Beetje aan het sprinten geweest met een performancebox om tijden te meten van 0-100, 100-150 en 100-200..
Paar leuke tijden gereden alleen met een oude getrag 265 schakelt dat niet heel lekker, dus met een modernere bak moet dit nog te verbeteren zijn met een halve seconde.
Van 100-150 gaat het ook lekker in zijn 3e versnelling
Toen zei de bak je doet het zelf maar[emoji51].
De 2e en de 3e versnelling liggen eruit..
Ik was al een paar maanden aan het nadenken om van de winter een andere bak te monteren, dus deze plannen nu maar doorzetten..
Ik ga proberen om een dct bak uit een m4 in de e28 te bouwen, dat is een bak met dubbele koppeling..
Op de dctbak moet dan een soort van standalone ecu gemonteerd worden.
De normale drive gaat er uit, en er komt een schakelmechanisme in van een bmw e39
Het koppelingspedaal moet omgebouwd worden naar electrische, een sensor erop zetten en die word weer gekoppeld aan de bak.
Als het schakelmechanisme in zijn drive staat geeft hij een seintje naar de bak en dan schakelt hij in zijn vrij.
Duw je de pook naar links (de sportstand) en duw je de pook 1 tik naar voren schakelt hij de bak in zijn 1 en kan je op de koppeling wegrijden en dan overschakelen door de pook steeds tikje naar voren te duwen (sequentieel schakelen)
En terug schakel je door de pook een tikje naar je toe te trekken..
En je zet hem in de achteruit door hem van zijn vrij de pook naar links te trekken en dan de pook tikje naar voren duwen het zelfde als naar de 1e versnelling alleen houd je hem nu halve seconde vast en schakelt hij zijn achteruit in.
Dus het koppelings gedeelte gaat er compleet uit inclusief vliegwiel.
Een starterkrans van een m30 automaat word dan gemonteerd.
Bak heb ik gescoord in duitsland en als het goed is die onderweg.
Adapterplaat moet ik nog kopen en een splinehube om de as van de bak te koppelen aan de motor.
Type ecu ben ik nog niet helemaal over uit.
In zweden is er iemand die maakt ze, maar als het goed is komt er binnenkort nog een ander systeem op de markt en die kan je aan de ecu koppelen en dan kan je de normale drive nog wel gebruiken, en heb je geen electronisch koppelingspedaal nodig.
Ook moet ik nog plekje vinden voor de oliekoeler van de bak..
Dus voor mij zit tot maart het boostseizoen erop