Ford Focus ST-line 1.0 ECOboost

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Mark

Re: Ford Focus ST-line 1.0 ECOboost

Bericht door Mark » 05 dec 2019, 15:42

Wout309t schreef: 05 dec 2019, 13:27 Heerlijk motortje voor in een kitcar lijkt me. Nu nog een RWD-bak vinden..
Dat kan!: https://www.pistonheads.com/news/ph-dri ... oost/26546

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 05 dec 2019, 20:29

Dikke winterjetsers, JP! Staat de auto erg goed.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2019, 00:11

God, zij dank !

Helaas merk ik wel weer het nadeel van zwarte velgen. Ze lijken kleiner dan ze in werkelijk zijn. Daarbij zijn deze velgen 8j breed, daardoor zitten de 215-45-18' winterbanden er iets getrokken op. 235-40-18 zou de wielkasten beter vullen.
Deze set komt trouwens van een Duitser die een mk 3.2 had. Helaas heeft Ford met de huidige mk4 gekozen voor andere RDKS/TPMS sensoren. Dus ik merk nu dat 'ie elk kwartier een foutmelding geeft.
Het enige wat dan kan, is nieuwe sensoren te kopen, echter met monteren ben je dan weer €200 verder. Da's wel jammer......

Martijn M

Bericht door Martijn M » 06 dec 2019, 14:46

De dealer de code weg laten schrijven is iets goedkoper. Alleen moet je die code met de zomerbanden dan ook weer terug programmeren.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2019, 16:14

Het schijnt dat dat nog niet mogelijk is.....:(

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2019, 19:03

Niet bij de dealer idd die gaan dat ook nooit doen ivm claim mogelijkheid in geval van ongeval etc.

JP

Bericht door JP » 09 dec 2019, 18:38

Mijn parel begint langzaam zijn glans te verliezen.... :shock:
932AD36D-3A96-42D5-A0D1-038C0B4A99C5.png
932AD36D-3A96-42D5-A0D1-038C0B4A99C5.png (206.7 KiB) 2417 keer bekeken
Later het hele verhaal.....#geelhesje

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 09 dec 2019, 18:47

Ik mag je dan graag een beetje neten met die grasmaaier................... maar hier wordt je niet vrolijk van. Ik hoop dat ze het echt kunnen verhelpen.

Gr Ron

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 dec 2019, 19:16

Dat is balen JP.

JP

Bericht door JP » 09 dec 2019, 19:46

Ja, dat was weer ouderwets met zweet tussen de welbekende bilnaad naar huis rijden.

Vanmorgen na een nachtdienstje en een paar uurtjes rust, maar heel burgertrutterig naar een Kerstmarkt in Duitsland getogen.
Aldaar in het geweldige herftsweer soppend het weelderige lichaam ruim volzien van reibenkuchen, marzipan, gepopte Marone en (alleen de) geur van veel te sterke Glühwein. Bepakt en gezakt met spullen die je helemaal niet nodig hebt, maar graag wil hebben, toog ik af naar de APAG waar mijn rode bliksemflits droog stond uit te rusten.
Voordat de Grünen ook in Duitsland 100km/h er door drukken op hun baustelle-loze biljartlakens, genaamd Autobahn, wou ik graag eens mijn mini-Mustang de sporen te geven. Echter toen ik de auto starte kreeg ik al een melding dat de Ford-techniek niet helemaal bij de les was. Deze melding had ik al 2x gehad, met tussenpoos van 5kkm. Het kenmerkt zich doordat er een storing is in de cruisecontrol, specifiek de frontradar in de voorbumper. Als bijwerking heb je dan ook "beperkt motorvermogen' en voel je dat 'ie maar op 2 poten loopt ipv de gerenommeerde 3...... Voorheen was het een kwestie van auto afzetten, even wachten, en opnieuw starten. Dan gaat het wel weer goed.
Echter vandaag niet. De noodloop ging weg, maar het lampje (geel) van motor bleef opeens branden. Doordat ik wel voelde dat 'ie op al zijn (ja 3) pitten liep kon ik met een geruster hart de racebaan gaan bestijgen. Op 2 pitten wordt je nog ingehaald door Trabantjes en Unimogs.

Nadeel bij Ford is dat bij elk lampje wat er kan gaan branden, ze verwijzen naar het boekje, waar vervolgens alleen in staat dat je naar de dealer moet. Heb je de Ford-pass-app, dan krijg je daar een bericht met meer info, zie hier boven. Alleen als je dus in het buitenland bent, duwt die die berichten niet door. Die kreeg ik pas terug in die Heimat, Limbourg.

Nu had ik al geen zin om in dit graftakkenweer van de sokken gereden te worden en te moeten wachten op de Ford/ANWB/ADAC/Beate Uhse, dus onder de noemer, de deaud of de gladiolen, huiswaarts gereden. Daar kreeg ik dan gelukkig bovenstaande bericht dat, zolang het niet knippert, je mag doorrijden. Morgenvroeg dan maar snel de dealer eens bellen, want 3x is scheepsrecht en ben ik er wel een beetje teleurgesteld in. Ik heb het graag voor de bejaarden Ford-rijders opgenomen, maar na 10 VAG-modellen waar ik nooit problemen met heb gehad, ga je toch wel een beetje twijfelen en heimwee krijgen.

Auto is net 14maanden oud en heeft 15900km gelopen.

Sander

Bericht door Sander » 09 dec 2019, 20:39

Balen man!
Ondertussen ben ik ook alweer ruim 5k km onderweg met de Golf 7.5 (viewtopic.php?f=13&t=36638&start=25#p1367526), maar wat een onwijs fijne auto. Enorme rust aan boord en de uitvoering, luxe en motor bevalt wel heel erg goed.

Toen voor de handtekening op de Golf zette, ook nog wel naar een Ford gekeken. Maar ik durfde het op een of andere manier niet aan? Nu met jou verhalen achteraf blij, al kun je natuurlijk pech hebben, hoop voor je dat ze het snel (onder garantie) fixen.. maar of het dan niet blijft knagen...?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 dec 2019, 20:45

Ik heb diverse Fords, zonder problemen, gereden. Je kunt een keer pech hebben natuurlijk. Ik ben ondertussen 14kkm verder (maart dit jaar) met mijn A220 7G-DCT. Ook prima voor elkaar allemaal, totaal geen spijt en nog steeds naar de zin.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 09 dec 2019, 21:48

Hier thuis staat z'n voorvader op de oprit met 247k op de teller en doet het nog altijd nagenoeg perfect.
Tuurlijk is er soms wel iets, maar motorisch nog geen slag verkeerd en redden we het met gemiddeld een euro of 100 per jaar aan onderhoud/problemen.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 10 dec 2019, 08:23

JP schreef: 09 dec 2019, 19:46 maar na 10 VAG-modellen waar ik nooit problemen met heb gehad, ga je toch wel een beetje twijfelen en heimwee krijgen.
Nou, Ik heb zelf volledig tegenovergestelde ervaring met VAG modellen.
Na altijd probleemloos Japans te hebben gereden (en dus beetje verwend/ verpest te zijn?) met Bj 2013 1.4Tsi VAG defecten gehad die naar mijn mening bij een recente auto helemaal niet voor mogen komen: 19K Km DSG koppeling vervangen, 38K Km DSG koppeling weer vervangen, 62K Km multistoring en noodloop, bleek inlaatdruk sensor kabelbreuk, beide CV deursloten defect, peil gemiddeld elke 3K Km olie en dan moet regelmatig half litertje bij, bij 71K Km (minder dan 3K Km daarvoor nog gepeild en op max gevuld) ineens oliedruk lamp aan, olieniveau drupje onderaan de peilstok, moest dik 1,5L bij om weer op max te krijgen.. 72K Km weer multistoring/ noodloop, dealer kan geen storing vinden, gereset en sindsdien loopt weer (nu 74K Km) en gekke is: daarna geen toegenomen olieverbruik meer gezien, was eenmalig.

Heb inmiddels al van verschillende algemene garage monteurs te horen gekregen: denk er om: deze Tsi's niet doorrijden boven de 100K Km , want dan gaan de dure motor reparaties komen, die komen regelmatig met tussen de 110-130K+ Km binnen met kapotte motoren. kapotte turbo's etc...

JP

Bericht door JP » 10 dec 2019, 10:15

Volgende keer toch maar onderweg Ford assistance of ANWB bellen. Met pijn en moeite voor morgen een afspraak kunnen inplannen rechtstreeks bij de dealer. Helaas geen leen/vervang of huurauto mogelijk, dus mag nog even bij Ron in de lijnbus plaats nemen (en 3x overstappen).... :roll: Benieuwd of ze verder dan een reset komen.

allen

Bericht door allen » 10 dec 2019, 10:35

Pech kun je hebben JP. Schrale troost, maar je hebt in ieder geval een mooie wagen om naar te kijken...

