De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ach, een 320e... Veel leuker is dat er een M340d komt!
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
340d????
Maar als ik de geleerden mag geloven worden er veel en veel minder (EU) landen diesels verkocht.
Behalve in Duitsland, daar was 'n plus van 4.7%. Nu is Duitsland niet van de aantallen en zeker geen echt autoland:)
1030kg!
Maar als ik de geleerden mag geloven worden er veel en veel minder (EU) landen diesels verkocht.
Behalve in Duitsland, daar was 'n plus van 4.7%. Nu is Duitsland niet van de aantallen en zeker geen echt autoland:)
1030kg!
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hier hebben ze 't over alleen een Touring?
https://www.motor1.com/news/380633/bmw- ... e-planned/
https://www.motor1.com/news/380633/bmw- ... e-planned/
-
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zal net als de M550d enkel touring zijn.
- smiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
O, ik zeg ook niet dat het geen welkome variant is, maar het is er wel eentje die ik verwacht had. Een ‘spaarplugin’, die je met 200pk nog steeds wel vlot kan noemen eigenlijk. 340d had ik niet zo gauw meer verwacht, en wordt in NL idd onbetaalbaar
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dit weekend 'n 318D met bijna alle tech ter beschikking. Maar hoe zet ik die lane departure warning HELEMAAL uit?
Of zit dat ingeprogrammeerd omdat deze als leenauto nu dienst doet?
Menu is soortgelijk, maar kan niks (Lane Departure dus) totaal off zetten(?)
Stuuringreep zwak is minimum?
Irritant.
Of zit dat ingeprogrammeerd omdat deze als leenauto nu dienst doet?
Menu is soortgelijk, maar kan niks (Lane Departure dus) totaal off zetten(?)
Stuuringreep zwak is minimum?
Irritant.
-
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Niet gewoon het knopje ervan een x aantal seconden ingedrukt houden tot je melding krijgt op scherm??
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Inderdaad groene cirkeltje 3-5 seconden inhouden.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ok ga ik proberen dank
Tipje van de sluier: comfortabel en remote...
Tipje van de sluier: comfortabel en remote...
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En inderdaad, alles (Intelligent Assistant shit) uit met die éne knop in de middenconsole. Je moet verdomme bijna een vliegbrevet hebben met zo'n ding. Vaarbewijs heb ik al(voor de inkoppers)
Neemt niet weg dat ie nu weer meer punten scored. Verslag volgt nog.
Nu een 300km met dat ding gereden.
Neemt niet weg dat ie nu weer meer punten scored. Verslag volgt nog.
Nu een 300km met dat ding gereden.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik plaats 'm hier ook even. Vind 't nog steeds een heel belangrijke auto in 't zakelijk segment en geen one trick pony, zeer degelijk, zeer goed rijdend( bochtdynamica strakheid is dit dé auto in z'n klasse) en fysiek mooi product.
Dik 300 km mee gereden vooral snelweg.
Laat ik met mijn(!) minpunten beginnen:
Lane Departure Warning is zwaar irritant en wist pas gistermiddag hoe ik dat met 1 lange druk op 1 knopje op off moest zetten. Kortom. De van veel tech snufjes voorziene kar is zelfs voor een doorgewinterde BMW rijder even complex achtig: overkill aan functies. Maar ja dat went
Net als de dash-layout (omgekeerde tellers wat wel went en waar ik geen aandacht aan besteed )veel te druk in mijn ogen en ook de nav screen, minder is meer imho. Maar terugdenkend went dat ook allemaal wel.
Dan de automaatbak die top is, maar stoppend bij verkeerslichten door wil rollen. Beetje ouderwets.
Begreep dat dat systeem alleen /vanaf op 5er zit (?)
Dan de enorme stilte in t interieur/rijden. Who needs a 5 series anyway?
Het motortje is niet overbemeten en zeker niet de traagste alhoewel boven de 130 de fut er redelijk uit is, maar al geef je 10% of 100% gas de versnelling is nagenoeg gelijk bij wijze van spreken dan he.
Dus rij je ongemerkt ( want superstil) veel te hard
Ik zat te kloten om die lane departure uit te zetten en dat lukte niet , reed halfgas gewoon en denk, waarom rijden alle auto’s die ik passeer zo langzaam? Had ik er 168 voor....
