Das een mooie besparing en op het hoogste punt van de auto, netjes hoor

Waarschijnlijk is er dan in het verleden niet betaald voor dat spul.Djessey schreef: 29 nov 2019, 10:03 Dat is wel grappig, want ik heb van die vent nog een set E46 M3 remklauwen overgenomen via Marktplaats. Ik herkende de foto's van zijn E46 M3 in een of andere houten schuur in een van de topics hier.
Ik heb m'n spullen toen wel gehad, al was het toen wel een gokje aangezien het "te" goedkoop werd aangeboden. 100 euro voor een complete set E46 M3 klauwen rondom. Dan heb ik het over een jaar of 4-5 geleden.
Heel erg gaaf!!Djessey schreef: 30 nov 2019, 20:25 Zo, vandaag even met heel iets anders bezig geweest. Noem het maar bezigheids therapie. Forumlid en bovendien goede vriend Peter die had al een maand of 4 een carbon dak in de huiskamer staan. Desondanks dat dit een prima pronkstuk is voor menig mancave waren de meningen verdeeld, en werd het carbon dakje uit huis gezet. Dus zo werden de plannen gemaakt om eens vlug zijn dak te monteren. Het is nogal een rot klus omdat de voor en achter ruit eruit moeten.
Als eerste lekker grof een hap uit het dak om wat werkruimte te creëren.
Vervolgens is het tijd om de stalen dakplaat volledig te verwijderen, welke dus in de sponning van de ruiten ligt en gepuntlast zit aan de rest van de dakconstructie. Grofweg 60 puntlassen verder kon de plaat eraf.
Dan begint het vervelendste werkje, namelijk de carbon sponning vloeiend over laten lopen in de stalen sponning. De nieuwe ruit komt immers op het carbon te liggen zoals hier te zien
En tot slot eventjes alles in de primer en de boel vol kliederen
En voila
Tot slot nog even tijd gehad om bij mijn eigen project het stof eraf te blazen (letterlijk) en eens te kijken hoe de kleur nou stond bij een beetje daglicht, en ik moet zeggen dat ik er best contempt mee ben. Ik denk dat het zo prima kan. Wat denken jullie? Het doel was namelijk wel om het interieur te matchen met de motorruimte. (De koets dus, inc wielkuipen).
![]()
Ik heb flippers op het stuur gemonteerd, die zal ik binnenkort eens showen.Estoque schreef: 02 dec 2019, 09:17 Heel erg gaaf dit!
Ga je de DCT schakelen met flippers? of ga je voor een DCT-shifter zoals in deze Volvo:
![]()
Als 24 lastig is pak je een standaard maatje groter en maak je een aluminium busje ertussen. Ik heb het wel gezien met een uniball waarbij het draadeind als bevestiging werd gebruikt. Of als je op flenslager zoekt vind je ok wel e.e.a.Djessey schreef: 08 dec 2019, 19:27 Verder even opzoek naar een lager met binnendiameter 24mm, bij voorkeur met een beugel erbij. Dit om de nieuwe stuurstang extra te verstevigen. Kan alleen zo 123 niks vinden helaas.
Ja daar heb ik ook naar gekeken, maar een unibal is natuurlijk meer een gewrichtsslager. Ik heb nu enkele naaldlagers binnen met de juiste binnendiameter. Eens kijken of dat lukt.RJK schreef: 11 dec 2019, 09:47Als 24 lastig is pak je een standaard maatje groter en maak je een aluminium busje ertussen. Ik heb het wel gezien met een uniball waarbij het draadeind als bevestiging werd gebruikt. Of als je op flenslager zoekt vind je ok wel e.e.a.Djessey schreef: 08 dec 2019, 19:27 Verder even opzoek naar een lager met binnendiameter 24mm, bij voorkeur met een beugel erbij. Dit om de nieuwe stuurstang extra te verstevigen. Kan alleen zo 123 niks vinden helaas.
Er komt nog een aluminium frame voor in de plaats welke de voorschermen gaat steunen.Jussi schreef: 11 dec 2019, 12:48 Mooi doorgewerkt weer.
Wat ziet dat er vreemd uit wat je hebt weggeslepen aan de voorkant. Hebben de voorschermen dan zo genoeg steun?
Nee meer als je duwt en trekt. Dus niet heel bijzonder, maar het valt wel op nu de rest zo stevig is.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 17 gasten