Oh ja, de 6e versnelling vindt ik levensgevaarlijk (qua geen gasresponse), dus die gebruik ik ook nooit.
Kan je die cilinderuitschakeling niet weg laten programmeren ? Tegenwoordig kan je bij elk merk wel heel veel laten aanpassen.Nutkees schreef: 25 nov 2019, 23:05 In mijn jeep srt erger ik mij aan het automatisch uitschakelen van 4 cylinders tijdens constant rijden. Dan voel je zo’n lichte brom wat mega irritatie opwekt.
Dus zet ik de versnellingsbak in sportstand, is het probleem weg maar is de bak weer iets TE sportief voor relaxt rijden.
Pdc sensoren die piepen bij regenachtig weer etc ook kut!
En geef mij aub gewoon een gasklep die met een kabel wordt bediend doordat deze vast zit aan je gaspedaal
Wat ik opvallend vind is dat de verkopende partij erop word "aangesproken" dat de autos niet goed genoeg worden uitgelegd, maar dat komt toch echt door de kopers zelf. Als mensen wat minder zouden shoppen en aan niet aan de andere kant van nl zouden kopen voor 5 tientjes minder ofzo, kan er al meer uitgelegd worden, omdat bedrijven zo weinig winst maken door maar constant te concurreren kan er geen tijd gestoken worden in de uitleg, daar is gewoon geen geld voor.... (los van het feit dat veel verkopers zelf niet weten hoe het werkt, want bij de lancering van een nieuw model word er niet altijd even veel aandacht aan besteed)
Dat zeker ook, zal een combinatie zijnRobin schreef: 28 nov 2019, 12:59 Baboulah, ik snap je insteek, maar ik denk dat (alle) mensen in feite gewoon te lui/beroerd zijn zich in bepaalde(voor hun niet boeiende) dingen te verdiepen. Period.
.. evenals straat verlichting, reflectoren aan de achterkant van verkeersborden, reclameborden.. contrast tussen wat wel echt belangrijk is en wat niet gaat imo achteruit.WJ schreef: 28 nov 2019, 12:32 Ik vind trouwens moderne verlichting op autos als mede weggebruiker ook super irritant. Echt verblindend.
DIT!WJ schreef: 28 nov 2019, 12:32 Ik vind trouwens moderne verlichting op autos als mede weggebruiker ook super irritant. Echt verblindend.
Met uitzondering van de hybride (dat heft deze Volvo gelukkig niet, al vaak genoeg gehad in huurauto's) nog een aanvulling:De geen waar ik mij het meest aan erger is dat alles richting EV en/of hybride techniek gaat....
Verder:
1) Geen knoppen meer maar dat alles van die vreselijke touch systemen wordt,
2) Adaptive cruise control, laat ruimte waar 2x een 18wheeler nog inpast
3) Front assist, ik weet zelf wel wanneer ik wel of niet moet remmen, die belletjes die afgaan omdat de auto vind dat ik te dichtbij kom zijn alleen maar irritant
4) Start stop wat niet uit blijft staan als ik die heb uitgedaan (bij volgende x starten moet je het weer doen)
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
Ik heb laatst in het boekje opgezocht hoe de achterruitsproeier werkte, kreeg het maar niet voor elkaar. Ging niet op de manier waarop ik uit andere auto's gewend was.///Joost schreef: 29 nov 2019, 09:32 Tegenwoordig zitten er zo veel functies op een auto, en werkt elk merk weer compleet anders, dat 'weggooien' van de handleiding op z'n zachtst gezegd niet erg handig is.
+1000Nutkees schreef: 30 nov 2019, 15:16 Qua moderne verlichting vind ik het mega irritant dat aan de voorzijde wel drl wordt gevoerd en achter niets. Hoe vaak ik autos zo zie rijden in regen of donker weer is schrikbarend en in mijn ogen erg gevaarlijk.
Snap echt niet waarom ze vanuit wet niet verplichten om altijd licht te voeren, voor EN achter. Tevens voor alle andere voertuigen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten