwikkeling van de motor zal Toyota kennende, goed uitgewerkt zijn.
ENGINE
Type 3 in line cylinders
Valve mechanism DOHC 12-valve with VVTi
Fuel system D4S - Direct & indirect injection
Supercharging Turbo
Displacement (cm3) 1.618
Bore x stroke (mm) 87.5 X 89.7
Compression ratio (:1) 10.5 : 1
Max. power (DIN hp/ kW) 261/192
Max. torque (Nm) 360
Emissions level Euro 6d Temp
ENGINE
Type 3 in line cylinders
Valve mechanism DOHC 12-valve with VVTi
Fuel system D4S - Direct & indirect injection
Supercharging Turbo
Displacement (cm3) 1.618
Bore x stroke (mm) 87.5 X 89.7
Compression ratio (:1) 10.5 : 1
Max. power (DIN hp/ kW) 261/192
Max. torque (Nm) 360
Emissions level Euro 6d Temp
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Weet ik wel

Maar we moeten nou ook niet gaan doen alsof 260pk een handje vol is op de openbare weg en niet max gebruikt kan worden.
Dit koop je niet alleen voor de openbare weg, die is straks zowieso dood met overal trajectcontroles of...
Ik zeg ook niet dat ik 450pk wil maar dat je weet dat er een speciale spec motor inligt verkoopt ook gewoon.
Waarom BMW veel kopers heeft weg gehaald bij Mitsubishi/Subaru is net ook omdat hun turboblokken gewoon superieur zijn kwa modificaties nadien.
En dat is voor vele kopers in dit segment toch ook heel belangrijk

-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Is de uitstoot al ergens verschenen?
(Want die vind ik nergens terug?)
(Want die vind ik nergens terug?)
- mrbbs
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2020 Toyota GR Yaris
<200gr
Daarom wordt die niet goedkoop in NL
Daarom wordt die niet goedkoop in NL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten