Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
- Joost
Re: BMW M5 Competition (te koop p.36) & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
De M5 in consignatie ergens te koop zetten lijkt mij de beste optie. Particulier een auto van +100K verkopen is bijna niet te doen.
Bovendien hoef je dan niet gehaast een auto te gaan zoeken waar je de M5 eventueel op in kan ruilen.
Ga je met een M5 (of elke andere niet Porsche) naar een Porsche dealer dan bellen ze de handel en het beste bod komt dan waarschijnlijk van de bevriende Bmw dealer van de betreffende Porsche dealer. Dat beste bod is dan zeer waarschijnlijk nog lager dan het bod dat je zelf van de Bmw dealer krijgt.
Bovendien hoef je dan niet gehaast een auto te gaan zoeken waar je de M5 eventueel op in kan ruilen.
Ga je met een M5 (of elke andere niet Porsche) naar een Porsche dealer dan bellen ze de handel en het beste bod komt dan waarschijnlijk van de bevriende Bmw dealer van de betreffende Porsche dealer. Dat beste bod is dan zeer waarschijnlijk nog lager dan het bod dat je zelf van de Bmw dealer krijgt.
- MarkS
Wat let je om een paar offertes te vragen, bij BMW en bij Porsche. Dan weet je het zeker. Anders blijft het gissen. Ik zou me dan per merk niet beperken tot één adres. Dat bedoelde ik met verder kijken dan de randstad. Bij inruilen van m’n 993 turbo op m’n huidige GTS kwam er bij Porsche bij drie verschillende dealers ook behoorlijke verschillen uit. En (proef) rijden lijkt me sowieso een goed plan. 

-
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
VERWIJDERD.
Laatst gewijzigd door idutchman op 09 jan 2020, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ga morgen eens doen bij Porsche A’dam. Neem er ff een dagje voor vrij. En bij hans severs ben ik morgen, gaan we ook ff zittenMarkS schreef: 07 jan 2020, 23:32 Wat let je om een paar offertes te vragen, bij BMW en bij Porsche. Dan weet je het zeker. Anders blijft het gissen. Ik zou me dan per merk niet beperken tot één adres. Dat bedoelde ik met verder kijken dan de randstad. Bij inruilen van m’n 993 turbo op m’n huidige GTS kwam er bij Porsche bij drie verschillende dealers ook behoorlijke verschillen uit. En (proef) rijden lijkt me sowieso een goed plan.![]()
-
- Auto: BMW 530i en Mini Clubman JCW
Dat doet BMW Amsterdam dan volgens verwachting. Zo heel verkeerd vind ik hun aanbieding niet. Je hebt dan wel een in 2020 gekentekende M2 Competition, die volledig nieuw is. Die demo van Hans Severs is alweer een jaar oud. Natuurlijk pak je daar het voordeel van de eerste afschrijving, maar bij BMW Amsterdam verzachten ze de pijn van de M5 een beetje door de voorraadkorting op de M2.
-
Klopt. Maar zit bij nu bij in Woerden en die ‘demo’ is 8 maanden idd. Maakt mij niet uit of die nieuw is of niet. Hier hebben ze geen M5 in het gamma zitten, gebruikt, dus de benadering is nu al anders.funf schreef: 08 jan 2020, 09:01 Dat doet BMW Amsterdam dan volgens verwachting. Zo heel verkeerd vind ik hun aanbieding niet. Je hebt dan wel een in 2020 gekentekende M2 Competition, die volledig nieuw is. Die demo van Hans Severs is alweer een jaar oud. Natuurlijk pak je daar het voordeel van de eerste afschrijving, maar bij BMW Amsterdam verzachten ze de pijn van de M5 een beetje door de voorraadkorting op de M2.
Ben benieuwd waar ze zo mee komen.
-
Veel plezier met de onderhandelingen en eventuele proefritten in ieder geval 

-
- Auto: eBike
Succes vandaag. Ik zou je wel aanraden even rustig je opties te bekijken. De ene pagina is de M2 van A’dam een goede optie, een pagina later een slechte deal, en nu weer een te overwegen optie.
Wat wil je eigenlijk uit de deal halen?
1. Een nieuwe andere auto, of
2. Geld + andere (gebruikte) auto?
Het lijkt op optie 1, wat naar mijn idee een erg dure optie is voor een weekend auto. Zit je alsnog met afschrijving, voornamelijk vanwege bouwjaar, zeker bij een (bijna) nieuwe auto.
Optie 2 lijkt mij logischer voor een weekend/fun-auto, maar is wel iets meer geduld bij nodig. Zelf verkopen (adverteren met overdraagbare fabrieksgarantie en hopen op iemand zonder inruil) of zoals hierboven genoemd in consignatie ergens neerzetten.
Heb je daarna wel meer keuze in de nieuwe (gebruikte of nieuwe) auto, kun je shoppen met geld in de beurs ipv een M5 waar een dealer niet per se op zit te wachten.
Wat wil je eigenlijk uit de deal halen?
1. Een nieuwe andere auto, of
2. Geld + andere (gebruikte) auto?
Het lijkt op optie 1, wat naar mijn idee een erg dure optie is voor een weekend auto. Zit je alsnog met afschrijving, voornamelijk vanwege bouwjaar, zeker bij een (bijna) nieuwe auto.
Optie 2 lijkt mij logischer voor een weekend/fun-auto, maar is wel iets meer geduld bij nodig. Zelf verkopen (adverteren met overdraagbare fabrieksgarantie en hopen op iemand zonder inruil) of zoals hierboven genoemd in consignatie ergens neerzetten.
Heb je daarna wel meer keuze in de nieuwe (gebruikte of nieuwe) auto, kun je shoppen met geld in de beurs ipv een M5 waar een dealer niet per se op zit te wachten.
- tomgtr
Het lijkt me dat als een M5 te weinig meerwaarde heeft vs Model 3 dit net zo goed voor een M2 geldt. Ik snap het helemaal dat je voor een funauto erbij gaat, waardeer je snelle beslissingen maar om nu zo opgefokt dit in een week erdoor te willen rossen lijkt me niet handig. Sta je over een half jaar weer ergens te bukken omdat je ietwat doldriest de verkeerde auto heb gekocht.
- Luco
- Martijn M
Is er eindelijk iemand die niet 3824573 pagina's vol zevert over welke auto die misschien wel niet gaat kopen is het weer niet goedtomgtr schreef: 08 jan 2020, 09:55 Het lijkt me dat als een M5 te weinig meerwaarde heeft vs Model 3 dit net zo goed voor een M2 geldt. Ik snap het helemaal dat je voor een funauto erbij gaat, waardeer je snelle beslissingen maar om nu zo opgefokt dit in een week erdoor te willen rossen lijkt me niet handig. Sta je over een half jaar weer ergens te bukken omdat je ietwat doldriest de verkeerde auto heb gekocht.

Stel hij vind die M2 over een tijdje toch net niks, weet je in ieder geval dat het nog wat 'specialer' moet.

- tomgtr
Hahahah we praten hier wel over 2 uitersten zeg maar 

-
- Arthur
- Auto: Nr.51
D’r zitten er hier ook een aantal in de ‘automotive’, wat vinden die ervan. Die hebben meestal wel kijk op courantheid en biedingen. We kunnen vanaf de zijlijn wel dealers ‘af lopen branden’ vanwege hun biedingen maar dat is wat te makkelijk. Van hun kant is het ook maar ff een ton overmaken naar een particulier en hopen dat ze hem verkopen. Als zij normaal inkopen van de importeur en/of van een collega dealer uit het buitenland is er nog het btw/bpm verhaal, wat nu niet opgaat. Dacht tenminste dat deze M5 particulier bezit was?
Bedrijven kijken vaak naar ex btw en bpm prijzen en dan heb je zo ongeveer een nieuwe ipv deze gebruikte voor een ton.
Bedrijven kijken vaak naar ex btw en bpm prijzen en dan heb je zo ongeveer een nieuwe ipv deze gebruikte voor een ton.
-
@Arthur ik heb al gezegd dat inruil de beste optie is. Laat een handelaar maar worstelen met de verkoop. Het liefst direct inruil op het model je wilt (Porsche). Omweg via M2C zou ik sterk afraden.
-
OnlineWill F.
^idd en check eens op vwe.nl wat er nog aan rest bpm op je M5 zit, dacht dat hij ook niet nieuw op nl kent is gekomen. Vergelijk vervolgens wat ze op mobile.de doen.
-
M5 inruilen op een M2 is natuurlijk onzinnig. Je kan er vanuit gaan dat die M2 gaat tegenvallen en binnen 3 maanden ingeruild wordt op een auto die "specialer" is zoals Martijn M hierboven aangeeft.
- Fabian
amen.Jussi schreef: 08 jan 2020, 11:10 @Arthur ik heb al gezegd dat inruil de beste optie is. Laat een handelaar maar worstelen met de verkoop. Het liefst direct inruil op het model je wilt (Porsche). Omweg via M2C zou ik sterk afraden.
En zeker verschillende adressen afgaan, kan je zomaar een leuke boodschappenauto schelen

-
Kan jou niet uitmaken, maar maakt wellicht wel weer uit als je tzt gaat inruilen...idutchman schreef: 08 jan 2020, 09:12 Maar zit bij nu bij in Woerden en die ‘demo’ is 8 maanden idd. Maakt mij niet uit of die nieuw is of niet.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Luco
-
Pfoe, zelfs voor de DF standaard is 40k prive geld in een paar maanden verbranden pijnlijk. Succes met de zoektocht!
- Luco
Dat is maar een maandsalaris voor de meesten hier
-
VERWIJDERD
Laatst gewijzigd door idutchman op 09 jan 2020, 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: eBike
Zou je hem niet gewoon zelf even op Mobile.de zetten in de tussentijd? Misschien is er net iemand opzoek in Europa. Niet geschoten is altijd mis en ben je overal vanaf. Als hij wordt geëxporteerd kun je ook nog een aanzienlijk BPM bedrag terugvorderen toch?