Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 16 dec 2019, 12:36

allen schreef: 16 dec 2019, 12:02 Verder... veel inkoopfacturen van kleding en sportschoenen gezien. Dat alles 4 tot 6 maal over de kop gaat is onzin en als je nog even een percentage uitrekent dat voor weinig de deur uit moet vanwege het nieuwe seizoen en de vaste lasten snap je gelijk waarom ook kledingwinkels heel makkelijk kopje onder kunnen.
Nieuwe collectie zo'n 2,5 keer over de kop. Moeten ze natuurlijk ook hebben anders redden ze het gewoon niet.

Dat die marge zo hoog is blijkt ook wel uit het feit dat er vele internetshops zijn die retour goederen gewoon vernietigen.
https://www.dutchcowboys.nl/online/onli ... vernietigd

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 dec 2019, 12:48

allen schreef: 16 dec 2019, 12:02
Robin schreef: 16 dec 2019, 09:36 Aannames mogen ook inderdaad.

De laatste 10 cent is natuurlijk geen vrekkerigheid op E699, maar zijn principe. Die ik in dit geval 100% deel.
De chef/baas/bazin/eig had om die 10 cent niet moeilijk gedaan toch? Nu lopen ze E699 mis? Voor mijn part dokt die verkoopster zélf dat dubbeltje eventjes. Wat ik al zeg: Hoe moeilijk kan het zijn. Nu bekijk ik 't vanuit mijn ervaring met 'n winkel én vanuit de klant.

Moeilijke klant:Check
Verkoopster die 't spelletje niet snapt:Check

De kassa moet rinkelen.
Als aannames mogen denk ik dat het hele verhaal stoere praat om aandacht is en het niet eens waar is. Ik kan me eigenlijk niet zo goed meer herinneren wanneer ik een echt plastic tasje kreeg bij de aanschaf van iets dat relatief duur was. Meestal flikkeren ze dat in een veel te mooie stevige tas van papier/karton. Die kosten je niets.
Dus tja... ik gok dan op wilde fantasieën voor de twitter likes (als die daar aan doen) en volgers.

Verder... veel inkoopfacturen van kleding en sportschoenen gezien. Dat alles 4 tot 6 maal over de kop gaat is onzin en als je nog even een percentage uitrekent dat voor weinig de deur uit moet vanwege het nieuwe seizoen en de vaste lasten snap je gelijk waarom ook kledingwinkels heel makkelijk kopje onder kunnen.
1e alinea: zou zomaar kunnen inderdaad ( geen geintje)
2e alinea: eens

Daarom liever wél 699€ omzetten dan niet ivm tasje of?

Luco

Bericht door Luco » 16 dec 2019, 13:03

JP schreef: 16 dec 2019, 12:11
Luco schreef: 16 dec 2019, 11:59 Yeps kleding gaat 4 tot 6 maal over de kop
Ja tussen onwillende producerende peuters in Bangladesh en de PC-Hooft, maar toch niet voor de eindverkoper en zijn inkoop.
Wat boeit het hier ook. Met 6x modaal tik ik elke week zo'n jas af van €699........
Nee tussen inkoop van een keten en verkoop in de winkel gaat het 4 tot 6 keer over de kop, een jas van 699 is dus inkoop tussen de 115 en 175 euro, vergeet niet dat deze zaken vaak op A locaties zitten waar de huur ook betaald moet worden.
Ik heb het dan niet over de Primark van Allen

allen

Bericht door allen » 16 dec 2019, 13:16

Ik denk dat ik verstandig het zinnetje van Elise erbij bedenk en het verstandig hierbij laat. :angel:

@Robin, vanuit de eigenaar gezien wel, maar die had om te beginnen al mooie tassen moeten incalculeren bij de verkoopprijs.

