Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineLuco
Re: Nederland gaat naar de haaien
wat triest is is het gezin in de lift die voor het leven getekend zijn met papa en zoontje dood door kinderen van 13 die ook geen opvoeding hebben gehad en vuurwerk in een entreehal gaan gooien.
maar ach ze zijn pas 13 en dus zielig, ja en als ze 16 of 18 zijn gooien ze cobras naar hulpverleners.
maar ach ze zijn pas 13 en dus zielig, ja en als ze 16 of 18 zijn gooien ze cobras naar hulpverleners.
- Peric
Ik wil me niet voorstellen wat een angst die mensen gehad hebben in die lift. Je zal er in staan met je 2 kinderen.. Brr...
- JP
Het is dat zwarte piet niets oplevert in de staatskas, dus kan afgeschaft worden. Oh ja, is ook racisme.
Vuurwerk levert overlast, baldadigheid, milieuverontreiniging maar ook geld. Ja dat moet kunnen, is traditie !
Vuurwerk levert overlast, baldadigheid, milieuverontreiniging maar ook geld. Ja dat moet kunnen, is traditie !
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
@535d je hebt zeker wel een punt. Maar kijkend naar de kleding + petje, de straatcultuur, de vriendjes die allemaal ‘t zelfde zijn.. ‘t is zeker geen kattenkwaad meer.
Dit dus, exact. In m’n ouderlijk dorp ook een hoop ontspoorde 13-14 jarige jeugd, 90% gebakken middels bovenstaand recept. Zwaar illegaal vuurwerk overdag midden op straat, vernielingen, doordeweeks harddrugs (oa GHB).. zal je zoon maar wezen. Sneu, maar vooral een hele grote uitdaging voor de maatschappij.romo schreef: 02 jan 2020, 21:07 Sneu ja
Kind is de rekening van een belabberde opvoeding, zoals kinderen altijd kinderen van de rekening zijn, Pa en Ma kunnen zich (of Pa2 en Ma3) (gelukkig) nog wel met een hand achter de oren krabben hoe het zover heeft kunnen komen, of het wat oplevert is discutabel.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Wetten moeten gehandhaafd worden. De overheid besteed miljoenen aan het bedenken van wetten maar handhaving van deze wetten mag niets kosten. Meer politie (dan bedoel ik ook echte agenten) op straat is nodig. De jeugd van tegenwoordig in de grote steden heeft geen respect voor het gezag.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Net voor mijn tijd: De pleiners/dijkers/nozems en dit zijn de provo's uit de 60s.Mike R32 schreef: 02 jan 2020, 22:43 Wetten moeten gehandhaafd worden. De overheid besteed miljoenen aan het bedenken van wetten maar handhaving van deze wetten mag niets kosten. Meer politie (dan bedoel ik ook echte agenten) op straat is nodig. De jeugd van tegenwoordig in de grote steden heeft geen respect voor het gezag.
Herinner me als kind nog dat we in Amsterdam met de auto langs riot tussen punk/kraakbeweging en ME reden ergens op één van die grachten , was op 'n meter of 50 van waar we reden, was eind 70s begin 80s.
De 'jeugd' heeft 't vaak in zich om tegen de gevestigde orde te schoppen(in de maatschappij dan wel thuis tegen ouders etc), dat zit in de natuur van de mens.
In vele gevallen zou je kunnen zeggen, de hersenen zijn nog niet volgroeid. En daar denk ik voornamelijk aan bij die jeugd van nu met de steekpartijen en brandstichting de laatste dagen. Dat is 12-16 jaar oud.
Gangs (bepaalde culturen vooral, wat die heldere dame Vlaardingerbroek ook prima uitlegde in dat top filmpje) komen ook meer opzetten tov vroeger, of ze zijn iig meer 'georganiseerd' en zichtbaarder.
En nu wereldleiders achter een kind met issues van 16 aanlopen houd ik m'n hart vast.
De 'jeugd' heeft de toekomst, zeer zeker, maar dat gaat veel te vaak gepaard met agressie/onwetendheid en dom gedrag, terwijl ze slim genoeg zijn.
Jaren later kijken ze vaak op hun waanideeen terug, maar is het leed al geleden....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Achter dat kind van 16 aanlopen is gewoon politiek opportunisme^2
Alle "prominenten" willen wel even op de kiek met haar, voor hun eigen glorie dan wel te verstaan.
Alle "prominenten" willen wel even op de kiek met haar, voor hun eigen glorie dan wel te verstaan.
-
Dat klopt ook. En/maar ze halen 'haar' statements aan als zijnde de weg die we moeten gaan lijkt 't vaak.romo schreef: 03 jan 2020, 07:47 Achter dat kind van 16 aanlopen is gewoon politiek opportunisme^2
Een kind van 16 is een nog steeds gewoon een kind van 16.
Nu zit achter Greta natuurlijk een marketingmachine van jewelste.
- ///Joost
+1000, ik ging ook wel eens op zoek, en ik kan me nog herinneren dat m'n pa een pijl open sneed en het losse kruid op een open stuk karton liet ontbranden (zolang het niet opgesloten zit knalt het ook niet). Dat was meer om mij en m'n broer iets te leren dan dat het voor de lol was.535d schreef: 02 jan 2020, 21:05 Als ik terugkijk naar m'n jeugd dan ging je ook weleens op zoek naar vuurwerk wat niet was afgestoken. Als kind weet je het gevaar veel minder goed in te schatten en overheerst de spanning. Kijk als het een vent van 40 was geweest dan had ik gezegd ja, weinig medelijden mee. Maar dit jochie moet opgroeien met een hand minder, echt wel erg hoor.
Dat het jochie een bepaalde kledingdracht heeft met bepaalde vrienden is zo gegroeid, juist OMDAT hij die gevolgen nog niet kan inschatten, en in die zin kun je dus redeneren dat de ouders zich meer met de opvoeding hadden moeten bezighouden. Het gaat niet om dat ene knalmoment, maar meer om de 'lifestyle' waar het mannetje in terecht is gekomen. Begrijp me niet verkeerd, het gedrag is asociaal en moet absoluut gestraft worden, maar om nou te zeggen dat hand kwijt z'n eigen schuld is, vind ik te kort door de bocht. Als ie 30 is zal ie op z'n actie ook anders terugkijken, en dat zegt eigenlijk al genoeg.
-
OnlineLuco
Dat vraag ik me dus af als ik naar het filmpje kijk.///Joost schreef: 03 jan 2020, 09:53 Als ie 30 is zal ie op z'n actie ook anders terugkijken, en dat zegt eigenlijk al genoeg.
-
- Auto: Dikke Bmw
Eerst een keer goed schrikken om in te zien waarom je er beter af kan blijven. Wint de nieuwsgierigheid het toch is er helaas geen houden aan.
-
Waar, maar anderzijds kun je ook stellen dat zelfs met een goede opvoeding iemand zich mee kan laten voeren in de spanning van het moment. Tuurlijk zal het met mindere opvoeding vaker voorkomen, maar uitsluiten doe je dit soort zaken nooit. Blijft in en in triest voor die knaap.///Joost schreef: 03 jan 2020, 09:53 Het gaat niet om dat ene knalmoment, maar meer om de 'lifestyle' waar het mannetje in terecht is gekomen.
-
Kinderen zijn in bepaalde opzichten wel slim. Maar wijs, zelfstandig of zelfverzekerd is heel anders. Dat zijn geen vakken op school en ouders hebben het vooral vaak druk..
-
Tja, het kén niet natuurlijk, daar snap ik Klaver in(not kidding), maar velen gingen hem voor: Pim(...) Wilders/Ayaan, Baudet...
Neemt niet weg dat je dit moeilijk 'geniaal' kunt noemen.
https://nos.nl/artikel/2317127-klaver-o ... eweld.html
Neemt niet weg dat je dit moeilijk 'geniaal' kunt noemen.
https://nos.nl/artikel/2317127-klaver-o ... eweld.html
- ADV
Ook leuk dit, hier in Ede:
https://www.ad.nl/ede/rouwstoet-in-ede- ... ~a1f6056e/
En daarna bij mij om de hoek:
https://www.gelderlander.nl/ede/jongere ... ~a7d9818c/
Ik snap het gewoon niet zo goed.. en ja, die mensen in die lift.. ik weet niet wat voor types ervoor gezorgd hebben dat er wat gebeurde in die portiek, maar ook die jochies zijn getekend voor het leven.. Ik heb ook wel eens kwajongens streken uitgehaald toen ik jonger was, dit voelt ook wel beetje als gewoon dikke pech, maar ik vind ook dat er een lering uit getrokken dient te worden voor alle andere jeugd, kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben en dat moeten ze leren..
https://www.ad.nl/ede/rouwstoet-in-ede- ... ~a1f6056e/
En daarna bij mij om de hoek:
https://www.gelderlander.nl/ede/jongere ... ~a7d9818c/
Ik snap het gewoon niet zo goed.. en ja, die mensen in die lift.. ik weet niet wat voor types ervoor gezorgd hebben dat er wat gebeurde in die portiek, maar ook die jochies zijn getekend voor het leven.. Ik heb ook wel eens kwajongens streken uitgehaald toen ik jonger was, dit voelt ook wel beetje als gewoon dikke pech, maar ik vind ook dat er een lering uit getrokken dient te worden voor alle andere jeugd, kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben en dat moeten ze leren..
