Vandaag ff koffie drinken bij mijn oude werkgever. Beetje kletsen tussen de drukte door. Uiteindelijk moesten er nog wat auto's naar een ander filiaal maar ze hadden een chauffeur te kort

Dus ik maakte er geen probleem van om even mee te rijden zolang het maar een fatsoenlijke auto was
"Nou ik zal eens kijken wat we nog hebben staan"........."hier dit is wel een leuk ding!" en ik pak de sleutel aan. Ik loop het parkeer terein op en kijk op het labeltje........A8 3.7 TDI

. Een mooie zwarte knippert me tegemoed. Ik stap in en geniet van het uitzicht. Wat een combi, zwart van buiten en binnenin mooi bruin leer. De deurpanelen twee kleurig in bruin alcantara en zwart leder 8) Ik had em kunnen samenstellen zeg maar. De sleutel hoefde niet meer in het contact zo werd me gemeld, gewoon instappen en op de startknop drukken. Een vette dreun kwam me tegemoed

Echt heerlijk hoor zo'n Bose installatie maarrre nu ff niet.
Bak in D en glijden met dat ding. Ergens (te) ver weg een mooie droge roffel en met 1100 RPM richting de ringweg. Bij het invoegen zit er links achter me weer eens een Peugeot te drukken en lijkt wel gas bij te geven

Verdomme..........koude motor :!: Ik kan het nooit over m'n hart verkrijgen om dan het gas te vloeren...dus dan maar op koppel

Ik zet de pook in manual en schakel een keer op en geef een beetje gas.........
De V8 roffel zwelt iets aan waarna de turbo's het overnemen..........De toerenteller klimt rustig maar gestaag richting 2800RPM terwijl de snelheidsmeter in verhouding reuze stappen maakt
Mijn grote goden..........wat een beul 
Als op een vloedgolf :!: Van 60 naar 120 met alle gemak van de wereld in slechts enkele seconden...........Byebye 406
Zonder de hele rit ook maar een keer echt vol op het gas te hebben gestaan ben ik diep maar dan ook diep onder de indruk van dit koppel geweld

Daarnaast klinkt de motor gewoon briljant en helemaal voor een diesel. Een lekkere droge V8 roffel die wat mij betreft wel meer hoorbaar mag zijn. Helaas kan ik de specs niet vinden van de 3.7TDI dus hoeveel koppel het apparaat levert weet ik niet maar dat het genoeg is moge duidelijk zijn 8)
Het allergrootste nadeel van dit schip is dat het allemaal zo gemakkelijk gaat dat ieder ander op de weg te langzaam gaat. Je wilt ze wel van de weg drukken

Niks voor mij dus maar fantastisch om te rijden 8)
Soms maar dan ook heel soms verlang ik terug naar mijn oude werkgever