Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Op naar Woerden
.

- Erik K.
Klopt, kort geleden is Den Haag overgenomen door Dusseldorp.Rnd schreef: 08 nov 2019, 17:01 Bizar dit. Zelf was ik ook niet blij met BMW Den Haag/Amsterdam en dan te bedenken dat dit dealervestigingen zijn van de importeur zelf. Den Haag is volgens mij wel dit jaar verkocht aan een andere dealermaatschappij dus wellicht is dat nu beter.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Koelvloeistof bijvullen is geen rocketscience, dat kan zelfs ik zelf. Maar koelvloeistof systeem hoort een gesloten systeem te zijn. Dus beter goed nakijken op eventuele lekkage.
Bij mijn 335i was de waterpomp lek. Toch een stevige kostenpost dan.
- tomgtr
Dit, ik ben echt kneus op gebied van iets aan auto doen maar koelvloeistof bijvullen gaat nog net. Moet ik wel bij zeggen dat wat Frank zegt mijn idee ook is, bij zo'n nieuwe auto zou dat gewoon niet nodig moeten zijn. Kan me niet voorstellen dat er niks aan de hand is verder.Frank_Sch schreef: 18 nov 2019, 09:15 Koelvloeistof bijvullen is geen rocketscience, dat kan zelfs ik zelf. Maar koelvloeistof systeem hoort een gesloten systeem te zijn. Dus beter goed nakijken op eventuele lekkage.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Bij mijn vorige bolide was het het een klein scheurtje ergens in de cilinderkop.
-
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Exact did. Het is een nieuwe auto (nu op een paar dagen na 1 jaar oud en bovenal 5 mnd geleden gekocht). De G11 variant die hier ingaat, kan ik zo snel niet ergens vinden. En zeker niet op de zondagtomgtr schreef: 18 nov 2019, 09:19Dit, ik ben echt kneus op gebied van iets aan auto doen maar koelvloeistof bijvullen gaat nog net. Moet ik wel bij zeggen dat wat Frank zegt mijn idee ook is, bij zo'n nieuwe auto zou dat gewoon niet nodig moeten zijn. Kan me niet voorstellen dat er niks aan de hand is verder.Frank_Sch schreef: 18 nov 2019, 09:15 Koelvloeistof bijvullen is geen rocketscience, dat kan zelfs ik zelf. Maar koelvloeistof systeem hoort een gesloten systeem te zijn. Dus beter goed nakijken op eventuele lekkage.
Dus zit - as we speak - bij bmw amsterdam voor deze bijvulling.
- tomgtr
Daar had je toch nog een paar dingen te melden......

- Erik K.
Niet meteen wakker van liggen. Vraag me niet waarom maar het komt regelmatig voor dat er bij relatief nieuwe auto's een keer bijgevuld moet worden. Wij gebruiken groene/blauwe koelvloeistof. Sowieso geen roze gebruiken!idutchman schreef: 17 nov 2019, 14:26 Heren,
Zojuist melding dat koelmiddel bijgevuld moet worden alvorens te kunnen doorrijden. Lijkt me ook niet slim.
Weten de BMW mannen wat het beste is om erin te doen? Zal zo checken welke kleur er nu in zit.
Tegenwoordige auto's hebben ook vaak 2 koelystemen. En dus ook 2 reservoirs. Relatief koude en warm.
-
Yes, als het gefixt is bij Woerden, ga ik het zeker melden!
Het is opgelost. Moest wel wat bij, uiteraard was dit kosteloos. Ben blij dat ik toch vandaag gegaan was. Geen risico's lopenErik K. schreef: 18 nov 2019, 10:31Niet meteen wakker van liggen. Vraag me niet waarom maar het komt regelmatig voor dat er bij relatief nieuwe auto's een keer bijgevuld moet worden. Wij gebruiken groene/blauwe koelvloeistof. Sowieso geen roze gebruiken!idutchman schreef: 17 nov 2019, 14:26 Heren,
Zojuist melding dat koelmiddel bijgevuld moet worden alvorens te kunnen doorrijden. Lijkt me ook niet slim.
Weten de BMW mannen wat het beste is om erin te doen? Zal zo checken welke kleur er nu in zit.
Tegenwoordige auto's hebben ook vaak 2 koelystemen. En dus ook 2 reservoirs. Relatief koude en warm.

-
Overigens ga ik de komende weken opzoek naar een 2e, zakelijke auto. Besloten dat dagelijks rijden in de M5C niet goed is voor de afschrijving (zal ruim 85k op over 3 jaar) en benzinekosten (elke 4 dagen weer 120 EUR aftikken).
Ik wil dus gaan voor een 'no-nonsense' auto erbij die representatief is (ondernemer, ivm mijn klanten) en niet 'in your face'. Het zal een auto zijn die ik lekker inzet voor alle kilometers en ritjes waar ik me geen zorgen wil maken om de M5. Denk aan krappe parkeerplekken en ander gezeur. De M5 zal ik gebruiken voor de leuke ritten en staat lekker warm in de garage. Ik kan dan de KM stand over 4 jaar met bv 40dkm hebben ipv 80dkm. Dat scheelt nogal afschrijving
Deze 2e auto komt op de BV te staan en wil ik zelf dagelijks rijden of bv een medewerker als het nodig is.
Budget: 15.000-20.000
Brandstof: Benzine (geen diesel, geen elektra)
Carrosserie: Station (vind ik mooi/leuk + handig)
Bouwjaar: 2013+
Vooralsnog neig ik naar een BMW F31 (3-serie) 320i van 2013-2015. In Mei 2015 kwam de LCI en die achterlichten vind ik veel mooier (auto ziet er dan ook uit als een F31 uit 2019). Dus dat heeft de voorkeur.
Anyways, genoeg om uit te gaan zoeken
Als mensen andere voorstellen hebben, let me know. ben benieuwd wat mogelijk is met dit budget. C-klasse van deze periode is ook mooi, maar infotainment is veel minder dan de BMW. De Audi A4 vind ik niks.
Ik wil dus gaan voor een 'no-nonsense' auto erbij die representatief is (ondernemer, ivm mijn klanten) en niet 'in your face'. Het zal een auto zijn die ik lekker inzet voor alle kilometers en ritjes waar ik me geen zorgen wil maken om de M5. Denk aan krappe parkeerplekken en ander gezeur. De M5 zal ik gebruiken voor de leuke ritten en staat lekker warm in de garage. Ik kan dan de KM stand over 4 jaar met bv 40dkm hebben ipv 80dkm. Dat scheelt nogal afschrijving

Deze 2e auto komt op de BV te staan en wil ik zelf dagelijks rijden of bv een medewerker als het nodig is.
Budget: 15.000-20.000
Brandstof: Benzine (geen diesel, geen elektra)
Carrosserie: Station (vind ik mooi/leuk + handig)
Bouwjaar: 2013+
Vooralsnog neig ik naar een BMW F31 (3-serie) 320i van 2013-2015. In Mei 2015 kwam de LCI en die achterlichten vind ik veel mooier (auto ziet er dan ook uit als een F31 uit 2019). Dus dat heeft de voorkeur.
Anyways, genoeg om uit te gaan zoeken

Als mensen andere voorstellen hebben, let me know. ben benieuwd wat mogelijk is met dit budget. C-klasse van deze periode is ook mooi, maar infotainment is veel minder dan de BMW. De Audi A4 vind ik niks.
Laatst gewijzigd door idutchman op 18 nov 2019, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomgtr
Tesla model 3 dan maar? Ik verfoei ze maar voor zakelijke kilometers lijkt me dan wel weer prima. Veel hogere anschaf maar kosten zullen lager zijn per maand gok ik?
- Tristan
Mijn broer heeft een F31 325d (4cil met 2 turbo's 218pk) M-sport te koop staan. 138k gelopen en vraagt er 21k voor volgens mij.
-
Oh ja, geen diesel en geen elektrische toestanden. Ik kan moeilijk laden op zowel kantoor als thuis (appartement in Amsterdam) en ga dit niet doen. Ook wil ik geen vast maandbedrag en in 1x de auto betalen. Heb de model 3 bekeken en deze is absoluut niet duur (500 netto per maand ofzo). Maar vind het geen optie 

-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Wil je persé premium? Ik vind de Skoda Octavia en Seat Leon erg nette auto's.
- tomgtr
Helemaal met jee eens maar wilde me ook eens van m'n groene kant laten zien. Bij deze!idutchman schreef: 18 nov 2019, 11:16 Oh ja, geen diesel en geen elektrische toestanden. Ik kan moeilijk laden op zowel kantoor als thuis (appartement in Amsterdam) en ga dit niet doen. Ook wil ik geen vast maandbedrag en in 1x de auto betalen. Heb de model 3 bekeken en deze is absoluut niet duur (500 netto per maand ofzo). Maar vind het geen optie![]()

