Luco schreef: 18 nov 2019, 22:24
Tuurlijk, als je echt bij klanten komt die een youngtimer zien als een oude bak, is het natuurlijk geen optie, en eerlijk als ik m5 prive zou kunnen rijden zou ik ook niet snel een youngtimer zakelijk rijden.
Snap ik. Het is niet dat ik een Youngtimer als geen optie voor mezelf zie, maar inderdaad meer de uitstraling die het heeft. En daarbij heb ik geen zin in een 'zorgen' auto en moet het altijd werken, het is immers geen hobby auto.
Voordeel van een betaalbare zakelijke moderne auto is dat alle kosten ten laste vallen van de BV. Dus een initiële aanschafprijs + onderhoud etc verdwijnt in de 'pot' als het ware. Ook het onderhoud etc. Allemaal ten laste van het bedrijfsresultaat, iets wat met die M5 wel anders is. Bijtelling merk ik natuurlijk direct zelf.
Bijkomend is dat ik de M5 langer mooier, nieuwer en bovenal specialer houd. En daar wil ik best een 'verstandige' zakelijke auto voor rijden. Auto's blijven een passie. Achteraf had ik dit eerder moeten doen en die PPF en coating behandeling van die M5 gewoon op de zaak moeten zetten met een zakelijke auto. Maar goed, voor de toekomst.
Een reden om ook geen EV te rijden, is het niet willen hebben van terugkerende maandlasten voor een zakelijke auto. Natuurlijk kan je met operationeal lease een Model 3 hebben waarbij je je niet druk hoeft maken om afschrijving, onderhoud etc. Maar dat concept vind ik gewoon niks.
Dank voor de input allen, wordt gewaardeerd