Diffs van bmw
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Diffs van bmw
Moet je dit horen.
Normaal als je een sper in je diff wil zetten haal je het open diff eruit en schroef je de eind overbrenging eraf. Dan zet je de eind overbrenging over op je Sper diff en plaats je alles weer.
Wat doet bmw nu en voornamelijk op 335i s. na maart 2007. Ze lassen de eind overbrenging vast op het open diff. Dus sper inbouwen gaat niet. Of je moet een ouwe overbrenging hebben die je nog kunt bouten.
Ongelooflijk. Volgens mij doen ze dit alleen om de M te beschermen. En duur te kunnen verkopen.
Mijn gevoel voor dit merk gaat op deze manier aardig naar beneden. En als er zo n gelast diff in een 135i zit en reken daar maar wel op. Dan stoppen ze dat ding maar waar de zon niet schijnt.
Ik heb mijn oude diff nog gebruikt op de 130i van 2 jaar terug. Maar ik zal die nieuwe van de 3 deurs ook eens open halen. Ben wel nieuwsgierig nu.
Normaal als je een sper in je diff wil zetten haal je het open diff eruit en schroef je de eind overbrenging eraf. Dan zet je de eind overbrenging over op je Sper diff en plaats je alles weer.
Wat doet bmw nu en voornamelijk op 335i s. na maart 2007. Ze lassen de eind overbrenging vast op het open diff. Dus sper inbouwen gaat niet. Of je moet een ouwe overbrenging hebben die je nog kunt bouten.
Ongelooflijk. Volgens mij doen ze dit alleen om de M te beschermen. En duur te kunnen verkopen.
Mijn gevoel voor dit merk gaat op deze manier aardig naar beneden. En als er zo n gelast diff in een 135i zit en reken daar maar wel op. Dan stoppen ze dat ding maar waar de zon niet schijnt.
Ik heb mijn oude diff nog gebruikt op de 130i van 2 jaar terug. Maar ik zal die nieuwe van de 3 deurs ook eens open halen. Ben wel nieuwsgierig nu.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ongelovelijk! Een enkele klant wil een sper, die staat niet in de optielijst, dus je moet al extra moeite doen als je deze via een ander kanaal wenst te monteren, en dan gaan ze door een techmische wijziging de klant frustreren. Dit betekend maar een ding, dan een 335i met sper, goed onderstel en wat software aanpassingen een grote concurent is voor de E92 M3.
Wel een erg laffe manier van handelen.
Michel
Wel een erg laffe manier van handelen.
Michel
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
http://www.bmw-drivers.de/forum-71/t-24 ... ite-3.htmlauch ich habe gestern mal wieder eine Telefonrunde bezüglich 335i Tuning gestartet
HS-Elektronik gibt wenigstens offen zu, dass sie den neuen Infineon Prozessor mit MED17 noch nicht geknackt haben, rechnen jedoch in den nächsten Wochen damit (Einheitsspruch). Angeblich soll seit fast 1 Jahr ein Werks-335 mit frei programmierten Steuergerät mit ca. 400 PS ohne Probleme rumfahren. Lt. HS sollen die neuen E92 M3 Probleme mit der Leistung haben und selten die versprochene Leistung erreichen, ähnlich wie beim neuen RS4.
Der Anruf bei G-Power brachte auch nicht neues, man rechnet bis Ende Januar mit einer fertigen Programmierung.
