Kasteel schreef: 15 dec 2019, 13:16
Robin schreef: 14 dec 2019, 18:03
Straatversie GT3 en GT4 ook al staat alles 'uit' zit er nog electronica die via remingrepen het 'binnenste wiel' zodanig afremt dat hij beter instuurt. Raceversies werken veelal met Drexler zonder die remingrepen.
//M ook zonder remingrepen als alles uit staat. Maarja wat is puur vandaagdedag.
Check, bocht in ingreep, maar bocht uit niet neem ik aan? Bocht uit ingreep vind ik meest frustrerende.
Huidige m-diffs worden toch ook behoorlijk ‘gestuurd’, maar geen problemen mee (geen minder waarde voor mij tov std platensper)
Bocht in adhv dit stuk uit off . Porsche.com
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
PTV Plus has been specially adapted to the new 911 GT3 RS. In conjunction with PDK, fitted as standard, the system operates with an electronically regulated and fully variable rear differential lock.
Numerous driving parameter inputs are the basis for the system’s active control of the differential lock. The results are greater traction, particularly at the limits of dynamic performance, increased lateral dynamics and a significant improvement in driving stability under the effects of load changes in corners and when the car changes lane. In addition, the system strategically brakes the right or left rear wheel. This means that, whenever the car enters a corner, brake pressure is applied to the inside rear wheel. Consequently, a greater amount of drive force is distributed to the outside rear wheel, almost pulling the car into the corner. Turn-in capability is improved, agility is increased.
Nu snap ik Porsche Engineering ook weer wel. Een 911 /Cayman heeft minder druk op de neus/vooras en ze willen dat initiele onderstuur ongeveer elimineren hiermee.
André zei vorige week nog tegen me: Als in m'n ex GT3 de tank vol zat (die ligt voorin onder de 'frunk') stuurde hij véél beter in dan wanneer de tank bijna leeg was.
Ook 'n M diff is electronisch gestuurd, maar werk iig nooit met remingrepen als alles uit staat. In MDM weer wel.