Arthur schreef: 16 dec 2019, 20:28
Laatste alinea, waarom heeft de klant nooit gelijk? Serieuze vraag, want dat zie ik niet.
Bijna altijd ongelijk:)
Vaak bij garantie/schadeclaims/reparatiegevallen niet: Want (onbewust) zelf schuld. Komt zo vaak voor. Klanten denken vaak dat álles garantie is en 'niks hoeft te kosten'. Horloges ergens anders gekocht op maat maken: Wat? 10 euro, maar jullie voeren dat merk ook.
Of iets als garantie claimen terwijl ze donders goed weten dat ze zelf 'n ongelukje ofzo hebben gehad.
Dingen terugsturen 'ongedragen' zogenaamd. Smoesjes.
De klant bijt ín de Westerse samenleving/claimcultuur/I want to speak to the manager cultuur erg van zich af want 'de winkelier' of 'de verkopende partij' is de grote boze duivel die zat geld verdient(door programma's als Kong Klant/Kassa/ Radar etc en Consumentenbond weerbaar gemaakt), maar 't slaat vaak erg door.
Ik ben zelf ook consument natuurlijk. Een product is niet voor eeuwig. Hoe kan een Certina horloge uit 1993 nu al kapot zijn, het was topkwaliteit en u zegt nu dat er geen bepaalde specifieke onderdelen meer voor zijn? Ja maar ik heb er een stuk emotie bij, van m'n baas gekregen. Dat jullie dát niet kunnen en jullie stonden bekend als vaklieden. Vreemd hoor....
Krijg je dat soort discussies.
Oh ja en dan ga ik online op zoek naar een ruiluurwerk en dat kost dan compleet €150 ofzo, speld in hooiberg ergens Italie.
Bel ik de klant: Wat zo duur? Laat dan maar!