Robin

Bericht door Robin » 16 dec 2019, 13:43

Kleding zit bruto enorme marge op wat Luco zegt klopt, maar onder de streep met allen eens ook nog eens en keertje:)

:)

Luco

Bericht door Luco » 16 dec 2019, 13:52

Is ook zo, ook wat Elise zegt en het ligt ook aan welke merken het zijn.
Kennis van mij doet alle winkelverbouwingen van een bepaalde keten, als je dan kijkt waar hij zijn kleren voor kan kopen en dan nog zit er marge op.
Maar die zitten ook alleen op A locaties, als je dan hoort wat ze aan huur moeten betalen. De eigenaar van het vastgoed heeft het dan toch het beste voor elkaar.

allen

Bericht door allen » 16 dec 2019, 16:02

Robin schreef: 16 dec 2019, 13:43 Kleding zit bruto enorme marge op wat Luco zegt klopt, maar onder de streep met allen eens ook nog eens en keertje:)

Ik weet niet hoe het zit bij horloges, maar bij kleding kan een heel groot verschil zitten in winstmarges. Beetje het frikandel idee bij de lokale snackbar.
Dat is de reden waarom ik de genoemde opslag te makkelijk vind.

Elise

Bericht door Elise » 16 dec 2019, 18:20

allen schreef: 16 dec 2019, 16:02 maar bij kleding kan een heel groot verschil zitten in winstmarges.
Zeker! Kijk naar de verkoopprijzen van de Primark, je snapt niet dat het mogelijk is voor dat geld.
Die moeten het echt van de massa hebben.

Ook over de prijzen van een Action verbaas ik mij regelmatig.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 16 dec 2019, 18:25

Verkoopster is een moeilijk persoon en de klant is ook een moeilijk persoon.

Allebei moeilijk doen over 10 cent. Man, ga wat nuttigers doen dan om over 10 cent te gaan discussiëren.

JP

Bericht door JP » 16 dec 2019, 18:42

De improductiviteit die deze discussie hier op DF heeft opgeleverd zal wel inmiddels in de duizenden euri gelopen zijn.......

alt

Bericht door alt » 16 dec 2019, 19:33

Van principes kan je geen brood kopen.

Als winkelier zou ik zo'n verkoper(ster) zo snel mogelijk kwijt zien te raken.
De gouden regel in de handel is, de klant heeft ALTIJD gelijk.
Gelijk krijgen of gelijk hebben zijn twee verschillende dingen.
Dit leert elke verkoper, vertegenwoordiger tijdens een goede opleiding.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 16 dec 2019, 20:16

alt schreef: 16 dec 2019, 19:33 Van principes kan je geen brood kopen.

Ik heb op een klantenservice afdeling gewerkt en ik kan je vertellen....De klant heeft nagenoeg nooit gelijk.

Robin

Bericht door Robin » 16 dec 2019, 20:21

RJL86 schreef: 16 dec 2019, 20:16
alt schreef: 16 dec 2019, 19:33 Van principes kan je geen brood kopen.

Ik heb op een klantenservice afdeling gewerkt en ik kan je vertellen....De klant heeft nagenoeg nooit gelijk.
Da's wat anders dan hoe alt het bedoelt. En winkel is er om te verkopen en er voor te zorgen dat beide partijen tevreden zijn en dat er voor de winkelier wat overblijft. Dan moet je er zo in staan als alt zegt. Anders wordt het niks.

Maar puntje bij paaltje heeft een klant betr issues/reparaties/schadeclaims en garantie eigenlijk nooit gelijk neen. Maarja dan komt er iets om de hoek als coulance/service/gunning van beide kanten. Geen discussies, maar oplossingen uitvogelen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 dec 2019, 20:28

Laatste alinea, waarom heeft de klant nooit gelijk? Serieuze vraag, want dat zie ik niet.

JP

Bericht door JP » 16 dec 2019, 20:29

De klant is koning maar de ondernemer keizer !

WJ

Bericht door WJ » 16 dec 2019, 20:32

Het zijn allemaal mensen, kans is dus groot dan 1 van de twee, soms beide, een idioot is.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 dec 2019, 20:57

Elise schreef: 16 dec 2019, 18:20
allen schreef: 16 dec 2019, 16:02 maar bij kleding kan een heel groot verschil zitten in winstmarges.
Zeker! Kijk naar de verkoopprijzen van de Primark, je snapt niet dat het mogelijk is voor dat geld.

Dat is niet zo heel erg ingewikkeld toch? Kinderen hebben een lager uurloon dan volwassenen.

Luco

Bericht door Luco » 16 dec 2019, 21:51

Bram schreef: 16 dec 2019, 20:57

Dat is niet zo heel erg ingewikkeld toch? Kinderen hebben een lager uurloon dan volwassenen.
Dus eigenlijk zeg je dat er meer kinderarbeid gedaan moet worden, maakt het voor ons stukken goedkoper :tooth:

JP

Bericht door JP » 16 dec 2019, 23:32

Beter dan de hele dag achter de ps4 of laptop te zitten DF’en.... !

Robin

Bericht door Robin » 17 dec 2019, 07:37

Arthur schreef: 16 dec 2019, 20:28 Laatste alinea, waarom heeft de klant nooit gelijk? Serieuze vraag, want dat zie ik niet.
Bijna altijd ongelijk:)

Vaak bij garantie/schadeclaims/reparatiegevallen niet: Want (onbewust) zelf schuld. Komt zo vaak voor. Klanten denken vaak dat álles garantie is en 'niks hoeft te kosten'. Horloges ergens anders gekocht op maat maken: Wat? 10 euro, maar jullie voeren dat merk ook.
Of iets als garantie claimen terwijl ze donders goed weten dat ze zelf 'n ongelukje ofzo hebben gehad.
Dingen terugsturen 'ongedragen' zogenaamd. Smoesjes.

De klant bijt ín de Westerse samenleving/claimcultuur/I want to speak to the manager cultuur erg van zich af want 'de winkelier' of 'de verkopende partij' is de grote boze duivel die zat geld verdient(door programma's als Kong Klant/Kassa/ Radar etc en Consumentenbond weerbaar gemaakt), maar 't slaat vaak erg door.

Ik ben zelf ook consument natuurlijk. Een product is niet voor eeuwig. Hoe kan een Certina horloge uit 1993 nu al kapot zijn, het was topkwaliteit en u zegt nu dat er geen bepaalde specifieke onderdelen meer voor zijn? Ja maar ik heb er een stuk emotie bij, van m'n baas gekregen. Dat jullie dát niet kunnen en jullie stonden bekend als vaklieden. Vreemd hoor....

Krijg je dat soort discussies.

Oh ja en dan ga ik online op zoek naar een ruiluurwerk en dat kost dan compleet €150 ofzo, speld in hooiberg ergens Italie.

Bel ik de klant: Wat zo duur? Laat dan maar!

Robin

Bericht door Robin » 17 dec 2019, 08:15

Mooi verhaal. Employees hóren en móeten op Number 1. Altijd.
https://buddypunch.com/blog/reasons-the ... -is-wrong/

Trouwens bij producten gekocht bij een fysieke winkel is het 'zonder reden geld terug' een fabeltje. Het is een gunst van de winkelier om het geld terug te geven, maar hij hoeft het niet te doen. Dan kom je op coulance/service/gunning/ oplossingen, maar het hoeft niet.

Edit, hier gaat 't om imo.
https://www.garyvaynerchuk.com/the-cust ... eir-money/

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 dec 2019, 10:20

Luco schreef: 16 dec 2019, 21:51
Bram schreef: 16 dec 2019, 20:57

Dus eigenlijk zeg je dat er meer kinderarbeid gedaan moet worden, maakt het voor ons stukken goedkoper :tooth:
Nee, maar Primark en cs varen er wel bij hoor, waarom denk je dat die kleding anders zo idioot goedkoop is?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 dec 2019, 10:49

@Robin: duidelijk, ongelukjes zelf veroorzaakt en dan claimen, dan begrijp ik jouw standpunt. Maar gaan we kijken bij de auto’s en als je leest hoeveel ellende bepaalde blokken en bakken geven dan lijkt het mij zeker geen ongelukje van de klant als hij komt claimen. Als morgen van jouw auto de DCT bak de geest geeft, dan ga jij ook garantie claimen neem ik aan?
Maar ook als je een overhemd hebt gekocht, je wast hem en doet hem de volgende dag aan en het blijkt dat er een zoom uit ligt, dan ga je toch ook ff terug? Of je mooie leren schoenen gaan na een wandeling door de stad los van de zool? Dan heb je toch gewoon gelijk dat je aanklopt bij de verkoper?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 dec 2019, 10:51

Arthur, Robins klanten komen uit Friesland......

Elise

Bericht door Elise » 17 dec 2019, 10:55

Je bukt voor een gloednieuwe BMW die, naar later blijkt, wel een slokje olie lust.
Geen garantie, want valt (net) binnen de tolerantie...

Plaats reactie