-
Ik zou de M5 lekker een jaar doorrijden en daarna voor een M340i vervangen ofzo.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hebben benzine-auto’s tegenwoordig ook een EGR? Bij mijn ex F11 520d, weliswaar een diesel en geen raket, was de EGR koeler lek. Was een bekend probleem volgens de dealer. Ik raakte minimaal koelvloeistof kwijt zonder externe lekkage dus.Erik K. schreef: 18 nov 2019, 10:31Niet meteen wakker van liggen. Vraag me niet waarom maar het komt regelmatig voor dat er bij relatief nieuwe auto's een keer bijgevuld moet worden. Wij gebruiken groene/blauwe koelvloeistof. Sowieso geen roze gebruiken!idutchman schreef: 17 nov 2019, 14:26 Heren,
-
Ja, ben bang dat ik wel zo'n 'snob' ben.EvdP schreef: 18 nov 2019, 11:37 Wil je persé premium? Ik vind de Skoda Octavia en Seat Leon erg nette auto's.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zou naar een 5-serie kijken van dat bouwjaar. Eerst met een M5 aan komen zetten en dan met een 3 serie? Wat zullen de klanten wel niet denken 

-
Bijtelling, bijtelling. 3-serie is de max (48k nieuw, 22% en dus 10,5k per jaar). En wat betreft de M5, was niet ideaal met klanten. Dus tandje minder is geen enkel probleem.Arthur schreef: 18 nov 2019, 12:11 Ik zou naar een 5-serie kijken van dat bouwjaar. Eerst met een M5 aan komen zetten en dan met een 3 serie? Wat zullen de klanten wel niet denken![]()

Ander voordeel: ritjes met de M5 worden weer specialer als je er niet dagelijks mee in de file staat of 'm over de trambaan klettert door de stad.

- Fasteddie2
5-serie Touring erbij
All you need...

All you need...
-
Hoeveel ben je nu van plan om de M5 te rijden.
Niet echt een 2e auto.
Afschrijving zal ook met weinig km flink zijn.
Niet echt een 2e auto.
Afschrijving zal ook met weinig km flink zijn.
-
Een M5 is 1,90 breed vanwege de bredere wielkasten. Een 5 Serie is 1,86. Is even breed bij de deuren. Wil je makkelijk kunnen parkeren moet je gewoon iets smallers dan 1,80 nemen. Eigenlijk je oude 1 serie (1,76 breed)
- tomgtr
5 serie bij M5 lijkt me niet handig. 2 mogelijkheden:
1) Je vindt de normale 5 oervervelend en saai en je irriteert je elke rit
2) De normale 5 rijdt zo prima dat je bijna alleen nog die maar pakt en je je afvraagt waarom je die M5 nog hebt.
1) Je vindt de normale 5 oervervelend en saai en je irriteert je elke rit
2) De normale 5 rijdt zo prima dat je bijna alleen nog die maar pakt en je je afvraagt waarom je die M5 nog hebt.
Dat is een beetje Aniie Schilder als daily aanschaffen om Doutzen niet te vaak te gebruiken....Kadett schreef: 18 nov 2019, 14:21 Een M5 is 1,90 breed vanwege de bredere wielkasten. Een 5 Serie is 1,86. Is even breed bij de deuren. Wil je makkelijk kunnen parkeren moet je gewoon iets smallers dan 1,80 nemen. Eigenlijk je oude 1 serie (1,76 breed)
- Erik K.
Arthur schreef: 18 nov 2019, 11:54Hebben benzine-auto’s tegenwoordig ook een EGR? Bij mijn ex F11 520d, weliswaar een diesel en geen raket, was de EGR koeler lek. Was een bekend probleem volgens de dealer. Ik raakte minimaal koelvloeistof kwijt zonder externe lekkage dus.Erik K. schreef: 18 nov 2019, 10:31Niet meteen wakker van liggen. Vraag me niet waarom maar het komt regelmatig voor dat er bij relatief nieuwe auto's een keer bijgevuld moet worden. Wij gebruiken groene/blauwe koelvloeistof. Sowieso geen roze gebruiken!idutchman schreef: 17 nov 2019, 14:26 Heren,
Benzine motoren van BMW hebben ook een (intern)EGR-systeem. Dat werk via het VANOS-systeem en functioneert zonder koeler.
Bij de diesels worden de EGR-koeler problemen meestal kosteloos opgelost indien het inderdaad gaat om een interne lekkage. Dit kan via een Technische/Terugroep aktie of middels een coulance regeling.