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 10 dec 2019, 10:54

JP schreef: 10 dec 2019, 10:15 Volgende keer toch maar onderweg Ford assistance of ANWB bellen. Met pijn en moeite voor morgen een afspraak kunnen inplannen rechtstreeks bij de dealer. Helaas geen leen/vervang of huurauto mogelijk, dus mag nog even bij Ron in de lijnbus plaats nemen (en 3x overstappen).... :roll: Benieuwd of ze verder dan een reset komen.
Daar zou ik dus redelijk kriebelig van worden, auto van 14 maanden met deze kilometerstand en dan geen mogelijkheid voor vervangend vervoer. Zal wel aan mij liggen, kennelijk heeft Ford genoeg klandizie........

Gr Ron

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 dec 2019, 11:07

Ik vind het ook maar karig. Echt balen, JP. Dit verwacht je niet van een vrijwel nieuwe auto. :(

Forza

Bericht door Forza » 10 dec 2019, 11:19

Hmm, apart, ik rij bijna 2 jaar in het laatste model Fiesta met hetzelfde motortje en heb nog werkelijk niks aan de hand gehad. Tanken, poetsen en af en toe wat lucht in de bandjes.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 10 dec 2019, 11:32

JP schreef: 10 dec 2019, 10:15 Met pijn en moeite voor morgen een afspraak kunnen inplannen rechtstreeks bij de dealer. Helaas geen leen/vervang of huurauto mogelijk
Dan zit jij zeker bij zo'n grote dealer, net als Ardea of zo?
Ik vind de meeste van die dealers tegenwoordig zo onpersoonlijk(niet alleen bij Ford) en het wordt ook allemaal veel te groot en massaal, meerdere filialen en noem maar op en de klant is gewoon een nummer.
Wij zitten met onze Fiesta ST gelukkig nog bij een Ford dealer waar we zo zonder afspraak naar binnen kunnen lopen en ze je 9 van de 10 keer ook gewoon helpen als dat mogelijk is.
Ik had pas een spijker in m'n band waardoor ie langzaam leeg liep, even een belletje en rij maar langs wanneer het je uitkomt.....paar uur later er naartoe, auto wordt gelijk naar binnen gereden, spijker eruit, plug erin en de computer resetten vanwege de bandendruksensoren.
Binnen een half uur rij je weer weg, kosten waren €20,-, daar heb je geen nieuwe band voor. :wink:

Moet zeggen dat ook wij al ruim 2 jaar rijden zonder echte problemen, wel een andere motor dan jij natuurlijk, wij hebben nog 4 kabouters.
Onze volgende wordt waarschijnlijk weer een Ford, ik ben er dik tevreden mee.

Hoop voor jou dat het snel opgelost is en dat het geen al te groot probleem blijkt te zijn.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 dec 2019, 13:13

JP schreef: 10 dec 2019, 10:15 Volgende keer toch maar onderweg Ford assistance of ANWB bellen. Met pijn en moeite voor morgen een afspraak kunnen inplannen rechtstreeks bij de dealer. Helaas geen leen/vervang of huurauto mogelijk, dus mag nog even bij Ron in de lijnbus plaats nemen (en 3x overstappen).... :roll: Benieuwd of ze verder dan een reset komen.
Wat anderen ok al aanhaalden, wat een gierige schraperdealer ben je dan zeg.
Auto met die leeftijd en km-stand....dan bied je de klant toch gewoon een leenauto aan.

Oh wacht......tis een VW/Audi dealer......tja, die weten inderdaad over het algemeen niet echt meer wat service is.
(mede dankzij PON)

allen

Bericht door allen » 10 dec 2019, 13:17

Zo is er altijd wel wat. Ik had louter positieve ervaringen met VW dealer.

JP

Bericht door JP » 10 dec 2019, 13:33

Opa schreef: 10 dec 2019, 11:32
JP schreef: 10 dec 2019, 10:15 Met pijn en moeite voor morgen een afspraak kunnen inplannen rechtstreeks bij de dealer. Helaas geen leen/vervang of huurauto mogelijk
Dan zit jij zeker bij zo'n grote dealer, net als Ardea of zo?
(...)
De auto heb ik gekocht bij Automotions in Roosendaal, dat is voor mij 170km enkele reis. Echter werd dat een week later al opgeslokt door v. Mossel. Die hebben ook een filiaal korterbij voor me en daar hoor ik louter goede verhalen over, dus dat zal het niet zijn.
Eric H schreef: 10 dec 2019, 13:13 (...)
Wat anderen ok al aanhaalden, wat een gierige schraperdealer ben je dan zeg.
Auto met die leeftijd en km-stand....dan bied je de klant toch gewoon een leenauto aan.

Oh wacht......tis een VW/Audi dealer......tja, die weten inderdaad over het algemeen niet echt meer wat service is.
(mede dankzij PON)
Ik begrijp dat je geen 20 leenauto's kan hebben staan, maar als ik op maandagavond had gebeld vanuit Duitsland, staande op een vluchtstrook moesten ze wel actiever worden. Inderdaad is de auto zgan, zit nog in de volledige fabrieksgarantie.
Nu moet ik morgenvroeg met 2 auto's oprijden, 50km heen en 's avonds (hopelijk) weer met 2 auto's terug, want ja, je denkt toch niet dat ik een stuk ga lopen naar een bushalte, dan naar het treinstation, een keer overstappen, dan nog een keer een lijnbus, en uiteindelijk weer een stuk te lopen. Kost me en mijn co-piloot dus een vrije dag. Best een rompslomp voor wat ik vermoed 'even' uitlezen, resetten en eventueel updaten...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 dec 2019, 14:10

Waarom ga je uberhaupt 50km verderop naar een dealer?

Fabriekgarantie dus ik zou hem bij de dichtsbijzijnde dealer binnen rijden.
Mijn 420d moet ook terug voor terugroepactie, gekocht bij Fonkert Numansdorp daar kreeg ik ook het bericht van maar ga echt niet 2 x 150km rijden. Ga gewoon naar BMW Amersfoort welke het dichstbij is voor mij.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 10 dec 2019, 15:08

v Mossel is als ik het goed lees ook zo'n groot bedrijf met meerdere filialen.....zou niks voor mij zijn.
Toen ik nog op de vrachtauto reed had ik al een hekel aan die grote bedrijven als je daar wat moest brengen of halen....hoe groter het bedrijf, hoe onpersoonlijker en des te meer onzinnige regeltjes.
Bij die dealers is dat niet anders ben ik inmiddels achter(uitzonderingen daargelaten natuurlijk :wink: )....met de Clio RS gingen we naar Autohaag-De Zeeuw, lekker hier dichtbij, maar ook zo'n groot bedrijf met meerdere filialen.
Heb ik ook een paar keer wat dingen aan de hand gehad waarvan ik dacht.....moet dat nou zo omslachtig.
Daarna met de Colt Ralliart naar de Mitsubishi dealer, gewoon een klein bedrijfje in een dorp hier verderop, helemaal super, gewoon altijd voor je klaar staan en daar mag je ook nog gewoon erbij blijven kijken in de werkplaats.
Nu met de Ford ook weer een wat kleinere dealer en hetzelfde gevoel als bij de Mitsubishi dealer en ook hier mag je gewoon nog in de werkplaats komen als ze aan je auto bezig zijn en vragen hoe of wat aan de monteurs.
Onze Ford dealer(Auto Oostdijk) zit 5 km. verderop in Monster, terwijl Ardea hier in Naaldwijk zit, misschien 1,5 km vanaf ons woonhuis, maar ik rij veel liever die 7 km. om voor een goeie service.
Als onze auto een beurt moet hebben dan komt de hoofdmonteur de auto ophalen en rijdt ermee naar z'n werk en brengt 'm 's avonds als ie klaar is weer hier voor de deur terug, hij woont ongeveer 200m bij ons vandaan in dezelfde wijk.
M'n zwager heeft een eigen bedrijf en heeft een stuk of 8 à 10 busjes en bedrijfsauto's, allemaal Fords waarbij ie het onderhoud liet doen door Ardea, maar na ook af en toe tegen de bureaucratie van dat bedrijf te zijn aangelopen is ie overgestapt naar Auto Oostdijk, op aanraden van m'n vrouw en daar heeft ie nog steeds geen spijt van.

Gesloten