Dan de satnav die ook rondom Almere /Mokum beeld verkleint zonder reden( middenscherm) dus kijken in de dash dan maar.
En dat de satnav niet up to date is. Auto is 3mnd oud!?
Dan nog de besturing die in sport qua lichtheid de helft is van comfort in mijn M2:)
Te licht voor mij, maar past bij t type auto denk ik
Maar de koets ligt superstrak voor zon dikke lange bak. 1450kg(?) dus dynamisch is er in deze klasse niks beters, maar ik had graag het M onderstel gehad met lsd en een 330i/340i blokje
Dit ding munt uit in actieradius en zuinigheid : geweldig en toch is dat motortje bij de les
8.4s naar 100 voor de instapper!
Fazit : comfortabele maar beetje remote reiswagen die ik graag als daily zou zien met een iets potenter blokje en onderstel
En hij is ook nog eens mooi van binnen en buiten
Kreeg al paar complimenten van voorbijgangers
Niet mij type auto om aan te schaffen qua beleving en karakter, maar echt een knap staaltje engineering.
Jammer dat benzine en vooral diesel vloeken in de kerk is in NL want deze auto is zo goed in wat hij moet doen...
Dik 300 km mee gereden vooral snelweg.
Laat ik met mijn(!) minpunten beginnen:
Lane Departure Warning is zwaar irritant en wist pas gistermiddag hoe ik dat met 1 lange druk op 1 knopje op off moest zetten. Kortom. De van veel tech snufjes voorziene kar is zelfs voor een doorgewinterde BMW rijder even complex achtig: overkill aan functies. Maar ja dat went
Net als de dash-layout (omgekeerde tellers wat wel went en waar ik geen aandacht aan besteed )veel te druk in mijn ogen en ook de nav screen, minder is meer imho. Maar terugdenkend went dat ook allemaal wel.
Dan de automaatbak die top is, maar stoppend bij verkeerslichten door wil rollen. Beetje ouderwets.
Begreep dat dat systeem alleen /vanaf op 5er zit (?)
Dan de enorme stilte in t interieur/rijden. Who needs a 5 series anyway?
Het motortje is niet overbemeten en zeker niet de traagste alhoewel boven de 130 de fut er redelijk uit is, maar al geef je 10% of 100% gas de versnelling is nagenoeg gelijk bij wijze van spreken dan he.
Dus rij je ongemerkt ( want superstil) veel te hard
Ik zat te kloten om die lane departure uit te zetten en dat lukte niet , reed halfgas gewoon en denk, waarom rijden alle auto’s die ik passeer zo langzaam? Had ik er 168 voor....
Dan de satnav die ook rondom Almere /Mokum beeld verkleint zonder reden( middenscherm) dus kijken in de dash dan maar.
En dat de satnav niet up to date is. Auto is 3mnd oud!?
Dan nog de besturing die in sport qua lichtheid de helft is van comfort in mijn M2:)
Te licht voor mij, maar past bij t type auto denk ik
Maar de koets ligt superstrak voor zon dikke lange bak. 1450kg(?) dus dynamisch is er in deze klasse niks beters, maar ik had graag het M onderstel gehad met lsd en een 330i/340i blokje
Dit ding munt uit in actieradius en zuinigheid : geweldig en toch is dat motortje bij de les
8.4s naar 100 voor de instapper!
Fazit : comfortabele maar beetje remote reiswagen die ik graag als daily zou zien met een iets potenter blokje en onderstel
En hij is ook nog eens mooi van binnen en buiten
Kreeg al paar complimenten van voorbijgangers
Niet mij type auto om aan te schaffen qua beleving en karakter, maar echt een knap staaltje engineering.
Jammer dat benzine en vooral diesel vloeken in de kerk is in NL want deze auto is zo goed in wat hij moet doen...
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
^Mooie kijk in de 3er keuken, waarvoor dank.
Zo jammer van dat information-overoad-DigiDash, ik vind het een ergonomische misser van jewelste, dat voor een merk die zich juist op dat vlak vooraanstaand, wat heet, de benchmark vindt.
Buiten dat; het oog wil ook wat (althans zo kijk ik naar een dash), het is niet fraai om naar te kijken.
Zo jammer van dat information-overoad-DigiDash, ik vind het een ergonomische misser van jewelste, dat voor een merk die zich juist op dat vlak vooraanstaand, wat heet, de benchmark vindt.
Buiten dat; het oog wil ook wat (althans zo kijk ik naar een dash), het is niet fraai om naar te kijken.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Eens hoor, maar ik betrapte me erop dat ik amper erop kijk, ja de satnav, zelfs amper op de enorm in beeld staande 'XXXkmh' (maar dat is ergonomisch prima, moet je er wel op kijken) . Teruggaand naar de M2/C dash is dat opeens heel magertjes/clean/normaal/oldskool, niks mis mee, maar jouw ergernis zal denk ik van kortere duur zijn dan je denkt. Je houdt toch ook van Flight Sims Robert?:)romo schreef: ↑27 nov 2019, 08:47 ^Mooie kijk in de 3er keuken, waarvoor dank.
Zo jammer van dat information-overoad-DigiDash, ik vind het een ergonomische misser van jewelste, dat voor een merk die zich juist op dat vlak vooraanstaand, wat heet, de benchmark vindt.
Buiten dat; het oog wil ook wat (althans zo kijk ik naar een dash), het is niet fraai om naar te kijken.
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vind het zo jammer dat de M-sport versie nog steeds de ronde uitlaten heeft. Alleen de M340i heeft de mooie uitlaten. Dat hebben ze bij de 5-serie anders gedaan.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Deze tammere broeder had ook één ronde uitlaat links en één rechts beetje semi 335i, dat vind ik minder inderdaad. Staat sneller dan hij is:)
Máár zag 'n 'nieuwere' CLA AMG (dacht ik zo'n banaan model) zondag helemaal vol met alles en wielen/uitlaten, was 'n 136pk diesel....
Wat 'ze' wel met die digidash zouden moeten doen en dat kan makkelijk, is switchen via een menu naar verschillende teller layouts. Klaar.
Net als dat je met je smartwatch tussen verschillende dials kunt wisselen.
Máár zag 'n 'nieuwere' CLA AMG (dacht ik zo'n banaan model) zondag helemaal vol met alles en wielen/uitlaten, was 'n 136pk diesel....
Wat 'ze' wel met die digidash zouden moeten doen en dat kan makkelijk, is switchen via een menu naar verschillende teller layouts. Klaar.
Net als dat je met je smartwatch tussen verschillende dials kunt wisselen.
- tomgtr
- Berichten: 10461
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
ik als autofiel vind het fijn dat ik een dikke klatser herken aan een paar details. Dat geeft me een beetje misplaatst gevoel van : "jullie saaie van A naar B rijders zien het verschil niet, ik wel!"
Bij een nieuwe 5 serie is dat dus niet meer te zien. Kinderachtig, ik weet het, maar ik vind dat jammer.
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Volgens mij hebben alle 5-series met M-pakket vierkante uitlaten. Dus dan zie je ook geen verschil tussen een 520i en bv. een 540i.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
.
Laatst gewijzigd door Robin op 27 nov 2019, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- tomgtr
- Berichten: 10461
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Volgens mij zeggen jullie allemaal hetzelfde maar werd RND niet begrepen
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Overigens niks mis met ronde uitlaten. Die uitlaten op de M340i zijn gewoon bumperdelen en als je erdoorheen kijkt zie je de daadwerkelijke uitlaat. Dan liever een 'echte' ronde uitlaat imho.
- tomgtr
- Berichten: 10461
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja was ook wel weer leuk dat 335 en 535 was te herkennen aan uitlaten links en rechts. Persoonlijk ook liever 2 mooie ronde pijpjes dan 2 van die regenpijp uiteindes met daarin 2 kleine ronde pijpjes.
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Vroeger was alle beter:
4-cil was enkele uitlaat
6-cil was dubbele uitlaat (aan 1 zijde)
x35i/d was dubbele uitlaat (links en rechts)
Bij de F10/F11 was de 550i/d weer met 2x vierkante uitlaten (aan beide zijden).
Jammer dat er tegenwoordig weinig onderscheid meer is.
4-cil was enkele uitlaat
6-cil was dubbele uitlaat (aan 1 zijde)
x35i/d was dubbele uitlaat (links en rechts)
Bij de F10/F11 was de 550i/d weer met 2x vierkante uitlaten (aan beide zijden).
Jammer dat er tegenwoordig weinig onderscheid meer is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten