Diffs van bmw
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik vind het begrijpelijk dat BMW dat doet
Ik heb al vaker gezegd dat de 3.0 Turbo gewoon een motor is die moeilijk nog onder een topmodel geplaatst kan worden. Helemaal in een wereld van chiptuning zoals dat tegengwoordig bestaat.
En verder........iemand die een sper wil weet de wegen wel te bewandelen om een sper te monteren
Het is net als met de eerste DVD spelers die geen gekopieerde shit afdraaiden enz. In no time kon je het voor een beetje geld om laten bouwen. Op zich wel grappig dat BMW denkt hierdoor meer M3's af te zetten (want eigenlijk is dat de gedachtengang natuurlijk) dat financiele gat wat tussen een 335i en een M3 zit.........man man daar prepareerd je een 335i gewoon compleet voor
@Hugo: Zoals ik het las (in de bladen) was het juist een voordeel van de nieuwe M3 zodat elke kneus maximale beleving kon genereren i.p.v. met alle risico's van dien steeds op de limiet te moeten rijden. Niet echt een nadeel imo.

En verder........iemand die een sper wil weet de wegen wel te bewandelen om een sper te monteren


@Hugo: Zoals ik het las (in de bladen) was het juist een voordeel van de nieuwe M3 zodat elke kneus maximale beleving kon genereren i.p.v. met alle risico's van dien steeds op de limiet te moeten rijden. Niet echt een nadeel imo.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
In de states zit er iets van 5 of 6 jaar garantie op een nieuwe BMW. Kan natuurlijk wezen dat BMW garantieclaims op deze manier zoveel mogelijk wil afblokken.
Gisteren nog met Andre het er over gehad, maar de 135i coupe heeft dus een soort van electronisch sperdif, dat gewoon blijft werken als je alle electronica uitschakeld. Andre is hier helemaal niet blij mee, want hoe gaat het samen met het monteren van een mechanische drexler sperdif ?
Gaan deze systemen mekaar niet tegenwerken ? Met als gevolg dat de auto in de noodloop vliegt. Een oplossing zou kunnen zijn volgens Andre om de ABS sensoren uit te schakelen, maar als je dit bv bij een e46 M3 doet dan kan die niet meer dan 6500 toeren draaien.
Zomaar even rommelen en uitschakelen in de electronica kan dus ook niet meer. De kans is groot dat de auto allerlei storingsmeldingen geeft en ook weer in het noodloop programma springt.
Verder is dit natuurlijk geen kritiek op het electronische sperdif systeem, want dat zou best wel eens perfect kunnen werken.
Gisteren nog met Andre het er over gehad, maar de 135i coupe heeft dus een soort van electronisch sperdif, dat gewoon blijft werken als je alle electronica uitschakeld. Andre is hier helemaal niet blij mee, want hoe gaat het samen met het monteren van een mechanische drexler sperdif ?
Gaan deze systemen mekaar niet tegenwerken ? Met als gevolg dat de auto in de noodloop vliegt. Een oplossing zou kunnen zijn volgens Andre om de ABS sensoren uit te schakelen, maar als je dit bv bij een e46 M3 doet dan kan die niet meer dan 6500 toeren draaien.
Zomaar even rommelen en uitschakelen in de electronica kan dus ook niet meer. De kans is groot dat de auto allerlei storingsmeldingen geeft en ook weer in het noodloop programma springt.
Verder is dit natuurlijk geen kritiek op het electronische sperdif systeem, want dat zou best wel eens perfect kunnen werken.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
1 woord: DUH!
Waarom, WAAROM zou een fabrikant er over nadenken over hoe je die 0.01% van de klantenkring die zelf aan diffs loopt te sleutelen tevreden kunt houden? Of waarom zouden ze dat uberhaupt supporten? Gros van de mensen dat zo'n ding koopt staat er toch vooral mee in de file. Ik ben in ieder geval niet verrast door zulke ontwikkelingen. [/list]
Waarom, WAAROM zou een fabrikant er over nadenken over hoe je die 0.01% van de klantenkring die zelf aan diffs loopt te sleutelen tevreden kunt houden? Of waarom zouden ze dat uberhaupt supporten? Gros van de mensen dat zo'n ding koopt staat er toch vooral mee in de file. Ik ben in ieder geval niet verrast door zulke ontwikkelingen. [/list]
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je SMG gaat ook in noodloop als je een stukke ABS sensor hebt, kan je niet meer snel van 6 naar 3 schakelen bijvoorbeeld, maar gaat hij per versnelling schakelen.Rico v Velzen schreef:In de states zit er iets van 5 of 6 jaar garantie op een nieuwe BMW. Kan natuurlijk wezen dat BMW garantieclaims op deze manier zoveel mogelijk wil afblokken.
Gisteren nog met Andre het er over gehad, maar de 135i coupe heeft dus een soort van electronisch sperdif, dat gewoon blijft werken als je alle electronica uitschakeld. Andre is hier helemaal niet blij mee, want hoe gaat het samen met het monteren van een mechanische drexler sperdif ?
Gaan deze systemen mekaar niet tegenwerken ? Met als gevolg dat de auto in de noodloop vliegt. Een oplossing zou kunnen zijn volgens Andre om de ABS sensoren uit te schakelen, maar als je dit bv bij een e46 M3 doet dan kan die niet meer dan 6500 toeren draaien.
Zomaar even rommelen en uitschakelen in de electronica kan dus ook niet meer. De kans is groot dat de auto allerlei storingsmeldingen geeft en ook weer in het noodloop programma springt.
Verder is dit natuurlijk geen kritiek op het electronische sperdif systeem, want dat zou best wel eens perfect kunnen werken.
Ik denk zelf dat BMW dit niet doet om het verwisselen van diff's tegen te gaan. Het zijn er maar heel weinig die dat met een nieuwe auto doen, dus waarom zouden ze. Mogelijk zit er een technische oorzaak achter, kans dat je met zoveel koppel de bouten stuk trekt oid. Bij de E36 M3 3.2 en E46 M3 zijn ze ook naar een type 210 diff gegaan tenslotte.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hm nog niet zo overtuigd eigenlijk.
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechni ... sturen.htm
Ik kan nog geen precieze omschrijving vinden van het ontwerp.
Maar ik vraag me af hoe de verdeling van koppel tot stand komt. Platenpakket aan elke kant suggereert namelijk dat hij bijvoorbeeld meer koppel op rechts zet door links af te remmen en vice versa.
Als ik daar gelijk in heb, dan is het dus niks meer als een betere versie van ESP waar je de gewone remmen gebruikt om 1 kant af te remmen.
Dat is dus omgekeerd van een traditioneel clutch type sper (zoals in E30, E36 en variabel E46 M3) waarbij beide wielen snelheid opbouwen als je de bocht uit komt zetten.
Sceptisch dus nog. Volgens mij een beetje ala dat electronische gebeuren wat BMW nu op de 135i levert.
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechni ... sturen.htm
Ik kan nog geen precieze omschrijving vinden van het ontwerp.
Maar ik vraag me af hoe de verdeling van koppel tot stand komt. Platenpakket aan elke kant suggereert namelijk dat hij bijvoorbeeld meer koppel op rechts zet door links af te remmen en vice versa.
Als ik daar gelijk in heb, dan is het dus niks meer als een betere versie van ESP waar je de gewone remmen gebruikt om 1 kant af te remmen.
Dat is dus omgekeerd van een traditioneel clutch type sper (zoals in E30, E36 en variabel E46 M3) waarbij beide wielen snelheid opbouwen als je de bocht uit komt zetten.
Sceptisch dus nog. Volgens mij een beetje ala dat electronische gebeuren wat BMW nu op de 135i levert.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo