TORQAMP de elektrische turbo/compressor uit NL
-
TORQAMP de elektrische turbo/compressor uit NL
Mooi product met prachtige resultaten. De koppeltoename in de lage toeren is zeer indrukwekkend!
Ik heb geen aandelen en ben geen investeerder maar hou wel van dit soort technische ontwikkelingen. Kwam ze tegen in een video van Cleetus McFarland:
https://torqamp.com/use-cases/
Ik heb geen aandelen en ben geen investeerder maar hou wel van dit soort technische ontwikkelingen. Kwam ze tegen in een video van Cleetus McFarland:
https://torqamp.com/use-cases/
- JWtje
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Re: TORQAMP de elektrische turbo/compressor uit NL
Vet en goed doordacht ding. Ik ken de broer van één van de oprichters en heb 2 jaar geleden hun prototype gezien.
Ik denk dat dit wel een geslaagd project gaat worden. Nu nog een wat moderner compressorhuis en compressorwiel en dan kan je er weer 20% bij op tellen.
Knap van ze. Hell yeah brother. Do it for Dale.
Ik denk dat dit wel een geslaagd project gaat worden. Nu nog een wat moderner compressorhuis en compressorwiel en dan kan je er weer 20% bij op tellen.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Leuk product inderdaad. Ik had het filmpje van Cleetus McFarland ook al gezien inderdaad, inclusief zijn nieuwe filmpje met twee van die dingen.
-
Zo vernieuwend is het toch niet. Ja misschien knap dat een op zichzelf staand bedrijf het ontwikkeld heeft. Maar Audi heeft nu toch al een aantal jaar de SQ7 voorzien van een 48v electrische turbo die bij lage toeren voor de druk zorgt.
-
Het gaat ook niet om vernieuwend te zijn maar denk meer om voor relatief weinig geld een plug&play systeem te leveren wat, daar waar nodig, een behoorlijke portie extra koppel en vermogen geeft.
En je hoeft er niet voor in een Audi te investeren
En je hoeft er niet voor in een Audi te investeren

- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Ik geloof iets van $2500 voor eentje. Weinig geld kan ik het niet noemen, maar aan de andere kant scheelt het wel een hoop qua installatie aangezien je geen uitlaatspruitstuk etc nodig hebt.PeterB schreef: 09 dec 2019, 08:54 Het gaat ook niet om vernieuwend te zijn maar denk meer om voor relatief weinig geld een plug&play systeem te leveren wat, daar waar nodig, een behoorlijke portie extra koppel en vermogen geeft.
En je hoeft er niet voor in een Audi te investeren![]()
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Ik zie de voordelen er wel van in, maar er zijn ook nog wel wat haken en ogen.
Je moet alsnog de boel laten remappen. Kom je toch al gauw op ruim 5K uit voor een complete installatie denk ik.
Na 4 minuten volgas (doe je in de praktijk zelden, I know) is de accu leeg. Hoe loopt je motor dan? Waarschijnlijk beroerd, want je mist opeens een berg zuurstof.
Maar potentie heeft het zeker.
Je moet alsnog de boel laten remappen. Kom je toch al gauw op ruim 5K uit voor een complete installatie denk ik.
Na 4 minuten volgas (doe je in de praktijk zelden, I know) is de accu leeg. Hoe loopt je motor dan? Waarschijnlijk beroerd, want je mist opeens een berg zuurstof.
Maar potentie heeft het zeker.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
€2900,- Ex BTW, volgens de site..JdBn schreef: 09 dec 2019, 09:49Ik geloof iets van $2500 voor eentje. Weinig geld kan ik het niet noemen, maar aan de andere kant scheelt het wel een hoop qua installatie aangezien je geen uitlaatspruitstuk etc nodig hebt.PeterB schreef: 09 dec 2019, 08:54 Het gaat ook niet om vernieuwend te zijn maar denk meer om voor relatief weinig geld een plug&play systeem te leveren wat, daar waar nodig, een behoorlijke portie extra koppel en vermogen geeft.
En je hoeft er niet voor in een Audi te investeren![]()
- Luc B
Het idee is leuk, maar heeft nog een groot knutsel gehalte. Niet alleen qua kabels , connectoren en ''regeling'' maar ook qua aandrijving . Het is absoluut een leuk product voor wat het is, maar eigenlijk ook weer te duur. Ansich wel een leuk concept om eens uit te werken Maar dan zou je het eigenlijk nog met een losse turbine moeten doen, om met de energie uit de uitlaat weer stroom op te wekken.JWtje schreef: 09 dec 2019, 00:38 Vet en goed doordacht ding. Ik ken de broer van één van de oprichters en heb 2 jaar geleden hun prototype gezien.
-
Vooral het voorbeeld wat ik postte, is volgens mij de ideale markt. Semi klassiekers die je zonder al te ingrijpende aanpassingen kunt voorzien van extra koppel en vermogen. En je kunt de kit ook weer relatief eenvoudig meenemen naar de volgende wagen die je wilt voorzien van meer ooomph 
Dus dan koop je eenmalig de kit en kun je er meerdere auto's plezier van hebben. Enkel de ECU/mapping aanpassen is dan per auto nodig.

