De afgelopen tijd heb ik niet veel vorderingen gemaakt met de auto, maar ik ben toch weer een stukje verder.
Bij het motorrevisiebedrijf waren ze een boutje met speciaal ringetje kwijt geraakt waarmee een olieleiding aan de cilinderkop vast gezet moet worden. Nadat iemand het ringetje voor me nagemaakt had kon de leiding eindelijk vastgezet worden, wat het laatste was dat nog gedaan moest worden aan de motor voordat hij ingebouwd kon worden.
Daarna ben ik begonnen met het verwijderen van de voorwielophanging zodat de motor en bak met subframe er via de onderkant in kon. Ik dacht de wielophanging er als geheel onder vandaan te halen, maar dat was helaas niet zo'n goed idee. De auto stond niet hoog genoeg om de ophanging er onder vandaan te kunnen halen en bij het trekken aan de ene kant klapte de schokdemper aan de andere kant tegen de rand van het spatbord aan, wat een flinke beschadiging in de nieuwe lak veroorzaakt heeft.

En om het nog erger te maken gebeurde er daarna aan de andere kant precies hetzelfde.

Zo zie je maar dat haast nooit een goed idee is met zulke klussen.

Het enige 'geluk' is dat de lak op het ene spatbord al niet netjes was en toch opnieuw gespoten moet worden, maar dat moet nu dus aan 2 kanten…
Anyway, de wielophanging was er onder vandaan, dus toen was het tijd om de motor en bak in te bouwen. Dus die op 2 karretjes voor de auto klaar gezet.
Daarna met de motortakel de neus van de auto opgetakeld zodat de motor er onder door kan.
En de motor op zijn plek zodat de auto weer kon zakken.
En zo staat hij er nu bij. Alle bedrading, slangen en andere dingen moeten nu aangesloten gaan worden.