Bei DS-Motorsport hingegen kanns losgehen, man sei nach eigenen Angaben der Einzige, der bisher die Programmierung hinbekommen habe. Angeboten würde 350 und 380PS, wobei die 350PS-Version gestoppte 2,1 Sek. von 0-200km/h schneller sei. Interessant war aber eine ganz neue Info, dass nicht alle 335i auf 380PS getunt werden können. Man habe herausgefunden, dass bei den zuerst ausgelieferten Autos (bis ca. Ende November) irgendein Teil des Kurbelgehäuses Probleme bereitet und aus diesem Grund seitens BMW ab Dezember in der Beziehung irgendetwas verstärkt. Das führt lt. Aussage von DS dazu, dass die zuerst ausgelieferten 335i bei einer 380PS Programmierung zu Problemen (Steuergeräte-Fehler/-Ausfälle) und nicht problemlos fahrbar sind. Man könnte das Manko am Kurbelgehäuse (Welle?) beheben, koste ca. 1700 Euro.
Ich wollte nur weitergeben, was ich heute gehört habe, vielleicht können die Profis ja was damit anfangen bzw. haben noch nähere Infos.
Meer stof tot nadenken!
Michel
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Eerste stukje uit link van Michel.
En dat dif verhaal van Andre
Ik denk dat ik de M3 voorlopig niet weg doe voor een 135i.
hi muss auch mal kurz meinen senf dazu geben.
mein pa hat seit einigen monaten nen 335i und will diesen jetzt auch optimieren lassen da er im vergleich zu seinem vorigen fahrzeug (m3 e46) nicht so glücklich ist.
En dat dif verhaal van Andre

- Knot
- Berichten: 40155
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Vaag gedoe hoor, diegenen die het willen lukt het toch wel, desnoods diff ruilen voor een ouder exemplaar of schadeauto van 2 jaar terug, of wat Andre zegt, compleet diff zelf bouwen met kroonwiel.
Lijkt me wel wat, rondje Nordschleife met een gechipte 335i (koppelbeul) tegen de M3 V8... wie komt er sneller rond??
Lijkt me wel wat, rondje Nordschleife met een gechipte 335i (koppelbeul) tegen de M3 V8... wie komt er sneller rond??
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dat je een mooie auto hebt Rico, dat staat vast, echter af en toe wat anders is ook zo leuk 8) dan voel je wat dat met je doet en respecteer je bv de M3 weer wat meer, of je komt achter andere dingen.Rico v Velzen schreef:En dat dif verhaal van AndreIk denk dat ik de M3 voorlopig niet weg doe voor een 135i.
Ik wil bv nog ooit een keer een Lotus Elise met ongv 360pk erin en nu zag ik gister zo'n koopje om die als basis te gebruiken maar heb handen gebonden, moet eerst wat verkopen voor ik weer wat anders kan beginnen en zat het niet daarom dan was het de ruimte, want wil zo'n ding wel bij huis hebben staan, wist een goedkope Elise 111R te koop, dat ding heeft veel mee zag ik en dat zou ook alweer veel geld schelen met opbouw, maarja, het kan nu niet

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Sander Spoolder schreef:ik vind het best.
Hoef ik ook geen geld meer uit te geven aan een nieuw BMW.
Ik hoop dat ze genoeg E39 M5's E46 M3's en Z3 M Coupé's voor ons hebben in Nederland, Belgie en Duitsland
Sander daar ben ik eigenlijk ook wel een beetje mee klaar. Allemaal prachtig een nieuwe auto, maar voor mij geen doel meer ansich. ik bedoel nieuw om het nieuw, vooral niet als dat nieuwe mij niet de satisfaction geeft die ik graag er van verwacht. Dat had ik nog wel bij mijn 2 laatste nieuwe BMW's de 120d en de 130i, maar nu heb ik dat gevoel niet meer bij een nieuwe BMW. Ik ben gevoelsmatig verschillende keren bezig geweest met het aankopen van een 335i variant afgelopen jaar, coupe, sedan, touring zijn allemaal de reveu gepasseerd, maar nooit die klik, die klik van yes dat word hem.
En dan stap ik weer in de M3 en dan weet ik ook weer waarom ik die klik niet vind bij een nieuwe BMW.
En ik ben bang dat het met de 135i coupe ook niet gaat gebeuren, het opvullen van een stuk begeerte voor zo'n auto. die heb ik gewoon nog niet. Ook al staan alle vlaggen gunstig voor die auto.
Ik zou trouwens best een mooie M5 willen hebben als vervanger voor de touring, alleen is er weinig te koop wat me momenteel aanstaat. Een jonge M5 uit 2002/2003 trekt me wel, maar zijn die ook te koop ?
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Alles is te koop.
Jij moet lekker in Duitsland gaan shoppen en de auto naar je keuze zoeken. Ik vind het echt prachtige wagens, en ik denk dat ik na de 335i geen nieuw meer zal gaan rijden. Om de kwaliteit hoef je het zowieso niet te doen zegmaar
Maar ff serieus, ik ga lekker veel geld in mijn zak houden en meer lol hebben in het rijden.
Een E39 M5 vind ik écht een geweldige wagen, lekker low-profile en ook heerlijk rustig te rijden.
Ik ben al stiekem links en rechts aan het kijken
http://www.mobile.de/SID.dS3hVyKhGqiRC6 ... Search.y=9
Jij moet lekker in Duitsland gaan shoppen en de auto naar je keuze zoeken. Ik vind het echt prachtige wagens, en ik denk dat ik na de 335i geen nieuw meer zal gaan rijden. Om de kwaliteit hoef je het zowieso niet te doen zegmaar

Maar ff serieus, ik ga lekker veel geld in mijn zak houden en meer lol hebben in het rijden.
Een E39 M5 vind ik écht een geweldige wagen, lekker low-profile en ook heerlijk rustig te rijden.
Ik ben al stiekem links en rechts aan het kijken
http://www.mobile.de/SID.dS3hVyKhGqiRC6 ... Search.y=9
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Tja, jammer enzo.
Maar als IK al zie dat ik min of meer 'zonder sperdiff'kan leven in de 335i (liever morgen zo'n ding monteren natuurlijk), denk ik dat veel BMW rijders behalve Andre en 1 paar anderen een sperdiff onder hun BMW niet zullen missen. Ook hier niet op DF.
Dus het is allemaal een beetje te zwart wit bekeken vind ik.
Maar laat men maar doorgaan, ik houd mezelf ook wel eens voor de gek.
Maar als IK al zie dat ik min of meer 'zonder sperdiff'kan leven in de 335i (liever morgen zo'n ding monteren natuurlijk), denk ik dat veel BMW rijders behalve Andre en 1 paar anderen een sperdiff onder hun BMW niet zullen missen. Ook hier niet op DF.
Dus het is allemaal een beetje te zwart wit bekeken vind ik.
Maar laat men maar doorgaan, ik houd mezelf ook wel eens voor de gek.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Andre: Zo'n E-diff is dus ook niks of in ieder geval niet wat jij er in zoekt?
Lijkt er een beetje op dat BMW zich van 'hardcore mechanisch' beweegt naar 'softere' electronische (en ook zwaardere) auto's. Dat is jammer, want volgens mij niet de juiste ontwikkelingsrichting. En dat terwijl Mercedes een klein beetje juist de andere kant op beweegt dan weer. Op zich grappig om te zien.
Zelf zou ik 10x liever een E46 M3 (CSL) dan een E92 M3 hebben, als ik alles zo een beetje lees. Nog geen E92 M3 gereden, dus ik kan het niet vergelijken verder.
Lijkt er een beetje op dat BMW zich van 'hardcore mechanisch' beweegt naar 'softere' electronische (en ook zwaardere) auto's. Dat is jammer, want volgens mij niet de juiste ontwikkelingsrichting. En dat terwijl Mercedes een klein beetje juist de andere kant op beweegt dan weer. Op zich grappig om te zien.
Zelf zou ik 10x liever een E46 M3 (CSL) dan een E92 M3 hebben, als ik alles zo een beetje lees. Nog geen E92 M3 gereden, dus ik kan het niet vergelijken verder.