- ///Joost
Daarom pertinent particulier vuurwerk verbieden met hoge boetes voor de overtreders. Het zal een paar jaar duren eer het écht weg blijft, maar buiten het riedeltje 'ze pakken weer wat af van ons' snap ik het gemis niet. Alleen maar ellende rond oud en nieuw.
- RS-Ron
Het particulier vuurwerk in Nederland wordt voor het grootste gedeelte zonder probleem op oudejaarsnacht afgestoken. Volgens mij is dat helemaal geen probleem. Denk dat het probleem meer schuilt in de mentaliteit van volwassenen en derhalve ook met het kroost wat ze op de wereld zetten. Het moet allemaal kunnen en als kindlief iets uitvreet moet de hele wereld naar pa en ma toekomen want wee je gebeente als je hun kind een draai om de oren geeft. Aangifte doen, razernij en ze gaan helemaal uit hun stekker. Want ja dat mag niet. Want als kind een cobra naar wat mensen pleurt is dat veel minder erg natuurlijk. Als je ziet dat een stel kinderen vuurwerk in portieken loopt te gooien zo het zo moeten zijn dat je ze gewoon aan moet kunnen spreken. Als je dan een grote bek krijgt lijkt het mij volstrekt normaal als je zo’n aap van 12-13 jaar een draai om zijn oren geeft. Je zou wel gek zijn als je dat tegenwoordig nog doet. Pa komt met familie en vrienden verhaal halen en de politie pakt je op wegens mishandeling. De rechter is erg begripvol naar het kind, dus jij had beter na moeten denken en een foeigesprek moeten houden. ‘T zal mijn tijd wel duren, ze maken mekaar maar af, vind het allemaal prima. Je krijgt waar je voor gekozen hebt.
Gr Ron
Gr Ron
-
OnlineLuco
+1000 Ron
Ik heb vroeger ook wel wat uitgevreten, en als ik dan een tets kreeg van een buurman omdat we vervelend waren en ik kwam thuis en vertelde het, dan was het antwoord, dan zal je het wel verdiend hebben, en daar was de kous mee af.
Ik heb vroeger ook wel wat uitgevreten, en als ik dan een tets kreeg van een buurman omdat we vervelend waren en ik kwam thuis en vertelde het, dan was het antwoord, dan zal je het wel verdiend hebben, en daar was de kous mee af.
-
Inderdaad Ron.
Edit.
https://www.trouw.nl/opinie/de-traditie ... 26hw7UKUoz
Punt is dus: het is een grote economie(voor die paar dagen he) en inkomsten(ook voor overheid dmv btw etc) dus gewoon doorgaan en een harde aanpak van baldadigheid jeugd.
Edit.
https://www.trouw.nl/opinie/de-traditie ... 26hw7UKUoz
Punt is dus: het is een grote economie(voor die paar dagen he) en inkomsten(ook voor overheid dmv btw etc) dus gewoon doorgaan en een harde aanpak van baldadigheid jeugd.
- Martijn M
Nee hoor, al het illegaal vuurwerk alleen nog maar met schietlont verkopen.eBoonstra schreef: 02 jan 2020, 22:33 Sneu, maar vooral een hele grote uitdaging voor de maatschappij.

-
Gezien het bedrag dat aan vuurwerk per jaar erdoor gaat.. dat zijn kweetnie hoeveel pijlen, potten en knallers. Is op de grote schaal het probleem nu echt zo groot?
Denk dat er genoeg mensen zijn die alles boven de 150pk onzin vinden en dat das zo’n beetje elke DF’er een boef is.. want maniak..
Leven en laten leven..
Denk dat er genoeg mensen zijn die alles boven de 150pk onzin vinden en dat das zo’n beetje elke DF’er een boef is.. want maniak..
Leven en laten leven..
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
TLRS amen.
- JP
Nu is dat over die 150pk wel een feit !
-
- Auto: Dikke Bmw
- ///Joost
Ik snap je punt niet zo goed. Het gaat om de hoeveelheid overlast die zo'n 2 weken lang aanhoudt, plus de hoeveelheid schade die veroorzaakt wordt. 77 Miljoen aan vuurwerk verkocht met 15 miljoen schade als gevolg. Zegt genoeg denk ik. Komt nog bij het risico op ongelukken, angst van (huis)dieren, extra geweld tegen hulpverleners, etc.TLRS schreef: 03 jan 2020, 16:08 Gezien het bedrag dat aan vuurwerk per jaar erdoor gaat.. dat zijn kweetnie hoeveel pijlen, potten en knallers. Is op de grote schaal het probleem nu echt zo groot?
Leven en laten leven..
De vergelijking met auto's met meer dan 150 pk gaat helemaal niet op, want die veroorzaken geen schade (voor de open deur-intrapper: meer vermogen =/= meer uitstoot).
Gewoon met het bespaarde schadebedrag een mooie vuurwerkshow per gemeente opzetten en weg met die particuliere troep.