Dus dan koop je eenmalig de kit en kun je er meerdere auto's plezier van hebben. Enkel de ECU/mapping aanpassen is dan per auto nodig.
-
Maar hoelang kan je het gebruiken. 8ah @ 48V is ongeveer 400 watt. 5kw motor op de turbo zou theoretisch betekenen dat je 5 min de turbo kan aanspreken. Het is dus puur om af en toe even te versnellen en dan hopen dat je dynamo het tussendoor kan aanvullen?
-
- JWtje
Misschien moet je je afvragen hoe lang je achter elkaar vol gas rijdt. Dan kom je er wel mee weg. Daarnaast hangt het een beetje van je ECU af of een remapping nodig is. Als je deze gebruikt om een grotere turbo op te spoelen hoef je niks te doen. ECU's die bij een druk boven 1 atmosfeer over de flos gaan daar zul je een remap voor nodig hebben.Kadett schreef: 09 dec 2019, 14:01 Maar hoelang kan je het gebruiken. 8ah @ 48V is ongeveer 400 watt. 5kw motor op de turbo zou theoretisch betekenen dat je 5 min de turbo kan aanspreken. Het is dus puur om af en toe even te versnellen en dan hopen dat je dynamo het tussendoor kan aanvullen?
- alt
Ik vraag mij af hoe lang de lagers het zonder smering bij die hoge toerentallen het zullen uithouden?
-
Ik vraag me vooral af waar je die joekel van een kast moet verstoppen.
-
Jij hebt toch vast nog wel een plekje over in die Defender van je? En bij Lewinsky kan hij mooi achterop waar het reservewiel normaal zat bij de Lotus 7allen schreef: 10 dec 2019, 10:08 Ik vraag me vooral af waar je die joekel van een kast moet verstoppen.

- Bert ///M3
Motoren met een MAF sensor pikken zoiets niet zomaar. Zo'n oude Porsche misschien wel maar tegenwoordig zitten er 101 beveiligingen op. Als LMM waarde niet binnen een bepaalde tolerantie valt dan zegt de ECU doe het zelf maar. Met mazzel begrensd je ECU vervolgens het toerental en gasstand, met een beetje pech gaat je ECU dan over op Alpha N fuelling en dan heb je helemaal een probleem.
Standaard inlaatsystemen zijn ook niet echt op overdruk gebouwd, enkel onderdruk.
Standaard inlaatsystemen zijn ook niet echt op overdruk gebouwd, enkel onderdruk.
- JWtje
Zou het dan niet veel handiger zijn om er gewoon een turbo op te knutselen? Of mis ik iets?Luc B schreef: 09 dec 2019, 13:46
Het idee is leuk, maar heeft nog een groot knutsel gehalte. Niet alleen qua kabels , connectoren en ''regeling'' maar ook qua aandrijving . Het is absoluut een leuk product voor wat het is, maar eigenlijk ook weer te duur. Ansich wel een leuk concept om eens uit te werken Maar dan zou je het eigenlijk nog met een losse turbine moeten doen, om met de energie uit de uitlaat weer stroom op te wekken.